Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 17:23   #81
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Ha ma komaan, circe ge zijt echt ziek.
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:26   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Ha ma komaan, circe ge zijt echt ziek.
Me dunkt dat jij ergens uit de verkeerde cultuur komt.

Geen nood: moest ik je ooit ontmoeten dan krijg je alvast geen hand! Respect weet je wel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:28   #83
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Me dunkt dat jij ergens uit de verkeerde cultuur komt.

Geen nood: moest ik je ooit ontmoeten dan krijg je alvast geen hand! Respect weet je wel.
Het heeft niks met cultuur te zien, gij zijt gewoon zo geobsedeerd, dat kan echt niet goed zijn. U leven gaat voorbij ondertussen hoor...

Oud 22 december 2006, 17:31   #84
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Je vergeet een optie :
4) als een statement tegen de aanwezigheid van de persoon in jouw land.

Ikzelf ben tegen het multi-culturalisme, maar gedraag mij niet anders tegen mijn allochtone medemensen dan tegen de autochtone Vlamingen. Ik kan er echter best wel inkomen dat sommige mensen dat hypocriet vinden en dat de bijvoorbeeld omwille van hun visie tov het multi-culturalisme nooit een kebab-zaak of een chinees restaurant zullen binnenstappen en evenmin willen socializen met allochtonen. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Jullie anti-racisten hebben zo'n stereotype beeld van de anti-multiculturalisten alsof het allemaal bevooroordeelde en racistische idioten zijn. Dat zegt in feite meer over jullie zelf dan over de anti-multiculturalisten.
3 en 4 kunnen misschien ideologisch verschillend gemotiveerd zijn, maar uiterlijk zijn ze identiek. Als iemand demonstratief iets weigert van pakweg een Turk, zonder hem te kennen, dan gaat die Turk dat automatisch (en ook logisch) opnemen als racisme, en niet als "protest tegen het feit dat hij niet in Turkije zit, maar met alle respect voor zijn persoon".
Dat anti-multiculturalisme is trouwens een onhoudbare idee, gebaseerd op een utopie. De multiculturele samenleving is een feit, al heel lang, en daar tegen zijn heeft evenveel zin als tegen de regen zijn of tegen de zon.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:32   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft niks met cultuur te zien, gij zijt gewoon zo geobsedeerd, dat kan echt niet goed zijn. U leven gaat voorbij ondertussen hoor...
Hoezo niks met cultuur te zien? Met wat dan wel? asshole?

Citaat:
maar gedraag mij niet anders tegen mijn allochtone medemensen dan tegen de autochtone Vlamingen
Ha nee? Ge zijt zo'n onbeleefderik die niemand nooit een hand geeft zeker? Of doe je sowieso enkel mannetjeshandjes?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 december 2006 om 17:35.
Oud 22 december 2006, 17:36   #86
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo niks met cultuur te zien? Met wat dan wel? asshole?
Gij beschuldigt mij ervan 'tot de verkeerde cultuur te behoren' terwijl ik enkel (lichtjes) bezorgd ben om uw geestelijke toestand, dat is toch duidelijk?

Citaat:
Citaat:
maar gedraag mij niet anders tegen mijn allochtone medemensen dan tegen de autochtone Vlamingen
Ha nee? Ge zijt zo'n onbeleefderik die niemand nooit een hand geeft zeker? Of doe je sowieso enkel mannetjeshandjes?
Euh is dat tegen mij?

Laatst gewijzigd door Tina : 22 december 2006 om 17:38.
Oud 22 december 2006, 19:00   #87
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U leven gaat voorbij ondertussen hoor...
Tja...jij legt je erbij neer en laat de volgende generaties in de shit zitten.
Wij proberen het toch nog beter te maken voor de volgende generaties.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:05   #88
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Tja...jij legt je erbij neer en laat de volgende generaties in de shit zitten.
Wij proberen het toch nog beter te maken voor de volgende generaties.
Waar leg ik mij bij neer?
En ochgot, moet ik soms respect hebben voor jullie "martelaren"?

Oud 22 december 2006, 19:08   #89
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar leg ik mij bij neer?
En ochgot, moet ik soms respect hebben voor jullie "martelaren"?
Respect is iets dat jullie niet kennen...dat weten we
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:09   #90
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Respect is iets dat jullie niet kennen...dat weten we
Wie zijn 'julie'?

Oud 22 december 2006, 19:23   #91
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Zonlicht, ik ben blij dat er eens iemand een thread begint tegen de bruine prutstroom in, dat moet meer gebeuren!...
Afgaan op de huidskleur van iemand is verwerpelijk. Nog meer bezwarend is het dat je de immigratie van mensen met een andere huidskleur afdoet als een "prutstroom".
Oud 22 december 2006, 19:53   #92
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Overlaatst vertelde een kennis van mij dat een allochtone collega, op zijn moeder haar werk, een keer zelfgemaakte zoete gebakjes mee had gebracht om uit te delen.
Zijn moeder heeft die geweigerd enkel en alleen omdat ze van een Marokkaanse kwamen.

Eerlijk: is dit nu nog normaal?
Ik weet dat sommigen onder jullie extreemrechtse racisten zijn die dwepen met alles wat een zwartbruine ideologie heet, maar ieder rationeel mens keurt zoiets toch af: het getuigt van een bekrompen en xenofoob karakter.
das een beetje overdreven natuurlijk, het is zoals FDW ooit zei : "ne pitta is ni slecht, maar ne friet kan er altijd beter in"
Oud 22 december 2006, 19:55   #93
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
das een beetje overdreven natuurlijk, het is zoals FDW ooit zei : "ne pitta is ni slecht, maar ne friet kan er altijd beter in"
Das goed gezegd van de flubbe hé.

Oud 22 december 2006, 21:00   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu zijn we nieuwsgierig geworden waar het dan wel mee te zien heeft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:02   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij beschuldigt mij ervan 'tot de verkeerde cultuur te behoren' terwijl ik enkel (lichtjes) bezorgd ben om uw geestelijke toestand, dat is toch duidelijk?

Euh is dat tegen mij?
ja dat was tegen U.

U behoort zéér duidelijk niet tot mijn cultuur. Straf hé!

En overduidelijk is dat ik in dit land MIJN cultuur mag behouden.

Of niet soms? (JOEHOE???? JOZEF???? -)

Laatst gewijzigd door circe : 22 december 2006 om 21:02.
Oud 22 december 2006, 21:04   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zijn 'julie'?
Degenen die niet tot onze cultuur behoren tiens.

Probleem mee? joehoe JOZEF????

Oud 22 december 2006, 21:09   #97
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo te zien heb je mijn tekst niet begrepen.

Ik heb er geen enkel probleem mee om in die cultuur mensen geen hand te geven en HUN cultuur te respecteren (alhoewel ik mijn bedenkingen heb bij het "respect": volgens de koran is het gewoon omdat de mannen zich moeten wassen nadat ze een vrouw hebben aangeraakt, die creaturen zijn namelijk onrein. Het blijft dus sowieso moeilijk voor me om mensen te respecteren die mij een vuile onreine hoer vinden - maar dat terzijde).

Ik heb er alvast wèl een probleem mee om in MIJN cultuur mensen die MIJ de hand weigeren te respecteren.

In Japan zal ik mijn best doen om zo diep mogelijk te buigen, in China weet ik niet goed wat de geplogenheden zijn en in Alaska of voor mijn part Lapland zal ik neusje-wrijf doen!

Maar HIER in MIJN EUROPA, wil dat ik mensen MIJ respecteren en me een hand reiken. Doen ze dat niet dan beschouw ik dat als de HIER gangbare norm die telt indien men iemand weigert een hand te geven; nl. onderhuidse aversie en vijandschap.

WIJ geven mekaar namelijk de hand om aan te tonen dat we ongewapend zijn en in vriendschap en vertrouwen met elkaar omgaan. En d�*t is nu eenmaal een ritueel gegroeid in ONZE cultuur!
Bravo, heel assertief van je.

Ik wed dat je elke avond lekker moe gaat slapen van het gevecht dat je voert tegen de islam... in je hoofd.

Misschien zullen de moslims ons land veroveren, maar deze thread zullen ze , dankzij jouw ferme tussenkomst, NOOIT veroveren.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 december 2006 om 21:14.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:18   #98
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voor de duidelijkheid, ik zou zo'n koekje proeven, mocht het mij aangeboden worden.

maar t is wel een begin voor een goed gesprek omdat ook dat varkensvlees in de groep gegooid werd ... op zich geen probleem dat is een weigering uit geloofsgronden, legit.

maar wat dan met de weigering een hand te drukken ? vanuit de persoon die weigert is dat een geloofskwestie, maar vanuit de persoon wiens hand geweigerd wordt ... is dat een affront, een weigering op basis van wat eigenlijk ... minderwaardigheid ? onreinheid ? vrouwelijkheid ?

toch wel een intellectuele uitdaging om daar eens over na te denken ...
Nee, geen minderwaardigheid, onreinheid..... eigenlijk gaat het over respect, men heeft respect voor elkaars vrouw, maar eerlijk gezegd, ik ervaar het zoals je zegt als een 'affront'. Ik ken moslims die het 'handen-schudden-regeltje' toepassen bij moslims maar niet bij anders-gelovigen, zo zou het altijd moeten zijn vind ik.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:18   #99
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar HIER in MIJN EUROPA, wil dat ik mensen MIJ respecteren en me een hand reiken. Doen ze dat niet dan beschouw ik dat als de HIER gangbare norm die telt indien men iemand weigert een hand te geven; nl. onderhuidse aversie en vijandschap.

WIJ geven mekaar namelijk de hand om aan te tonen dat we ongewapend zijn en in vriendschap en vertrouwen met elkaar omgaan. En d�*t is nu eenmaal een ritueel gegroeid in ONZE cultuur!
Respect werkt in twee richtingen. Als de ander zich ongemakkelijk voelt bij het geven van een hand, dan geef ik geen hand... of dat nu in Vlaanderen, Japan of Marokko is.... of de persoon in kwestie een Vlaming, een Japanner of een Marokkaan is.

Citaat:
3 en 4 kunnen misschien ideologisch verschillend gemotiveerd zijn, maar uiterlijk zijn ze identiek. Als iemand demonstratief iets weigert van pakweg een Turk, zonder hem te kennen, dan gaat die Turk dat automatisch (en ook logisch) opnemen als racisme, en niet als "protest tegen het feit dat hij niet in Turkije zit, maar met alle respect voor zijn persoon".
So? Het is niet de fout van de persoon die zijn of haar statement maakt dat de ander denkt dat er racisme in het spel is. De schuld ligt bij mensen als jou, die alle anti-multiculturalisten op één hoog gooit en hen allemaal als onwetende, bevooroordeelde racisten stigmatiseert. Toon een beetje meer tollerantie en begrip voor mensen die anders denken als jezelf.

Jouw houding tegenover een Vlaming die het weigert een koekje op te eten dat is gemaakt door een allochtoon is al even intollerant als de houding van circe tov de marokkaan die omwille van zijn ethiek geen hand wil geven.

Citaat:
Dat anti-multiculturalisme is trouwens een onhoudbare idee, gebaseerd op een utopie. De multiculturele samenleving is een feit, al heel lang, en daar tegen zijn heeft evenveel zin als tegen de regen zijn of tegen de zon.
De multi-culturele samenleving bestaat in minstens 90% van Vlaanderen pas sinds de jaren '50 en '60. Met uitzondering van enkele steden was Vlaanderen ethnisch en cultureel zo goed als homogeen. Hetzelfde geldt voor de meeste andere landen in Europa. In Oost-Europa is dat trouwens nog steeds het geval, zoals ik dat zelf heb kunnen vaststellen tijdens een verblijf van drie maanden in Polen.

Ik zie daarom ook niet in waarom het een utopie zou zijn om het multi-culturalisme terug te draaien. Elk jaar wordt het duidelijker hoe onhoudbaar multi-culturalisme werkelijk is. Waarom zouden wij iets moeten aanvaarden dat sinds enkele decennia geleden aan ons is opgedrongen, terwijl de wereld eeuwenlang uit monoculturele samenlevingen heeft bestaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Afgaan op de huidskleur van iemand is verwerpelijk. Nog meer bezwarend is het dat je de immigratie van mensen met een andere huidskleur afdoet als een "prutstroom".
Afgaande om de gemiddelde post van Doki, vermoed ik dat hij het hier heeft over de anti-multiculturalistische propaganda wanneer hij verwijst naar "bruine prutstroom". Leuk om te zien hoe jullie zelfs niet meer wijs geraken uit jullie eigen demagogie
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:19   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Bravo, heel assertief van je.

Ik wed dat je elke avond lekker moe gaat slapen van het gevecht dat je voert tegen de islam... in je hoofd.

Misschien zullen de moslims ons land veroveren, maar deze thread zullen ze , dankzij jouw ferme tussenkomst, NOOIT veroveren.
ik ben oud genoeg om me er niet meer druk over te maken, en bovendien rijk genoeg om ervoor te kunnen zorgen dat mijn kinderen kunnen emigreren.

Probleem mee?

Voor mijn part hoop ik dat je je gaat amuseren tussen de niet-handen-gevers hoor.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be