![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
|
![]() Esizkur wrote:
> "Leo B." <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Lost in Iceland schreef: >>> Inderdaad. Ik heb al eerder gepleit om de swastika toe te staan en >>> eventueel te rehabiliteren. In Israel heb ik ruinis van synagoges uit de >>> Romeinse tijd gezien waar ook swastika's in de mozaieken verwerkt waren. >>> het was een algemeen heilsymbool dat door de nazi's is misbruikt. >>> >>> En verder: als het is toegestaan om met hamers en sikkels, met boerka's >>> of wat dan ook rond te lopen, waarom dan geen swastika? >> Dat vind ik ook. Toch zou ik de naziswastika op de verboden lijst houden. >> Zijnde: een rechtsdraaiende swastika in het zwart, op zijn punt, op een >> wit veld met rode achtergrond. Die wordt volgens mij enkel door de nazi's >> gebruikt. > > > En zelfs die kleuren hebben de nazi's van de keizerlijke vlag gejat. > > Wat is in deze context het verschil tussen 'jatten' en 'overnemen'? |
![]() |
#82 |
|
![]() "Esizkur" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ... > > "Lost in Iceland" <[email protected]> schreef in > bericht news:[email protected]... >> Inderdaad. Ik heb al eerder gepleit om de swastika toe te staan en >> eventueel te rehabiliteren. In Israel heb ik ruinis van synagoges uit de >> Romeinse tijd gezien waar ook swastika's in de mozaieken verwerkt waren. >> het was een algemeen heilsymbool dat door de nazi's is misbruikt. >> >> En verder: als het is toegestaan om met hamers en sikkels, met boerka's >> of wat dan ook rond te lopen, waarom dan geen swastika? > > > Er was zelfs, voor WOII, een Amerikaans divisie, dat de Swastika als > symbool had en vervangen door de Thunderbird, terwijl er een wereldoorlog > terug nog piloten aan de geallieerde kant met dit symbool op hun > toestellen rondvlogen. Wordt hij nu ook nog eens te koop aangeboden ook: http://cgi.ebay.nl/PRE-39-US-ARMY-45...QQcmdZViewItem > > Het is inderdaad echt jammer dat de nazi's dit symbool hebben misbruikt, > hoewel ze een ding hadden vergeten. Dat er namelijk de vloek op rustte,heb > ik ergens gelezen, dat degene die het symbool misbruikt niet lang gelukkig > zou zijn. > Overigens geldt hetzelfde bij het Keltisch Kruis, wat nu door die malloten > wordt misbruikt. > Bij de Swastika hebben we het resultaat intussen gezien, dus hopelijk > worden de misbruikers van het Keltisch Kruis ook binnenkort op hun misdaad > er tegen op afgerekend. > > |