![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van een concreet terugtrekkingsplan kan geen sprake zijn want of al dan niet amerikaanse troepen kunnen teruggetrokken worden hangt af van situatie op het terrein en dat oordeel wordt geveld door de bevelhebber ter plaatse.Voor het einde van het jaar zal dat zeker niet mogelijk zijn.Als het daarna mogelijk is zal door de bevelhebber ter plaatse beoordeeld worden.Wat zeker is,is dat de amerikaanse troepen tegen het einde van het jaar zich overal tot een ondersteunende rol zillen beperken en veel minder zichtbaar zullen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het aantal troepen dat ter plaatse is moet bepaald worden door de operationele behoefte zoals bepaald door de bevelhebber ter plaatse en niet door de politieke overwegingen.In concreto waren de amerikanen van plan in de tweede helft van 2006 het aantal troepen gevoelig te verminderen.Gen.Casey vroeg dat hier zou van afgezien worden.In het kader van het nieuwe plan oordeelde hij dat er 3(niet 2 zoals ik eerst gezegd had) brigade's extra nodig waren(1 voor AL Anbar en 2 voor bagdad).Er werden er nog 3 extra voor bagdad voorzien voor het geval ze nodig zouden zijn.Gen.Petraeus,de nieuwe bevelhebber heeft gezegd dat hij alle 6 brigade's wil.Als hij eens in Irak aangekomen hierbij blijft,zullen dus alle 21000 man ontplooid worden.Een deel is er al. Wat de verkiezingscampagne betreft,deze begint begin volgend jaar en de toestand zal dan al anders zijn.Als een democraat wil gekozen worden,moet hijtzij) zich in het centrum plaatsen en dat houdt in een realistisch standpunt over irak en dat betekent niet,het aftrappen zondermeer.We zijn overigens nog 2 jaar verwijderd van een nieuwe president en tegen dan is het zeker dat de toestand al volledig anders zal zijn wat betreft de aanwezigheid en de activiteiten van de amerikaanse troepen. De details zijn afkomstig uit de persconferentie van de amerikaanse minister van defensie van gisteren die kan bekeken worden op de website pentagonchannel.feedroom.com. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De enige manier waarop de VS dit geweld nog kunnen intomen is dat ze even draconisch beginnen doen als mijnheer Hoessein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar wacht je dan op ?? Je moest al ginder zijn.
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Twintig jaar jonger en amerikaan en het zou zo zijn.Het nadeel van in vlaanderen geboren te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amerikaan ?? Ik denk niet dat ze ginds huurlingen zullen weigeren. En wat je leeftijd er mee te maken heeft begrijp ik ook al niet, op in frut geschoten worden staat immers geen leeftijd.
![]() |
#90 |
|
![]() Die foto's zijn dus echt NIET cool trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() 'k Betwijfel dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Boh nee, maar met die SCIRI-honden bijv. zou 't snel gedaan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe noemt u de toestand nu? 100 doden per dag, nauwelijks electriciteit, geen werkgelegenheid, geen stromend water, honger, gruwelijke gewelddaden, ... De toestand ìs rampzalig en de VS liggen daarvan aan de basis.
Citaat:
De enige oplossing is onmiddellijke terugtrekking van alle buitenlandse troepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kun je mij nu eens vertellen waarom je het zo opblaast en gewoonweg zit te liegen? Je zit by the way te zagen dat de amerikanen niet hadden mogen ingrijpen in irak en dat ze naar hui moeten en nu klaag je dat ze niet ingrijpen, wat is het nu?
Laatst gewijzigd door illwill : 3 februari 2007 om 13:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu je de verantwoordelijke taak van mijn opvoeding op je schouders lijkt te nemen, kan je misschien eens uitleggen wat die twee hoorzittingen te maken hebben met mijn post waaraan je ze linkt? Terwijl je bezig bent, kan je misschien ook de inhoud van die post - nl. een beknopte politieke analyse omtrent Irak - even verbeteren. Liefst niet met oneliners, ik ben namelijk niet van de snuggerste en heb dus behoefte aan duidelijke uitleg. Blijkbaar weet jij ontzettend veel van oorlogsvoering en politiek, dus wil ik met bovenstaande vragen graag gebruik maken van je professionele expertise en wijsheid, zodat ik eindelijk eens iets kan gaan doen aan mijn onnoemelijke dwaasheid. Ik wil u vanzelfsprekend bij voorbaat bedanken voor u welwillende medewerking. LC.
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder amerikaanse troepen kan de iraakse regering de orde niet handhaven en dat zal nog lang duren met dien verstande dat de amerikanen zich meer en meer op de achtergrond gaan houden. Ge moet al heel naïef zijn om te denken dat zonder buitenlandse troepen iedereen zich ineens in de armen zal vallen. ![]() |
|
![]() |
![]() |