![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In een studie voor de Nederlandse regering heeft Van Rossem alvast aangetoond dat het compleet onmogelijk is om een gesloten-grenzen-beleid te voeren bij onze noorderburen. Misschien is het dus een goed idee om op te houden met schreeuwen om iets dat toch niet haalbaar is...
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vaak wordt opgemerkt dat de bevolking geen allochtonen in haar huis wil zien werken. Ik denk dat dit spijtig genoeg zo is, ik hoor vaak genoeg verhalen van geschoolde migranten die hier met grote moeite één of ander afstompend jobke vinden. Een reden voor deze discriminatie is het slechte imago van de allochtoon, dit wordt al vlug een self fulfilling prophecy: initieel misdragen sommige allochtonen zich of zijn niet bereid te integreren, en zijn sommige autochtonen racistisch. Dit wordt dan veralgemeend naar de volledige gemeenschappen en wordt meegegeven in de opvoeding. De uiteindelijke schuld hiervoor leg ik bij de regering: door de migratie zo snel te laten gebeuren in een land waar al zo veel problemen zijn op vlak van taal en onafhankelijkheid en waar de bevolking (althans de laatste 150 jaar) niet gewend is aan migratiegolven, smeek je gewoon om problemen. Anderzijds heeft de overheid nooit eisen gesteld aan de gastarbeiders en heeft ze niets gedaan om de samenlevingsproblemen op te lossen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het probleem is niet migratie. Het probleem is ons sociaal vangnet. Moest dat er niet zijn zouden integratieproblemen zich automatisch oplossen.
Laatst gewijzigd door Casca : 29 december 2006 om 19:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alvorens je gepikeerd begint te tieren, lees je eerst beter wat er stond. Ik had het over een selectief en streng migratiebeleid. We kunnen daarbij inspiratie zoeken in het Amerikaanse en Canadese voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een logische consequentie van een streng migratiebeleid is toch de grenzen sluiten voor bepaalde groepen? Ook was ik misschien te eng geweest in mijn vorige post. Van Rossem had het ook over deportaties enzo. Kost bakkenvol geld hoor...
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]() Maar nu je het erover hebt, deportaties zouden geen bakken vol geld kosten indien er een streng en selectief migratiebeleid gevoerd werd. Zolang landen als België zich blijven afficheren als de ocmw's van de wereld, en meer bepaald van de magreb-landen, zullen de deportaties bakken vollen geld kosten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
1 het deporteren 2 gedwongen tocht naar een andere plaats => ballingschap Ballingschap dan maar? ![]() Citaat:
Om het in jouw termen te zeggen: België moet helemaal geen OCMW zijn. Voor niemand.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laten we bij de realiteit blijven Casca. En die is dat steeds meer landen voor een selectieve migratie opteren en niet langer het ocmw wensen te spelen voor een bepaalde klasse van SZ-profiteurs. Denemarken is daar een goed voorbeeld van. Mensenrechten hebben hier mee niets te zien : je tast een gezinshereniger zijn mensenrechten niet aan door hem/haar geen verblijfsvergunning te schenken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Aangezien dit geen mogelijkheid is moet het dus toch gaan om repressie achteraf? Citaat:
Citaat:
En Online, je tast wel degelijk de mensenrechten van mijn Braziliaanse vrienden aan als je hen het recht ontzegt om hier capoeirales te geven of te trouwen met hun Belgische vriend(in), of vice versa. Dat je intussen zo cynisch bent geworden dat je dat niet meer inziet spreekt tegen jou als mens.
Laatst gewijzigd door Casca : 29 december 2006 om 20:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Door het immigratiewanbeleid van de laatste decennia zijn we dus idd gekomen tot een al te gekke situatie waarbij men iedereen voorlopig binnenlaat en men na screening meer dan 90 % zou moeten uitzetten. Dat heet verwijderen in officiële termen. (Er staat een leuk interviewtje in dat verband in de Humo van deze week). Jammer dat het verwijderingsbeleid met haken en ogen ineen hangt. Citaat:
Helaas ziet het er niet naar uit dat ons sociaal systeem ontvet zal worden. dat zou de PS/Spa electoraal niet zo goed uitkomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En door het niet-toekennen van een verblijfsvergunning worden hun mensenrechten niet aangestast. De trouwlustigen kunnen zich altijd herenigen in Brazilië : ik mag minstens verwachten dat de liefde zo groot is dat een hereniging in die richting toch geen punt is voor de tortelduifjes. Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Hier volgt dat ook wel nog, met enige vertraging. En geruisloos. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pfff, wat een gepikeerd schreeuwertje ben jij toch. Wie tegen georganiseerd profitariaat is, doet onmiddellijk aan vijanddenken? Van simplisme gesproken ... ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Toch wel moeilijk om niet in je stereotiep gezeik te vervallen he? Ik moet nergens een prijs voor betalen, ik ben libertariër... Citaat:
Neen, je hebt een probleem met Marokkanen, Turken, moslims in het algemeen, en dat is maar al te duidelijk uit je privé-kruistochtje hier op het forum. Citaat:
Citaat:
Maar ik neem aan dat iemand zoals jij al tevreden is met een kruimel. Citaat:
ben libertariër http://nl.wikipedia.org/wiki/Libertarisme Citaat:
Laatst gewijzigd door Casca : 29 december 2006 om 21:12. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||||||
Banneling
|
![]() [quote]Volgens de progressieven wel, en die maken voorlopig nog de dienst uit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga jij je libertarische ideeën maar in Somalië verkopen. We zullen zien hoe ver je d'r mee komt. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik kan me al voorstellen dat het discour van het VB dan verandert van "ze profiteren alleen!" naar "ze pakken al ons werk af!" ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() Graag een bibliografische verwijzing.
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Ik vind de studie maar niet online
![]() Ik heb alleen nog maar wat ik onthouden heb van een debat tussen hem en Annemans, gemodereerd door Bouckaert vorig academiejaar.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Snel-belg wet werd recent nog aangepast. Nu hoef je zelfs nog geen voet in Belgie gezet te hebben om Belg te worden. Zie daarover de commentaar van Vandeurzen (CDV). vb. papa vlucht (asielig) naar hier. papa komt vlaamse nele tegen, papa trouwt met vlaamse nele. JOECHEI JOECHEI wat een mooi liefdesverhaal.... ALLE VORIGE KINDJES van papa zijn nu ook Belg.... ook al weten ze nog niet waar Belgie ligt omdat ze in hun moederland nog bij hun mama wonen of er al getrouwd zijn. ALLE VORIGE KINDJES van papa kunnen als Belg naar hier komen aanschuiven bij het OCMW en .... uiteraard ook hun eigen ondertussen ook "belgische" vrouwen en kindjes en de mama (ooit vrouw van papa) meebrengen. Papa ziet oude mama terug, wat een emotionele gemoedstoestand...och kom lieve schat. Nele wordt aan de kant geschoven, Fatima komt aan de haard. Et voil�* 10.000.033 belgen! Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2006 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |