Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2006, 20:18   #81
Michaël Bauwens
Vreemdeling

Standaard

Beste Djimi,

mocht je met die partij willen starten heb je in ieder geval mijn stem, maar ik vrees dat ik de analyse van heel wat andere mensen deel; one-issue partijen zijn niet of nauwelijks levensvatbaar, zeker als het over het BROV gaat. Het fantastische aan het BROV is juist dat het het ultieme politiek neutrale strijdpunt is. Communist en kapitalist, Waal en Vlaming, vrijmetselaar en rabiate katholiek, ... allemaal kunnen ze het in principe eens worden over het BROV als instrument van de democratie. We moeten dat dan ook zoveel mogelijk op die manier proberen uitspelen.

Door een politieke partij op te richten doe je (mijns inziens) juist het tegenovergestelde; je verschijnt op het politieke strijdtoneel als kandidaat-machthebber, als concurrent van alle huidige machthebbers. Dan wek je meteen een negatieve reflex op bij de huidige politieke partijen, je bent per definitie een tegenstander, terwijl eigenlijk niemand tegen het BROV zou kunnen zijn. Dat is de reden dat Democratie.Nu (inderdaad, vergeet niet om je lidgeld te betalen ) ervoor heeft gekozen om als politiek neutrale burgerbeweging door het leven te gaan, in plaats van als politieke partij.

Zelfs dan is het niet evident om de focus te blijven houden op het BROV zonder er andere thema's bij te slepen. Kijk bijvoorbeeld hoe snel het onderwerp van deze thread veranderd is van BROV naar andere politieke kwesties die blijkbaar veel 'boeiender' zijn dan het BROV. Je kan als niet-partijpolitieke burgerbeweging òòk veel doen om te strijden voor de invoering van het BROV, maar daar vertellen we je graag meer over bij een van onze volgende bijeenkomsten; 11 januari komt er alvast iets aan in Gent, hou onze website maar in de gaten!

vriendelijke groeten,
Michaël

Laatst gewijzigd door Michaël Bauwens : 20 december 2006 om 20:18.
Michaël Bauwens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 20:27   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaël Bauwens Bekijk bericht

Beste Djimi,

1. (inderdaad, vergeet niet om je lidgeld te betalen )

2. Je kan als niet-partijpolitieke burgerbeweging òòk veel doen om te strijden voor de invoering van het BROV, maar daar vertellen we je graag meer over bij een van onze volgende bijeenkomsten; 11 januari komt er alvast iets aan in Gent, hou onze website maar in de gaten!

vriendelijke groeten,
Michaël
1. djimi en geld , ay ay ay !!!

Gelukkig zijn er medemensen die hem er nog eens aan doen denken !!

2. 11 januari ? Ik denk wel dat dat kan lukken.

Ik hou de website zeker in het oog,

ook vriendelijke groeten,

djimi
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 20:28   #83
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kunt u o.a. daarover wat meer vertellen, alstublieft ?
Over de theorie van Baarle zul je hem zelf best aanspreken, ik heb in Mechelen niet elke finesse goed begrepen door de schuld van het plaatstelijke trippelbier

Maar wat ik persoonlijk vind is dat je door een massale boycot van de verkiezingen een duidelijker statement maakt dan via deelname eraan. Zeker in zulk zeldzaam land met stemplicht zou het al een enorm statement zijn als 1/3 kiezers weigert deel te nemen aan de verkiezingen. Bij een land zonder stemplicht lijkt me dat al wat onduidelijker en zal je (natte vingerwerk) 3/4 of meer moeten overtuigen om niet te gaan kiezen.

Bij de verkiezingen van het EP in 2004 kwam bv. maar 40% van de kiezers stemmen in Nederland. Dat heeft de EU al een enorm stukje legitimiteit doen verliezen in Nederland en dat werd destijds ook zo ervaren. Wat als in 2009 maar een kwart van de Nederlanders zou gaan stemmen? 2004 was alleszins een prelude op het afwijzen van de grondwet van de EU in 2005.
Oud 20 december 2006, 20:39   #84
luc broes

Standaard

Citaat:
1. Néén. Ik ben 'subsidiarist' : van zodra iets op lokaal niveau (straat, wijk, dorp, gemeente) kan geregeld worden, gebeurt dat op dat niveau. Wat van het Vlaamse niveau?
Als het ècht nodig is om naar hogere niveaus op te klimmen, zou ik dat eerder willen zien gebeuren op basis van geometrische (per 20 vierkante kilometer bijvoorbeeld) of geologische (per riviervallei of per streek) criteria, en niet op basis van 'emotionele' criteria zoals 'volk'.
Achtbare tegenstrever, als je me toelaat, dit is ideologische scherpslijperij.
Sinds het begin der tijden is de groepsvorming in zeer grote mate bepaald door iets wat jij blijkbaar minacht en ontkent: het behoren tot dezelfde familie, dezelfde stad, hetzelfde land en dat is dan meestal dezelfde taalgroep.
Akkoord, we moeten niet denken dat we zoveel beter (of voor de progressieven- niet zoveel slechter) zijn dan de anderen. Maar we mogen ons wel goed voelen tussen gelijken.
Mag ik er op wijzen dat onze Turkse en Marokkaanse medebelgen geen verwesterde allochtonen wensen maar wel kiezen op basis van 'emotionele' criteria zoals 'volk'. als ze een levenspartner kiezen en dan nog wel in het moederland.
Ik vind het dus onbegrijpelijk dat je juist dat uitsluit wat voor de meeste stervelingen van eerst belang is.

En voor alle duidelijkheid, hoe minder macht naar boven toe gedelegeerd wordt, hoe beter.
Op het grondgebied van de 'republiek van de Belgische volkeren' zou het mogelijk moeten zijn dat er twee- of zelfs drietalige 'kantons' ontstaan, waarbij verschillende soorten 'verbroederingen' bestaansrecht krijgen.
De 'verbroedering' in Brussel waar we nog altijd wachten zelfs op dokters die hun Vlaamse patiënten begrijpen - een mensenrecht- maakt me meer dan wantrouwig.
Ik ken trouwens geen enkel land ter wereld waar 2 of 3 talen gelijkwaardig en vredevol naast mekaar bestaan. De machtigste wint! En daar was jij toch tegen!?

2. Ik vind niet dat er 'per sé' en 'koste wat het kost' een gelijkaardig medicijn moet toegediend worden, maar als één dokter het verzorgen van twee patiënten aankan, zie ik niet in waarom 'wij' zouden moeten opdraaien voor twéé dokters die net hetzelfde werk verrichten.
Dat is juist
En als één dokter het alleen kan, dan kan die andere ondertussen meehelpen de beek weer proper te krijgen, of nestkastjes helpen ophangen of zo. Dat is ook juist

Alleen jammer dat die dokter zijn Vlaamse zieken niet verstaat zoals in Brussel

Maar ik zal me wel neerleggen bij die besluiten die door een meerderheid in een referendum aangenomen worden, hoor.
En desnoods verhuizen dat zou ik jammer vinden!.
Luc Broes

Laatst gewijzigd door luc broes : 20 december 2006 om 20:39.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 20:55   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht

Sinds het begin der tijden is de groepsvorming in zeer grote mate bepaald door iets wat jij blijkbaar minacht en ontkent: het behoren tot dezelfde familie, dezelfde stad, hetzelfde land en dat is dan meestal dezelfde taalgroep.
Akkoord, we moeten niet denken dat we zoveel beter (of voor de progressieven- niet zoveel slechter) zijn dan de anderen. Maar we mogen ons wel goed voelen tussen gelijken.
Mag ik er op wijzen dat onze Turkse en Marokkaanse medebelgen geen verwesterde allochtonen wensen maar wel kiezen op basis van 'emotionele' criteria zoals 'volk'. als ze een levenspartner kiezen en dan nog wel in het moederland.
Ik vind het dus onbegrijpelijk dat je juist dat uitsluit wat voor de meeste stervelingen van eerst belang is.

Beste Luc,

sta me toe dat ik mij verdedig :

Ik denk niet dat ik groepsvorming op basis van familiebanden en dergelijke minacht of ontken,

maar ik vind wel dat dat geen erg geschikte basis is voor een geëvolueerde politieke organisatie als een 'referendum-republiek', die er alle baat bij heeft dat er zo 'rationeel' mogelijk wordt omgegaan met de vele praktische problemen die een samenleving met zich meebrengt.

Als het gaat over het kiezen van een levenspartner, of het aanknopen van vriendschapsbanden, dan zie ik niet goed in waarom en op basis waarvan ik me daarmee zou moeten gaan moeien.

Ik geef wel toe dat ik het leuker zou vinden mochten er wat meer 'allochtonen' met een 'autochtone' partner optrekken, en omgekeerd, maar zoiets laat zich ook niet dwingen, hé.
Oud 20 december 2006, 21:03   #86
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Het systeem is immers zo dat om het systeem te veranderen, dat je tot die selecte elite moet behoren. Eenmaal daar gekomen, ben je gerecupereerd. De echte verandering zal van een mentale omslag moeten komen. Massaal niet gaan stemmen bij de stemplicht en als dusdanig het regime zijn legitimiteit ontnemen lijkt mij de enigste manier waarop de zaken te genant worden voor de particraten om verder te gaan. Daar heeft Baarle mooie theorieen over.
Ja... , mooie theorie. Walen helpen 'herinneren' dat zij Nederlanders zijn.
Oud 20 december 2006, 21:36   #87
luc broes

Standaard

Citaat:
Beste Luc,
sta me toe dat ik mij verdedig :met alle plezier
Ik denk niet dat ik groepsvorming op basis van familiebanden en dergelijke minacht of ontken,
maar ik vind wel dat dat geen erg geschikte basis is voor een geëvolueerde politieke organisatie als een 'referendum-republiek', die er alle baat bij heeft dat er zo 'rationeel' mogelijk wordt omgegaan met de vele praktische problemen die een samenleving met zich meebrengt.
De praktische problemen van een samenleving zouden dus -volgens jou - beter kunnen geregeld worden als zeker geen rekening houdt met wat de meeste mensen (het meest) belangrijk vinden!!??
Djimi ben jij al bezig met rijkelijk besproeide eindejaarsfeesten?

Als het gaat over het kiezen van een levenspartner, of het aanknopen van vriendschapsbanden, dan zie ik niet goed in waarom en op basis waarvan ik me daarmee zou moeten gaan moeien.
Dat is heel verstandig, maar je kunt er toch niet naast kijken.
Maar je gaat wèl de basis bepalen waarop de samenleving moet georganiseerd worden!!??

Ik geef wel toe dat ik het leuker zou vinden mochten er wat meer 'allochtonen' met een 'autochtone' partner optrekken, en omgekeerd, maar zoiets laat zich ook niet dwingen, hé.
Djimi, breng me nu niet in moeilijkheden hé!
Wat jij (en ik) leuk vinden mogen we natuurlijk niet opleggen aan anderen.
Anderzijds spreken de feiten voor zichzelf.
Als democraat dokteren we dus beter geen systeem uit dat flagrant in strijd is met wat de meesten 'uit emotionele' of andere gronden verkiezen.
**Mag ik er nog aan toevoegen dat het zeer rationeel is om bij het ordenen van een samenleving rekening te houden met ALLE factoren en zeker met (zeer) belangrijke, ook al zijn het 'emotionele'.

Laatst gewijzigd door luc broes : 20 december 2006 om 21:45.
Oud 20 december 2006, 21:53   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Djimi, breng me nu niet in moeilijkheden hé!
Ik zal mijn best doen !

Wat ik denk :

'emotionele' politiek : dat is iets voor tribale samenlevingen, koninkrijken, natie-staten, ... en andere 'natuurlijke' entiteiten.
Niet noodzakelijk onverenigbaar met democratie, maar nogal vaak verkiest men het zonder te doen.

'rationele' politiek : dat is iets voor meer-volkeren-staten, statenbonden, ... en andere 'artificiële' entiteiten.
Niet noodzakelijk onverenigbaar met dictatuur, dat geef ik toe, maar deze entiteiten blijken in dat geval toch geen lang leven beschoren.

Als ik moet kiezen, dan kies ik voor een 'artificiële' en 'rationele' politieke entiteit, die een minimum aan macht toebedeeld krijgt, net genoeg om te kunnen functioneren in het belang van iedereen die er toe behoort.

Een 'natuurlijke' en 'emotionele' politieke entiteit staat - paradoxaal genoeg - te veel in functie van zichzelf en ontsnapt volgens mij derhalve al te gemakkelijk aan controle door de individuele leden.

Ik wou dat ik wat meer van politieke theorie afwist, dan kon ik je dat allemaal nog veel beter uitleggen.

Ik hoop alleszins dat ik voldoende duidelijk ben.
Oud 20 december 2006, 21:56   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

**Mag ik er nog aan toevoegen dat het zeer rationeel is om bij het ordenen van een samenleving rekening te houden met ALLE factoren en zeker met (zeer) belangrijke, ook al zijn het 'emotionele'.
Dat mag je zeer zeker, en ik geef je op dat punt volkomen gelijk.

Maar 'rekening houden met' betekent nog steeds niet hetzelfde als 'toegeven aan', hé ?
Oud 20 december 2006, 22:02   #90
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ja... , mooie theorie. Walen helpen 'herinneren' dat zij Nederlanders zijn.
Ik denk dat je twee discussies door elkaar aan het mengen bent.

Is er iets blijven kleven dat je irriteert misschien?
Oud 20 december 2006, 22:38   #91
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat mag je zeer zeker, en ik geef je op dat punt volkomen gelijk.

Maar 'rekening houden met' betekent nog steeds niet hetzelfde als 'toegeven aan', hé ?
Hierboven zei je: "niet op basis van 'emotionele' criteria zoals 'volk'".

Dus als ik het goed begrijp dan mag het van jou nu toch een beetje wel.
Dat zou dus vooruitgang zijn.
'toegeven aan' is inderdaad niet hetzelfde.
Men mag niet 'toegeven aan' het volk als het iets wil wat de hogepriesters niet lusten.
Oud 20 december 2006, 22:49   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierboven zei je: "niet op basis van 'emotionele' criteria zoals 'volk'".

Dus als ik het goed begrijp dan mag het van jou nu toch een beetje wel.
Dat zou dus vooruitgang zijn.
'toegeven aan' is inderdaad niet hetzelfde.
Men mag niet 'toegeven aan' het volk als het iets wil wat de hogepriesters niet lusten.
Bij het ordenen (de interne keuken) van een samenleving mag zeer zeker rekening worden gehouden met de 'emotionaliteit' van de samenlevers, o.a. - maar niet uitsluitend - om er niet aan te moeten toegeven als dat tot rampen zou leiden.

Een 'gemeen' voorbeeld : 't is niet omdat 'het volk' vindt dat de 'negro' moet worden gelyncht en wel nu onmiddellijk omdat de 'negro' het aandurfde te glimlachen naar een blank meisje, dat 'het volk' zijn zin moet krijgen, of wel ???

Bij het creëren van een samenleving geef ik de voorkeur aan een 'koude', 'artificiële', 'rationele' entiteit zoals de "Confoederatio Helvetica" boven een 'warme', 'natuurlijke', 'emotionele' als het Japanse Keizerrijk.

Voor zover ik te kiezen heb, natuurlijk.
Oud 20 december 2006, 22:57   #93
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe ook niet mee aan defaitisme.
Maar een referendum wordt nooit toegelaten en is dus geen optie
De politiek zal nooit een referendum goedkeuren
De politiek zal nooit een splitsing goedkeuren

Bij beide stellingen heb je dezelfde boosdoener, je moet voor beide hetzelfde probleem aanpakken, in andere woorden, iemand die beweerd dat een referendum er nooit zal komen kan evengoed zeggen dat er nooit een onafhankelijk Vlaanderen zal komen, aangezien het probleem op identiek dezelfde plaats zit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 23:00   #94
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het advies.

Misschien zal ik me inderdaad beperken, en wel tot het gewest waar ik woon : Brussel.

Het kan niet moeilijk zijn zwakheden in het systeem hier te vinden en uit te buiten.

1 REUSACHTIG PROBLEEM : in Brussel wordt 100% elektronisch gestemd.

Oh ramp !
Der zijn wel meerdere grote problemen, de mensen bereiken met uw (onze?) boodschap alleen al zal een helse klus worden
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 20 december 2006, 23:05   #95
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Der zijn wel meerdere grote problemen, de mensen bereiken met onze boodschap alleen al zal een helse klus worden
Wat ideeën aangaat ben ik niet bezitterig, hoor.

En wat de helse klus aangaat : het ziet er naar uit, hé.

Vandaar dat ik lid geworden ben (maar m'n lidgeld nog moet betalen ) van democratie.nu
Oud 20 december 2006, 23:13   #96
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaël Bauwens Bekijk bericht
Zelfs dan is het niet evident om de focus te blijven houden op het BROV zonder er andere thema's bij te slepen. Kijk bijvoorbeeld hoe snel het onderwerp van deze thread veranderd is van BROV naar andere politieke kwesties die blijkbaar veel 'boeiender' zijn dan het BROV. Je kan als niet-partijpolitieke burgerbeweging òòk veel doen om te strijden voor de invoering van het BROV, maar daar vertellen we je graag meer over bij een van onze volgende bijeenkomsten; 11 januari komt er alvast iets aan in Gent, hou onze website maar in de gaten!

vriendelijke groeten,
Michaël
Ook al was het niet aan mij gericht, ik wou gewoon even zeggen dat ik ook zal proberen binnen te wippen
Oud 20 december 2006, 23:15   #97
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ook al was het niet aan mij gericht, ik wou gewoon even zeggen dat ik ook zal proberen binnen te wippen
Tof, dan kunnen we de discussie ginder verder zetten.

Ik hou je alvast op de hoogte !
Oud 20 december 2006, 23:16   #98
luc broes

Standaard

Citaat:
Bij het ordenen (de interne keuken) van een samenleving mag zeer zeker rekening worden gehouden met de 'emotionaliteit' van de samenlevers, o.a. - maar niet uitsluitend - om er niet aan te moeten toegeven als dat tot rampen zou leiden.
Ik heb nooit gezegd dat men uitsluitend moet rekening houden met 'emotionaliteit'
Jij zegde wel dat men niet mocht ermee rekening houden
Een 'gemeen' voorbeeld : 't is niet omdat 'het volk' vindt dat de 'negro' moet worden gelyncht en wel nu onmiddellijk omdat de 'negro' het aandurfde te glimlachen naar een blank meisje, dat 'het volk' zijn zin moet krijgen, of wel ???
djimi je weet dat ik zo niet ben;

Bij het creëren van een samenleving geef ik de voorkeur aan een 'koude', 'artificiële', 'rationele' entiteit zoals de "Confoederatio Helvetica" boven een 'warme', 'natuurlijke', 'emotionele' als het Japanse Keizerrijk.

Als er een goed functionerende maatzschappij bestaat zie ik geen reden om een andere maatschappij te 'creëren' en zeker niet als de mensen daar helemaal niet mee gediend zijn.

Voor zover ik te kiezen heb, natuurlijk.
Slaap wel!

Laatst gewijzigd door luc broes : 20 december 2006 om 23:17.
Oud 20 december 2006, 23:20   #99
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slaap wel!
Jij ook.

Tot een volgende keer.
Oud 21 december 2006, 11:42   #100
Michaël Bauwens
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Zoals al door anderen is opgeworpen; dat is iets dat iedereen voor zichzelf kan/moet uitmaken in een echte democratie. Er zijn trouwens heel wat redenen om aan te halen waarom een samenleving gebaseerd op een bepaalde 'groepsvorming' juist veel gemakkelijker en rationeler met samenlevingsproblemen kan omgaan. Dezelfde taal spreken en dezelfde waarden en gewoonten delen is nu eenmaal veel handiger. Je kan dan natuurlijk tegenwerpen dat dat minder 'verrijkend' is ofzo, maar opnieuw, dat moet dan maar per referendum beslist worden, na een echt breed maatschappelijk debat daarover.

Citaat:
Ik weet niet of de Zwitsers het eens zouden zijn met jouw omschrijving Het Zwitserse eedgenootschap heeft zich vrij 'spontaan' en organisch gevormd, die mensen hebben meestal vrijwillig gekozen om samen een land te stichten, hebben er samen voor gevochten. Wat mij betreft is zo'n vrijwillige 'vriendschap' veel 'warmer' dan een autoritaire keizer. Maar soit, ik weet niet of het zinvol is (in navolging van Yves Leterme bv.) om over 'warme' en 'koude' samenlevingen te spreken. Dat is zo wazig dat het enkel in de speech van een politicus kan thuishoren, niet in serieuze discussies zoals hier

Citaat:
Wat mij betreft bestaat er (metafysisch) niet zoiets als 'het volk'. Dat is een zeer nuttige veralgemening (zoals massa's woorden veralgemeningen zijn) maar we mogen niet de fout maken om te vergeten dat het in de eerste plaats 'slechts' een abstractie is. Enkel individuen kunnen denken, spreken en handelen (en patriottische gevoelens hebben natuurlijk).
Soit, het voorbeeld dat je aangeeft is zeer bekend, maar volgens mij geen argument tegen democratie. Democratie betekent niet dat wat de meerderheid van de bevolking (nogmaals, spreken over 'het volk' is zeer verwarrend; als je twee referenda op één dag hebt, en bij het ene referendum behoor je bij de meerderheid, bij het andere niet, ben je dan deel van 'het volk'?) wil of vindt of denkt altijd juist of goed is, verre van. Mensen moeten zoveel mogelijk zichzelf een oordeel vormen over wat goed of slecht is, en het argument 'omdat de meerderheid zo denkt' is een slecht argument. Democratie betekent wél dat wat de meerderheid van de bevolkiing tot wet wil maken, ook wet zal worden. Daar is dus een fundamenteel onderscheid tussen 'moraal' en 'wet'. Democratie gaat over de wet, individuen beslissen over goed en kwaad.

Dus over je voorbeeld; een lynchpartij tegenhouden is géén ondemocratische handeling

Citaat:
Iedereen is welkom
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be