![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het eigendom incorporeren, zoals jij doet, is een onterechte annexatie van het materialisme in de fysiologie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, ik ben maar een Spinozelaar hé. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2006 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door CHIPIE ![]() Sommigen zouden hun kakbroek eens dringend moeten (laten) verversen... ![]() Bobke: Raar dat ze hier met geen stokken weg te krijgen zijn. Ruimte zat in siberië en aanverwanten. ![]() Waarschijnlijk denken ze dat hun reis betalen ook een natuurlijk erfdeel is. eno2: Waar elders kan je altijd terecht met altijd dezelfde eeuwige kloterijen zoalss die van jullie, in alle eeuwigheid amen? Hoepel zelf op, Bobke, met je miniatuurkopke... Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2006 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Burger
|
![]() Je valt in herhaling. Om al deze free-rides heb ik niet gevraagd, ik word ze opgedrongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Burger
|
![]() Ik weet wat annexatie, materialisme en fysiologie betekenen maar de betekenis van je zin blijft me bijster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Eenvoudig dit: het recht op fysieke integriteit is van een andere aard dan eigendomsrecht. Je kan het tweede daarom zomaar uit het eerste afleiden of ermee gelijkstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is echter nog steeds een minimumrol weggelegd voor een overheid. Privemilities om de veiligheid te garanderen brengen gevaren met zich mee. Dit wil echter niet zeggen dat de overheid zomaar het recht moet hebben om mij voor meer als de helft van mijn inkomen diensten op te dringen die ik niet nodig heb.
![]() |
![]() |
#96 |
Burger
|
![]() Dat kan je inderdaad niet. Maar om te overleven moet je je toch dingen kunnen toe-eigenen. En deze dingen kunnen enkel worden toegeëigend door diegene die dit het eerst doet. Wanneer dit niet zo zou zijn dan kon niemand iets doen want dan moeten we eerst toestemming krijgen van een mogelijke laatkomer. Dit lijkt me de enige manier om het conflict dat rond eigendom kan bestaan op te lossen. Maar wijs me gerust waar ik fout zit in de redenering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Privemilities brengen gevaren mee, maar zijn de gevaren van een overheid te hebben niet groter (overheden hebben 170 miljoen eigen burgers gedood in 20 landen de vorige eeuw)? Deze prive-milities hebben geen monopolie op geweld en taxatie he. Ze kunnen hierdoor niet uitbreiden tenzij de consument dit wenst en hun de geldelijke mogelijkheden hiertoe verschaft, itt tot de staat die kan blijven uitbreiden op onze kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Wie het zich kan permitteren, k�*n vandaag al uit de staat stappen.
Tenminste wat het kostenplaatje betreft. Ik heb dit zelf al jaren geleden gedaan en de belastingen die ik nog betaal, zijn het resultaat van 'vrijgevigheid' of -volgens m'n bankier- slordigheid en/of luiheid. De échte perversie bestaat erin dat ik zelfs nog recht zou kunnen laten gelden op een werkloosheidsuitkering. Een beetje geduld en de staat mag mijn kuisvrouw betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() @ Simon
Ik zei het al tegen Lombas: Failed States genoeg waar je je hekel aan een goedwerkende staat in kan botvieren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |