Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2007, 11:46   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik zie niet in wat het probleem is van koninklijke liefdesperikelen die zich meer dan een eeuw geleden afspeelden. Het maakt de koninklijke familie er alleen maar kleurrijker en interessanter door.
Ik vind het ook allemaal uiters interessant, maar, als je het niet erg vind, heb ik toch liever een president die, net als ikzelf, de wetten van het Belgische volk te respecteren heeft en die kan afgezet worden als hij ze overtreedt.
Jij dan niet?
Oud 9 januari 2007, 11:51   #82
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vind het ook allemaal uiters interessant, maar, als je het niet erg vind, heb ik toch liever een president die, net als ikzelf, de wetten van het Belgische volk te respecteren heeft en die kan afgezet worden als hij ze overtreedt.
Jij dan niet?
Dat respecteert iedereen!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 11:53   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
laten we mijn post er dan direct bijnemen:
"Heb jij je ooit al eens de vraag gesteld waarom jij hier geboren bent en niet in Afrika? Heb jij je ooit de vraag gesteld hoe het komt dat u nu leeft in het land (en met de immense voordelen die u zo graag bekritiseerd) dat u nu woont?

Waarom is de prins geboren als prins? Ik zou het niet weten!
Doet hij het graag? Misschien!
Heeft hij er zelf voor gekozen? NEE!

De monarchie is een deel van ons patrimonium ( dit is meer dan alleen het activa van België voor het geval u dit niet zou verstaan) en hoort er te zijn zoals het in onze wet staat!
Indien u "het kost veel" als argument gebruikt dan kan ik u vertellen dat een republiek nog meer kost...
Indien u "de achterlijkheid" van enige bewoner van laken als argument gebruikt dan kan ik u zeggen dat u zelf het zeker niet beter zou doen...(dit haal ik uit het niveau van uw posts en de inhoud van iedere draad die u vandaag al opende)
Indien u "ze zijn bevoorrecht" als argument gebruikt bedenk dan dat jij op deze aardbol veel meer bevoorrecht bent tegenover de meeste mensen dan zij tegenover u...
...

Uw posts bulken uit van de vooroordelen en de respectloze en gratise kritiek! Die manier van oordelen kan u misschien een genoegen geven maar geeft mij alleen een misnoegen tegenover uw persoon! Veel roepen maar zelf weinig leveren is een zeer actueel thema dat mij alleen maar doet lachen! Uw kritiek is gebaseerd op een jaloezie die u zelf niet kunt verbergen en die doet je werkelijk geen goed!

En ik blijf erbij (zelf al merk ik dat u bent gestopt met het draden openen) dat ik u kinderachtig vind dus als "estime" een hoogte heeft zit u nu op het laagste voor mij..."

uw antwoord is:

Het staat er anders wel duidelijk in volgens mij... Er staan zelf meer antwoorden in...

Maar antwoord gerust op de eerste vragen want daar wacht ik vooral op want die zijn zeer belangerijk eigenlijk op het antwoord van dit:
"
uiteraard largo_w ... en dat respect moet je idd verdienen (al doe ik het niet om respect te krijgen hoor) maar kom dan eens volwassen uit de hoek,
en som eens even je inhoudelijke argumenten pro monarchie op

gewoon inhoudelijk verdedigen waarom één Belgisch kind koning kan worden en een ander niet ... leg mij eens uit waarom dat feit op zich (al het andere kunnen we wat mij betreft zelfs buiten beschouwing laten, want dit feit is voor mij al zwaarwichtig genoeg) geen totaal verwerpelijke discriminatie zou zijn

met alle respect, en dank bij voorbaat "
want ge moet het ook nie uit zijn context halen he...
waarom ik in het Westen geboren ben ? weet jij het ? heeft dat enige relatie met het feit dat ik een erfelijke monarchie een te bestrijden discriminatie vindt ? moet ik mij daar schuldig over voelen ?
mij lijkt het verschil tussen de twee vooral te zijn dat we in tegenstelling met de overgrote meerderheid van de landen ter wereld, hier een erfelijke monarchie in stand houden terwijl we ze perfect kunnen afschaffen, terwijl we natuurlijk de locatie in de wereld van de geboortes niet onmiddellijk kunnen afschaffen, net zoals we onmogelijk van vandaag op morgen elk bestaand onrecht ter wereld kunnen verhelpen ... maar een erfelijke monarchie is wel een onrecht dat we van vandaag op morgen uit de wereld (althans uit Belgie) kunnen helpen

ps ik heb achterlijkheid noch enige andere psychische aandoening of handicap nog nooit als argument gebruikt ... en zeker niet als scheldwoord, dat is niet mijn stijl, dit is iets wat jij hier in deze discussie binnensmokkelt.

over gebrek aan respect ... waarom zou ik respect moeten opbrengen voor een familie die zich in zijn geheel boven andere mensen plaatst en geen respect opbrengt voor gelijkheidsbeginselen ?! cfr belasting betalen (toch een sociaal gegeven niet ?) erfenisrechten (sociale herverdeling ? c'est quoi ça ?) ... waarom geniet de koninklijke familie eigenlijk een vrijstelling op al deze belastingen ?! tamelijk asociaal, niet ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 11:53   #84
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij dan niet?
Bahnee. Voor zo'n kleurrijke, folkloristische koninklijke familie wil ik best een oogje dichtknijpen. Zo dramatisch zijn die sexschandaaltjes nu toch ook weer niet? Die mensen hebben een zwaar leven. Gun ze toch hun pleziertjes.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 11:54   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
laten we mijn post er dan direct bijnemen:
"Heb jij je ooit al eens de vraag gesteld waarom jij hier geboren bent en niet in Afrika? Heb jij je ooit de vraag gesteld hoe het komt dat u nu leeft in het land (en met de immense voordelen die u zo graag bekritiseerd) dat u nu woont?

Waarom is de prins geboren als prins? Ik zou het niet weten!
Doet hij het graag? Misschien!
Heeft hij er zelf voor gekozen? NEE!

De monarchie is een deel van ons patrimonium ( dit is meer dan alleen het activa van België voor het geval u dit niet zou verstaan) en hoort er te zijn zoals het in onze wet staat!
Indien u "het kost veel" als argument gebruikt dan kan ik u vertellen dat een republiek nog meer kost...
Indien u "de achterlijkheid" van enige bewoner van laken als argument gebruikt dan kan ik u zeggen dat u zelf het zeker niet beter zou doen...(dit haal ik uit het niveau van uw posts en de inhoud van iedere draad die u vandaag al opende)
Indien u "ze zijn bevoorrecht" als argument gebruikt bedenk dan dat jij op deze aardbol veel meer bevoorrecht bent tegenover de meeste mensen dan zij tegenover u...
...

Uw posts bulken uit van de vooroordelen en de respectloze en gratise kritiek! Die manier van oordelen kan u misschien een genoegen geven maar geeft mij alleen een misnoegen tegenover uw persoon! Veel roepen maar zelf weinig leveren is een zeer actueel thema dat mij alleen maar doet lachen! Uw kritiek is gebaseerd op een jaloezie die u zelf niet kunt verbergen en die doet je werkelijk geen goed!

En ik blijf erbij (zelf al merk ik dat u bent gestopt met het draden openen) dat ik u kinderachtig vind dus als "estime" een hoogte heeft zit u nu op het laagste voor mij..."

uw antwoord is:

Het staat er anders wel duidelijk in volgens mij... Er staan zelf meer antwoorden in...

Maar antwoord gerust op de eerste vragen want daar wacht ik vooral op want die zijn zeer belangerijk eigenlijk op het antwoord van dit:
"
uiteraard largo_w ... en dat respect moet je idd verdienen (al doe ik het niet om respect te krijgen hoor) maar kom dan eens volwassen uit de hoek,
en som eens even je inhoudelijke argumenten pro monarchie op

gewoon inhoudelijk verdedigen waarom één Belgisch kind koning kan worden en een ander niet ... leg mij eens uit waarom dat feit op zich (al het andere kunnen we wat mij betreft zelfs buiten beschouwing laten, want dit feit is voor mij al zwaarwichtig genoeg) geen totaal verwerpelijke discriminatie zou zijn

met alle respect, en dank bij voorbaat "
want ge moet het ook nie uit zijn context halen he...
Degene die de ene prins dom vindt en de andere een geit lijkt bovenstaande gewauwel als een meesterlijk argumentiestukje te beschouwen pro monarchie...
Oud 9 januari 2007, 11:59   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bahnee. Voor zo'n kleurrijke, folkloristische koninklijke familie wil ik best een oogje dichtknijpen. Zo dramatisch zijn die sexschandaaltjes nu toch ook weer niet? Die mensen hebben een zwaar leven. Gun ze toch hun pleziertjes.
Hun pleziertjes gun ik ze best. Zolang ze er maar zelf voor betalen ook, en geen 'wetten van het Belgische volk' tekenen of weigeren te ondertekenen waar zij zichzelf niet aan hielden of houden.
Oud 9 januari 2007, 12:06   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By tha way Manuel.
Wie van kleurrijke folklore houdt raad ik het karnaval en de voil Jeanettenstoet van Aalst aan. Binnenkort is het weer zover.
Stukken goedkoper dan de Belgische monarchie, overigens.
Oud 9 januari 2007, 12:26   #88
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
By tha way Manuel.
Wie van kleurrijke folklore houdt raad ik het karnaval en de voil Jeanettenstoet van Aalst aan. Binnenkort is het weer zover.
Stukken goedkoper dan de Belgische monarchie, overigens.
Zeker en vast ook de moeite, maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten, wat mij betreft.

Oud 9 januari 2007, 12:33   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Helemaal mee eens.

Zolang degenen die het allebei willen hebben er ook zelf voor betalen.

Voor mijn part noem je het ene folklore en het andere 'Kunst en Cultuur'. Op die manier mag je zelfs tiendubbel dokken.
Oud 9 januari 2007, 12:54   #90
largo_w

Standaard

[quote=Anna List;2320313] waarom ik in het Westen geboren ben ?/quote]

Omdat dat je geboorterecht is... En wees er maar verdomd dankbaar om...(let wel dat zelf het woord "westen" verzachtend is op wat ik zei)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
weet jij het ?
Neen, en toch dank ik er de heer nog altijd voor!

Citaat:
heeft dat enige relatie met het feit dat ik een erfelijke monarchie een te bestrijden discriminatie vindt ?
Zeker en vast... En ik weet dat je het snapt maar dat je het gewoon even niet wil toegeven...Ben ik verkeerd?

Citaat:
moet ik mij daar schuldig over voelen ?
Net zo min als jij je moet schuldig voelen voor het onrecht overal op de wereld.

Citaat:
mij lijkt het verschil tussen de twee vooral te zijn dat we in tegenstelling met de overgrote meerderheid van de landen ter wereld, hier een erfelijke monarchie in stand houden terwijl we ze perfect kunnen afschaffen, terwijl we natuurlijk de locatie in de wereld van de geboortes niet onmiddellijk kunnen afschaffen, net zoals we onmogelijk van vandaag op morgen elk bestaand onrecht ter wereld kunnen verhelpen ... maar een erfelijke monarchie is wel een onrecht dat we van vandaag op morgen uit de wereld (althans uit Belgie) kunnen helpen

ps ik heb achterlijkheid noch enige andere psychische aandoening of handicap nog nooit als argument gebruikt ... en zeker niet als scheldwoord, dat is niet mijn stijl, dit is iets wat jij hier in deze discussie binnensmokkelt.

over gebrek aan respect ... waarom zou ik respect moeten opbrengen voor een familie die zich in zijn geheel boven andere mensen plaatst en geen respect opbrengt voor gelijkheidsbeginselen ?! cfr belasting betalen (toch een sociaal gegeven niet ?) erfenisrechten (sociale herverdeling ? c'est quoi ça ?) ... waarom geniet de koninklijke familie eigenlijk een vrijstelling op al deze belastingen ?! tamelijk asociaal, niet ?
Het is nogtans echt niet moeilijk om ook de miserie in de wereld wat te verzachten (we kunnen ons sociale zekerheid bvb uitkeren aan één specifiek land in Afrika)...

Een Iraniër die asiel aanvraagt in België is die ook gelijk? Of een pool?
"een sociaal GEGEVEN" u stipuleert het goed! Bezin je daar misschien eens over in de plaats van onrecht te zoeken elders!
sociale herverdeling? U wilt een grapje maken of zo? Wie of wat stelt dat iemand die geld verdient heeft dat geld moet herverdelen? U? U stemt toch niet VB hoop ik want u had best op de tegenpool ervan moeten stemmen vrees ik... En in dat kader "en effet c'est quoi ces carabistouille?"
Betaalt de koning geen belastingen? Daar zal wel een wet voor bestaan zo niet is het onwettelijk en gebeurt het niet wat zou betekenen dat u li...euhm
Oud 9 januari 2007, 13:08   #91
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens.
Mooi.

Citaat:
Zolang degenen die het allebei willen hebben er ook zelf voor betalen.
Ach, er zijn zoveel zaken waarvoor ik mee moet betalen waar ik ook niet voor gekozen heb. Gewestelijke parlementen en regeringen om maar eens iets te noemen.

Citaat:
Voor mijn part noem je het ene folklore en het andere 'Kunst en Cultuur'. Op die manier mag je zelfs tiendubbel dokken.
Maakt folkore dan geen deel uit van 'kunst en cultuur'?

Oud 9 januari 2007, 13:11   #92
largo_w

Standaard

Citaat:
Degene die de ene prins dom vindt en de andere een geit lijkt bovenstaande gewauwel als een meesterlijk argumentiestukje te beschouwen pro monarchie...
Knuppeltje knuppeltje ik zal je eens uitleggen hoe de vork echt in de steel zit...
Ik ben geen royalist zoals u hier poneert nog ben ik een extreem progressief iemand... Waarom ik u constant lastig val in alles wat u zegt is omdat het verschil tussen u en mij is dat u kritiek probeert te leveren op ALLES. Hierbij vergeet u af en toe even na te denken en meer zelf het kan u niet deren u blijft extremistisch propaganderen zelf indien men u fout wijst (dat u hiervoor over lijken zou gaan hoeft volgens mij geen betoog). Ik daarentegen bekritiseer ook maar dan vanuit een heel ander standpunt! Ik bekritiseer bodemloze kritiek. Wat blijkt stoot ik telken op uw citaten! Er worden mij argumenten gevraagd maar ik heb helemaal geen argumenten te geven aangezien ik kritiek geef op argumentloze zaken... U probeert natuurlijk de argumentlast altijd naar mij te draaien (wat logisch is in uw geval) maar ik kan helemaal niet argumenteren op sommige zaken. (Daar waar wel argumenten worden gegegeven antwoord ik natuurlijk wel met citaten en links dat spreekt voor zich)
Ondertussen is u mij al beginnen haten wat uw antwoorden op mijn citaten vaak nóg argumentlozer en vulgairder maken. Dit is natuurlijk spijtig want in mijn oogpunt geraken we natuurlijk nergens met deze houding (want eerlijk gezegt ik word er ook door beïnvloed al probeer ik dit vaak tegen te gaan).

Dus vergeet het om mij steeds in een groepje te proberen duwen (nu is dit pro monargie) het zal u niet lukken en het hoeft werkelijk niet!
Dat de prinsen niet zeer bijster zijn weet ik (via via en door gewoon de media te volgen)! Wat dat teniet doet aan mijn betoog tegen het openen van twintig draden tegen de monargie snap ik wel niet helemaal! U (en anna list dus ook) maakt een aanval op alles wat een adelijke titel heeft zonder enige vorm van argument puur vanuit je eigen (bekrompen sorry maar daar geloof ik meer en meer in) ideologie. Een aanval die meer iets heeft van een steek onder de gordel dan een slag in het gezicht dan nog. Ik wijs u op het feit
1. Dat er werkelijk zoveel draden niet moeten geopend worden daarover
2. Dat u kritiek weinig inhoud heeft en zeer vanuit een degoutant moraal is geschreven
En u valt mij constant aan...

Dus in het vervolg verwacht niet dat ik argumenten ga geven op argumentloze zaken (vaak onder het voorwendsel "zijn uw argumenten op?") en probeer me minder in een clubje te drukken (het zal je toch niet lukken u snapt namelijk helemaal niks van m'n denkwereld).

Ik verwacht natuurlijk een antwoord
het ga je goed
mvg

Largo_w

ps: ik probeer je denkbeeld te respecteren hoor, als u zich aanvraagt hoe het komt dat ik soms op de man speel, maar uw respectloosheid tegenover alles (dus ook mij) dwingt me vaak hiertoe...

Laatst gewijzigd door largo_w : 9 januari 2007 om 13:13.
Oud 9 januari 2007, 13:15   #93
largo_w

Standaard

Citaat:
Zeker en vast ook de moeite, maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten, wat mij betreft.
Daar ben ik (zeer!) zeker mee eens!
Oud 9 januari 2007, 13:15   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Largo
wat zou betekenen dat (u li...euhm)
.... het een geboorterecht is dat enkel geldt voor mensen die (ongeveer zoals bij de maagd Maria), uit de juiste combinatie van ei-en zaadcel geboren zijn. Wat dus betekent dat de zonen (en binnenkort ook dochters) die daaruit voortkomen door God zelf gezonden zijn?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 januari 2007 om 13:18.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 13:32   #95
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=largo_w;2320472]
Citaat:
waarom ik in het Westen geboren ben ?/quote]

Omdat dat je geboorterecht is... En wees er maar verdomd dankbaar om...(let wel dat zelf het woord "westen" verzachtend is op wat ik zei)

Neen, en toch dank ik er de heer nog altijd voor!

Zeker en vast... En ik weet dat je het snapt maar dat je het gewoon even niet wil toegeven...Ben ik verkeerd?

Net zo min als jij je moet schuldig voelen voor het onrecht overal op de wereld.

Het is nogtans echt niet moeilijk om ook de miserie in de wereld wat te verzachten (we kunnen ons sociale zekerheid bvb uitkeren aan één specifiek land in Afrika)...

Een Iraniër die asiel aanvraagt in België is die ook gelijk? Of een pool?
"een sociaal GEGEVEN" u stipuleert het goed! Bezin je daar misschien eens over in de plaats van onrecht te zoeken elders!
sociale herverdeling? U wilt een grapje maken of zo? Wie of wat stelt dat iemand die geld verdient heeft dat geld moet herverdelen? U? U stemt toch niet VB hoop ik want u had best op de tegenpool ervan moeten stemmen vrees ik... En in dat kader "en effet c'est quoi ces carabistouille?"
Betaalt de koning geen belastingen? Daar zal wel een wet voor bestaan zo niet is het onwettelijk en gebeurt het niet wat zou betekenen dat u li...euhm
largo_w ... ik begrijp dat je liefst zo ver mogelijk wil afdwalen van het feit dat een erfelijke monarchie een discriminatie op basis van afkomst is ...
maar het VB erbij sleuren of Iraanse asielzoekers ... dat slaat alles
en het feit zelf dat je niet weet dat de koning geen belasting betaalt ... en dat zijn familie niet onderhavig is aan successierechten ...
ga jezelf eens informeren (ik snap niet dat je zo slecht geïnformeerd al stelling WIL nemen zelfs) ... zo weinig weten maar dan wel 'het lef' hebben om mij van liegen te beschuldigen ... idd om het schaamrood vanop je wangen te krijgen, terecht !
zo'n valse beschuldigingen in een discussie ... die dan ook hiermee eindigt ... het ga je goed ...
Oud 9 januari 2007, 13:36   #96
largo_w

Standaard

Citaat:
.... het een geboorterecht is dat enkel geldt voor mensen die (ongeveer zoals bij de maagd Maria), uit de juiste combinatie van ei-en zaadcel geboren zijn. Wat dus betekent dat de zonen (en binnenkort ook dochters) die daaruit voortkomen door God zelf gezonden zijn?
Maar knuppelke GIJ OOK!
Oud 9 januari 2007, 13:43   #97
largo_w

Standaard

[quote=Anna List;2320566]
Citaat:

largo_w ... ik begrijp dat je liefst zo ver mogelijk wil afdwalen van het feit dat een erfelijke monarchie een discriminatie op basis van afkomst is ...
maar het VB erbij sleuren of Iraanse asielzoekers ... dat slaat alles
en het feit zelf dat je niet weet dat de koning geen belasting betaalt ... en dat zijn familie niet onderhavig is aan successierechten ...
ga jezelf eens informeren (ik snap niet dat je zo slecht geïnformeerd al stelling WIL nemen zelfs) ... zo weinig weten maar dan wel 'het lef' hebben om mij van liegen te beschuldigen ... idd om het schaamrood vanop je wangen te krijgen, terecht !
zo'n valse beschuldigingen in een discussie ... die dan ook hiermee eindigt ... het ga je goed ...
Oej gij zijt echt OP... Heb je ook nog een argument in te voeren of blijft het daarbij? En dan zeggen dat ik van de topic afdwaal...hihi
Informeer u kzal strax albert es opbellen met de woorden "betaalde gij belastingen op de aankoop van u wortels?" of" betaalde gij successierechten et tan qu'on y est hoeveel geld ebde gij op uwen compte en banque staan?"
Nog een geluk dat jij goed geïnformeerd bent...
en het eindigt hier... U bent lachwekkend (of misschien las u dat u ook mij verkeerd voor had in de tekst aan knuppel... )
Oud 9 januari 2007, 14:46   #98
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=largo_w;2320610]
Citaat:

Oej gij zijt echt OP... Heb je ook nog een argument in te voeren of blijft het daarbij? En dan zeggen dat ik van de topic afdwaal...hihi
Informeer u kzal strax albert es opbellen met de woorden "betaalde gij belastingen op de aankoop van u wortels?" of" betaalde gij successierechten et tan qu'on y est hoeveel geld ebde gij op uwen compte en banque staan?"
Nog een geluk dat jij goed geïnformeerd bent...
en het eindigt hier... U bent lachwekkend (of misschien las u dat u ook mij verkeerd voor had in de tekst aan knuppel... )
zucht, ... geachte largo_w, beluister het fragment eens, ook Eyskens geeft daarin toe dat het systeem met dotaties inhoud dat zij geen belasting betalen
en het systeem met de Koninklijke Schenking is een constructie om net die erfenisrechten te ontwijken ... je zou daar een beetje kunnen over opzoeken of studiewerk verrichten hoor (de meeste initiatiecursussen staatsrecht bevatten wel een hoofdstuk monarchie en dotaties en uitleg civiele lijst)... dat moet ik toch niet voor jou doen hé, ik deed dat al ... waardoor het komt dat ik in deze discussie wél weet waarover ik praat ... ik moet dan ook veel minder emoticons placeren om de boel te belazeren en te verdoezelen dan jij
Oud 9 januari 2007, 14:59   #99
largo_w

Standaard

Citaat:

zucht, ... geachte largo_w, beluister het fragment eens, ook Eyskens geeft daarin toe dat het systeem met dotaties inhoud dat zij geen belasting betalen
en het systeem met de Koninklijke Schenking is een constructie om net die erfenisrechten te ontwijken ... je zou daar een beetje kunnen over opzoeken of studiewerk verrichten hoor (de meeste initiatiecursussen staatsrecht bevatten wel een hoofdstuk monarchie en dotaties en uitleg civiele lijst)... dat moet ik toch niet voor jou doen hé, ik deed dat al ... waardoor het komt dat ik in deze discussie wél weet waarover ik praat ... ik moet dan ook veel minderemoticons placeren om de boel te belazeren en te verdoezelen dan jij
U kennis in het recht is misschien wat groter dan het mijne, juist!

maar:
U snapt het niet he...
En u maakt mij daarom maar uit voor onwetend...
U kraait exact uit wat men u voorschoteld maar vergeet er de context bij hiervoor even terug naar het begin:

Citaat:
Even ter herhaling u bent FOUT!
Dus zoals ik al zei u heeft gel...euh

tip:dotatie~=donantie=schenking en daar betaal je per definitie geen belastingen op in België
Oud 9 januari 2007, 15:06   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
U kennis in het recht is misschien wat groter dan het mijne, juist!

maar:
U snapt het niet he...
En u maakt mij daarom maar uit voor onwetend...
U kraait exact uit wat men u voorschoteld maar vergeet er de context bij hiervoor even terug naar het begin:

Even ter herhaling u bent FOUT!
Dus zoals ik al zei u heeft gel...euh

tip:dotatie~=donantie=schenking en daar betaal je per definitie geen belastingen op in België

weerom zucht de 'Koninklijke Schenking' is een benaming, terminologie, heeft niks meer met definitie v schenking te maken ...

en het feit dat de betalingen aan de koninklijke familie dotaties genoemd worden creëert net het feit dat ze er geen inkomensbelasting op betalen natuurlijk ... maar waarom hebben de media het dan steeds over het inkomen van de prins ?!

of vind jij dat wel sociaal, dat zij geen inkomensbelasting betalen ... en toch mogen stemmen bvb
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be