![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op het werk praat ik daar niet echt over uit principe. Ik werk in de kinderopvang en maak daarbij deel uit van het stadspersoneel, ik vind het niet gepast om met Vlaamse leeuwen ed. in de kinderopvang te staan. Op het werk stel ik me dan ook neutraal op, net zoals iedereen. Ik kan me ook inbeelden dat niet elke ouder het even tof zou vinden als ik daar bv. met een Vlaamse leeuw zou rondlopen of van alles over Vlaanderen ed. zou vertellen tegen hun kinderen. Voor de rest maak ik er in het algemeen geen probleem van om te zeggen wie ik ben. Maar ik loop nu wel niet op straat met vlaggen te paraderen ed. Enkel den 11e juli, dan hangt mijn vlag te wapperen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de werkelijke reden van het CS toch is gelegen in de extreem-rechtse connecties van het VB, althans het gekoketteer ermee. Het trieste is dat er in Vlaanderen/Belgie behoefte is aan een stevig maar fatsoenlijk rechtse vlaams-nationale partij (getuige de 1 miljoen kiezers op het VB) die er niet is. De (openlijk) racistische en/of xenophobe uitingen van sommige VB-mandatarissen gaan velen te ver. Uw land zou baat hebben gehad van een Bolkenstein of Fortuyn; Wel de problemen durven benoemen maar ook met fatsoenlijke oplossingen komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het kartel opgebroken is en de partij wel eens goed zou kunnen scoren, doet men er in de media alles aan om ze door het slijk te halen en haar terug in de pas te doen lopen door naar het kartel terug te keren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, maar dat kan je voor de BUB en andere kleine partijen ook zeggen hoor (de kiesdrempel toch).
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Staatssecretaris
|
![]() Er mankeert wel een essentiele keuzemogelijkheid als je het toch hebt over eerlijk zijn:
"Ik ben voor mijn inkomen en dat van mijn gezin afhankelijk van de staat als ambtenaar, gepensioneerde, werkloze, steuntrekkende of werknemer in een overheidsbedrijf en daarom wens ik dat Belgie blijft bestaan." En dan zeggen dat 'de meeste belgen willen belgie behouden' een eerlijke uitspraak is? 't Is maar hoe je het bekijkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Mja, wie mag oordelen over wat versplintering is en wat niet?
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om meer uitgebreid terug te komen op mijn vorige vraag voor je je vastrijdt met je antwoorden.... Stel nu dat de N-VA een kartel had gevormd het VB en onder dezelfde voorwaarden: ze hebben een eigen programma en mogen het onverkort behouden. Enkel elkaars gemeenschappelijke standpunten steunen ze. Om het met hun eigen woorden te zeggen: 'wij zoeken naar wat ons bindt, niet naar wat ons scheidt'. Zou dat de N-VA belet hebben om voor de rest van zijn bestaan achter een cordon sanitair te belanden? Ik herinner me de uitspraken van Yves Leterme en Miet Smet nadat Leterme met het VB ging 'praten' en meteen regeringsdeelname uitsloot. Géén van beiden hoorde ik zeggen: 'Jamaar, het VB is extreem rechts en dat kan voor ons niet'. Wat ik wél hoorde is: Het VB wil Belgique splitsen, boem baf!' Voor zo'n ontoegeeflijke houding in verband met het eerste programmapunt van de N-VA hoefde de CD&V echter niet te vrezen. De voorganger van de N-VA had trouwens al ruimschoots bewezen hoeveel ze wel kon geven en toegeven eens ze goed en wel in het Belgische pluche had plaatsgenomen. Wat overigens de reden was dat zich een flink deel van de VU afscheurde, om weer een radicale, separatistische partij op te richten. Dat de N-VA zelfs dit woord tegenwoordig mijdt als de pest is veelzeggend. Over hun eerste programmapunt, zijnde het onafhankelijke Vlaanderen, hoor je ze nooit meer. Sinds haar deelname aan de 'Vlaamse' regering heet het Vlaams 'independentisme', wat best te rijmen valt met het confederalistisch Belgique waar de CD&V heel af en toe mee uitpakt. Dit alles verklaart nogal duidelijk waarom de N-VA, in tegenstelling tot het VB, niet als een gevaar voor het land wordt gezien en het regime er geen noodzaak in ziet een cs rond de N-VA te trekken. Die partij is immers, in tegenstelling tot het VB, compromisbereid op de punten die het Belgisch regime belangrijk acht. Een leeuwenspeldje aan de tricolore burgemeestersjerp in Vlaanderen kan dus. De splitsing van een ongrondwettelijke kieskring niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'parlementaire democratie' oftewel degenen die jou en mij beweren te vertegenwoordigen?
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie eerlijk is moet toegeven dat eerlijk zijn broodroof en uitsluiting tot gevolg heeft.
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar hoe gaat dat in zijn werk (ik ben een newbie, ik weet het)? Ministers stellen dat voor, en parlementsleden stemmen voor, en de klus is geklaard? Omdat ik me dus echt vragen stel bij hoe ver je kan gaan? Dat zou wel grappig zijn. Geen enkele partij die de kiesdrempel haalt? Wat moet je dan doen? Een leeg parlement? Koning aan de macht! ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén keer om de tien jaar mag Annemans eens het woord "Vlaams!" brullen, en nadien wordt hij weer voor tien jaar in een kooi gestoken door de Belgiscistische racist Dewinter en de rechts-liberalen VanGaever en Coveliers.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet ook de partijtucht niet dewelke de 'volksvertegenwoordigers' in het parlement verplicht te gehoorzamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |