![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zal de fictiereportage van de RTBf politieke gevolgen hebben? | |||
Ja, het zal de besprekingen rond de staatshervorming bemoeilijken. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 37,21% |
Ja, het zal de besprekingen rond de staatshervorming vergemakkelijken. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 18,60% |
Neen, er zullen geen politieke gevolgen zijn. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 25,58% |
Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 18,60% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gaat het er over of het beter is voor iedereen om het land te splitsen of over er al dan niet een meerderheid is? Er is waarschijnlijk geen meerderheid op dit moment, maar tenzij de voorvechters van België met argumenten gaan afkomen zal dat veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoor ik al 30 jaar. Je weet goed dat een ander bestuur in Wallonië er nooit komt zonder dat de transfers wegvallen en het volk zich dus zal ontdoen van hun maffioze politici. Zolang de transfers blijven sijpelt er genoeg naar het volk om hen zoetjes te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het leitmotief van de état PS = onzelfredzaamheid. Onzelfredzaamheid houdt dde cultuur van vriendendienstjes, van gearrangeer (van sociale woning, tot jobke, tot crèche, kortom alles) in stand. Maar die onzelfredzaamheid moet wel betaald worden. Vandaar de grote angst van de Walen om op eigen benen te staan. De hoofdfinancierder Vlaanderen valt weg. Ergo, geen centjes voor de arrangeerpolitiek. Exit PS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs jij bent al van BUB naar Unie en weet ik wat nog allemaal gegaan. Of is dit wispelturigheid ? Wel is dit zo dat iemand verder 'groeit' ngl hij/zij ouder wordt. Iemand die stagneert, gaat onherroepelijk achteruit. Of zoals wijze woorden zeggen : als je jong bent ben je overtuigd van je mening. Als je ouder bent, en als je nog steeds diezelfde mening hebt, bén je écht oud... ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
W zal zelf met zéér creatieve voorstellen moeten komen. Of zij zullen best VL gewoon tegemoet moeten komen. Zij hebben er 'blijkbaar' alle belang bij B te behouden, gezien hun hysterische reactie. Wel, als zij B willen behouden, zullen zij moeten meegaan in de verdere staatshervorming, en zullen zij dienen op te passen dat zij de Vlamingen niet voor het hoofd stoten, want blijkbaar is W helemaal (emotioneel) niet klaar om onafhankelijk te worden. Indien zij B willen behouden, dienen zij -eindelijk- volop met VL rekening te houden. Reacties uit mijn omgeving (waarvan de meesten zelfs het woord 'flamingant' niet kennen). : - Nu roepen de Walen de onafhankelijkheid van VL uit, en nu is't nog niet goed ! - Spijtig dat het niet echt was. - Wallonië stond op zijn kop. Ik lag er echt niet van wakker. Integendeel, ik word er wellicht beter van. - Hoe ?, dan was dat toch voor te lachen. Dju, volgende keer beter. - Het wordt eens tijd dat dat écht gebeurd. ![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is voldoende om een genoeg aantal mensen te hebben die B niet meer hoeven (cfr. de stomme van portici) ![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat dus zeker niet om een "genoeg" aantal mensen te hebben. Blijkbaar heb je nog steeds niet "genoeg" mensen gevonden he, anders had de republiek Vlaanderen al lang een feit geweest (volgens uw eigen logica). ![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() 14/12/06 : RTBF zet een fictieve Vlaamse Afsplitsing in scenario
La Une sloeg op de Vlaamse spijker en hield onze Prins uit de kijker. Het Vlaamse Belang ging volop zijn gang : geen land is surrealistisch rijker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zegt u. Ik deel uw mening niet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 14 december 2006 om 20:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
mij in elk geval niet. Er zijn, spijtig genoeg voor jou, 'genoeg' mensen die VL onafhankelijk willen. Maar niet ieder van die mensen is politiek gemotiveerd. Maar als het zover is, zullen zij zich positief laten opvallen tegenover de zwijgende (en eveneens positieve) meerderheid. ![]()
![]() |
![]() |
#95 | |||
Minister-President
|
![]() Gelukkig deel je mijn mening niet. Het zou nogal een zwijgzaam en stil forum zijn.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut niet. BUB is unitaristisch, B Plus federalistisch.
Een wereld van verschil. ![]()
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Zo veel" kwamen er aan het paleis bijeen om hun Belgiqueske op te eisen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, en dan zegt u tegen mij dat verstand met de jaren komt... Of bent u van mening dat dergelijke opmerking getuigt van diepgaand politiek inzicht?