![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Ik haalde de lijn maar aan omdat de grote bazin van die firma gezegt heeft:
Als allochtoon en een autochtoon twee gelijkwaardige kandidaten zijn, dan wordt de allochtoon aangenomen. Ze komt er voor uit op TV dat ze liever een allochtoon heeft dan een autochtoon, van vooroordelen gesproken. Als men vindt dat de patroon van de beveilingingsfirma racistisch is op basis van het niet aannemen van een allochtoon en daarvoor moet gestraft worden dan vind ik het eigenaardig dat men dat niet eist voor de grote baas van de lijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door UFSIA : 25 november 2006 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En de grap is dat deze zet hem zeker klanten zal kosten en terecht. Een flop van een zaakvoerder dus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Het staat hem inderdaad vrij dat te denken. Maar het ook toepassen bij het selecteren van sollicitanten, mag dan weer niet volgens onze wet. En als hij zo stom is om dat dan nog op zo'n manier te doen, dan moet hij de gevolgen daarvan dragen. Pech voor hem!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Misschien (weinig waarschijnlijk, maar soit) was die medewerk(st)er het wel beu bij die incompetente en rascistische zaakvoerder. En is die mail niet toevallig meegestuurd... De grootste blunder komt hier van de zaakvoerder en niemand anders!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Als alle studies erop wijzen dat vreemdelingen de grote koek nemen in de criminaliteitcijfers, dan is het toch normaal dat die zaakvoerder geen vreemdeling aanneemt. Hij moet winst maken.
Een jood gaan ze toch ook niet aannemen om de koran te verkopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Overigens denk ik dat er werkelijk niemand is die er geen problemen mee heeft dat er 4000 mensen worden gedumpt! Laatst gewijzigd door Edina : 25 november 2006 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach, eenzelfde fait-divers gevalletje als bij de zaak Feryn. De bedrijfsleider heeft het over "een persoon afwimpelen". Daar blijkt niets racistisch, noch denigererends uit. Het tweede zinnetje is een simpele vaststelling die kan begrepen worden als : "Dat zie ik voor mijn klanten niet zitten." Hij maakt gewoon een selectie die hij commercieel het beste vindt. Dus, precies dezelfde argumentatie als bij de vrijgesproken Feryn. De progressieve hysterici hebben geen juridische poot om op te staan. Ze roepen over racisme, terwijl niet een raciaal element te vinden is in de statement van de zaakvoerder. Het CGKR grijpt dergelijke pietluttigheden gewoon aan om eens in het nieuws te komen en zijn subsidies te verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Vrouwen worden inderdaad jammer genoeg ook nog vaak gediscrimineerd. Maar dat betekent natuurlijk niet automatisch dat dat ook steeds het geval is wanneer je niet wordt uitgekozen. In deze zaak was dat echter overduidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burgemeester
|
![]() deze bedrijfsleider heeft zich duidelijk laten leiden door vooroordelen, en dit gebasseerd op de naam van de kandidaat. Verdere informatie en ontmoeting wordt dan uitgesloten...dit is discriminatie.
Dat een bedrijfsleider aanneemt wie hij wil: ja, dat hij de beste aanneemt: ja dat hij mensen geen kans geeft omwille van naam (en dus afkomst): neen En ik begrijp dat sommige bedrijfsleiders mensen niet aannemen voor hun uiterlijk als het gaat om een vertegenwoordig- en verkoopsfunctie (en dit is ook erg...), maar dat al bij de naam alleen neen wordt gezegd gaat te ver... |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Neen. Niet wanneer het gaat om kandidaten die in de eerste plaats werden geslecteerd werden op basis van hun capaciteiten en de keuze dus gaat tussen 2 evenwaardige kandidaten. En enkel wanneer dit als tijdelijke maatregel gebeurt om een scheefgetrokken situatie door jarenlange discriminatie van de andere kant recht te trekken.
|
![]() |
![]() |