Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 08:11   #81
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En als hij groot genoeg is zal hij de aarde uit haar baan brengen en dan is de kans op overleven natuurlijk afhankelijk van de nieuwe baan.
Zeg maar: onbestaande.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:48   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat is niet noodzakelijk he. Als hij in het water terecht komt zal hij geen radio-actief stof veroorzaken en dus zijn de gevolgen minder erg.

En als hij groot genoeg is zal hij de aarde uit haar baan brengen en dan is de kans op overleven natuurlijk afhankelijk van de nieuwe baan.
Als die meteoriet van Derk in het water terechtkomt, veroorzaakt-ie een tsunami in vergelijking waarmee die van de vorige keer (die hele grote, weet je nog?) een doordeweeks surfgolfje zal lijken.
Een van de vele gevolgen van die tsunami zal zijn dat nogal wat kerncentrales die zich in de onmiddellijke nabijheid van de zee bevinden weggespoeld zullen worden als waren het kartonnen hamburgerbakjes van Quick.
In uw buurt zijn dat die van Dunkerque in Noord-Frankrijk, Doel in België en Borssele in Nederland, maar wereldwijd zijn dat er wel een pak méér!
Het is weinig waarschijnlijk dat de gloeiende kern van die nucleaire centrales daarbij op zijn plaats blijft zitten.

Het gevolg : niet één, niet twee, niet drie, maar tientallen Tsjernobyls in enkele uren tijd.

Tegelijkertijd worden steden als Londen, New York, Berlijn, Parijs, Caïro, Istanboel, Bombay, enz. enz. enz. ... van de kaart geveegd.

Degenen die deze ramp overleven zullen er wellicht niet onmiddellijk aan denken zich met de kerncentrales te gaan bezighouden, eenmaal ze van de schok bekomen zijn.
Het valt te verwachten dat ze in paniek raken, en elkaar de schedel inslaan om het laatste beetje water en voedsel te bemachtigen dat in de winkels te vinden is.
Ik acht bitter weinig mensen in staat te overleven als jager-verzamelaar, of zelfs als primitieve landbouwer, zeker in die streken waar nu eenmaal de meeste kerncentrales staan.

Hoe graag ik jouw nakomelingen hun 'nieuwe wereld' ook gun, realisme verhindert me in deze illusie te geloven.

Een meteoriet van dié omvang betekent niets minder dan het einde van de mensheid.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:55   #83
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als die meteoriet van Derk in het water terechtkomt, veroorzaakt-ie een tsunami in vergelijking waarmee die van de vorige keer (die hele grote, weet je nog?) een doordeweeks surfgolfje zal lijken.
Een van de vele gevolgen van die tsunami zal zijn dat nogal wat kerncentrales die zich in de onmiddellijke nabijheid van de zee bevinden weggespoeld zullen worden als waren het kartonnen hamburgerbakjes van Quick.
In uw buurt zijn dat die van Dunkerque in Noord-Frankrijk, Doel in België en Borssele in Nederland, maar wereldwijd zijn dat er wel een pak méér!
Het is weinig waarschijnlijk dat de gloeiende kern van die nucleaire centrales daarbij op zijn plaats blijft zitten.

Het gevolg : niet één, niet twee, niet drie, maar tientallen Tsjernobyls in enkele uren tijd.

Tegelijkertijd worden steden als Londen, New York, Berlijn, Parijs, Caïro, Istanboel, Bombay, enz. enz. enz. ... van de kaart geveegd.

Degenen die deze ramp overleven zullen er wellicht niet onmiddellijk aan denken zich met de kerncentrales te gaan bezighouden, eenmaal ze van de schok bekomen zijn.
Het valt te verwachten dat ze in paniek raken, en elkaar de schedel inslaan om het laatste beetje water en voedsel te bemachtigen dat in de winkels te vinden is.
Ik acht bitter weinig mensen in staat te overleven als jager-verzamelaar, of zelfs als primitieve landbouwer, zeker in die streken waar nu eenmaal de meeste kerncentrales staan.

Hoe graag ik jouw nakomelingen hun 'nieuwe wereld' ook gun, realisme verhindert me in deze illusie te geloven.

Een meteoriet van dié omvang betekent niets minder dan het einde van de mensheid.
dus m.a.w. ik kan beter in mijn bed blijven liggen, als dat er nog is natuurlijk.
Oud 27 november 2006, 21:15   #84
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle Bekijk bericht
dus m.a.w. ik kan beter in mijn bed blijven liggen, als dat er nog is natuurlijk.
Wa Illwill en c° hier al voorstelden:
smoren, zuipen en seksen (of varianten).
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 21:33   #85
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Wa Illwill en c° hier al voorstelden:
smoren, zuipen en seksen (of varianten).
Awel allemaal vanuit mijn bed
Oud 27 november 2006, 22:40   #86
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

komt die meteoor er nu eigenlijk nog of hoe zit da?
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 22:45   #87
cor
Minister

Standaard

Komt waarschijnlijk met de trein. Vertraging.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 06:49   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Staat in de file.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 09:34   #89
Anna List
Banneling

Standaard

wat ga ik doen ?

een lotje kopen voor de Euromillions van vrijdag erop
en mijn tuintje nog een mooi zetten voor die meteoriet een rommeltje maakt van mijne gazon
voor de rest een heidewandeling met de kindjes of zo en daarna nog wat tokkelen op politics
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 10:10   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Alles hangt er natuurlijk van af in welke zee hij terecht komt.

Als deze in de Atlantic terechtkomt, is het idd gedaan met de mensheid.
Maar komt hij in de Pacific, dan kunnen ze hier zelfs nog een inzameling houden voor de sukkelaars op de verzopen eilanden.

Dus je begrijpt dat de plaats van de inslag en de massa van zeer groot belang zijn om te bepalen wat men gaat doen de laatste dagen voor de inslag van zo'n steentje.

Maar, idd het grooste gevaar is niet de inslag van zo'n steentje.
Maar alle rommele die wij zelf hier hebben gebouwd, want niet enkel de kerncentrales zijn een gevaar bij een supergolf. Die zouden mss zelfs nog onbeschadigd uit de strijd kunnen komen.
De grootste dreiging gaat uit van de zware industrie, die tegen de kustlijnen is gebouwd. En volgens mij hebben we zelfs geen inslag nodig om daardoor te worden opgeruimt. Eén supergolf die op de verkeerde plaats aan land gaat is daar voldoende voor.

Een tsunami van die grote is voldoende om half Nederland en Vlaanderen te kuisen en alles aan industrie in zee en in de lucht te brengen.

Dus geniet nu maar al van het leven, want zo'n golfje laat zich niet voorspellen en kan ook elk ogenblik op onze kusten goeden dag komen zeggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 10:38   #91
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

roflolnostradamus
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 11:31   #92
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Stel: de Aarde wordt maandag getroffen door een meteoor
Mag dat ook den dinsdag zijn, ik was van plan van komende maandag mijn garage eens uit te rommelen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be