Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 16:53   #81
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Jodendom heeft etnische grondslagen?! Allez dan, als jij het zegt, dan pleit ik vanaf vandaag ook voor een Rooms-katholieke staat en een islamstaat en een jodenstaat en ...

Diskussie gestopt, we delen de wereld in in landen volgens religie.

Een eigen godsdienst hebben betekent niet dat men geen volk is.Gij verwart.De joden hebben ook een eigen taal en cultuur.Strict genomen zou het kunnen dat iemand de joodse godsdienst aanhangt zonder etnisch jood te zijn en het omgekeerde zal nog veel meer voorkomen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:54   #82
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Wat is het punt van dit alles?

De joden zijn ethnisch, dus ze hebben het recht om de palestijnen als ondermensen te behandelen?

Dit is de typische joodse sofisterij: de discussie afleiden van het basisprobleem naar een of ander detailkwestie die er in se niks mee te maken heeft. Er ontstaat dan een kolossale discussie, maar het basisvraagstuk blijft ongemoeid in het donker staan, en bezinkt rustig naar het onderbewustzijn en wordt een fait accompli. De joden behandelen palestijnen als ondermensen, dat is nu eenmaal zo.
De arabieren hebben het zelf gezocht;lees een boek.
Oud 7 januari 2007, 16:56   #83
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
De arabieren hebben het zelf gezocht;lees een boek.
iedereen heeft het gezocht, zegt Boeddha.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 16:56   #84
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel: na de oorlog heeft iedereen zoveel schuldgevoel dat ze overeenkomen om de "slachtoffers" (de joden) een eigen staat te gunnen. Er wordt beslist om dit, zoals nu het geval is, niet in het Midden-Oosten te doen, maar in Europa, waar de "schuldigen" zitten. Een of andere zot heeft het niet voor Vlaanderen en stelt voor om ze hier hun staat te geven.

Jullie stonden godverdomme allemaal op de barrikaden om ons volk en land te beschermen van de joden. Maar omdat het ver van jullie bed is en het toch maar moslims zijn die nu met het probleem zitten opgezadeld volgt iedereen slaafs de JewSA en de zionistische doctrine. Arm Vlaanderen!
De Jewsa;amai.Wij hebben één gemeenschappelijke vijand met de joden en dat zijn de radikale islamieten.
Oud 7 januari 2007, 16:59   #85
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we inderdaad niet vergeten dat in de NSDAP een behoorlijke strekking meegewerkt heeft met de volksverhuizingen naar het Midden-Oosten en dus de natuurlijke bondgenoot was van de zionisten!
Klopt en eigenlijk hadden ze gelijk.Als volksnationalisten moesten de NS ers positief staan tegenover het verlangen van de joden naar een eigen staat.Ik zit op dezelfde golflengte.
Oud 7 januari 2007, 17:00   #86
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
De Jewsa;amai.Wij hebben één gemeenschappelijke vijand met de joden en dat zijn de radikale islamieten.
Kwaak de partij toch zo niet na! Denk zelf, wees kritisch, slik de zever van geïndoctrineerde "nationalisten" niet.

En als jij naar het harde Blok van vroeger terug wil, mag je je verleden niet verloochenen. Of ben je de grote voormannen vergeten misschien waarop de rechtse Vlaams-nationale traditie op steunt? Dr. Borms, Verschaeve, De Clercq, Laplasse, ... Deze hebben meer invloed op mij dan Israel-fans in de partij...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2007, 17:01   #87
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het is precies omdat het een piepklein landje is, dat het verplicht is de aanval als de beste verdediging te gebruiken.

Overigens is Israel militair sterker dan de hele buurt samen. Vergeet niet dat het zelf een kernmogendheid is.
Klopt.De VS zou het natuurlijk beter kunnen.
Oud 7 januari 2007, 17:01   #88
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Klopt en eigenlijk hadden ze gelijk.Als volksnationalisten moesten de NS ers positief staan tegenover het verlangen van de joden naar een eigen staat.Ik zit op dezelfde golflengte.
Als volksnationalist?! Haha, ze wilden gewoon makkelijk van de "vuile jood" af.
Oud 7 januari 2007, 17:02   #89
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Klopt.De VS zou het natuurlijk beter kunnen.
Zoals de VSA het parcours van hun oorlog in Irak zo feilloos hebben afgelegd zeker...
Oud 7 januari 2007, 17:04   #90
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Kwaak de partij toch zo niet na! Denk zelf, wees kritisch, slik de zever van geïndoctrineerde "nationalisten" niet.

En als jij naar het harde Blok van vroeger terug wil, mag je je verleden niet verloochenen. Of ben je de grote voormannen vergeten misschien waarop de rechtse Vlaams-nationale traditie op steunt? Dr. Borms, Verschaeve, De Clercq, Laplasse, ... Deze hebben meer invloed op mij dan Israel-fans in de partij...
Ik heb maar één meningsverschil met u en dat is de kwestie Israël.Het is de perfecte toepassing van één volk één staat.Van de arabieren trek ik mij niets aan.
Oud 7 januari 2007, 17:07   #91
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals de VSA het parcours van hun oorlog in Irak zo feilloos hebben afgelegd zeker...
Neen ,want het ondanks het feit dat het een meer vastberaden staat is dan de europeanen ontbreekt het de VS toch de aan wil om voluit te gaan.
Oud 7 januari 2007, 17:08   #92
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Als volksnationalist?! Haha, ze wilden gewoon makkelijk van de "vuile jood" af.
Ongetwijfeld maar als nationalisten konden ze ook alleen maar positief staan tegenover de idee van een joodse staat.
Oud 7 januari 2007, 17:13   #93
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb maar één meningsverschil met u en dat is de kwestie Israël.Het is de perfecte toepassing van één volk één staat.Van de arabieren trek ik mij niets aan.
OK, stel dat ik u volg. De joden zijn een volk (quod non, maar soit) en de arabieren zijn een volk. Waarom kiezen voor de jood?
Omdat hij een ander volk onderdrukt op de wijze waarvoor hij als vergoeding een eigen staat gekregen/gestolen heeft?
Omdat hij het kapitaal in handen heeft? Dan zal u de slaaf worden van de Amerikanen en joden...
Omdat u van de jood geen last heeft in de straat en van de arabier wel? Er is slechts 1 groep in Vlaanderen die zich bvb. qua taal niet aanpast: de joden...

Ik ben benieuwd waarom u de jood boven de arabier verkiest...

En laat me wel wezen, ik kies voor geen van beiden in Vlaanderen!
Oud 7 januari 2007, 17:14   #94
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben Vlaams-nationalist en radikaal volksnationalist. Een groep die dezelfde religie beleeft is voor mij geen volk!

Deze zionistische gedachtegangen in de hoofden van bepaalde Blokkers kan ik niet begrijpen. Het is niet dat je tegen het Palestijnse volk (en zijn strijd) moet zijn omdat je Vlaanderen/Europa Islamvrij wilt! De Palestijnen hebben recht op dat land net zoals wij dat hebben in Vlaanderen, de Basken in Baskenland, de Ieren in Ierland, de Catalanen in Catalonië, ...

Mochten de VSA en GB indertijd beslist hebben de joden als vergoeding voor you know een staat te geven in Europa of zelfs Vlaanderen hadden al de vurige Israel-verdedigers in het Vlaams Blok wel anders gekwaakt!

En laten we ook niet vergeten dat je in andere topics zo zwaar afgeeft op liberalen in het Vlaams Belang. Dit is dan toch wel strekking Beliën e.d. die maar wat al te graag de kaart van de VSA trekken en dus zo ook die van Israel tegen Palestina! Je grootste vijanden zijn je bondgenoten. Erg te horen dat er nog steeds geïndoctrineerd door het imperialistisch zionisme Israel-aanhangers in de partij zitten.
Het verschil tussen mij en Beliën is dat hij een liefhebber van de amerikaanse maatschappij is en ik niet.Ik ben voorstander van een vastberaden buitenlands beleid waarin het eigenbelang op de eeste plaats staat zoals gedeeltelijk toegepast dor de VS.Dat is een groot verschil.
Oud 7 januari 2007, 17:18   #95
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, stel dat ik u volg. De joden zijn een volk (quod non, maar soit) en de arabieren zijn een volk. Waarom kiezen voor de jood?
Omdat hij een ander volk onderdrukt op de wijze waarvoor hij als vergoeding een eigen staat gekregen/gestolen heeft?
Omdat hij het kapitaal in handen heeft? Dan zal u de slaaf worden van de Amerikanen en joden...
Omdat u van de jood geen last heeft in de straat en van de arabier wel? Er is slechts 1 groep in Vlaanderen die zich bvb. qua taal niet aanpast: de joden...

Ik ben benieuwd waarom u de jood boven de arabier verkiest...

En laat me wel wezen, ik kies voor geen van beiden in Vlaanderen!
Omdat ik respect heb voor de wijze waarop de joden na een verspreiding van eeuwen erin slagen hun vroegere grondgebied terug te nemen.Voor de arabieren en de wijze waarop ze ondanks hun overwicht verslagen zijn ,heb ik niets dan minachting.Sinds de oorlog van 1973 ben ik definitief pro-israël.Ik ben natuurlijk van mening dat joden niet in vlaanderen maar wel in israël thiuishoren.Op dat punt zijn we het eens.
Oud 7 januari 2007, 17:46   #96
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Afgelopen zomer kon Israel niet winnen tegen een tweeduizendtal Hezbollah militanten. Israel gebruikte daarbij zowel luchtaanvallen als tanks en landtroepen.

Maar nu gaat het eens Iran aanvallen sie. We zijn alvast benieuwd.

Israel zal stilaan toch moeten leren leven met de realiteit dat het een piepklein landje is.
Hezbollah heeft helemaal niet gewonnen, noch Israel verloren. Resolutie 1701 heeft gewonnen.

Tot dat akkoord won het Israelische leger continu.
Oud 7 januari 2007, 17:50   #97
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hezbollah heeft helemaal niet gewonnen, noch Israel verloren. Resolutie 1701 heeft gewonnen.

Juist
Oud 7 januari 2007, 17:50   #98
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Goh, als we weten dat Israel een legermacht om u tegen te zeggen tot zijner beschikking heeft en de Hezbollah politieke vrijheidstrijders zijn... sta me toe te vinden dat Israel op zijn bek gegaan is...
Oud 7 januari 2007, 18:04   #99
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, als we weten dat Israel een legermacht om u tegen te zeggen tot zijner beschikking heeft en de Hezbollah politieke vrijheidstrijders zijn... sta me toe te vinden dat Israel op zijn bek gegaan is...
Het leger van Israel in dat conflict was ongeveer drie maal hoger dan de beschikbare Libanese krachten.

Het dodental van Libanezen lag ongeveer twintig keer hoger.

Terrein ingenomen door Hezbollah-krachten: nul vierkante kilometer.

Sta me toe, m'n waarde, om te zeggen dat uiteindelijk de Resolutie gewonnen heeft.
Oud 7 januari 2007, 18:24   #100
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had de IDF haar militaire slagkracht ten volle gebruikt dan lag de helft van Libanon letterlijk plat omdat dan vooral burgerdoelwitten dienden te worden geviseerd waar de 'dappere' Hezbollah-terroristen zich verstopten achter vrouwen, kinderen en ouderen.
Het gebeurde dat Israël noodgedwongen uithaalde naar zo'n doelwit - omdat er 'toevallig' een raketinstallatie stond opgesteld - en er burgerslachtoffers vielen. De reactie gezien en gehoord?
Israël is niet voluit gegaan omdat de resultaten hiervan bij de Westerse publieke opinie niet goed zouden worden ontvangen.

Nu ze niet voluit zijn gegaan, zijn ze blijkbaar op hun bek gegaan?
Waren ze voluit gegaan, dan waren het natuurlijk smeerlappen?

Zoals Lombas stelde, is er nu een internationale troepenmacht met een stevig mandaat dat de zogenaamde 'Blue Line' bewaakt. Die UN-macht is zo goed als uitsluitend samengesteld uit troepen van Europese landen en dat was - rara - een Israëlische eis (mbt efficiëntie én politiek). Libanon bleef verdeeld achter. De Hezbollah raketdreiging vanuit Libanon voor Israël is opgeheven.

Tevens schijnen veel mensen te vergeten dat Hezbollah-raketaanvallen vanuit de Blue Zone (gedemilitariseerd) in Libanon al enige tijd voor de Israëlische aanval aanvingen en de ontvoering van de Israëlische soldaten slechts de finale aanleiding voor het IDF-zelfverdedigingsoffensief was. Deze Hebollah-raketaanvallen waren nota bene uitsluitend gericht op Israëlische burgerdoelwitten die niet werden gebruikt als dekmantel voor militaire installaties.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 7 januari 2007 om 18:30.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be