Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2007, 10:33   #81
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert Bekijk bericht
Het aantrekkelijke aan de sharia is uiteraard dat ge dat zomaar niet vanuit de politiek kunt manipuleren. Westers recht daarentegen, kan men in alle richtingen duwen. Wat gisteren verboden was, wordt vandaag verplicht, en andersom. De moslims willen gewoonweg vermijden dat dit allemaal een circus wordt, nietwaar.
Dat is nu juist het aantrekkelijke van het westen, dat 1400 jaar oude bekrompen verkeerde afschuwelijke onmenselijke middeleeuwse wetten kunnen worden aangepast.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 februari 2007 om 10:35.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 11:02   #82
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat is nu juist het aantrekkelijke van het westen, dat 1400 jaar oude bekrompen verkeerde afschuwelijke onmenselijke middeleeuwse wetten kunnen worden aangepast.
Het is dan ook een westerse misvatting dat de middeleeuwen afschuwelijk en onmenselijk waren.

De meeste mideleeuwse wetten zijn eigenlijk nog altijd geldig. Trouwens, de basis van het recht in Belgie is nog ouder: dat gaat terug tot het Romeins recht.

Is het Romeins recht dan zo fameus? Eigenlijk niet. Het Romeins recht vervalt zeer snel in ingewikkelde formalismen die alleen maar moeten dienen om te verstoppen dat men flauwe kul aan het zeggen is. Lees de doorsnee juridische brief maar eens.
erikpoupaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 11:14   #83
smiley

Standaard

Citaat:
Het is dan ook een westerse misvatting dat de middeleeuwen afschuwelijk en onmenselijk waren.

De meeste mideleeuwse wetten zijn eigenlijk nog altijd geldig. Trouwens, de basis van het recht in Belgie is nog ouder: dat gaat terug tot het Romeins recht.

Is het Romeins recht dan zo fameus? Eigenlijk niet. Het Romeins recht vervalt zeer snel in ingewikkelde formalismen die alleen maar moeten dienen om te verstoppen dat men flauwe kul aan het zeggen is. Lees de doorsnee juridische brief maar eens.
Ga jij maar terug naar de openbare terechtstellingen, het radbraken, het in kokend water gooien, de slavernij enz. Zoals ik eerder schreef, oude onmenselijke wetten kunnen worden aangepast. Stilstand is achteruitgang. Het is dan ook niet te verwonderen dat de islamitische wereld die zich vastklampt aan de vreselijke koran die zeker niet mag veranderd worden en die alleen maar teerde op het vernuft en de creativiteit en het uitbuiten van de niet-moslims ineengestort is zodra er in de door de islam bezette gebieden bijna geen niet-moslims meer waren.

De Islam voor Ongelovigen
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 6 februari 2007 om 11:14.
Oud 6 februari 2007, 14:14   #84
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
de vreselijke koran die zeker niet mag veranderd worden
Amaai. Dat boek begint U dus gewoon te martelen als ge er een blad uit scheurt ...
Oud 6 februari 2007, 14:26   #85
tomcpp
Banneling

Standaard

Moeten we anders even 5 massamoorden refereren waar de moslims (sorry - daders bedoel ik) poging tot het veranderen van de koran als reden opgaven.

Noteer ook de reactie van Yahya op shiiten bijvoorbeeld.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 14:33   #86
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Moeten we anders even 5 massamoorden refereren waar de moslims (sorry - daders bedoel ik) poging tot het veranderen van de koran als reden opgaven.
Doe maar. (Iedereen kan natuurlijk massamoorden refereren van iedereen anders. Dat terzijde)
Citaat:
Noteer ook de reactie van Yahya op shiiten bijvoorbeeld.
Gij weet duidelijk meer over al die dingen dan ik. Nu vraag ik mij soms af wie er de Koran het vlijtigst bestudeert: de islamisten of de anti-islamisten?

Tja. In beide gevallen wordt er uit de groep verwacht dat ge de Koran bijna van buiten kent ...
Oud 6 februari 2007, 14:41   #87
smiley

Standaard

Citaat:
Amaai. Dat boek begint U dus gewoon te martelen als ge er een blad uit scheurt ...
Het boek 'koran' kun je gerust naast het boek 'mein Kampf' leggen. Het boek koran is zelfs gevaarlijker dan het boek mein kampf want er een blad uitscheuren terwijl een vriendelijke moslim die naast je staat dit ziet, kan je het leven kosten.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 februari 2007 om 14:43.
Oud 6 februari 2007, 15:10   #88
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe maar. (Iedereen kan natuurlijk massamoorden refereren van iedereen anders. Dat terzijde)

Gij weet duidelijk meer over al die dingen dan ik. Nu vraag ik mij soms af wie er de Koran het vlijtigst bestudeert: de islamisten of de anti-islamisten?

Tja. In beide gevallen wordt er uit de groep verwacht dat ge de Koran bijna van buiten kent ...
Persoonlijke aanvallen is anders wel een truuk die erg hard nodig is als je probeert te zeggen dat er gematigde moslims bestaan he.

Het is gewoon simpelweg zo dat mensen die de koran es lezen (noteer dat er een verschil is tussen "es lezen" en "van buiten kennen") ofwel jihadi ofwel anti-islam worden. Dat is zeer logisch als je de inhoud bekijkt. Ook moslims trouwens. De "ergste" anti-islam mensen zijn stuk voor stuk geboren als moslim, en hebben ervaren wat dat betekend. Alleen iemand die er nog niet in gelezen heeft zal durven beweren dat de islam gematigd is.

Mag ik hieruit trouwens afleiden dat jij de koran nog nooit bekeken hebt ?

Laatst gewijzigd door tomcpp : 6 februari 2007 om 15:11.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 15:51   #89
willem1940NLD

Standaard

fout/dubbel

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 februari 2007 om 16:00.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 15:54   #90
willem1940NLD

Standaard

[quote=Wautd;2407336]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Maar in welke context was dit antwoord?
Het feit dat ze deze barbaarse daden niet mogen doen? Of het feit dat er wordt geïnsinueerd werd dat alle moslims automatisch deze praktijken doen?
Citaat:
Kleine communities zoals dit dorpje zijn meestal niet gekend om hun openheid tov andere culturen. Het lijkt me eerder een dorpje vol met fundies waar ze nog nooit een moslim gezien hebben

Natuurlijk, als er echt een groepering was die een sharia wilde invoeren, dan kunnen ze de pot op
Canada heeft al geruime tijd shar�*a-problemen; het besproken dorp wil die, als gedoodverfd "spreidingsgebied" niet overnemen.
http://www.nosharia.com/Sharia%20in%20Canada.htm
Oud 6 februari 2007, 15:56   #91
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Gij weet duidelijk meer over al die dingen dan ik.
Citaat:
Persoonlijke aanvallen is anders wel een truuk die erg hard nodig is als je probeert te zeggen dat er gematigde moslims bestaan he.
Amaai, gij hebt lange tenen.
Citaat:
Het is gewoon simpelweg zo dat mensen die de koran es lezen (noteer dat er een verschil is tussen "es lezen" en "van buiten kennen")
Ja maar, ge moet Uw eigen kennis van de islam zo niet zitten minimizeren. Uw kennis is best wel impressionant!
Citaat:
De "ergste" anti-islam mensen zijn stuk voor stuk geboren als moslim
Ge hebt het toch niet over Ali Sina? Hij beweert van Iranier te zijn, maar niemand heeft er ooit een woord Farsi uit gekregen.
Citaat:
Alleen iemand die er nog niet in gelezen heeft zal durven beweren dat de islam gematigd is.
Maar er is nu echt niemand die beweert dat er ook maar een godsdienst bestaat die gematigd is! Kent gij een gematigde atheist? Ik niet, hoor. Die gelooft toch ook heilig dat hij niet gelooft!
Citaat:
Mag ik hieruit trouwens afleiden dat jij de koran nog nooit bekeken hebt ?
Ah nee. Maar ik moet voorlopig in U mijn meerdere in koran-kennis erkennen. Ik ga de koran nu opnieuw lezen, en deze keer grondiger, want anders word ik hier iedere keer overtroefd door de anti-islamisten.

Laatst gewijzigd door erikpoupaert : 6 februari 2007 om 15:58.
Oud 6 februari 2007, 15:56   #92
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee, dat doen bij signalering de supporters wel.
Oud 6 februari 2007, 16:00   #93
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee, dat doen bij signalering de supporters wel.
Amaai. Dat boek signaleert dus zelf uit eigen beweging aan de volgelingen dat gij er een blad uit hebt gescheurd. Dat is gewoonweg een fantastisch boek! Ik ga dat allemaal toch nog wat meer van dichterbij bestuderen, hoor.
Oud 6 februari 2007, 16:02   #94
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is misschien een beetje "off topic" maar tijdens het bekijken van de documentaire ovder de evangelische christenen in de US (er zijn er zo 80 miljoen dacht ik), maakte ik wel de vergelijking met de Madrassa's in Pakistan. Scholing met als basis de godsdienst.. & een gesstelijke leider die universeel alwetend is en zijn kennis rechtstreeks van god haalt.

Ben ik nu een ontolerante atheïst ?
Oud 6 februari 2007, 18:23   #95
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het is misschien een beetje "off topic" maar tijdens het bekijken van de documentaire ovder de evangelische christenen in de US (er zijn er zo 80 miljoen dacht ik), maakte ik wel de vergelijking met de Madrassa's in Pakistan. Scholing met als basis de godsdienst.. & een gesstelijke leider die universeel alwetend is en zijn kennis rechtstreeks van god haalt.

Ben ik nu een ontolerante atheïst ?
Nee, je bent iemand de ridicule vergelijkingen maakt.
In de madrassa's word enkel en alleen de koran aangeleerd. Heel de lestijd gaat op in het van buiten blokken van de koran.
In die Amerikaanse scholen is er naast het godsdienstonderricht nog een leerprogramma ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 19:39   #96
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Een up-to-date bericht (uit de site)
Tussen haakjes hun email box is volgelopen

Citaat:
Message de Martin Périgny ( maire)
VIAC DE VIAC !! Je suis devenu le politicien le plus populaire au monde pour un temps. Pourquoi ? Simplement parce que j’ai accompli mon devoir de supporter le peuple!!!
Et ç�* ne doit pas être fréquent puisque la planète entière semble avoir été surprise de voir un élu qui agit.
Citaat:
Vaut mieux faire une erreur occasionnelle (isolée), que rien faire.
Citaat:
Résumé pour Monsieur Jean Charest, premier ministre du Québec

Monsieur,
Je suis André Drouin, conseiller municipal de Hérouxville. Les électeurs et électrices (mon peuple) m’ont démocratiquement élu pour les représenter.
De plus ils m’ont chargé d’un projet désormais mondialement nommé « Cas Hérouxville ».
Le projet vient du fait que lorsque nous avons voulu planifier �* long terme (10 ans) le développement de notre municipalité, nous avons analysé les données pour ce faire.
Une des données inquiétantes que nous avons observée se relie aux « accommodements dits raisonnables ». Après avoir étudié le phénomène nous avons conclu que la cause principale du phénomène résidait dans le fait que les immigrants ne connaissaient pas nos us et coutumes au préalable avant de prendre la décision d’immigrer ici.
Après avoir sommairement décrit qui nous étions, dans un document de moins de trois pages, nous avons acheminé �* cinq de vos ministres responsables et deux autres ministres du Gouvernement Fédéral notre demande d’incorporer �* leur processus l’information devant être communiquée aux futurs nouveaux arrivants. En tant que chargé du projet et connaissant les moyens modernes de communications cette demande aurait due être exécutée en moins que cinq secondes. Dix jours se sont écoulés depuis et je n’ai reçu que quelques avis de réception.
Venant d’un petit village totalement isolé, je réalise aujourd’hui que le problème semble mondial.
Je trouve très inquiétante une telle situation ou il me semble que l’on refuse �* un peuple la possibilité de se décrire et de s’affirmer, chez nous, au Québec, au Canada et ailleurs dans le monde. En passant, depuis dix jours seulement, au Québec seulement, environ six de ces nouvelles demandes ont été accordées qui semblent de plus en plus aberrantes.
Généralement les gens ne font que critiquer et parler des problèmes. En tant que chargé de projet je vous décrits clairement le problème et qui plus est je vous propose une solution potentielle pour le résoudre qui s’intitule « Solution Présentée », laquelle est annexée au présent document.
Espérant que vous saurez ne pas retarder le projet par quelque déviation du sujet principal que ce soit, je vous rappelle que mon peuple et il me semble aussi 95% du peuple du Québec attends une réponse.
Savoir différencier un cas isolé d’une situation mondiale me semble très important et je vous rappelle que j’ai promis une réponse �* mon peuple d’Hérouxville et je l’aurai.
Je vous transmet donc la gouverne du processus en place et vous nomme chargé de projet pour le « Cas Hérouxville ».
Nous croyons humblement que le succès de votre démarche fera de Hérouxville le berceau de la Renaissance de la démocratie.
Merci de votre collaboration,
André Drouin
N.B. Si vous découvriez que vous n’êtes pas responsable des actions nécessaires n’hésitez pas �* transférer votre nouvelle responsabilité �* qui de droit et d’en informer le peuple qui attend.
vetjes door mij

voor de burgemeester

Alles kan nagelezen worden op:
http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 11:46   #97
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dit citaat altijd goed gevonden, al weet ik niet meer uit welk boek het komt:

“In a more culturally confident age, the British in India were faced with
the practice of "suttee" - the tradition of burning widows on the
funeral pyres of their husbands. Gen. Sir Charles Napier was impeccably
multicultural:

"You say that it is your custom to burn widows. Very well. We also have
a custom: When men burn a woman alive, we tie a rope around their necks,
and we hang them. Build your funeral pyre; beside it, my carpenters will
build a gallows. You may follow your custom. And then we will follow ours."

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 12:30   #98
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Bekijk bericht
Very well. We also have a custom: When men burn a woman alive, we tie a rope around their necks,
and we hang them. Build your funeral pyre; beside it, my carpenters will
build a gallows. You may follow your custom. And then we will follow ours."
Tja, los van wie er gelijk had of niet, konden de Indiers natuurlijk wel replikeren: "Ga eens terug naar Uw eigen land!"

Maar stond natuurlijk niet in dat boekje van U, he?

Laatst gewijzigd door erikpoupaert : 8 februari 2007 om 12:30.
Oud 8 februari 2007, 12:57   #99
Martini
Burger

Martini's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, los van wie er gelijk had of niet, konden de Indiers natuurlijk wel replikeren: "Ga eens terug naar Uw eigen land!"

Maar stond natuurlijk niet in dat boekje van U, he?
Amai, je weet zo goed wat er "in dat boekje van mij" stond? Kan je me de titel dan nog eens doorgeven, want ik weet hem niet meer?

De Indiërs konden dat inderdaad repliceren, ja.

Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people.
Martini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 13:06   #100
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Bekijk bericht
Amai, je weet zo goed wat er "in dat boekje van mij" stond? Kan je me de titel dan nog eens doorgeven, want ik weet hem niet meer?
The exact wording of his response varies somewhat in different reports

Hij heeft dat niet "opgeschreven", maar "gezegd".

Sir Charles James Napier (August 10, 1782 – August 29, 1853) was a British general and Commander-in-Chief in India ... His administration did not please the directors of the East India Company, and he accordingly returned home in disgust ...

Hij was dus niet ijverig genoeg in het uitbuiten, en systematisch organizeren en perfectioneren van de bestelde uitbuitingssystemen.

... but was sent out again by the acclamatory voice of the nation, in the spring of 1849, to reduce the Sikhs to submission.

Maar allee, hij mocht toch blijven, want hij was dan toch zo geen slechte soldaat, en die hadden ze dan toch ook nodig. De oplossing van het probleem bestaat er natuurlijk in van eerst de soldaat te sturen, en dan pas de uitbuitingsspecialist. Enfin. Dat is gewoon een flagrant gebrek aan inzicht van de EIC.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be