![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Filip Dewinter gaat niet langer resoluut voor het Antwerpse burgemeesterschap. De partij lijkt tevreden met een beperkte winst. Filip Dewinter:,,Als lijsttrekker van de grootste partij in Antwerpen heb ik de ambitie om burgemeester te worden. Maar onze eerste bekommernis is een ander beleid. Het gaat dus niet om mijn persoon. We kunnen zo’n ommekeer ook realiseren als onderdeel van de meerderheid. Een vooruitgang naar 35 procent is bijgevolg voldoende.’’ ,,Mochten we kunnen meebesturen, zou het de eerste keer zijn. Daarom stellen we ons nederig op. Ik organiseer niet graag een overwinningsnederlaag. Ik wil de lat niet zo leggen dat ik op voorhand weet dat ik er niet over kan. Evenmin wil ik in de logica van het cordon stappen. Die houdt in dat ik een absolute meerderheid moet halen. Lukt dat niet, dan heb ik zogezegd verloren.’’ bron: website FDW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je niet met een mongool (om een voorbeeld te nemen van een handicap) wil trouwen, wil je dat niet omdat je dan meer werk zal hebben, niet met twee mensen voor een inkomen zal kunnen zorgen, en niet je leven lang met hem zal kunnen doorbrengen (ze worden immers niet zo oud). Dat is iets helemaal anders dan niet met iemand trouwen "omdat het een moslim is". Want die slaat zijn vrouw, zijn vrouw heeft niks te zeggen en hij is te lui om te werken. Dat zijn vooroordelen. De problemen met een gehandicapte zijn reeel, terwijl de vooroordelen tegenover een moslim niet per sé hoeven te gelden. Snap je ? Ik weet dat ik nu toch aan het bijten ben, en dat je me hier waarschijnlijk op gaat afrekenen, maar daar ging het debat niet over. Het ging niet over wat wel mag en wat niet, het ging erover dat discriminatie voor een stuk verantwoordelijk is voor de oververtegenwoordiging van allochtonen in gevangenissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() FDW wist zelf goed genoeg dat burgemeester worden er niet inzat, hij zegt het zelf, dus het doel was enkel vooruitgaan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En een derde van de bevolking uitlachen en uitmaken als mestkevers haalt ook niets uit. Je moet de problemen aanpakken waardoor ze voor het VB stemmen. En het is nu eenmaal een feit dat er veel allochtone misdadigers zijn. Die moeten streng aangepakt worden, wan zij verbrodden het ook voor de allochtonen die wel hun best doen om hier een leven uit te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jammer dat het je laatste reply zou zijn, ik wil me altijd graag moreel verfijnen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Het in aanmerking nemen van vooroordelen is op zich niet moreel laakbaar, het handelen op basis van vooroordelen is dat wel. Zo krijgt een bepaalde bevolkingsgroep a priori met een achterstand te kampen. Dan stel je mensen achteruit, enkel en alleen omdat ze met dat vooroordeel te kampen hebben. Zoiets mondt volgens mij niet uit in een morele maatschappij, waarin iedereen zich geaccepteerd voelt. Oh, ja. Door de discussie te verschuiven van een publiekelijk iets als "de maatschappij" naar iets privé als "je huwelijk", dient niet om de consistentie van mijn stelling te toetsen. Dat dient om mij op een andere plek in de knoop te brengen, waaruit je dan kan afleiden dat ik in het eerste geval ook fout zit. Daarom hap ik niet meer toe, en is het mijn laatste reply in het verband met het bepalen van discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij zullen ze stemmen verliezen, meer dan ooit.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen was er geen sprake meer van rechtstreekse burgemeesterverkiezingen. Dat wilt dus zeggen dat zijn partij de absolute meerderheid moest halen om burgemeester te kunnen worden. En zelfs hij was realistisch genoeg om te begrijpen dat zoiets onmogelijk was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() Het overgrote deel van de vastgestelde misdrijven zijn overtredingen van de verkeerswetgeving. Het is inderdaad denkbaar dat een bepaalde groep meer snelheidsovertredingen doet dan een andere.
Als deze misdrijven niet zijn vastgesteld bestaan ze niet. Ik ben nog nooit in Wallonie gesnapt wegens overdreven snelheid, hoewel de wegen er zich veel beter toe lenen om heel snel te rijden. Persoonlijk denk ik zelfs dat, rekening houdende met hierboven, er een verband bestaat tussen welvaart en het aantal misdrijven dat de welvarende groep pleegt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() Logisch, omdat niet iedereen te kampen heeft met dezelfde vooroordelen en dezelfde vorm van discriminatie en omdat niet iedereen om dezelfde reden hierheen getrokken is (Oorlogsvluchtelingen zullen minder vlug in onze maatschappij meedraaien dan economische vluchtelingen, als deze eersten hopen zo snel mogelijk terug te keren). Zo zijn er nog wel een paar redenen te bedenken, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jan Hertogen... Dat zijn ouders hem met zo'n achternaam "Jan" genoemd hebben geeft al enigszins de kleur van zijn opvoeding prijs...
![]() Opmerkelijk hoeveel Koenraden, Goedeles, Hildebranden, Pietheinen en andere nostalgische namen je aantreft bij het VB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aha, dus autochtonen discrimineren de ene groep minder dan de andere! En waarom zouden ze dat doen? Jij ken vast objectieve redenen voor dat discriminerend discriminatiegedrag.
Laatst gewijzigd door baarle : 16 januari 2007 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mensen discrimineren de ene groep minder dan de andere. Dat is net discriminatie. Als ze iedereen "even hard" zouden discrimineren was er geen discriminatie, hè ? Nu wordt het zelfs een beetje ingewikkeld, maar kom. Natuurlijk zijn er geen objectieve redenen voor discriminatie. Dat is ook alweer de essentie van discriminatie. Het is wel een feit dat er over verschillende bevolkingsgroepen verschillende vooroordelen heersen, wat dus de discriminatie verklaart. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 16 januari 2007 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |