![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik koop als handelaar bij een groothandelaar kousen die ik verkoop in mijn winkeltje(met winst) en ik moet mijn verdiende winst terug afstaan aan mij werknemer ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 februari 2007 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het kan niet dat een kleine kliek mensen door niet te werken miljarden verdient, terwijl een reusachtige groep hard werkende mensen een peulschil verdient. Dat is economische en ethische onzin. Er is geen enkele rationele reden waarom de huidige dynamiek van toenemende ongelijkheid zou moeten verder blijven bestaan. Wanneer iemand die niet werkt toch rijker en rijker wordt, dan klopt er iets niet. Als ge dan gaat analyseren waarom dat fenomeen zich voordoet, dan ziet ge dat er fundamenteel iets mis zit met het kapitalisme als systeem. En dan moet dat dus gecorrigeerd worden hé. Dat doen we dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een voetbal manager met één pennetrek kan zorgen dat al zijn voetballertjes het jaar door geld verdienen wie heeft dan het werk gedaan daarvoor? De manager! In ruil mogen ze voetballen, daar waren ze voor gekomen en krijgen ze nog geld bovenop. In het werk is dat net hetzelfde. Als de manager zorgt dat iedereen zijn boterham heeft gekregen dankzij zijn financiele inspanning en werk en infrastructuur en know how. Wel dan profiteer je daar toch dik aan? Het omgekeerde lijkt niet van de grond te komen, werkmensen die hun manager werk geven en een loon betalen immers. Want die willen zekerheid, geen risico's en nog minder 5 cent investeren.
![]() |
![]() |
#85 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() mambo in plaats van af te geven op al die mensen die volgens u profiteurs zijn zou ik me meer zorgen maken om mijn gezondheid als ik van U was ... ge gaat nog sterven aan een verhoogde bloeddruk of een hartinfarct als ge u zo blijft kwaad maken op al die zogezegde profiteurs waar gij blijkbaar als enige bijdragen voor levert ... zie topic werken verplicht etc ...
jaloers ???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Valse vacatures zijn bedrog en wie hierop gepakt wordt, moet maar op de blaren zitten.
Wat echter ook niet kan, zijn valse werkaanbiedingen. Vele bedrijven adverteren in lokale magazines en dagbladen, enkel en alleen ter reclame; ook dit moet bestraft worden.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telkens als ik mag betalen, en dat is niet gering. Ik werk en jij reist er mee rond? Niet goed...niet goed.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gaan reizen natuurlijk. ![]()
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Dat is nu nog eens een goed idee, naar waar gaan we?
![]() |
#90 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() mambo gij betaalt daar geen frank aan mee ... mijn huis is verkocht er schiet genoeg geld over om de volgende 15 jaar ieder jaar 2 keer naar australie te gaan van da geld ... ik mag toch zeker mijn centen uigeven aan wat ik zelf wil zonder daar rekenschap te moeten voor afleggen of denkt ge dat ik dat allemaal op een spaarboekje ga zetten om mijn kinderen nog een keer te laten feesten ????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() trouwens mijn reis is al geboekt ik ga dit jaar september richting damascus blijf daar een dag of vier hangen dan richting melbourne voor een week of drie en ik kom terug over hawai en san fransisko ... waar ik ook nog efkes blijf plakken ....ik zal u een kaartje sturen
ben trouwens net terug uit praag Laatst gewijzigd door marijke taffein : 10 februari 2007 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weg vrije meningsuiting, weg mensenrechten, weg rijkdom... Wel miljoenen doden, zoutmijnen waar mensen werden gepekeld, en voor de rest arme, arme mensen... Maar natuurlijk, iedereen arm (behalve uiteraard de partijleiding) is gelijkheid... En mensen, die hun mond niet durven openen, beschouwen ze als gelukkige mensen... ![]() Dat extreem links eens vlug zijn mond gaat spoelen... en zwijgt over correcties... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar aan uw praat hoor ik meteen dat je niet weet wie hier wat betaald voor een ander, en vooral hoor ik dat jij zeker nooit iets voor een ander betaald hebt. Best lullig. ![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij gaat trakteren! Voor de eerste keer in haar leven dan. Zal zeer doen! Maar dan heeft ze nog haar invaliditeit op overschot. Iets met spuitende fistels en zo. Daar ga ik niet op kijken natuurlijk.
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() mambo ik trek nie van de ziekenkas voor de tienduizend en eenste keer ... houdt gij u maar bezig met uw kodakske ..... da s al zwaar werk genoeg .....laat staan da er ook nog verwacht wordt da ge kunt begrijpend lezen...duidelijk niks aan uw opleiding gedaan terwijl ge uw tijd zat te verdoen op ons kosten in den bak...da verblijf ginder achter de tralies waar ge zo fier op zijt hebt ge uiteindelijk niet uit eigen zak betaald denk ik dus daar zal de belastingbetaler ook wel hebben voor opgedraaid ... ochgotteks toch en dan nu maar afgeven op die doppers en ocmw trekkers en net als ik weduwen die hun geld nu zogezegd van jou betaald krijgen .... die conge paye van u moet nog terugbetaald daar al eens aan gedacht ...denk niet dat met de hoge kosten die de gevangenissen voor hun werking aanrekenen dat je daar al van af bent dus zul je nog een paar jaar moeten wachten vooraleer je begint te roepen en te tieren dat je nu voor alle doppers moet betalen ...je bent voorlopig nog wel even zoet met je eigen schulden voor je verblijf in de petoet ....
Laatst gewijzigd door marijke taffein : 10 februari 2007 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() en als ik mijn gedacht mag zeggen mambo ...aan uw verklaringen te lezen in die topic achter de tralies hebben ze U met uwen groten mond die ge ginder natuurlijk ook moest roeren niet de beste tijd van Uw leven toebedeeld .. de haat klinkt echt door in iedere zin die ge schrijft ... ze zullen u een goede harde tijd hebben gegeven en al dat gezever over fier zijn da ge een strafblad hebt haha .. laat me nie lachen ...durf wedden da ge nog droomt van uwen tijd in t gevang maar dan wel in de negatieve zin .... t vraagt natuurlijk meer man dan gij zijt om dat te durven toegeven .... als ge uwen mond houdt als ge in zo n situatie zit dan komt ge er veel beter vanaf maar da kon je natuurlijk niet ... ik heb vijf jaar gevangen gezeten amper eten gekregen maar ik heb heel voreg 1 ding geleerd ...wat ik dacht dat hield ik voor mezelf en ik wist dat als er een mogelijkheid was om weg te vluchten ik dat ook zou doen ...alleen heeft het vijf jaar geduurd voor de politie de wil kon opbrengen mij in hun karreke te stoppen en weg te voeren ... nee niet als dader van een misdrijf maar als slachtoffer .....ik ben weliswaar bijna alles verloren dat ik dacht aan zekerheid te hebben in mijn leven maar ik heb hier een leven op kunnen bouwen waar ik zonder de geweigerde medewerking van de politie nooit de kans toe zou hebben gehad in Belgie .ik kan sparen van mijn pensioen mijn kinderen hebben het huis verkocht en ik heb wat geld en ik kan eindelijk doen waar ik als tiener al van droomde reizen ..weliswaar low budget reizen maar ik zie tenminste een stukje van de wereld met mijn eigen ogen ... .
.ze hebben mijn vlucht gerechtvaardigd en ik heb eindelijk een treffelijk leven ...alles heeft 2 kanten Mambo ook de schaduwzijde van het leven heeft zijn zonnige kant ....maar tot die ontdekking ben jij in de gevangenis nooit gekomen.... jij blijft maar afgeven op de profiteurs in de maatschappij ...breekt de cipiers af tot op de grond die mensen werken voor de gevangenene hun free stay en wees maar gerust als ik daar cipier moest zijn en er zaten er daar een paar gelijk gij ...ik zou verdorie ook vloeken da mijn belastingen worden gebruikt om die een schoon leven te geven ... delinquenten zijn de grootste profiteurs die nemen waar ze kunnen zonder te denken wat ze de slachtoffers aandoen en dan vragen ze nog om begrip en medelijden .... een dopper of een invalide of een steuntrekkende bij het OCMW die krijgt het op zijn rekening van de autoriteiten .... die doet daar geen anderen tekort mee ....die zorgt niet voor menselijk leed om dat betaald te krijgen dat inkomen is zijn recht...ik ben eindelijk een vrij mens en daar kan jij met al je frustraties niks aan veranderen de wet zegt nergens dat ik niet in het buitenland mag leven of waaraan ik dat moet opdoen ... ik leef zuinig spaar en doe het op aan reizen ... er staat nergens in onze wetboeken dat mensen niet bestraft moeten worden voor de daden die ze stellen en die anderen schade berokkenen en daar heb jij dus de gevolgen van moeten dragen dus geen gezever over de slechte gevangenissen aub ... als kind leren we al dat dat een plaats is waar je beter niet kan terecht komen ....en dat heeft dus blijkbaar een reden die jij aan den lijve hebt ondervonden ... nooit geleerd als kind ...wie niet horen wil ... moet voelen ?????.... Laatst gewijzigd door marijke taffein : 11 februari 2007 om 01:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() En ik kreeg 4 strafpunten voor een persoonlijke aanval omdat ik schreef dat iemand zijn luie botten moest aantrekken en werk moest gaan zoeken...
Ik lees nochtans veel straffere persoonlijke aanvallen... Maar ja, de personen die aangevallen worden, zullen geen kleuters zijn en willen zich wss niet onsterfelijk belachelijk maken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tante Taffein als chef cipier contra Mambo de gedetineerde die niet wil luisteren.
Amusant. Ochere toch, onze vriend Dereien begint hier weer op dreef te komen. Ge leeft nog steeds in een fantasme... dear Marijke. En nu zit er al een kodak in uw fantasme ook? Het groeit dus? Zoals al uw andere aantijgingen tegen al wie je al ooit hebt ontmoet in je leven.
![]() |
#99 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=Mambo;2423565]Tante Taffein als chef cipier contra Mambo de gedetineerde die niet wil luisteren.
Amusant. Ochere toch, onze vriend Dereien begint hier weer op dreef te komen. die dereien en ik dat is niet dezelfde mambo gij zijt degene die hier met dingen in uwen kop zit die nie kloppen |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() *popcorn halen*