Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2003, 20:12   #81
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

BON, BACK TO TOPIC:

Citaat:
25.10.2003 PERSMEDEDELING

RELLEN IN BORGERHOUT HADDEN KUNNEN VERMEDEN WORDEN.

De Antwerpse schaduwgemeenteraad heeft zich beraden over de rellen in Borgerhout, het afgelopen week-end. Eens te meer is Antwerpen op een negatieve manier in het nieuws gekomen, omdat men van stadswege blijft verzuimen preventief op te treden.
Wat belet de Antwerpse burgemeester de politie de opdracht te geven over te gaan tot het preventief oppakken van gekende onruststokers?
Wat belet de Antwerpse burgemeester een tijdelijk samenscholingsverbod uit te vaardigen, wanneer men weet dat rellen onvermijdelijk zijn?
De Antwerpse schaduwgemeenteraad pleit voor het invoeren van zero-tolerantie in Borgerhout en Antwerpen-Noord. Tevens dienen de verantwoordelijken van de Marokkaanse gemeenschap op hun verantwoordelijkheid gewezen. Zij moeten de herrieschoppers uit hun gemeenschap tot de orde roepen. Inzonderheid dienen diegenen te worden aangepakt die aansporen tot het organiseren van rellen. De Antwerpse schaduwgemeenteraad vraagt zich af wat Burgemeester Janssens weerhoudt om een permanente dialoog op te starten met alle betrokkenen. Overigens was de afwezigheid van politiek verantwoordelijken in Borgerhout het voorbije week-end opvallend.

Stad Antwerpen moet schade vergoeden.

De Antwerpse schaduwgemeenteraad stelt met lede ogen vast dat de veiligheid van de burger het voorbije week-end op een niet afdoende wijze is kunnen gewaarborgd worden. Dit uit zich vooral in het feit dat vele burgers slachtoffers zijn geworden van straat-vandalisme.
Bijzondere aandacht dient ook uit te gaan naar de onvoldoende bescherming die handelaars genieten.

Op één jaar werd deze groep tweemaal het slachtoffer van ongeregeldheden, die hadden vermeden kunnen worden. Het is dan ook niet meer dan logisch dat een overheid die er niet in slaagt haar burgers onvoldoende te beveiligen, opdraait voor de kosten. Zowel de gedupeerde handelaars, als de burgers die schade berokkend werden door het straatgeweld, dienen onverkort vergoed te worden door de Stad Antwerpen.

WARD BEYSEN
Schaduw-Burgemeester
Gezien het stadsbestuur wist dat er rellen op komst waren, maar niks ondernam om de burgers ervan te vrijwaren, denk ik dat het redelijk is dat de slachtoffers dewelke materiële schade hebben geleden, die schade verhalen op de stad Antwerpen.

Misschien dat de stad dan de volgende keer wat sneller en doortastender optreedt tegen de allochtone agitatoren!

Iedereen die schade geleden heeft, kan daarvoor altijd een schadeclaim indienen bij de stadskas in de Hofstraat.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 21:01   #82
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Ik zal mijn factuur naar het schaduw-cabinet sturen.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 21:14   #83
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
doen ze daar aan schijnwerken, schijnboksen, schijnbeweging ?

Neen die gasten moeten de rekening betalen... wie het potje breekt
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 21:20   #84
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Waarom denkt u dat de Voorzitter van de Antwerpse schaduwgemeenteraad(Ward Beysen),steeds een bijdrage van 5 euro eist van de aanwezige burgers tijdens de zitting
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 21:29   #85
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Dat degene die de schade hebben aangericht de schade dan ook is vergoeden.Nu is het wel makkelijk ze doen alles stuk en een ander betaald want wie moet er mee de stadskas spekken ,de brave burger die niks kapot gedaan heeft.Dus automatisch betalen wij voor de ellende die ons wordt aangedaan.Hier begrijp ik de logica niet van.Als ze de schadefaktuur is naar de ouders van die rebellen sturen dan gaan die ouders hun kinderen mss in het oog houden in de toekomst.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 21:35   #86
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Waarom denkt u dat de Voorzitter van de Antwerpse schaduwgemeenteraad(Ward Beysen),steeds een bijdrage van 5 euro eist van de aanwezige burgers tijdens de zitting
hij krijgt nog geen partijfinanciering
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 27 november 2003, 22:05   #87
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En waarom moet de burger 5 euro betalen om een nep-schaduwkabinet te zien vergaderen? Dit is oneer aandoen aan een openbaar ambt!
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 23:02   #88
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
Citaat:
En waarom moet de burger 5 euro betalen om een nep-schaduwkabinet te zien vergaderen? Dit is oneer aandoen aan een openbaar ambt!
Niels!,

Wij vergaderen (meestal) in de vergaderzaal van Taverne Rubenshof op de Groenplaats. Die 5 Euro dienen om de consumpties te betalen.
Niks schandelijks, behalve voor meneer De Ryck die zoiets ongepast vindt.

Oud 27 november 2003, 23:28   #89
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

De patron van deze zaak is reeds jaren een persoonlijke goede vriend van mij Niels(vraag achter de Peter van taverne Napoleon).
Deze heeft mij zwart op wit bewezen,dat het Liberaal Appel voor 37 euro geboekt staat(huur zaal)waar men een btw-bon voor schrijft(patron is in regel).
De inkomsten van een schaduwgemeenteraad liggen gemiddeld rond de 125euro(+-25aanwezigen)
Deze mensen krijgen inderdaad één consumptie,maar niet voor een totaal bedrag van 88 euro volgens de uitbater.
Ik heb Mijnheer Van Nespen vaak geconfronteerd met deze feiten,en hem gevraagt waar men dit geld voor gebruikt
Ik heb tot op de dag van heden nooit een antwoord ontvangen.
Ik stel u voor om ééns een schaduwgemeenteraad bij te wonen en zelf te oordelen wie hier de waarheid spreekt.
Eerder op dit forum verklaarde Mijnheer Van Nespen,dat het volledige bedrag naar de huur ging van de zaal.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 23:32   #90
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Misschien is het de beste manier om tot hardere actie over te gaan als het gemeentebestuur eerst zelf instaat voor het vergoeden van de slachtoffers, maar dit dan nadien gaat recupereren bij de onruststokers!

Het gaat namelijk evenmin op dat ALLE Antwerpse belastingsbetalers zouden moeten opdraaien voor die steeds weerkerende bende rotzakken die Borgerhout overrompeld hebben!
Gelijkheid voor iedereen.
Alle ouders moeten zichzelf en hun kroost verzekeren tegen allerhande onheil. De Familiale verzekering is verplicht, brand ect.
Gebeuren er dingen waarvoor de ouders verantwoordelijk zijn?? vandalisme van hun kinderen bv., moeten de ouders daar financieel voor opdraaien, zo simpel is het. Zijn het volwassen vandalen dan draaien ze daar zelf voor op.
Geen uitzonderingen is de grootste gelijkheid.
Oud 28 november 2003, 00:18   #91
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan kunnen wij ze naar het stadsbestuur sturen!

Oud 28 november 2003, 01:11   #92
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Dan kunnen wij ze naar het stadsbestuur sturen!
Bespaar je de moeite.

Eens kort en bondig de feiten op een rijtje plaatsen ...

De politie was op de hoogte en stond paraat om in te grijpen wat ze ook deed aangezien de situatie snel onder controle was en de schade beperkt bleef.
De daders zijn op HETERDAAD betrapt en zullen hiervoor de gevolgen dragen.
Een juiste aanpak, het stadsbestuur valt hier niets te verwijten.

Nu komen de nep-liberalen van LA op het sublieme idee dat de rellen hadden kunnen voorkomen worden door de daders preventief op te pakken. Ja wadde!

1° Waar is het liberale vrijheidsideaal gebleven??
2° Het LA beschikt blijkbaar over een cristallenbol aangezien ze al bij voorbaat en met stellige zekerheid wisten wie de daders gingen zijn.
Die 12-13 jarige snotapen stonden ongetwijfelt al geboekt als staatsgevaarlijke terroristen en relschoppers.
Bovendien is er nog het rechtsprincipe dat men onschuldig is tot het tegendeel is bewezen!
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 07:23   #93
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel, die minderjarige snotapen weten goed genoeg wat ze doen, waarom ze het doen, waarom ze het durven doen en waarom meerderjarigen het allemaal niet meer doen !

Oorzaken : de straffeloosheid van minderjarigen, onder het mom van "jeugdbescherming", door de laksheid van de rechters en de rechtbanken, door de overbescherming en betutteling van sommige instellingen, door het gebrek aan ouderlijk toezicht, door een totaal gebrek aan respect voor "anderen" en gebrek aan discipline
Oud 29 november 2003, 19:22   #94
PO
Schepen

Standaard

[quote="@lpha"][quote="Rudy Van Nespen"][quote="@lpha"]
1° Waar is het liberale vrijheidsideaal gebleven??

Bij de VLD misschien? de SP.a?, of toch bij de CD&V?
Vraag het eens aan de heer Duchâtelet, hij heeft op z'n minst de voorzitters van deze drie partijën een kartel aangeboden.
Oud 29 november 2003, 21:01   #95
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het vrijheidsideaal is al lang kapot gemaakt door de snotapen ! De vrijheid stopt waar geweld heerst en overheerst !
Oud 30 november 2003, 10:21   #96
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

back to the topic

Uit cijfers van het Internationaal Monetair Fonds blijkt dat migranten in dit land jaarlijks liefst 6,9 miljard euro naar hun familie in het thuisland sturen. Daarmee staat dit land wereldwijd op de vierde plaats.
Het dient gezegd dat dit cijfer enkel slaat op de bankverrichtingen, aangezien over het geld dat 'met de valies' wordt over gesast, geen gegevens bestaan.

Het totale bedrag van de geldstroom naar het buitenland zou met andere woorden wel eens een pak hoger kunnen liggen.

Dat is dan "zwart" geld en dat gaat niet naar Luxemburg of Zwitserland
Hoe hoog moeten we die geldstroom dan inschatten ? 10 �* 15 miljard ?
België is inderdaad een land met teveel geld... dus kunnen of moeten we die geldstroom tegen houden en dat hier investeren in jobs...

Gieken een gratis tip !
Oud 30 november 2003, 13:28   #97
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
25.10.2003 PERSMEDEDELING

RELLEN IN BORGERHOUT HADDEN KUNNEN VERMEDEN WORDEN.
Inderdaad, als die onverantwoordelijke, kortzichtige politiekers 40 jaar geleden niet hadden toegegeven aan de eisen van het patronaat om hier massa's vreemden te importeren als goedkope arbeidskrachten, dan waren we nu van dergelijke rellen gespaard gebleven.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be