Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 08:58   #81
Kaal
Minister-President

Standaard

@Largo

In tegenstelling tot wat jij misschien zou kunnen denken ben ik ooit koningsgezind geweest. Ik had veel respect voor Boudewijn. Wat Albert betreft, betoon ik respect voor zijn functie. Ik mag dan voor de Vlaamse onafhankelijkheid gewonnen zijn, hij blijft staatshoofd zolang dat België als land blijft bestaan.

Het is net uit die overtuiging dat ik dat zaakje met Laurent walgelijk vindt. Wij hebben op zijn minst een prins die ongelooflijk licht omspringt met het geld van de belastingbetaler. Ik vindt dat erg, jij niet?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 09:06   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had veel respect voor Boudewijn.
Ik ook.
Met de klemtoon op 'had'.

Zijn rol in de moord op Lumumba was er teveel aan.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:36   #83
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

We wachten met plezier op deel III van het verhaal over parius Laurent. Nog niet gevonden op de website van HLN.

Maar ik moet nu even weg, hou het dus in de gaten.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:43   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat jij misschien zou kunnen denken ben ik ooit koningsgezind geweest. Ik had veel respect voor Boudewijn. Wat Albert betreft, betoon ik respect voor zijn functie. Ik mag dan voor de Vlaamse onafhankelijkheid gewonnen zijn, hij blijft staatshoofd zolang dat België als land blijft bestaan.
Niemand hoort in een democratisch stelsel "respect" te tonen voor een bepaalde staatsfunctie als die niet past in het geheel van diens politieke overtuigingen. Indien u republikeinse bent en dit duidelijk wenst te tonen, kunt u gerust op bepaalde bijeenkomsten afwezig blijven waar de koning u en anderen heeft uitgenodigd (voor zoverre het Hof natuurlijk overtuigde republikeinen op de thee zal vragen...). U kunt gerust uw ongenoegen uiten in het bijzijn van de koning.

Wel heeft men als democraat de plicht de bestaande orde te volgen en de wettelijke gevolgen ervan te ondergaan en op te volgen. Daarnaast is het iedere democraat gegeven naar verandering te streven en dus ook de afschaffing van de monarchie op de politieke agenda te plaatsen.

Ik heb geen respect voor het koninklijk ambt, omdat dit haaks staat op een ware democratische ordening. Ik zal dan ook mijn stem geven aan die partijen die op dat vlak verandering nastreven.

Dit staat los van het respect dat ik kan betonen voor een bepaalde persoon die het koninklijk ambt bekleedt. Boudewijn was voor mij een heel integer persoon waarvan ik de religieuze overtuigingen en de politieke ernst altijd hoog heb ingeschat. Dit staat evenwel los van de waarde die ik hecht aan de monarchie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:46   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De Guy die vindt dat den Herman over de schreef gaat? D�*t is pas nieuws.
Ongetwijfeld beschikt men in de Wetstraat over bepaalde bronnen die wijzen naar Laurents schuld en vindt men het belangrijk dat politici zich niet nodeloos belachelijk maken met het verdedigen van een twijfelachtig geval.
Oud 14 december 2006, 10:49   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Zoals? Hij zal normaal gesproken nooit op de troon komen, dus vraag ik mij af: waarom krijgt Laurent in godsnaam een uitkering van de staat? De twee andere zonen van Beatrix moeten ook gewoon werken voor hun geld hoor, die krijgen geen cent van de schatkist. En zelfs Willem-Alexander is actief in allerlei organisaties, zoals het IOC (sport) en de VN (waterbeheer), dus ook hij zit niet thuis z'n geld te verbrassen.
In België denkt de gevestigde orde daar nog steeds anders over. Blijkbaar meent men dat de hoge adel niet mag werken... Versailles in onze tijd, als u het mij vraagt.
Oud 14 december 2006, 11:13   #87
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard Lessen trekken ....

Los van de vraag naar het voortbestaan van de monarchie in dit land (en van dit land zelf), is het altijd goed om zich eens te bezinnen over de lessen die men uit dit soort affaires kan trekken. Ik kom tot een drietal conclusies:

1. De tijd van de 'ongenaakbare monarchie' ligt achter ons. Het wordt tijd dat we onze wetgeving aan die realiteit aanpassen. Momenteel is het zo dat het gerecht zeer beperkt is in de onderzoeksmiddelen waar het de handel en wandel van een lid van de koninklijke familie betreft. Oude wetgeving, die nog steunde op dat quasi-goddelijke aura van ongenaakbaarheid van de monarchie. De procureur verwoordde het echter volslagen verkeerd. De stelligheid waarmee hij verklaarde dat Laurent 'onschuldig' was, had hij beter genuanceerd door te stellen: 'voor zover onze onderzoeksmiddelen het toelaten, kunnen we prins Laurent niet in beschuldiging stellen'. D�*t was een stuk dichter bij de waarheid geweest.

De reactie van KTZ Vaessen was ook bijzonder menselijk: hij wordt in heel dit verhaal het zwarte schaap dat opgeofferd wordt om het blazoen van de koninklijke familie onbesmeurd te laten. Er was een tijd dat -m.n. hoge militairen- geacht werden om zich op die manier te laten offeren, maar dit zijn andere tijden... En e.e.a. moet onvermijdelijk KTZ Vaessen's rechtvaardigheidsgevoel grondig geschokt hebben. Wie zou niet op dergelijke manier reageren?

2. Het systeem van de civiele lijst moet ten gronde herbekeken worden. De monarchie kost geld, net als alle andere instellingen van dit land geld kosten (parlementen, regeringen, gerecht, etc...). Het best ware om daarvoor één enkel bedrag in te schrijven in de begroting en het overlaten aan het Hof om dat bedrag toe te wijzen waar het dat nodig acht. Uiteraard onder strikte controle van de inspectie van financiën en het Rekenhof. Boekhoudkundige duidelijkheid is immers absoluut vereist wanneer men speelt met publieke gelden. De belastingbetaler heeft recht op dergelijke verantwoording. Schaf dus het kluwen van afzonderlijke dotaties en tegemoetkomingen af en maak het zaakje transparant.

3. Een onderzoek op de financiële diensten van de Staf van de Krijgsmacht dringt zich op. Want hoe werden de gelden precies vrijgemaakt? Hoe ontsnapte dit aan de controle door de Inspectie van Financiën? In de wetenschap dat je voor de aankoop van een computerscherm een resem formulieren moet invullen die door verschillende instanties getekend en afgestempeld moeten worden, lijkt het me sterk dat je zo'n bedrag zonder afdoende motivatie kan loswrikken. KTZ Vaessen is een 'financiële jongen'; hij heeft carrière gemaakt op de staf van de Zeemacht in de Financiële Programmatie en kent dus alle systeempjes... Maar iemand moet van binnenuit meegewerkt hebben, want ten tijde van de bewuste feiten zat hij al niet meer op die bewuste dienst...

In conclusie: KTZ Vaessen gaat zeker niet vrijuit in deze zaak. Als hij zich persoonlijk zou verrijkt hebben (wat me zou verwonderen, want ik ken de man een beetje), dan kan daar m.i. niet kordaat genoeg tegen opgetreden worden. Als hij enkel Laurents levensstijl 'gefaciliteerd' heeft, dan moet hij ook voor die malversaties de prijs betalen. Maar er zijn mogelijks verzachtende omstandigheden: hij staat in deze zaak niet alleen terecht; het proces slaat op een 'systeem' dat al jaren bestaat. Bovendien lijkt het me schier onmogelijk dat Laurent -die toen moest krabben om rond te komen- niets afwist van dat mechanisme. En tot slot moet de rot heel diep (of net heel hoog) gezeten hebben in de Staf van de Krijgsmacht, indien niet in het dept. Landsverdediging zelf. Ik kan enkel hopen dat de rechtbank de akte van inbeschuldigingsstelling eens goed tegen het licht houdt en dan concludeert dat het OM z'n zaak niet behoorlijk heeft (kunnen) voorbereiden.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 14 december 2006 om 11:17.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 11:18   #88
Anna List
Banneling

Standaard

nr 11 (elf, onze, eleven)
in de troonopvolging krijgt een dotatie van € 295.000,-

sommige dingen vind ik moeilijk om te vatten, ik geef dat toe ... mijn verstandelijke gaven zijn daar blijkbaar te beperkt voor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 11:19   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Prachtige, algemene analyse, Desiderius, die ik helemaal volg!

Citaat:
De procureur verwoordde het echter volslagen verkeerd. De stelligheid waarmee hij verklaarde dat Laurent 'onschuldig' was, had hij beter genuanceerd door te stellen: 'voor zover onze onderzoeksmiddelen het toelaten, kunnen we prins Laurent niet in beschuldiging stellen'. D�*t was een stuk dichter bij de waarheid geweest.
Dit bleek nochtans uit zijn woorden, zij het dat lang niet iedereen dat zal begrepen hebben.

Er bestaat dus niet alleen een ongeschreven politiewet met betrekking tot ALLE leden van het Hof, maar ook nog een 18de eeuwse wet ter bescherming en afscherming van 'hooggeplaatsen'.

Wat impliceert dat Verhofstadt, weer eens, gelogen heeft.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 december 2006 om 11:25.
Oud 14 december 2006, 11:34   #90
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

als de croo zegt dat hij onschuldig is... dan is hij toch onschuldig he......

W8E7..... De croo is ook een "adviseur"..... wie weet heeft De Croo ook wel boter op zijn hoofd....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 11:39   #91
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Er bestaat dus niet alleen een ongeschreven politiewet met betrekking tot ALLE leden van het Hof, maar ook nog een 18de eeuwse wet ter bescherming en afscherming van 'hooggeplaatsen'.

Wat impliceert dat Verhofstadt, weer eens, gelogen heeft.
... wat de strafrechtelijke (en voor KTZ Vaessen, tuchtrechtelijke) kant van de zaak betreft, klopt dit. Echter niet voor de burgerrechtelijke procedure; d�*�*r kan Laurent wel op het matje geroepen worden. Maar of dat er ooit nog van zal komen, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Tenzij mijn oren me gruwelijk bedrogen hebben, hoorde ik Verhofstadt iets mummelen dat in de richting ging van een soort compensatie op Laurent's dotatie. Een regeling met stevig toegedekte potjes dus...

Oud 14 december 2006, 11:48   #92
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nr 11 (elf, onze, eleven)
in de troonopvolging krijgt een dotatie van € 295.000,-

sommige dingen vind ik moeilijk om te vatten, ik geef dat toe ... mijn verstandelijke gaven zijn daar blijkbaar te beperkt voor ...
Ik hoor diene kwiet van de CD&V nog roepen..."de kroon mag niet ontbloot worden"....
En bij de eedaflegging (naar Kierewiet Van Rossem)..."
Mijnheer, het volk van dit land zal u hiervoor veroordelen! ..." (eigenlijk was het enkel het politieke gerecht van België die dat achteraf deed maar alla)

Was dat kwal Swaelen of pladijs Tandt...twee prototype-tjeven waar de NVA zijn ideologische bed mee deelt en zijn politieke vlaams-nationalistische lot heeft aan verbonden...
Oud 14 december 2006, 11:51   #93
Tegendradigaard

Standaard

't was Swaelen.... tjonge toch wat een mossel....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 12:33   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
... wat de strafrechtelijke (en voor KTZ Vaessen, tuchtrechtelijke) kant van de zaak betreft, klopt dit. Echter niet voor de burgerrechtelijke procedure; d�*�*r kan Laurent wel op het matje geroepen worden. Maar of dat er ooit nog van zal komen, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Tenzij mijn oren me gruwelijk bedrogen hebben, hoorde ik Verhofstadt iets mummelen dat in de richting ging van een soort compensatie op Laurent's dotatie. Een regeling met stevig toegedekte potjes dus...
Geen wonder dus dat De Croo zich zo haastte om de keutel in te trekken die hij de dag voordien te stinken legde.
Citaat:

13/12/2006 16:57

De Croo steunt stelling premier in zaak Laurent

Kamervoorzitter Herman De Croo benadrukt dat, "zoals hij reeds vroeger verklaarde", iedereen gelijk is voor de wet.

"De zaak waarin prins Laurent wordt genoemd, moet in alle onafhankelijkheid door de rechtbank moet worden behandeld," stelt De Croo.

Hij schaart zich dan ook achter de stelling die premier Guy Verhofstadt gisteren/dinsdag over de zaak innam.

http://www.gva.be/nieuws/inc/gerelateerd_bericht.asp?art={3E998228-5E52-4F4A-B82E-53E70273F1AA}&srcart={EA8FD0E7-89B8-443E-8967-3483EF76DEA0}&title=%27Laurent+getuige+op+rechtsza ak+Vaessen%27
Oud 14 december 2006, 12:40   #95
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geen wonder dus dat De Croo zich zo haastte om de keutel in te trekken die hij de dag voordien te stinken legde.
Uiteraard.

Trouwens, dit blijkt ook een beproefde techniek te zijn om meerdere stinkende potjes gedekt te houden. Strikt juridisch is het perfect mogelijk om te 'regulariseren' buiten het gerecht om. Je kan zo'n 'administratieve regeling' zien als een soort minnelijke schikking tussen publieke rechtspersonen. Als ik jou op één of andere onrechtmatige manier geld zou afgetroggeld hebben (klachtmisdrijf), dan kunnen we het via een buitengerechtelijke schikking netjes regelen. Welnu, zo zal dat ook hier gaan. Verhofstadt zal De Croo wel duidelijk gemaakt hebben dat deze zaak wel zal "koelen zonder blazen". Begrijp daaruit: Vaessen is hoe dan ook kop van Jut (en terecht, imo) en Laurent blijft volledig buiten schot (ten onrechte, imo). En alles blijft netjes bij het oude...

Heel leuk is het ook dat zelfs het Rekenhof niet struikelt over deze techniekjes; omdat ze perfect legaal zijn en dus niet vatbaar voor kritiek. Er gebeurt wel meer dat wij als onnozele belastingbetalende burger niet mogen weten.

Oud 14 december 2006, 12:46   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Getverdemme toch, wat een stinkende vuiligheid!

En zeggen dat er nog altijd onnozelaars zijn die niets liever hebben dan dat ze bedonderd worden door het regime.
Oud 14 december 2006, 12:53   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De tijd van de 'ongenaakbare monarchie' ligt achter ons. Het wordt tijd dat we onze wetgeving aan die realiteit aanpassen. Momenteel is het zo dat het gerecht zeer beperkt is in de onderzoeksmiddelen waar het de handel en wandel van een lid van de koninklijke familie betreft. Oude wetgeving, die nog steunde op dat quasi-goddelijke aura van ongenaakbaarheid van de monarchie.
Met Verhofstadt en De Croo op de strontpot zie ik dit nog niet veranderen.
Oud 14 december 2006, 13:10   #98
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Heh, het wordt nog beter:

Citaat:
Prins Laurent sloeg vrouw

Prins Laurent had een relatie met Wendy Van Wanten.

Prins Laurent was ook op vakantie omringd door vrouwen.

Vandaag leest u in het Laatste Nieuws het derde en laatste deel van de serie rond de uitspattingen van Prins Laurent, verteld door zijn adviseur Noël Vaessen, die door het parket van Hasselt van fraude verdacht wordt. Vandaag gaat het vooral over de amoureuze avonturen van prins Laurent. De jongste zoon van koning Albert kende zeer woelige jaren toen hij alleen woonde in Villa Clémentine. Maar als het er echt op aankwam, koos hij voor zijn prinselijke zekerheden en kende Laurent de vrouwen niet meer met wie hij de lakens had gedeeld.

Veelwijverij
"Veel mannen moeten hemel en aarde verzetten om een mooie vrouw te pakken te krijgen. Maar als je prins bent, komen ze op je af als vliegen op een pot suiker. Hij voegde eraan toe dat hij ‘speciale technieken’ had om in een dag zoveel vrouwen te ontmoeten. ‘Ze moeten zichzelf bedienen. Ik ben tenslotte prins’, lachte hij. Laurent raakte door zijn veelwijverij geweldig in de knoei. Hij moest voortdurend liegen en vergiste zich nu en dan van naam. De prins spelde de meesten onder hen verhaaltjes op de mouw. Als het uit raakte, werden sommige vriendinnen bedankt met een horloge van Cartier. Anderen werden gewoon gedumpt. Dat probeerde hij dan weer recht te zetten met ellenlange telefoons. Het was een echte soap. Televisiereeksen verbleken daarbij", vertelt Vaesen.

Zelfbeheersing kwijt
Privéleraar Rudy Bogaerts verklaarde dat de prins ooit een vrouw hard aanpakte. «Dat verhaal klopt. Het was die Limburgse», zegt Vaessen. «Ik heb haar gezien nadat Laurent haar een paar klappen had gegeven. Tijdens een van zijn zoveelste nachtelijke crisissen was hij zijn zelfbeheersing verloren. Ik had echt met haar te doen. Ze wilde een klacht indienen tegen de prins, maar hogere kringen hebben dat verhinderd. Ik ben toen naar haar ouders geweest om de gemoederen wat te bedaren, hen te troosten en verontschuldigingen aan te bieden. De jonge vrouw zag de prins echt graag."

Wendy
En dan is er het hoofdstuk gewezen ex pin-up en zangeres Wendy Van Wanten. "Ze onmoetten elkaar begin 1995, op een modeshow van couturier Gérald Watelet in Parijs. Ik kan een half boek schrijven over die periode. Natuurlijk hadden Wendy en Laurent een intieme relatie. Wie durft daaraan te twijfelen? De romance duurde zelfs veel langer dan ik dat van de prins gewoon was. Samen met mijn vrouw en mijn secretaris ben ik ooit gaan tafelen met Wendy en de prins. Ze viel best mee. Korte tijd nadien vroeg het paleis me of ik via mijn contact met Wendy het VTM-poppenspel over ‘koning Albertje’ kon doen stilleggen. Onmogelijk, natuurlijk. Wendy kwam veel naar de villa van de prins. Ze bleef er soms overnachten."

Overval
Wat klopt er van de sappige story dat Wendy in oktober 1997 overvallen werd op het domein van Laurent in Tervuren? Vaessen: "Niets, vrees ik. Ze hadden die nacht ruziegemaakt. Wendy was weggelopen. Waarop de prins in paniek sloeg en zich in zijn gepantserde kamer verschanste met een pistool. Hij belde me met een verhaal over een carjacking. Ik heb de politie gealarmeerd, die een onderzoek startte. Nooit is er enig spoor gevonden dat er gangsters op het domein waren geweest. Ik denk dat heel het verhaal verzonnen is, op initiatief van de prins. Waarom, is me nooit duidelijk geworden. Het blijft een zeer troebel incident. Ook Laurent ontkende later dat er iets gebeurd was. Hij vertelde dat Wendy dat allemaal had uitgevonden om zich in de belangstelling te werken."

Claire
De prins vond rust in 2002, toen hij zich verloofde met landmeter Claire Coombs. Zij huwden een jaar later en hebben intussen drie kinderen. "Ik hoop dat ze het goed stellen, maar volgens mijn contacten aan het hof leeft Claire geregeld bij haar ouders. Met Laurent onder een dak wonen, is geen geschenk. Ik denk dat Claire nu en dan stoom moet aflaten. Een goede tactiek om het een tijdje uit te houden."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 december 2006 om 13:11.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:16   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

pfff... ik had gehoopt dat het sappiger ging zijn.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:22   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij voegde eraan toe dat hij ‘speciale technieken’ had om in een dag zoveel vrouwen te ontmoeten. ‘Ze moeten zichzelf bedienen. Ik ben tenslotte prins’, lachte hij.

Zo geraakten Wendy en Claire dus aan hun kinderen.

Pffffffffffffffffffffftttttt....................
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be