Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 22:07   #81
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
er zijn grondige vermoedens dat het zo is gegaan, geen feiten inderdaad, maar er is geen ENKELE reden om dit zwaar fysieke geweld goed te keuren of te verzachten, dat wou ik maar zeggen
Dat kan ook op andere manier. Overigens u zegt zelf dat er geen feiten zijn en u spreekt al van daders en schande dat ze in afwachting van hun proces vrij zijn.
Misschien toch maar beter wachten na de uitspraak voor conclusies te trekken?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:08   #82
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarenboven zeiden ooggetuigen ook dat hij helemaal in mekaar werd geslagen en er niet goed uitzag na hij afstapte, nadien overleed hij...
Bron? Ik heb dat nog van geen enkele getuige gehoord. Integendeel.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:09   #83
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn grondige vermoedens dat het zo is gegaan, geen feiten inderdaad, maar er is geen ENKELE reden om dit zwaar fysieke geweld goed te keuren of te verzachten, dat wou ik maar zeggen
Er zijn vermoedens in racistische millieus, ja . Dat Demoor met geweld een minderjarige probeerde te wurgen wordt hier door elke racist van de tafel geveegd als geoorloofd gedrag.

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 19 december 2006 om 22:09.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:10   #84
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Er zijn grondige vermoedens in racistische millieus, ja . Dat Demoor met geweld een minderjarige probeerde te wurgen wordt hier door elke racist van de tafel geveegd als geoorloofd gedrag.
alle kranten zijn racistisch?

"De jongeman was samen met de 18-jarige Redouan S. treinbestuurder Guido Demoor te lijf gegaan op een lijnbus. De man overleed aan een hersenvliesbloeding, die mogelijk veroorzaakt werd door de slagen."
Oud 19 december 2006, 22:10   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus als jongeren amok maken op een bus en "het varken uithangen" mag niemand daar iets van zeggen????
Ach, we zijn toch ook jong geweest zeker...

Citaat:
fysiek geweld had hij niet moeten gebruiken,maar dat wil niet zeggen dat je die mens helemaal in mekaar moet slaan, in de krant staat "Twee van de zes verdachten hadden het slachtoffer vervolgens geslagen en geschopt. De vier anderen zouden toegekeken hebben", en voor iemand van 54 zal dat wel harder aankomen dan voor iemand van 24..
Het is en blijft een spijtig voorval, maar als mijnheer De Moor zich met zijn eigen zaken bemoeid had, zoals dat een welopgevoed mens betaamt, dan had hij nu wellicht nog geleefd. In plaats daarvan vond hij het nodig om zijn racisme openbaar te maken en dat racisme bovendien nog eens met fysiek geweld kracht bij te zetten. De agressieve reactie van die jongens was buiten proportie en valt niet goed te praten, maar ze was wèl uitgelokt. Niemand is geheel zonder schuld in deze affaire. Maar om hier nu botweg over het vrijlaten van de "moordenaar" van mijnheer De Moor te gaan praten, lijkt me net een brug te ver. In een ander topic wordt volop gefulmineerd tegen het proces tegen het VB, waarbij men te pas en te onpas "de rechtsstaat" inroept. Is een principe van diezelfde rechtsstaat niet dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is? Of is dat een rekbaar begrip, die rechtsstaat waar jullie op roepen? Voor de ene wat rechter dan voor de andere...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:10   #86
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn vermoedens in racistische millieus, ja . Dat Demoor met geweld een minderjarige probeerde te wurgen wordt hier door elke racist van de tafel geveegd als geoorloofd gedrag.
amai amai allochtonenvriendje ( ) het gaat om "bij de keel grijpen" voor zover ik weet is dit niet wurgen
Oud 19 december 2006, 22:12   #87
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
objectieve media hoor
De massahysterie in de media na het busincident waarbij de zes verdachten bij voorbaat al als moordenaars werden bestempeld, getuigde inderdaad niet echt van objectiviteit.
Oud 19 december 2006, 22:12   #88
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ach, we zijn toch ook jong geweest zeker...

Het is en blijft een spijtig voorval, maar als mijnheer De Moor zich met zijn eigen zaken bemoeid had, zoals dat een welopgevoed mens betaamt, dan had hij nu wellicht nog geleefd. In plaats daarvan vond hij het nodig om zijn racisme openbaar te maken en dat racisme bovendien nog eens met fysiek geweld kracht bij te zetten. De agressieve reactie van die jongens was buiten proportie en valt niet goed te praten, maar ze was wèl uitgelokt. Niemand is geheel zonder schuld in deze affaire. Maar om hier nu botweg over het vrijlaten van de "moordenaar" van mijnheer De Moor te gaan praten, lijkt me net een brug te ver. In een ander topic wordt volop gefulmineerd tegen het proces tegen het VB, waarbij men te pas en te onpas "de rechtsstaat" inroept. Is een principe van diezelfde rechtsstaat niet dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is? Of is dat een rekbaar begrip, die rechtsstaat waar jullie op roepen? Voor de ene wat rechter dan voor de andere...
het proces wordt in de media ook gemaakt he, "we zijn jong geweest" ach ja dat is weer een reden om zo'n ongeoorloofd gedrag goed te keuren tot je zelf op de bus zou zitten, dan zou je het ook niet kunnen verdragen
Oud 19 december 2006, 22:13   #89
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
alle kranten zijn racistisch?

"De jongeman was samen met de 18-jarige Redouan S. treinbestuurder Guido Demoor te lijf gegaan op een lijnbus. De man overleed aan een hersenvliesbloeding, die mogelijk veroorzaakt werd door de slagen."
Alle? Ik lees niet degene die gij leest en gij blijkbaar ook niet degene die ik lees. Stop nu eens met te denken dat iedereen racistisch en vlaamsgezind is. Het is gewoon niet zo. Jij woont niet alleen hier en om het nog even duidelijker te stellen niemand van uw partijke is hier aan de macht of heeft maar iets te zeggen. Dus het tijdperk van "wurg de marokaan" is nog steeds niet aangebroken ook al had Demoor daar over een andere gedachtengang
Oud 19 december 2006, 22:15   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het proces wordt in de media ook gemaakt he, "we zijn jong geweest" ach ja dat is weer een reden om zo'n ongeoorloofd gedrag goed te keuren tot je zelf op de bus zou zitten, dan zou je het ook niet kunnen verdragen
Ik kan bijzonder veel verdragen... Enneuh... Waar heb ik precies dit gebeuren "goedgekeurd"?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:15   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus als jongeren amok maken op een bus en "het varken uithangen" mag niemand daar iets van zeggen????
Misschien moet je eens opzoeken wat "amok maken" betekent. Luidruchtig plezier maken valt daar in ieder geval niet onder.
Oud 19 december 2006, 22:15   #92
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
amai amai allochtonenvriendje ( ) het gaat om "bij de keel grijpen" voor zover ik weet is dit niet wurgen

Ja hitlervriendje, ne keer naar de keel grijpen is voor mij wurgen. Den eerste die mij naar de keel grijpt is ook dood, zo simpel is dat!
Oud 19 december 2006, 22:16   #93
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

-het laatste nieuws, nog steeds de meest gelezen krant
-ik woon in merksem, en heb vier jaar met bus 23 gereden dus IK weet waarover ik spreek
-jij blijft ontkennen waarover het gaat, maar ja ik geef het op
-al goed dat de spa aan de macht is gekomen dankzij de allochtonen anderrs was het vb aan de macht (maar dat is ook weer niet waar zeker, nochtans bevestigt door onafhankelijk onderzoek)
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:17   #94
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hitlervriendje, ne keer naar de keel grijpen is voor mij wurgen. Den eerste die mij naar de keel grijpt is ook dood, zo simpel is dat!
ah voila je staat ook al achter wettige zelfverdediging
Oud 19 december 2006, 22:20   #95
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
-het laatste nieuws, nog steeds de meest gelezen krant
-ik woon in merksem, en heb vier jaar met bus 23 gereden dus IK weet waarover ik spreek
-jij blijft ontkennen waarover het gaat, maar ja ik geef het op
-al goed dat de spa aan de macht is gekomen dankzij de allochtonen anderrs was het vb aan de macht (maar dat is ook weer niet waar zeker, nochtans bevestigt door onafhankelijk onderzoek)

- De Metro is de meest gelezen krant
- Ik woon in antwerpen en neem ook regelmatig bus 23 en ik ben dus zeker dat jij niet weet waarover je spreekt
- (goed zo)
- Het waren niet de allochtonen, het waren de antwerpenaren die geen VB aan de macht wouden. (ik heb ook speciaal niet op mijn partij gestemd net zoals iedereen die ik ken die nooit op spa stemde)
Oud 19 december 2006, 22:23   #96
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- De Metro is de meest gelezen krant
- Ik woon in antwerpen en neem ook regelmatig bus 23 en ik ben dus zeker dat jij niet weet waarover je spreekt
- (goed zo)
- Het waren niet de allochtonen, het waren de antwerpenaren die geen VB aan de macht wouden. (ik heb ook speciaal niet op mijn partij gestemd net zoals iedereen die ik ken die nooit op spa stemde)
-ik ben regelmatig geconfronteerd geweest met zoals u noemt "luidruchtig vertier", wel ik kan u zeggen zoiets heb ik nog nooit nooit gezien bij vlaamse jongeren

25000 kiezers er bij (migrantenstemrecht)
30000 antwerpenaars weg uit antwerpen

dankzij wie is dus dus spa aan de macht gekomen, juist..alleen durft niemand het toegeven
Oud 19 december 2006, 22:25   #97
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
ah voila je staat ook al achter wettige zelfverdediging
Tuurlijk dat, ik heb het al gezegd, ik heb te doen met die kerels die moeten voorkomen voor dit incident. Want uiteindelijk heeft Demoor wel zijn zin gekregen, het verwoesten van een leven dat demoor al achter de rug had.

Jongeren we zijn er zo jaloers op omdat ze alles hebben wat wij niet meer hebben.
Oud 19 december 2006, 22:26   #98
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk dat, ik heb het al gezegd, ik heb te doen met die kerels die moeten voorkomen voor dit incident. Want uiteindelijk heeft Demoor wel zijn zin gekregen, het verwoesten van een leven dat demoor al achter de rug had.

Jongeren we zijn er zo jaloers op omdat ze alles hebben wat wij niet meer hebben.
ik heb te doen met die oude man dat twee weken in coma lag nadat ie werd in mekaar geslagen op klaarlichte dag op de meir, te meer omdat dit niet werd uitgesmeerd, zoals zoveel dingen verzwegen worden
Oud 19 december 2006, 22:30   #99
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
-ik ben regelmatig geconfronteerd geweest met zoals u noemt "luidruchtig vertier", wel ik kan u zeggen zoiets heb ik nog nooit nooit gezien bij vlaamse jongeren

25000 kiezers er bij (migrantenstemrecht)
30000 antwerpenaars weg uit antwerpen

dankzij wie is dus dus spa aan de macht gekomen, juist..alleen durft niemand het toegeven
Ik ben op die leeftijd gekomen dat ik ook hinder ondervind van lawaai van jongeren en weet ge wie tot mijn verwondering het meeste lawaai maakt op het openbaar vervoer? Bosjes vrouwelijke gepensioneerden die op weg zijn naar een event. Ligt het aan hun gehoor of whatever maar als we het over lawaai op het openbaar hebben dan moeten we niet bij jongeren gaan zoeken.

Voor de rest merk ik geen verschil tussen het volume van een allochtonen jongere en een autochtone jongere. Als er geen ouder bij zijn zijn hebben ze allemaal ne grote smoel.

Hoeveel vlamingen zijn er intussen naar Antwerpen verhuisd? Die worden blijkbaar niet meegeteld in uw verhaal.
Oud 19 december 2006, 22:32   #100
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben op die leeftijd gekomen dat ik ook hinder ondervind van lawaai van jongeren en weet ge wie tot mijn verwondering het meeste lawaai maakt op het openbaar vervoer? Bosjes vrouwelijke gepensioneerden die op weg zijn naar een event. Ligt het aan hun gehoor of whatever maar als we het over lawaai op het openbaar hebben dan moeten we niet bij jongeren gaan zoeken.

Voor de rest merk ik geen verschil tussen het volume van een allochtonen jongere en een autochtone jongere. Als er geen ouder bij zijn zijn hebben ze allemaal ne grote smoel.

Hoeveel vlamingen zijn er intussen naar Antwerpen verhuisd? Die worden blijkbaar niet meegeteld in uw verhaal.
tussen lawaai maken en mensen beschimpen,blikken van afgunst werpen, en mensen lastig vallen is een verschil (vindt ik toch)

dat zijn er een paar duizend
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be