![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Of een referendum over de staatshervormingen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar historici zijn het erover eens dat de mensen in 1935 wel tevreden waren met Hitler.
Overigens: "If the Allies at the peace table at Versailles had allowed a Hohenzollern, a Wittelsbach and a Habsburg to return to their thrones, there would have been no Hitler. A democratic basis of society might have been preserved by a crowned Weimar in contact with the victorious Allies.” Winston Churchill, 26th April 1946. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() First things first, de monarchie was er eerst.
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() wees maar gerust dat er een zeer ruime meerderheid zal zijn in vlaanderen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Samen met Dedecker of staat die boven de wet volgens u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Hans, dat je zulke zaken schrijft op de BUB-site, is echt erg. Zielig gewoon, er zijn geen woorden voor. Als je een beetje respect voor de geschiedenis zou hebben, laat je het er af halen.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() u wil niets liever dan de aandacht van laurent halen, maar zoals altijd zult u nergens komen, het wordt tijd dat u wakker wordt uit de bubbeltjeswereld
en er is helemaal geen sprake van jmd die verdacht wordt of van een proces tegen hem |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ze vragen er wel om. Ik zag juist Jurgen Verstrepen op zijn website die Siegfried Bracke omhelst. Ja, wat wil je dan, hè?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de preciese cijfers en data verwijs ik naar de sites over de duitse geschiedenis (die ik al eens vermelde in een draad van de debatclub).
Hitler kwam aan de macht doordat de Nationalisten "het cordon sanitaire" doorbraken en een partij waarvoor toch 37 % van het volk stemde niet van de macht mocht buitengesloten worden. Ten einde "door te breken" schreef Hitler nog eens vrije verkiezingen uit en de NSDAP zakte prompt tot 34 %. Enkele maanden later erd de staatsgreep gepleegd : alle andere dan de NSDAP partijen werden buiten de wet gesteld, concentratiekampen gingen open, dwangarbeid loste de werkloosheid op en om economisch leefbaar te blijven moest men de "Lebensraumveroveringstoer" op. Ik kan U de prachtige, op DVD verschenen, filmreeks "Heimat" aanbevelen, waarin je nauwkeurig kan zien hoe het duitse volk in 1934 over de NSDAP dacht. Er is ongetwijfeld bij de aanvankelijke successen met een hoogtepunt juist voor Stalingrad een groot aantal "meelopers" en "opportunisten" gewesst, ook de jeugd was redelijk geïndoctrineerd. Maar de zgn. "Swinggeneratie" mag zeker qua aantallen niet onderschat worden. Mijn moeder ondervindt nog regelmatig last van vlaamse generatiegenoten die het verschil tussen Nazi's en Duitsers niet kunnen maken. Zij zal zich overigens zelf nooit als "Duitse" benoemen, maar eerder als "Belg". Pour la petite histoire Ik kwam 3 maanden oud in 1945 in Berchem toe - Vader moest tijdens de oorlog gedwongen bij Blohm & Voss in Hamburg werken, waar hij moeder bij haar penitentiair verlof leerde kennen. Het weerzien met de familie was hartelijk - mijn vader's zuster was met een jood getrouwd, diens ganse familie heeft de kampen niet overleefd ...
![]() |
#94 |
Gouverneur
|
![]() 52 wetsvoorstellen, http://www.senaat.be/www/?MIval=/Dos...&LEG=3&LANG=nl
34 schriftelijke vragen, http://www.senaat.be/www/?MIval=/Vra...D=4118&LANG=nl 34 mondelinge vragen, http://www.senaat.be/www/?MIval=/Vra...D=4118&LANG=nl 7 vragen om uitleg, http://www.senaat.be/www/?MIval=/Vra...D=4118&LANG=nl Er is geen garantie dat die lijsten altijd up to date zijn. Het gewone voeren van discussies wordt niet bijgehouden in de statistieken. Je moet het maar willen weten, maar zowiezo wil je enkel afleiden van de activiteiten van je idolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd zie ik het verband niet tussen JMDD en Prins Laurent. Eigenlijk ben je hier een own goal aan het scoren, mijn beste Hans...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 8 januari 2007 om 20:22. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) wat is daarvan goedgekeurd uiteindelijk? 3) elke parlementariër heeft gratis medewerkers. Hij moet die mannen toch wat werk geven, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Staatssecretaris
|
![]() u hebt nog steeds niet gereageerd op mijn stellingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Gouverneur
|
![]() Als je zo goed weet wat hij doet in de senaat, waarom vraag je het dan zo vaak? Juist ja ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is onzin : alleen leden van de koninklijke familie krijgen dotaties.
Er is in België, zoals in alle democratische landen een scheiding der machten en veroordelingen door de "macht van de media" is een ongehoorde zaak. Er gebeuren misschien "rechterlijke dwalingen" , maar de "mediadwalingen" slaan stilletjesaan alles. Elke burger schreeuwt moord en brand als men het over zijn "inkomsten" heeft, zelfs als men het over de inkomsten van mandatarissen heeft wordt er liefst zo lang mogelijk gezwegen of orden er verhullende constructies opgezet. Wie verwacht dat uitgerekend de belgische monarchie van het gesjoemel zo typisch voor de onderdanen van dit land t zij waal of vlaming van deze kwaal vrij zou zijn ... niet dus. Hoe dikwijls wordt er al niet gezanikt over de een of andere ministriële eega die eens mee mag vliegen met een staatsvliegtuig ? Het jacht van Albert lees ik ergens is eigendom van de Marine en staat ingeschreven als oorlogsschip. Is dit gesjoemel of een misdaad ? Dat hangt naar het schijnt zuiver en alleen daar van af of het officieel zo geboekstaafd staat of niet. De koninklijke stichting heeft een villa & prince Laurent "mag" daar wonen. Wat kan het hem schelen of de gelden waarmlee die villa door de koninklijke stichting opgekalefatert of onderhouden is afkomstig is uit een officiële of uit een zwarte kas ? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een tapijtmarchand aan Laurent komt vertellen : " Pak maar een duurdere tapijt, het komt toch uit de "zwarte" kas". & als dat zo is : trek dan heel de schuif maar eens open en definiër "Dotatie" en "onkostenvergoeding" op een zuivere wijze. Overigens ook privé-ondernemingen zijn dikwijls in hetzelfde bedje ziek : veel firma's gaan failliet aan het "zwarte" geld dat de "ondernemer" van eigen firma steelt. Maar het is wel tijd dat we dit land niet langer als een onderneming "runnen" maar als een rechtstaat onder controle van het volk & dat we de blunderboeken van het rekenhof at ernstiger nemen !