![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() U bent fan van de liberale parlementaire dictatuur van de meerderheid (min 51%).
Denk eens goed na, in het liberale systeem kan 51% van de samenleving jarenlang alles opleggen wat ze willen aan 49% van de bevolking. In dit liberale parlementaire systeem is het nog erger, aangezien zeteltelling de macht bepaalt en niet procenten. Met wat "geluk" kan 45% van de bevolking jarenlang alles opleggen aan 55% van de bevolking. Maar allee, ik ben zeker dat jij de democratie wel gaat redden.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 24 januari 2007 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() geloof jij nu werkelijk dat in onze liberaal-democratie het de bevolking is die het voor het zeggen heeft? Bij uitbreiding de volksvertegenwoordiging? Naïeveling! Het zijn altijd de elites in gelijk welk bestel die het voor het zeggen hebben.
Laatst gewijzigd door grossfaz : 25 januari 2007 om 08:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() in theorie moet het volk meer te zeggen hebben, helaas is dat inderdaad niet, echte democratie bestaat er dus ook niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() het is zelfs langs geen kanten wenselijk dat de massa zoveel mogelijk te zeggen heeft. Politiek moet evenwel wèl een uiting zijn van kunde, visie, volkswil,... kortom: leiding. En de ervaring leert ons dat het hoofd best denkt en de handen best handelen. Niet omgekeerd.
Laatst gewijzigd door grossfaz : 25 januari 2007 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is de kern van de zaak. Ik behoor tot geen enkele partij. Na mijn schorsing bij de N-VA heeft de zaak JMDD de deur voor mij definitief dichtgedaan. Maar ik ben en blijf een onverzettelijke separatist. Daar heb je geen partij voor nodig. Over het VB : partijconflcten dienen binnenskamers opgelost te worden. De uitspraken van Morel en Verstrepen zijn in dit verband dom en ondoordacht. Ook de tweedracht in het Vlaams-nationale kamp is afkeurenswaardig. Onze tegenstanders zijn in de eerste plaats de PS, MR, SPA en last but not least de VLD. Terwijl de Waalse partijen aan frontvorming werken, is iedere vorm van Vlaamse samenwerking niet alleen onbestaand, de Vlaamse partijen zijn inmiddels bezig elkaar te bekampen met pietluttigheden. En dit een paar maanden voor de verkiezingen. Onvoorstelbaar!
|
![]() |
![]() |