![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() [quote=GaRnaaLBeeR;2378515]
Citaat:
![]() Uw tekst is zo klaar om, mits enkele kleine correcties, op de site van de PVDA geplaatst te worden... Ik lees die site graag... Lachen gegarandeerd... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer je niet akkoord bent met je patroon kan je ene zoeken die wel meer je goesting wil doen of je kan ook zelf patroon worden, je bent daar toch vrij in. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 27 januari 2007 om 19:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Deze tweede persoon produceert nu inkomsten met de ander zijn machiene maar nog steeds met zijn eigenste eige arbeid, hier zien we dus een wiselwerking van 2 verschilende mensen die nodig is om het bedrijf verder te laten groeien. Waar zit dan het probleem, dat zit hem in het feit dat de beziter van de machine zich in die overeenkomst, in dit proces belangrijker voelt dan de werker. Voor een of andere rede die ik niet begrijp staat het bezit en uitlenen van een machine hoger dan het bezit en gebruik van ijge werkracht waardoor die eerste zichzelf de titel baas geeft, terwijl de opbrengst die nu geproduceerd toch wel duidelijk de vrucht is van bijde. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() [quote=GaRnaaLBeeR;2379507]
Citaat:
![]() Ze kennen de geschiedenis van buiten... behalve de bloedbaden en de mensenrechtenschendingen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En sorry, amok maken op het moment dat de fabriek bezocht wordt door hoge piefen die een doorslaggevende invloed kunnen hebben op het al of niet toewijzen van de productie van de Audi A1 (de laatste strohalm), daar kan ik echt niet in komen. Dat getuigt van een totaal gebrek aan verantwoordelijkheid. Staken zoveel je wil (alhoewel, daar is ook z'n tijd voor), maar toch niet op zo'n cruciaal moment? Dat had veel weg van zelfmoord. Nog een geluk dat het niet fataal is gebleken voor de toewijzing van de A1. Citaat:
Er is nu over een tijdspanne van meer dan een eeuw door elke newborn marxist op arbitraire momenten en in zeer verschillende materieel-economische omstandigheden telkens van de daken geschreeuwd dat we klaar zijn voor hun hogere beschavingsvorm. Wel, ik hoop dat ze keiharde, mathematisch gefundeerde bewijzen hebben voor het voldaan zijn van die voorwaarde van voldoende materiële basis om het startschot voor hun project te geven. Wat als ze fout zijn en er onvoldoende basis is? Dan spelen ze door uit een misschien té romantische bevlieging, in een roes de communistische staat in te voeren met de levens en welvaart van miljoenen van de arbeiders die ze pretenderen te ontvoogden. Dat zou nogal een verwoestend effect hebben! Kan iemand die daar bedreven in is me eens uitleggen wanneer die "voldoende materiële basis" dan wel bereikt zou zijn? Lijkt me een nogal cruciaal punt, niet? Laatst gewijzigd door jmkeynes : 9 februari 2007 om 21:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ga maar eens bij de bakker zeggen dat hij voortaan zijn brood 10% zwaarder moet maken, maar dat jij dezelfde prijs zal betalen. Hoongelach zal jou deel zijn.
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel gaat die arbeider bij Fujitsi-Siemens op het einde van de maand minder in zijn loonzakje hebben? ![]() Dit is de enige manier om zonder koopkrachtvermindering werkplaatsen te behouden (in de spitsmuizenwereld wist men dat al eeeeuuuwennnn)... Een andere manier zou natuurlijk de voorgestelde oplossing van LSP, Groen!, PVDA en wss CAP zijn: 30 �* 32 uren werken met behoud van loon! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |