Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 02:33   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zodra de maatschappij vooroordelen weglegt en er probeert iets van te maken. Zoals het er nu uit ziet groeien de Nederlanders en de Turken alvast steeds meer naar elkaar toe. De Marokkanen zullen wat meer tijd kosten.
Wie heeft vooroordelen Liberalist? De indonesiers? de molukkers? de turken? de marokkanen ? of de italianen en spanjaarden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 02:37   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
ben je er nu mee aan het lachen, of lijd je echt aan gevorderde paranoia?
Kijk Flipper: vandaag is het 14 JANUARI 2007

Prent deze datum goed in je geheugen: kijk er nog eens naar, herinner die datum.

Jij zal langer leven dan ik, gezien ik een pak ouder ben.

Ooit zal je aan deze datum terugdenken en je niet meer afvragen of ik paranoia was, maar wel of jij paardenkleppen ophad op die datum.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 januari 2007, 02:44   #83
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kijk Flipper: vandaag is het 14 JANUARI 2007

Prent deze datum goed in je geheugen: kijk er nog eens naar, herinner die datum.

Jij zal langer leven dan ik, gezien ik een pak ouder ben.

Ooit zal je aan deze datum terugdenken en je niet meer afvragen of ik paranoia was, maar wel of jij paardenkleppen ophad op die datum.
Wat kan een moslim u eigenlijk nog aandoen dat erger is dan uw huidige toestand?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 02:59   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan een moslim u eigenlijk nog aandoen dat erger is dan uw huidige toestand?
MIJ? Niks meer.
Mijn dochters kunnen echter wel de vrijheid verliezen waar ik en mijn voormoeders voor gevochten heb.
Ondertussen zijn er al hopen plaatsen in Europa waar wij niet meer vrij kunnen rondlopen als vrouwen: de leefruimte van mijn kinderen en kleinkinderen (als het meisjes zijn) zal beperkter worden.

Maar geen nood Flippend Rund: ik hoop dat je later véél dochtertjes krijgt! Begin alvast maar al lakens te sparen: je zult ze nodig hebben.

Oud 14 januari 2007, 03:33   #85
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MIJ? Niks meer.
Mijn dochters kunnen echter wel de vrijheid verliezen waar ik en mijn voormoeders voor gevochten heb.
Ondertussen zijn er al hopen plaatsen in Europa waar wij niet meer vrij kunnen rondlopen als vrouwen: de leefruimte van mijn kinderen en kleinkinderen (als het meisjes zijn) zal beperkter worden.

Maar geen nood Flippend Rund: ik hoop dat je later véél dochtertjes krijgt! Begin alvast maar al lakens te sparen: je zult ze nodig hebben.
zeg eens circe, als één van je dochters nu eens thuiskomt met een jongen die een moslism achtergrond heeft (stel den achmed of den mo )
hoe ga je dan reageren?

Accepteren /verstoten/ duidelijk maken dat die jongen niet welkom is
ik stel de vraag omdat ik een koppel ken dat in zo'n situatie zit en dat meisje heeft het hard te verduren gekregen, maar toch voor die moslimjongen gekozen. heeft wel anderhalf jaar geduurd voor haar vader er zich bij kon neerleggen en hem geaccepteerd heeft.

straffer : als ge nu iets over zijne schoonzoon zegt dat racistisch of anti-moslim is, kunt ge een ferm petat krijgen.

die wijziging in gedrag vind ik fascinerend.

hoe zit het met jou ?
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 11:56   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft vooroordelen Liberalist? De indonesiers? de molukkers? de turken? de marokkanen ? of de italianen en spanjaarden?
De Nederlanders, en met name de werknemers die er nu nog steeds voor zorgen dat de werkloosheid onder die groepen het hoogste is. Er zijn genoeg hoog-opgeleide Turken die nergens een baan kunnen vinden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 12:18   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Nederlanders, en met name de werknemers die er nu nog steeds voor zorgen dat de werkloosheid onder die groepen het hoogste is. Er zijn genoeg hoog-opgeleide Turken die nergens een baan kunnen vinden.
En waarom zouden die nederlanders dan enkel vooroordelen hebben tegen Turken en Marokkanen en niet tegen Indonesiers, Surinamers, Spanjaarden, Fransen, Italianen, Grieken, Chinezen, Japanners, Indiers etc...?

Oud 14 januari 2007, 12:22   #88
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom zouden die nederlanders dan enkel vooroordelen hebben tegen Turken en Marokkanen en niet tegen Indonesiers, Surinamers, Spanjaarden, Fransen, Italianen, Grieken, Chinezen, Japanners, Indiers etc...?
Omdat die vooroordelen in het verleden nogal eens bleken waar te zijn. Het integratieproces liep een aantal jaar geleden hartstikke spaak. Nu gaat het beter, maar zijn een aantal zaken nog steeds niet op orde.
Oud 14 januari 2007, 12:28   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die vooroordelen in het verleden nogal eens bleken waar te zijn. Het integratieproces liep een aantal jaar geleden hartstikke spaak. Nu gaat het beter, maar zijn een aantal zaken nog steeds niet op orde.

Oud 14 januari 2007, 12:33   #90
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
MIJ? Niks meer.

Citaat:
Vanwaar dit pessimisme? Als uw kleindochters een beetje zijn zoals jij, zullen ze zich heus niet zomaar laten kisten. Zoiets zit in de genen. Die brave Ali's gaan nog serieus verschieten.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 14 januari 2007 om 12:37.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 12:43   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de duidelijkheid, het zijn vooroordelen omdat ze nu niet meer geldig zijn.
Oud 14 januari 2007, 13:10   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de duidelijkheid, het zijn vooroordelen omdat ze nu niet meer geldig zijn.
Ik probeer het even op een rijtje te zetten:

De (vroegere) vooroordelen bleken (nadien) waar te zijn, maar zijn dus (huidige)vooroordelen omdat ze (nu) niet meer geldig zijn?

Welke tijdspanne zit er tussen "vroeger", "nadien" en "huidig" en "nu"?

Oud 14 januari 2007, 13:13   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanwaar dit pessimisme? Als uw kleindochters een beetje zijn zoals jij, zullen ze zich heus niet zomaar laten kisten. Zoiets zit in de genen. Die brave Ali's gaan nog serieus verschieten.
Daar gaat het hem net om: een maatschappij waarin vrouwen zich constant moeten verdedigen of inpakken om niet als hoer te worden uitgescholden vind ik nu niet bepaald een "vooruitgang" te noemen.

Nog even en we kunnen met een knots op pad om levend de supermarkt te bereiken. Of je dan al of niet voldoende getraind bent om de tegenstanders met die knots omver te knuppelen wil niet zeggen dat het een verbetering is tegenover een vrije wereld waarin je luchtigjes op je gemak je boodschappen kan doen zonder het risico te lopen te worden neergeknuppeld.

Denk je niet?

Oud 14 januari 2007, 13:30   #94
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer het even op een rijtje te zetten:

De (vroegere) vooroordelen bleken (nadien) waar te zijn, maar zijn dus (huidige)vooroordelen omdat ze (nu) niet meer geldig zijn?

Welke tijdspanne zit er tussen "vroeger", "nadien" en "huidig" en "nu"?
Vroeger was het werkelijkheid, nu zijn het vooroordelen omdat heden ten dage deze ellende uit het verleden niet meer waar is.
Oud 14 januari 2007, 15:04   #95
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
TYPISCH !
nee, die heeft geen agenda hoor!

zionisten he, altijd hetzelfde, leugens, manipulatie en oorlogstoken

14 % van de USA is negroide : is dat dan Afro USa ?
Meer dan 20 % is latino : is dat dan Spic USA ?
Wel, toch een eerste verschil dat er tussen deze werelddelen geen propaganda machine door de overheid & pers wordt opgezet, onder de vleugels van een goed gefinancierde, semi-geheime organisatie als het EAD waarvan er daarnaast nauwelijks of geen persmededelingen en notulen terug te vinden zijn over hun doel, strategie en beslissingen. Bij mijn weten zijn er ook geen buurten waar de 'hispanic law' of 'negro law' heerst en er voor de autochtone bevolking meer & meer een ondergeschikte rol lijkt weggelegd. Er zijn genoeg verschillen om hier te kunnen spreken van Eurabische toestanden. De (aangemoedigde) segregatie en onverenigbare cultuurverschillen bestaan niet in de USA (bij mijn weten). Daar is iedereen 'Amerikaan', degenen die er naartoe verhuizen willen en verwachten dit ook.

Dat Europa zich steeds meer tegen Amerika keert zal iedereen die de actualiteit volgt wel duidelijk zijn, Frankrijk leidt bewust de weg sinds 1973. Ze kunnen onderhand ook niet meer anders (al zouden ze willen), met steden gegijzeld (omsingeld?) door agressieve Islamieten die hun oorlogshonger bij ons komen beslechten. Europa wordt langzaam verislamiseerd, punt. En dat is het grote verschil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Maar omdat het Davidsvolk vreest voor zijn kolonisatie staat in het Mo moeten ze wat goedkope en erg doorzichtige anti europa propaganda voeren.

Alleen idioten trappen nog in die eurabîe toestanden
Ik denk niet dat er velen de 'Jerusalem Post' lezen in Europa.

Als je de puntjes op de i wil zetten moet je de 'kolonisatie' als een herovering zien op de Arabieren. Want het zijn zij die tijdens de 8ste eeuw het land veroverd hebben op de toenmalige bewoners (Joden & Christenen).

Maar misschien heb ik het verkeerd?

Oorlogstoken of niet, de feiten overtuigen me nog steeds van Eurabië, meer & meer zelfs. Het snel afdoen als onzin kan (en zal) Europa nog duur te staan komen. Maar dit zal anderen weer goed van pas komen natuurlijk, de apparatsjiks die zich er momenteel mee verrijken op de kap van de argeloze Europeaan.

Laatst gewijzigd door gladiator : 14 januari 2007 om 15:09.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:11   #96
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het hem net om: een maatschappij waarin vrouwen zich constant moeten verdedigen of inpakken om niet als hoer te worden uitgescholden vind ik nu niet bepaald een "vooruitgang" te noemen.

Nog even en we kunnen met een knots op pad om levend de supermarkt te bereiken. Of je dan al of niet voldoende getraind bent om de tegenstanders met die knots omver te knuppelen wil niet zeggen dat het een verbetering is tegenover een vrije wereld waarin je luchtigjes op je gemak je boodschappen kan doen zonder het risico te lopen te worden neergeknuppeld.

Denk je niet?
Och, niet overdrijven circe. Zo'n maatschappij waarin vrouwen compleet worden onderdrukt door mannen zal waarschijnlijk niet meer ontstaan in het Westen. Doe je ogen toch eens een beetje meer open. Heb je al eens gezien hoe de meeste "islamitische" meisjes er tegenwoordig bijlopen? M.i. zijn er toch niet veel "boerka's" meer...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:40   #97
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Och, niet overdrijven circe. Zo'n maatschappij waarin vrouwen compleet worden onderdrukt door mannen zal waarschijnlijk niet meer ontstaan in het Westen. Doe je ogen toch eens een beetje meer open. Heb je al eens gezien hoe de meeste "islamitische" meisjes er tegenwoordig bijlopen? M.i. zijn er toch niet veel "boerka's" meer...
Moslimmeisjes die zich wegstoppen en weigeren te communiceren met mensen die zich buiten hun onmiddellijke familie bevinden ? Nee zo zijn er geen. *kuch*
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:47   #98
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Vandaar dat ze morgen gaan betogen om zich als minderwaardigen onder hun vodjes te mogen blijven afficheren. Zoiets zou 20 jaar geleden ondenkbaar geweest zijn. Nu willen de 'moderne moslima's' persé terug naar het obscurantisme. Hun zussen in het Midden-Oosten zouden zich doodschamen moesten ze dit horen ....

12/01 Hoofddoekenprotest op Groenplaats
Antwerpse moslima's gaan maandag 15 januari een menselijke ketting vormen op de Groenplaats uit protest tegen het hoofddoekenverbod voor stadspersoneel in een publieke functie.

De organisatoren willen dat het gewraakte punt uit het bestuursakkoord wordt gehaald.

Het stadsbestuur gaat het dragen van 'uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, religieuze, politieke of andere overtuigingen' verbieden voor stadspersoneel dat in contact komt met klanten.

En dat is niet naar de zin van een aantal moslima's, die zich daardoor gediscrimineerd voelen. Maandag wordt het bestuursakkoord besproken en goedgekeurd op de gemeenteraad.

Volgens de actievoerders worden vrouwen met een hoofddoek door de maatregel uitgesloten van de arbeidsmarkt en zijn ze beperkt als burger in de samenleving.

De protestactie wordt onder meer georganiseerd door het Platform Allochtone Vrouwen (PAV), de Vereniging voor Ontwikkeling en Emancipatie van Moslims (VOEM) en het Actiecomité Moslimvrouwen Vlaanderen (AMV). Er wordt om 19.20u verzameld op de Groenplaats.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:53   #99
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Moslimmeisjes die zich wegstoppen en weigeren te communiceren met mensen die zich buiten hun onmiddellijke familie bevinden ? Nee zo zijn er geen. *kuch*
Vertel eens..
Oud 14 januari 2007, 16:56   #100
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Vandaar dat ze morgen gaan betogen om zich als minderwaardigen onder hun vodjes te mogen blijven afficheren. Zoiets zou 20 jaar geleden ondenkbaar geweest zijn. Nu willen de 'moderne moslima's' persé terug naar het obscurantisme. Hun zussen in het Midden-Oosten zouden zich doodschamen moesten ze dit horen ....

12/01 Hoofddoekenprotest op Groenplaats
Antwerpse moslima's gaan maandag 15 januari een menselijke ketting vormen op de Groenplaats uit protest tegen het hoofddoekenverbod voor stadspersoneel in een publieke functie.

De organisatoren willen dat het gewraakte punt uit het bestuursakkoord wordt gehaald.

Het stadsbestuur gaat het dragen van 'uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, religieuze, politieke of andere overtuigingen' verbieden voor stadspersoneel dat in contact komt met klanten.

En dat is niet naar de zin van een aantal moslima's, die zich daardoor gediscrimineerd voelen. Maandag wordt het bestuursakkoord besproken en goedgekeurd op de gemeenteraad.

Volgens de actievoerders worden vrouwen met een hoofddoek door de maatregel uitgesloten van de arbeidsmarkt en zijn ze beperkt als burger in de samenleving.

De protestactie wordt onder meer georganiseerd door het Platform Allochtone Vrouwen (PAV), de Vereniging voor Ontwikkeling en Emancipatie van Moslims (VOEM) en het Actiecomité Moslimvrouwen Vlaanderen (AMV). Er wordt om 19.20u verzameld op de Groenplaats.
Vreedzaam betogen is een vorm van vrije meningsuiting en behoort tot één van de basisprincipes van het vrije Westen. Wil je hen soms verbieden om hun mening op een vreedzame manier te uiten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be