Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 22:02   #81
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Deed voorzitter Somers toch ook bij de VLD toen het wat te ver begon te gaan, doe je ook zo in een onderneming namelijk orde op zaken stellen.
Je sluit een (bilateraal)akkoord je snoert iemand de mond niet he kan alleen averrechts werken... Zie maar es verstrepen nu ...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 22:18   #82
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Lombas Uw idee kan onmogelijk gekoppeld worden aan een "volk"...
Het begrip "volk" is zo vaag en het merendeel van de mensen willen niet gekoppeld zijn aan een verbinding op basis van 'geboorte' of 'taal' dat dat onmogelijk is.
Er zou een soort "bindmiddel" zijn tussen alle leden...wath a joke!
Misschien kan het dan wel maar dan eindigt dat volkbegrip in een soort (uitgebreide) familie. M.a.w. nooit toepasbaar op een gebied zoals vlaanderen!
Want ik mij verbinden op vrijwillige basis aan antwerpse lombardianen... Haha vergeet dat maar .
Een volk bestaat gewoon uit mensen die zich tot dat volk voelen. Net zoals de VLD bestaat uit mensen die de VLD-beginselen vooropstellen.
Oud 23 januari 2007, 22:20   #83
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
En er wordt nogal op de man gespeeld he...
tuurlijk, waarom zou ik niet op de man spelen, ik ben het helemaal niet eens met hem en ik vind niet dat iemand die zich nationalist noemt zulke standpunten kan innemen. Hoe moet ik dat anders verwoorden?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 22:22   #84
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
tuurlijk, waarom zou ik niet op de man spelen, ik ben het helemaal niet eens met hem en ik vind niet dat iemand die zich nationalist noemt zulke standpunten kan innemen. Hoe moet ik dat anders verwoorden?
Je bent een kind van de Fenians.
Oud 23 januari 2007, 22:24   #85
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je bent een kind van de Fenians.
The Fenians were members of the so-called Fenian movement in Ireland and elsewhere, though primarily America and England . The Fenians wanted one simple desire for Ireland - independence from British rule. The Great Famine had a massive impact on Ireland. Some in Ireland believed that the government in London - to solve the 'Irish Problem' - had deliberately done as little as possible to aid the people of Ireland – a form of genocide – and these people concluded that the only hope Ireland had for its future was a complete separation from Great Britain. If London was unwilling to grant this, then the Fenians would fight for it.

?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 23 januari 2007 om 22:24.
Oud 23 januari 2007, 22:29   #86
largo_w

Standaard

Citaat:
Een volk bestaat gewoon uit mensen die zich tot dat volk voelen. Net zoals de VLD bestaat uit mensen die de VLD-beginselen vooropstellen.
Niet dit volk!
Dit volk is gebonden aan een vast territorium...
Je kan een groep hebben die zich gelijkstelt maar dat is niet meer dan een uit de hand gelopen familie geen volk...
Zie maar es in vlaanderen
Oud 23 januari 2007, 22:36   #87
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Niet dit volk!
Dit volk is gebonden aan een vast territorium...
Je kan een groep hebben die zich gelijkstelt maar dat is niet meer dan een uit de hand gelopen familie geen volk...
Zie maar es in vlaanderen
Daarom zeg ik dus dat ik de mening van Rothbard aangedaan ben dat het territorialiteitsbeginsel quatsch is.
Oud 23 januari 2007, 22:37   #88
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
The Fenians were members of the so-called Fenian movement in Ireland and elsewhere, though primarily America and England . The Fenians wanted one simple desire for Ireland - independence from British rule. The Great Famine had a massive impact on Ireland. Some in Ireland believed that the government in London - to solve the 'Irish Problem' - had deliberately done as little as possible to aid the people of Ireland – a form of genocide – and these people concluded that the only hope Ireland had for its future was a complete separation from Great Britain. If London was unwilling to grant this, then the Fenians would fight for it.

?
Uitgeslapen Jacobijnen, inderdaad.
Oud 23 januari 2007, 22:40   #89
largo_w

Standaard

Citaat:
Daarom zeg ik dus dat ik de mening van Rothbard aangedaan ben dat het territorialiteitsbeginsel quatsch is.
Daarom zeg ik je dat "vlaams nationalisme*" nooit gepaard kan gaan met "uw ideëngoed"...

* en trouwens de meeste nationalismen
Oud 23 januari 2007, 22:48   #90
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk, waarom zou ik niet op de man spelen, ik ben het helemaal niet eens met hem en ik vind niet dat iemand die zich nationalist noemt zulke standpunten kan innemen.
Welke standpunten een nationalist volgens u wel en niet mag innemen speelt geen rol. Feit is dat ik mijn voorkeur voor het liberalisme mooi kan verzoenen met het nationalistische idee voor een onafhankelijke Vlaamse staat.

Citaat:
Hoe moet ik dat anders verwoorden?
Gewoon scheldwoorden achterwege laten zou u al eens kunnen opteren.

Laatst gewijzigd door Savatage : 23 januari 2007 om 22:49.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 23:04   #91
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook voor jou is dat artikel van Rothbard een aanrader. Het liberale principe van (individuele) soevereiniteit kan perfect toegepast worden op een "volk". Ook al binden "wij" daar geen statische entiteit aan vast, men kan taal en milieu niet zomaar ontzeggen. Zijn verhandeling behandelt met nadruk grenzen en hoe nations by consent rust kunnen brengen in zulke gevallen.
Politiek nationalisten binden daar juist wel een (vaak zéér) statische entiteit aan vast. Daar komt dan nog eens bij dat die statische toestand ook nog eens (coërcitief) in stand gehouden moet worden door overheidsinmenging, wat zich uit op cultureel (cultuursubsidies, taalwetten, verbod op reclame in andere talen,...), etnisch (een blank Europa!) en economisch vlak (protectionisme, afscherming van de eigen markt).

Mensen hebben een afkomst, natuurlijk, en op basis daarvan natietjes-op vrijwillige-basis gaan vormen, klinkt goed. Het is evenwel iets helemaal anders dan politiek nationalisme dat mij tot slaaf van 'het volk' wil degraderen.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 23 januari 2007 om 23:06.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 23:07   #92
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Welke standpunten een nationalist volgens u wel en niet mag innemen speelt geen rol. Feit is dat ik mijn voorkeur voor het liberalisme mooi kan verzoenen met het nationalistische idee voor een onafhankelijke Vlaamse staat.
Separatistisch zeg ik u.
Oud 23 januari 2007, 23:08   #93
Ambiorix

Standaard

Citaat:

Gewoon scheldwoorden achterwege laten zou u al eens kunnen opteren.
pfff hoe dikwijls hebt gij al wel niet "kaalhoofdig tuig" (rechtsen), "langharig uitschot" (linksen), "parasiterende hangmatluilakken" (werklozen) etc etc moeten aanhoren. Niet janken dus als ik liberalen hier tuig noem, ik vind het neoliberalisme een asociale ideologie die niet verzoenbaar is met een per definitie solidair volksnationalisme.
En jongen, als het je gekwetst heeft, wel dan meende ik het niet persoonlijk
Oud 23 januari 2007, 23:13   #94
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Politiek nationalisten binden daar juist wel een (vaak zéér) statische entiteit aan vast. Daar komt dan nog eens bij dat die statische toestand ook nog eens (coërcitief) in stand gehouden moet worden door overheidsinmenging, wat zich uit op cultureel (cultuursubsidies, taalwetten, verbod op reclame in andere talen,...), etnisch (een blank Europa!) en economisch vlak (protectionisme, afscherming van de eigen markt).

Mensen hebben een afkomst, natuurlijk, en op basis daarvan natietjes-op vrijwillige-basis gaan vormen, klinkt goed. Het is evenwel iets helemaal anders dan politiek nationalisme dat mij tot slaaf van 'het volk' wil degraderen.
Dat verdedig ik allemaal ook niet.
Oud 23 januari 2007, 23:14   #95
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
pfff hoe dikwijls hebt gij al wel niet "kaalhoofdig tuig" (rechtsen), "langharig uitschot" (linksen), "parasiterende hangmatluilakken" (werklozen) etc etc moeten aanhoren. Niet janken dus als ik liberalen hier tuig noem, ik vind het neoliberalisme een asociale ideologie die niet verzoenbaar is met een per definitie solidair volksnationalisme.
Mensen kunnen (a)sociaal zijn, ideologieën niet.
Oud 23 januari 2007, 23:14   #96
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet iedereen die tegen de staats"zorg" is, is een neoliberaal. Ik, bijvoorbeeld.
Oud 23 januari 2007, 23:18   #97
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat verdedig ik allemaal ook niet.
Weet ik.
Oud 23 januari 2007, 23:18   #98
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pfff hoe dikwijls hebt gij al wel niet "kaalhoofdig tuig" (rechtsen), "langharig uitschot" (linksen), "parasiterende hangmatluilakken" (werklozen) etc etc moeten aanhoren.
Nog nooit. Ik behoor ook tot geen van de voorgenoemde categorieën. Getuigt trouwens niet echt van niveau dat vakjesdenken.

Citaat:
Niet janken dus als ik liberalen hier tuig noem, ik vind het neoliberalisme een asociale ideologie die niet verzoenbaar is met een per definitie solidair volksnationalisme.
Gy moogt vinden van het liberalisme wat gij wilt. Hoewel het nut me ontgaat van opnieuw en opnieuw geld te blijven storten in bodemloze putten, door sociale zekerheid e.d. Waarmee nationalisme volgens u verbonden mee moet worden speelt geen rol.

Citaat:
Ik heb de indruk dat mijn mening over nationalisme/liberalisme u meer op stang jaagt, als omgekeerd
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 23:19   #99
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Weet ik.
Kowl.
Oud 24 januari 2007, 01:22   #100
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen is liberalisme onverzoenbaar met nationalisme; ook is liberalisme en échte onafhankelijkheid onverzoenbaar.

Waar jij voor staat, is de oprichting van 'een Vlaamse staat'. Maar zolang je voorstander bent van open grenzen, vrije mondiale handel en andere liberale dingen, zal Vlaanderen niet onafhankelijk zijn, maar zal zij afhankelijk blijven van het mondiaal kapitaal. Een Vlaamse staat zal in de liberale logica altijd een afhankelijke staat zijn.

Kijk naar de Afrikaanse ex-kolonies. Zij hebben dan wel hun eigen staatjes, maar zijn door de neo-koloniale economische politiek van het westen nog steeds afhankelijk van onze bedrijven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be