Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2007, 13:07   #81
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
jij bent een grappig kereltje. Uw black and white views zijn inderdaad zeer dicht gelegen bij die van de Bushesmannen. WIe niet pro-amerika is moet wel pro-terroristen en fundamentalisten zijn eh?
Bij u is het juist omgekeerd!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2007, 13:12   #82
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

qua intelligente reactie kan dat wel tellen...

allee om op uw niveau verder te gaan: 'al wat ge zegt zijt ge zelf! hahahahaha'
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 22:16   #83
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Een inventarisatie van de meningen van tegenstanders kan voor zowel de voor- als tegenstanders behulpzaam zijn bij een verdieping van de mening.
Sommigen hebben een mening zonder argumentatie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood
Tegen op zich als belichaming van het supranationale europa
Gewoon pessimisten:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes
Een bodemloze put en logge structuur zonder macht dat nooit ofte nimmer het niveau van de USA zal halen. F** Europa...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
De reden is simpelweg dat dit een utopie is. Er gaat nooit genoeg eensgezindheid zijn onder de deelstaten om een eenvorming sociaal, fiscaal en economisch beleid te voeren. Om nog te zwijgen van defensie en buitenlands beleid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Ik ben tegen Europa omdat het een Leviathan is.
Sommigen hebben argumentatie gebaseerd op dromen, bijvoorbeeld een zelfstandig, onafhankelijk Vlaanderen/Nederland in een globaliserende wereld met steeds meer interdependenties.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pelgrim
Voor de superstaat Euroreich bedank ik, omdat ik als Vlaams nationalist Vlaanderen onafhankelijk wil, niet als provincietje. En dat Europa Belgique uitkleedt maakt me eigenlijk bang voor de toekomst van Vlaanderen. Zeventig procent van de wetgeving gebeurt namelijk reeds op EU niveau, dat wil zeggen dat Vlaanderen quasi niks te zeggen heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche
in plaats van een ruimer Europa, moet er een Europa der volkeren komen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Ik heb niets tegen een Europese samenwerking, maar ik hecht bijzonder veel waarde aan mijn eigen Nederlandse identiteit en Nederlandse grondwet.
Een confederatie vinden sommigen een optie, hoewel nergens in de wereld een functionerende confederatie bestaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani Dushman
Ik ben voorstander van een los confederaal samenwerkingsverband van Europese volkeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
The "Confederate States of Europe" lijkt me een veel gezonder denkwijze. Het "erbij hangen" van Denemarken en Groot Brittanie toont eigenlijk al aan dat zoiets doenbaar is....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist NL
Daarom zou een confederaal Europa heel goed uitkomen, met als enige punten defensie en buitenlands beleid. De soevereiniteit ligt verder geheel bij de lidstaten. Klaar.
Te moeilijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ashen Sukar
Ik ben tegen omdat die grondwet op niks trok. Ik heb ze gelezen en ben aan pagina 5 geraakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
"De werkbaarheid van een systeem is omgekeerd evenredig aan de omvang van het Manual".
Kip en ei problematiek. Het is m.i. slecht construeren zonder een bouwtekening:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Consience
Mijn aanvoelen is dat een europese grondwet de grondvoorwaarde mist voor zijn bestaan met name het bestaan van een europese overheid. Of anders gezegd eerst alle macht overdragen aan de europese instanties, er zal snel een grondwet zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore
De ware uitdagingen voor Europa zijn economisch. Laat ons eerst eens in de praktijk brengen wat al jaren op papier staat. De éénheidsmakt is nog verre van verwezenlijkt.
De te complexe grondwet vind ik een valide argument. Maar het is geen reden om überhaupt tegen een grondwet te zijn. De andere argumenten zijn wel heel erg mager.
Wat betreft de pessimisten vind ik dat de voortgang in de EU inderdaad langzaam gaat, maar dat er al veel is bereikt. Vooral de Europese Centrale Bank en de euro om de economie te reguleren, zonder de nefaste devaluaties en revaluaties uit het verleden, zijn een grote verdienste.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 22:33   #84
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Sjaax: .... Een confederatie vinden sommigen een optie, hoewel nergens in de wereld een functionerende confederatie bestaat ....
Zwitserland lijkt toch bovengemiddeld goed te functioneren.
Oud 19 februari 2007, 00:17   #85
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Officieel is Zwitserland een confederatie. Bern is officieel ook niet de hoofdstad maar ‘Bundesstadt’. Toch heeft Zwitserland zoveel federale kenmerken: een de facto hoofdstad; een leger; een politie; een buitenlandse politiek; een munt, dat het de vraag is of Zwitserland wel een echte confederatie is. Velen zullen Zwitserland als een federatie betitelen.
Oud 19 februari 2007, 02:09   #86
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Zoals de titel zegt, een vraagje aan de tegenstanders van de Europese grondwet.

Zijn jullie tegen een Europese grondwet op zich, of zijn jullie enkel tegen de Europese grondwet die nu werd voorgesteld?

Persoonlijk vind ik dat Europa de toekomst is, en dat we ons niet moeten laten leiden door angst. Een grondwet (ik laat me nu niet uit over of het huidige voorstel nu goed of slecht is) is heel belangrijk om de eendracht in Europa te vergroten. Zo zou Europa volgens mij dringend nood hebben aan een eenheidsleger en een gezamelijk buitenlands beleid.

Ook als flamingant vind ik dat positief. België hoort zowel langs onder als langs boven uitgekleed te worden. Een deel van de "federale" bevoegdheden naar Vlaanderen, een deel naar Europa (zoals bijvoorbeeld defensie).
Ik ben tegen de EU als constructie, omdat het ingaat tegen elk principe van inspraak door het volk.
Oud 19 februari 2007, 12:23   #87
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Je hebt gelijk. Officieel is Zwitserland een confederatie. Bern is officieel ook niet de hoofdstad maar ‘Bundesstadt’. Toch heeft Zwitserland zoveel federale kenmerken: een de facto hoofdstad; een leger; een politie; een buitenlandse politiek; een munt, dat het de vraag is of Zwitserland wel een echte confederatie is. Velen zullen Zwitserland als een federatie betitelen.
Er is overigens een discussie over Zwitserland aan de gang; argumenten daarbij kunnen ook op Europa betrekking hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst Bekijk bericht
Wat is het verschil eigenlijk tussen België en Zwitserland?
Velen roemen Zwitserland als een voorbeeld van democratie, nochtans leven daar meerdere taalgroepen door elkaar. Waarom kan het Zwitsers systeem niet op België toepasbaar zijn? Of net wel? Graag onderbouwd antwoord.
Oud 19 februari 2007, 17:19   #88
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ben je eigenlijk tegen de Unie, Lombas?

Eén grote vrije markt moet je toch aanstaan?
Er is niets vrij aan een instantie die belastingen wil uniformiseren.
Overheden moeten tegen mekaar concurreren.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 09:41   #89
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Er is niets vrij aan een instantie die belastingen wil uniformiseren.
Overheden moeten tegen mekaar concurreren.
Moet West-Vlaanderen met Oost-Vlaanderen concurreren op het gebied van belastingen?
Oud 14 mei 2007, 10:48   #90
kilgore
Banneling

Standaard

Als men(terecht) tegen een supranationaal europa is dan is men ook tegen een europese grondwet die overigens dubbel gebruik uitmaakt met de nationale grondwetten.
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:36   #91
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals de titel zegt, een vraagje aan de tegenstanders van de Europese grondwet.

Zijn jullie tegen een Europese grondwet op zich, of zijn jullie enkel tegen de Europese grondwet die nu werd voorgesteld?

Persoonlijk vind ik dat Europa de toekomst is, en dat we ons niet moeten laten leiden door angst. Een grondwet (ik laat me nu niet uit over of het huidige voorstel nu goed of slecht is) is heel belangrijk om de eendracht in Europa te vergroten. Zo zou Europa volgens mij dringend nood hebben aan een eenheidsleger en een gezamelijk buitenlands beleid.

Ook als flamingant vind ik dat positief. België hoort zowel langs onder als langs boven uitgekleed te worden. Een deel van de "federale" bevoegdheden naar Vlaanderen, een deel naar Europa (zoals bijvoorbeeld defensie).
Nederland heeft totaal geen culturele overeenkomsten met andere Europese landen, behalve dan mss het Verenigd Koninkrijk. Vele Nederlanders staan dichter bij de Amerikanen dan bv. pakweg de Fransen of de Spanjaarden. Die hele Europese grondwet zal de eigen nationale bevoegdheden ondermijnen en op termijn zullen in Nederland wetten gelden die bv. uitgestippeld zijn door Italianen of Polen. Dit is onaanvaardbaar, de culturele verschillen zijn te groot.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 22 mei 2007 om 09:36.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 10:12   #92
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Nederland heeft totaal geen culturele overeenkomsten met andere Europese landen, behalve dan mss het Verenigd Koninkrijk. Vele Nederlanders staan dichter bij de Amerikanen dan bv. pakweg de Fransen of de Spanjaarden.
Geen culturele overeenkomsten met België???
Hoevelen hebben een 2e huis in Frankrijk of Spanje en hoevelen in de VS? Hoevelen gaan in eerstgenoemde landen op vakantie? En dan geen culturele overeenkomsten?
Oud 22 mei 2007, 10:29   #93
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen culturele overeenkomsten met België???
Hoevelen hebben een 2e huis in Frankrijk of Spanje en hoevelen in de VS? Hoevelen gaan in eerstgenoemde landen op vakantie? En dan geen culturele overeenkomsten?
Op vakantie gaan wil niet zeggen dat men tot eenzelfde cultuurgemeenschap behoort.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 12:05   #94
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederland heeft totaal geen culturele overeenkomsten met andere Europese landen, behalve dan mss het Verenigd Koninkrijk. Vele Nederlanders staan dichter bij de Amerikanen dan bv. pakweg de Fransen of de Spanjaarden. Die hele Europese grondwet zal de eigen nationale bevoegdheden ondermijnen en op termijn zullen in Nederland wetten gelden die bv. uitgestippeld zijn door Italianen of Polen. Dit is onaanvaardbaar, de culturele verschillen zijn te groot.

De band met Amerika is vooral economisch.
Nederland is van de EU landen na G B de grootste investeerder in Amerika
en andersom.
Dat is nog geen culturele overeenkomst.
Op de gebieden van welvaartsstaat ,innovatie ,millieu, design, ethische zaken ,staan we veel dichter bij Scandinavie.

Het wordt tijd dat het orthodoxe buitenlandsezaken een draai gaat maken.
Het leven draait niet alleen maar om geld.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 12:07   #95
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Op vakantie gaan wil niet zeggen dat men tot eenzelfde cultuurgemeenschap behoort.
We hebben juist door onze taal en cultuur wel veel overeenkomsten met Vlaanderen.
Alleen door de negatieve houding van politici en media, over en weer.
komt dit nooit goed op tafel.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 22 mei 2007 om 12:08.
Oud 22 mei 2007, 12:11   #96
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Als men(terecht) tegen een supranationaal europa is dan is men ook tegen een europese grondwet die overigens dubbel gebruik uitmaakt met de nationale grondwetten.
Europa is een Uniek project en belangrijk voor onze welvaart.
Het probleem is dat er in de EU zoveel dingen fout gaan ,dat de wal het schip keert en dat het op deze manier een zinkend schip gaat worden.
Oud 22 mei 2007, 13:49   #97
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Wat versta je onder supranationaal Europa? Supranationaal is een pejoratieve term die gebruikt wordt als argumentatie ontbreekt.
Oud 22 mei 2007, 14:04   #98
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat versta je onder supranationaal Europa? Supranationaal is een pejoratieve term die gebruikt wordt als argumentatie ontbreekt.
Belgie is een supernationale (of betergezegd ,bovennationale) Staat.
Europa als Belgie organiseren lijkt me geen goed idee.
Oud 22 mei 2007, 14:27   #99
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Belgie is een supernationale (of betergezegd ,bovennationale) Staat.
Europa als Belgie organiseren lijkt me geen goed idee.
België is dan ook een ongewild verfransingsproject. De EU is een totstandkoming door broodnodige samenwerking. Je hebt gelijk dat op sommige terreinen Europa zich toch koest moet houden. Bijvoorbeeld bij de gezondheidszorg en de belastingen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:44   #100
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Daar zorgt de EU allerminst voor. Ik ging sigaretten kopen op de luchthaven van Valencia. Voor EU-onderdanen was een sloef zes euro duurder. We betalen ons blauw aan landbouwsubsidies aan de ene kant, en aan de andere kant aan hulp voor arme boeren in Zuid-Amerika.

Er bestaat in de wereld geen protectionistischer blok dan de Unie.
Daar gaat iedereen mee akkoord, afgezien van enkele Fransen. Maar dit is geen argument tegen de Unie an sich. Hervorming is hier de boodschap.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be