Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2007, 10:52   #81
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hm; toevallig is er net iets in de Nederlandse wetgeving "terug" gewijzigd aan het worden: bij (harde) zelfverdediging tegen inbrekers/indringers in huis of winkel, wordt slechts de indringer, ongeacht diens eventuele verwondingen, nog gearresteerd en is er uitvoerige bewijslast nodig om nog tot politionele en/of gerechtelijke actie tegen de zelfverdediger over te gaan.Dit vernam ik via Nederlandse Radio-1.
Er is natuurlijk een verschil tussen inbreken en tegenbetogen.

Citaat:
Wellicht ligt de afhandeling van het in deze draad besproken incident in het verlengde van deze "nieuwe" visie; nogmaals, ik weet niet of de linksen reeds (zoals gebruikelijk) aan het binnendringen waren in het vergaderlokaal en ook niet, of ze überhaupt gefouilleerd zijn geworden op moord/brand-middelen.
Er bleek alleszinds dat ze niet gewapend waren en ze werden buiten aangevallen.

Citaat:
Ik denk dat ik genoeg links (uit vele) heb gepost waaruit de traditionele gewelddadigheid van het bivakmutsenvolk blijkt. Googelen kun je trouwens zelf ook vast wel.
Zeker maar het straffe is dat je enkel naar daden over de AFA opzoeking doet en niet over de nazi's.

Citaat:
Evengoed: graag ALLE geweldplegers van de straat af en ZELFS de linksen
Ongetwijfeld.
Oud 11 februari 2007, 12:46   #82
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig hebben de flikken in Vlaanderen al wel een tijdje door wie de echte "verdraagzamen" zijn. Zou kay-gell eens willen uitnodigen om in een nsv-betoging mee op te stappen. Zo kan hij/zij zelf vaststellen uit welke richting de stenen en de glasscherven komen aangevlogen. Actie=reactie, en als ze dan motten krijgen gaan ze janken. Meestal krijgen ze dan nog eens van de matrak. Enkel de pers neemt het nog voor hen op.
Oud 11 februari 2007, 14:16   #83
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Verder discusieer ik niet verder met u omdat u mij beledigingen in de mond legt die ik nooit geuit heb.
Het siert uw collega's dat zij wèl een discussie kunnen voeren zonder de tegenpartij te beschuldigen.
Blablablabla...
Ge draait er weer omheen, ge kronkelt en ge spartelt.
Ben je nu op je pikkie getrapt?
Wie de bal kaatst, moet hem terug verwachten, maar ge hebt gelijk Kay-gelleke, ge hebt me nergens van beschuldigd doorheen deze thread:

Citaat:
Je bent wel voor vrije meningsuiting maar een tegenbetoging tegen nazi's mag blijkbaar niet. Want dan balanceer je op uitlokking als je ook gebruik maakt van je recht op vrije meningsuiting.
Dan vind je wat er in Aalst gebeurt is met die racistische motorrijder toch ook zeker uitlokking,niet?
Ik hou me enkel aan de feiten, jij niet. Neen, beste kay-gell, ze hadden geen recht om tegen te betogen. Ze hadden het immers niet aangevraagd. (oei, stond dat niet in dat ene selectieve artikeltje dat je linkte over de feiten?) En tegen betogen zeg je?
Waartegen?
Er was geen extreem-rechtse betoging hé, er was lleen een samenkomst. Tegenbetogen kan dus niet. Pesten is de enige optie die overblijft. Hadden ze nu die vergunning aangevraagd en gekregen van het stadsbestuur, dan mochten ze wettelijk gezien gaan pesten, maar nu mochten ze dat niet. Bovendien, als je mijn posts goed leest, komt er wel iets anders naar voor dan "recht op vrije meneninsuiting voor nazi's (zijn die al niet 60 jaar uitgestorven?,zie opnieuw de recuperatie), maar geen recht op "tegenbetogen" (opnieuw recuperatie, het woord is "pesten" of "uitdagen") voor de antifas.
Ik stel de frequentie van het gebeuren aan de kaak. Ik heb het niet over de éénmalige gebeurtenis. Opnieuw politieke recuperatie om me lekker aan de kant van het fascistisch tuig in te delen. De ultieme, gedroomde strategie van de linkse.
Citaat:
Zelfs in deze thread moeten er allochtonen bijgehaald worden om ze in een slecht daglicht te stellen.
Maar dat past dan weer perfect in dat "misdadig" plaatje dat jij allochtonen wilt geven.
Het voorbeeld waarbij ik allochtonen betrok, had daar niks mee van doen, maar enkel een niet verkrampt en niet bovengemiddeld schichtig medemens is blijkbaar nuchter genoeg om daar over te oordelen. Opnieuw beschuldig ik je hierbij van politieke recuperatie!!!

Citaat:
Je doet het bijna lijken of die neo-nazi's lieverdjes zijn die gewoon wat liggen breien.
Wel lieverdjes die baseballknuppels meenemen enzo om ongewapende tegenbetogers de kop in te slaan.

Hier doe je het nogmaals. Er werd niemand de kop ingeslagen, er waren welgeteld 2 lichtgewonden, ondanks het enorme wapenarsenaal van de rechtsen. Nogmaals: het zal nogal een vechtpartij geweest zijn...
Vandaar opnieuw een beschuldiging van politieke recuperatie naar jouw persoontje. Je laat het lijken alsof ik iets goedkeur waarbij ei zo na doden vielen "de kop inslaan".
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 11 februari 2007 om 14:31.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 14:23   #84
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Blablablabla...
Ge draait er weer omheen, ge kronkelt en ge spartelt.
Ben je nu op je pikkie getrapt?
Wie de bal kaatst, moet hem terug verwachten, maar ge hebt gelijk Kay-gelleke, ge hebt me nergens van beschuldigd doorheen deze thread:.
*geeuw*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell
Zelfs in deze thread moeten er allochtonen bijgehaald worden om ze in een slecht daglicht te stellen.
Maar dat past dan weer perfect in dat "misdadig" plaatje dat jij allochtonen wilt geven
Je haalde er dan ook allochtonen bij terwijl die in deze draad er niets mee te zoeken hadden.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell
Je doet het bijna lijken of die neo-nazi's lieverdjes zijn die gewoon wat liggen breien.
Wel lieverdjes die baseballknuppels meenemen enzo om ongewapende tegenbetogers de kop in te slaan.
Wel dat deed je ook.

Jouw collega's, of hoe je mensen moet noemen die ongeveer dezelfde mening zijn toegedaan, moeten niet off-topic gaan door allochtonen er bij te sleuren, zij beginnen ook niet over 'pikkie' of 'kay-gelleke'. Zij komen af met argumenten. D�*t kan ik tenminste nog respecteren.
Je moet misschien eens bij jezelf nagaan waarom enkel bij jou dat niet hetzelfde geval is...

Zij kunnen zich ten minste aan het onderwerp houden. Als je doelbewust allochtonen er bij haalt moet je ook verwachten dat daar reactie op komt.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 11 februari 2007 om 14:23.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 14:33   #85
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
*geeuw*

Je haalde er dan ook allochtonen bij terwijl die in deze draad er niets mee te zoeken hadden.

Wel dat deed je ook.

Jouw collega's, of hoe je mensen moet noemen die ongeveer dezelfde mening zijn toegedaan, moeten niet off-topic gaan door allochtonen er bij te sleuren, zij beginnen ook niet over 'pikkie' of 'kay-gelleke'. Zij komen af met argumenten. D�*t kan ik tenminste nog respecteren.
Je moet misschien eens bij jezelf nagaan waarom enkel bij jou dat niet hetzelfde geval is...

Zij kunnen zich ten minste aan het onderwerp houden. Als je doelbewust allochtonen er bij haalt moet je ook verwachten dat daar reactie op komt.
Ochgottekeds toch, lichtgeraakt, verongelijkt, aanstellerig puberke. Ik haalde er ook bejaarde biljarters bij. Ga je me nu doodschieten?
Zie je echt niet in hoe belachelijk je bent?
Op die manier fnuik je elke discussie!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 11 februari 2007, 14:43   #86
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je een dier systematisch in het nauw drijft en overal opduikt waar jij met gelijkgestemde kameraden samenkomt, is het inderdaad niet meer dan normaal dat je op den duur tegenreactie uitlokt.

Het probleem is dat mensen als Kay-gell bijgod niet weten hoe het er in de wereld aan toegaat. Hij hoort over een kloppartij waarbij de vijand wapens droeg, meer is echt niet snugger genoeg (dat heeft hij gemeen met zijn extreme tegenvoeters) om te snappen dat het een puur menselijk instinct is om zich, waar ook ter wereld, te bewapenen als je constant in het nauw wordt gedreven.

Ook hier waren de vreedzame antifa's op de tegenpartij aan het afstevenen, waren ze veelal in het zwart en gemaskerd, hadden ze ge tegenbetoging aangevraagd (waarom in godsnaam is dit nodig als je vreedzaam wil gaan tegenbetogen en als je gewoon geen agressie wil uitlokken?) en werd er geroepen naar de tegenpartij. De politie die manifest aanwezig was op deze ILLEGALE betoging tegen een LEGALE bijeenkomst deed niks (onbegrijpelijk). Had de B&H-knokploeg op dat moment (waarvan toch al een zekere dreiging uitging) niet ingegrepen, hadden de gemaskerde tegenbetogers zeker niet proberen om binnen te dringen in het gebouw. Treffend overigens dat de vreedzame edoch illegale betogers gesommeerd werden om het illegale slagveld te verlaten pas nadat het al uit de hand was gelopen.

Na de gruwelijke veldslag met zoveel slagwapens viel de balans overigens nogal licht uit. Ochgottekes 2 lichtgewonden.

Ja, dit is uitlokking, en in het geval van Kay-gell zuivere, schaamteloze recuperatie.

Als je dit probeert aan zijn verstand te brengen, probeert hij je onmiddellijk extreemrechtse sympathieën aan te meten.

En dit is volgens mij een veel groter probleem vandaag de dag dan het breed uitgemeten incident op zich.
Alles wat hierboven staat heb ik gevonden in artikels, en daar ook naar gelinkt. Ik heb daar eenvoudige conclusies uit getrokken. Jouw reacties tot hiertoe en je verdachtmaken en insinuaties naar mijn persoon toe suggereren simpelweg een sympathie voor het extreem-rechts gedachtegoed. Je selectieve manier van lezen stuit me dan ook zwaar tegen de borst. Je leutert en twijfelt aan verschillende zaken die ik naar voor breng (o.a. het feit dat de antifa's naar de extreem-rechtsen toeliepen, ik heb netjes een kranteartikel gelinkt over deze zaak, en jij reageert dan met: de fascisten vielen aan, punt. Ja, dat deden ze, maar als hun gemaskerde (als ik de bedreiging hiervan uitgaande aan de kaak stel, reageer jij in de trend van "ochgot") opponenten uit deze illegale pestbetoging op hen afkwamen, kan dat wel degelijk als een bedreiging overkomen. Dan is er maar een kort lontje meer nodig om te fikken.
Citaat:
Ik eis overigens verontschuldigingen, want dit zijn beledigingen gericht aan mij als persoon. Beledigingen die helemaal niet kloppen, ik vind het dan ook erg spijtig dat u tot zulk gedrag moet vervallen.
Als u mij moest kennen zou u zien dat ik in een discussie zulke dingen niet toepas.
Ik begin je steeds beter te leren kennen, da's waar.

Ik heb nog steeds 3 conclusies:
Deze aanval was je reinste uitlokking (1), en de politie deed zijn werk niet (2). De illegale betoging moest wettelijk gezien ontbonden worden. De ordediensten waren massaal aanwezig, maar wachtten pas met ingrijpen totdat het helemaal uit de hand liep. En bij de zware vechtpartij vielen uiteindelijk 2 lichtgewonden. Da's 43 keer minder dan er al werd gepost over die vechtpartij. Gewoon omdat jij niet kunt nuanceren (3)!

Laatst gewijzigd door Nierika : 11 februari 2007 om 14:53.
Oud 11 februari 2007, 14:58   #87
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alles wat hierboven staat heb ik gevonden in artikels, en daar ook naar gelinkt. Ik heb daar eenvoudige conclusies uit getrokken. Jouw reacties tot hiertoe en je verdachtmaken en insinuaties naar mijn persoon toe suggereren simpelweg een sympathie voor het extreem-rechts gedachtegoed. Je selectieve manier van lezen stuit me dan ook zwaar tegen de borst. Je leutert en twijfelt aan verschillende zaken die ik naar voor breng (o.a. het feit dat de antifa's naar de extreem-rechtsen toeliepen, ik heb netjes een kranteartikel gelinkt over deze zaak, en jij reageert dan met: de fascisten vielen aan, punt. Ja, dat deden ze, maar als hun gemaskerde (als ik de bedreiging hiervan uitgaande aan de kaak stel, reageer jij in de trend van "ochgot") opponenten uit deze illegale pestbetoging op hen afkwamen, kan dat wel degelijk als een bedreiging overkomen. Dan is er maar een kort lontje meer nodig om te fikken.
Kijk als je die reactie begint met 'mensen als kay-gell zijn niet snugger genoeg' dan stopt het daar voor mij.
Andere mensen die hetzelfde beweren heb ik ook met argumenten geantwoord, bij jou ging dat niet omdat jer er off-topic dingen bijsleurde door allochtonen te beschuldigen en door bovenstaande beledigingen.

Citaat:
Ik heb nog steeds 3 conclusies:
Deze aanval was je reinste uitlokking (1), en de politie deed zijn werk niet (2).
Voor mij was het geen uitlokking, simpelweg omdat het over een tegenbetoging ging omdat de nazi's gewapend waren en omdat zij eerst aanvielen volgens de politierapporten.

Citaat:
De illegale betoging moest wettelijk gezien ontbonden worden. De ordediensten waren massaal aanwezig, maar wachtten pas met ingrijpen totdat het helemaal uit de hand liep.
Ik ga niet ontkennen of toegeven dat de betoging al dan niet illegaal was, ik was er niet en kan daar niet over oordelen.
Maar of een betoging nu illegaal is of niet geeft je nog niet het recht iemand ineen te slaan en wapens mee te brengen.

Citaat:
En bij de zware vechtpartij vielen uiteindelijk 2 lichtgewonden. Da's 43 keer minder dan er al werd gepost over die vechtpartij. Gewoon omdat jij niet kunt nuanceren (3)!
Er vielen 2 lichtgewonden DANKZIJ de snelle actie van de politie.
Als die mannen meer tijd hadden gehad met hun boksbeugels en knuppels wie weet wat er dan gebeurt was.
Oud 11 februari 2007, 15:09   #88
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk als je die reactie begint met 'mensen als kay-gell zijn niet snugger genoeg' dan stopt het daar voor mij.
Andere mensen die hetzelfde beweren heb ik ook met argumenten geantwoord, bij jou ging dat niet omdat jer er off-topic dingen bijsleurde door allochtonen te beschuldigen en door bovenstaande beledigingen.
Nu vraag ik je! Ik beschuldig allochtonen?
Moet je nog eens, in alle rust, mijn post mbt allochtonen lezen. Waarom beschuldig ik allochtonen en geen bejaarden? Waarom deze selectieve beschuldiging? Zou het soms kunnen dat je overreageert en niet in staat bent om nuances te zien?

Je fietst overal omheen, da's alles.

Voor mij was het geen uitlokking, simpelweg omdat het over een tegenbetoging ging omdat de nazi's gewapend waren en omdat zij eerst aanvielen volgens de politierapporten.
De tegenbetoging was illegaal en kan alleen maar zo genoemd worden wanneer de tegenpartij ook betoogd. In het andere geval wilden ze gewoon een legale bijeenkomst van extreem-rechts verstoren. Als dit keer op keer gebeurt, legaal ,of illegaal, noem ik dit een zekere vorm van uitlokking.

Ik ga niet ontkennen of toegeven dat de betoging al dan niet illegaal was, ik was er niet en kan daar niet over oordelen.
Maar of een betoging nu illegaal is of niet geeft je nog niet het recht iemand ineen te slaan en wapens mee te brengen.
Lees de links en je zult zien dat de gemeente er geen toestemming voor gegeven heeft. Het is niet omdat het in jouw selectief bloemlezingske waarnaar je linkte niet stond, dat het daarom zo niet is.
Dus Kay-gell: je gaat het niet toegeven, zelfs al is het zo. Ik heb zelfs gelinkt naar een artikel waarin de bevoegde instanties dat toegeven.
Zegt dergelijke halsstarrige houding nu niet meer over jou dan over mij?
Tip: Laat het eerst wat bezinken vooraleer je reageert!

Er vielen 2 lichtgewonden DANKZIJ de snelle actie van de politie.
Als die mannen meer tijd hadden gehad met hun boksbeugels en knuppels wie weet wat er dan gebeurt was.
De politie zou moeten vervolgd worden voor het in gevaar brengen van al deze mensen. Ze hebben een illegale manifestatie toegelaten en dit is dan het gevolg.

Laatst gewijzigd door Nierika : 11 februari 2007 om 15:14.
Oud 11 februari 2007, 15:12   #89
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar ze mogen zij Kay-gell. Maar zie het ook eens van de andere kant. Als je op een jaar met je clubje pakweg twaalf bijeenkomsten houdt, en iedere keer staat er daar een drom gasten tegen je bijeenkomstje te protesteren (te provoceren?) is één keer hommeles eigenlijk echt wel weinig. Dergelijke bewegingskes trekken volgens mij nogal wat heethoofden en vechtersbazen, en de tegenpartij telt er ook zo wel een zakske (moet eens zien wat die allemaal uitsteken op antiglobalistische bijeenkomsten, en ja, dat zijn dan steevast "relschoppers" die zich onder de goedmenende protestmassa bevinden, mij maak je niet wijs dat die er op zo'n antifa-bijeenkomsten ook niet tussenzitten).

Ja, er is recht op vrije meningsuiting, maar ook recht op vereniging. Dus is het eigenlijk heel simpel: ofwel verbied je hun organisatie, ofwel laat je ze toe, en dan moet je ze ook de gelegenheid geven om hun bijeenkomsten te geven zonder dat er daar een meute bloedhonden voor hun neus met slogans en protestkreten staat te schermen. In het andere geval wordt er op de grens van de uitlokking gebalanceerd, dunkt me.

En als ze het verbieden, ik lig er niet wakker van. Maar als ze keer op keer voor de biljartclub van mijn grootvader of de allochtone jeugdclub van wat Maghrebjongeren zouden staan schreeuwen en protesteren tegen de biljartsport of de allochtone jeugdclub durf ik er donder op te zeggen dat er ook vroeg of laat wel een paar biljartballen of bierglazen naar buiten zouden vliegen.

Komaan zeg, en dan de ander met de vinger wijzen als het over opportunisme gaat.

Kun je het ook eens op die manier bekijken of past deze uitlokkingsstrategie niet bij het "misdadig" plaatje dat je aan de blood en honour-adepten wilt geven?
Hieruit maak jij dus uit dat ik off-topic allochtonen beschuldig, sterker nog, laat je het enkele posts geleden nog uitschijnen dat ik hen als crimineel categoriseer?
En als ik hieruit en uit al de rest dan durf te concluderen dat je niet zo snugger bent, kun je me dat nog verwijten?

Laatst gewijzigd door Nierika : 11 februari 2007 om 15:15.
Oud 11 februari 2007, 15:17   #90
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hieruit maak jij dus uit dat ik off-topic allochtonen beschuldig, sterker nog, laat je het enkele posts geleden nog uitschijnen dat ik hen als crimineel categoriseer?
Je haalde er allochtonen en 'maghreb-jongeren' bij in een slechte context én veralgemenend waar dat niet thuis hoorde.

Citaat:
En als ik hieruit en uit al de rest dan durf te concluderen dat je niet zo snugger bent, kun je me dat nog verwijten?
Ja, misschien moet je ook zelf eens kijken naar wat je schrijft en hoe dat geïnterpreteerd kan worden.
Maar doe jij vooral verder met je platvoerse beledigingen omdat iemand een andere mening is toegedaan.
Oud 11 februari 2007, 15:30   #91
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je haalde er allochtonen en 'maghreb-jongeren' bij in een slechte context én veralgemenend waar dat niet thuis hoorde.

Ja, misschien moet je ook zelf eens kijken naar wat je schrijft en hoe dat geïnterpreteerd kan worden.
Maar doe jij vooral verder met je platvoerse beledigingen omdat iemand een andere mening is toegedaan.
Snik, ik geef het op.
Je hebt gelijk Kay-gell.
Ik sleepte er allochtonen en "maghreb-jongeren" bij in een slechte context en veralgemenend waar dat niet thuis hoorde.
Ik leefde verkeerdelijk in de veronderstelling dat "maghreb" een normaal Nederlands woord is.
Verder is het waar dat ik respect moet hebben voor andermans mening.
Aangezien jij dat duidelijk niet hebt, laat ik me dan soms even meeslepen.
Ik had te laat gezien dat vanaf mijn allereerste post in dit onderwerp de verzuring bij jou al was ingezet, getuige je antwoord erop. Vanuit dat standpunt kan het alleen maar verder verzuren. Ik erger me dan aan het gebrek van kennis, de weigering om toe te geven dat de "betoging" illegaal was, wat nochtans duidelijk te lezen valt in de media die het niet vergaten na te laten, het onmiddellijk emotionele gescherm over allochtonen (waarbij ik me nog steeds van de prins geen kwaad weet) , jouw onderhuidse strategie om me bij extreem-rechts in te kaderen, de weigering om in te zien dat systematisch legale bijeenkomsten van een clubje (want in dit geval is het dat ook) verstoren uiteindelijk wel uitlokking betreft, etc etc etc...
En we zijn vertrokken.
Ik weet hoe eenzaam jouw zienswijze op het incident bestaat, en ik weet hoe mijn genuanceerder beeld op de zaken mijlenver afligt van de gerecupereerde "sympathie"-versie die jij er van brouwt.
Bij deze hou ik het er bij.
Het moge bij deze voor ieder weldenkend mens, wars van vooroordelen van beide zijden, duidelijk zijn hoe de vork aan de steel zit.
Da's me meer waard dan het bekeren van een onverbeterlijke links-extremist tot het zalvende kamp van de gematigde.

Laatst gewijzigd door Nierika : 11 februari 2007 om 15:31.
Oud 11 februari 2007, 16:12   #92
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Snik, ik geef het op.
Je hebt gelijk Kay-gell.
Ik sleepte er allochtonen en "maghreb-jongeren" bij in een slechte context en veralgemenend waar dat niet thuis hoorde.
Ik leefde verkeerdelijk in de veronderstelling dat "maghreb" een normaal Nederlands woord is.
Heb ik dan ooit gezegd dat het geen normaal nederlands woord is. Het ging mij over het feit dat jij hier allochtonen bij betrok.

Citaat:

Verder is het waar dat ik respect moet hebben voor andermans mening.
Aangezien jij dat duidelijk niet hebt, laat ik me dan soms even meeslepen.
Raar, dat anderen die uw zelfde mening zijn toegedaan zich niet moeten verlagen tot zulke uitspraken.
Citaat:

Ik had te laat gezien dat vanaf mijn allereerste post in dit onderwerp de verzuring bij jou al was ingezet, getuige je antwoord erop. Vanuit dat standpunt kan het alleen maar verder verzuren.
Niet akkoord gaan met jouw mening is dus verzuring

Citaat:
Ik erger me dan aan het gebrek van kennis, de weigering om toe te geven dat de "betoging" illegaal was, wat nochtans duidelijk te lezen valt in de media die het niet vergaten na te laten
U leest blijkbaar willekeurig in mijn vorige post zei ik namelijk dat ik mij over de legaliteit van de betoging niet kan uitspreken maar dat illegaal betogen geenszins een rechtvaardiging mag zijn van geweld.

Citaat:
, het onmiddellijk emotionele gescherm over allochtonen (waarbij ik me nog steeds van de prins geen kwaad weet) ,
U begon totaal nutteloos over agressieve allochtonen.

Citaat:
de weigering om in te zien dat systematisch legale bijeenkomsten van een clubje (want in dit geval is het dat ook) verstoren uiteindelijk wel uitlokking betreft, etc etc etc...
Betoging kan nooit uitlokking zijn.

Citaat:
En we zijn vertrokken.
Ik weet hoe eenzaam jouw zienswijze op het incident bestaat, en ik weet hoe mijn genuanceerder beeld op de zaken mijlenver afligt van de gerecupereerde "sympathie"-versie die jij er van brouwt.
Bij deze hou ik het er bij.

Ik hoop dat u op andere visie dat genuanceerd beeld ook hebt dan.

Citaat:
Het moge bij deze voor ieder weldenkend mens, wars van vooroordelen van beide zijden, duidelijk zijn hoe de vork aan de steel zit.
Da's me meer waard dan het bekeren van een onverbeterlijke links-extremist tot het zalvende kamp van de gematigde
Nu begint u mij in het extreem links hoekje te gooien omdat ik niet akkoord ben met uw beledigingen aan mijn adres en uw houding. Als u meer van mijn posts zou lezen zou u zien dat dat niet het geval is.
Hypocrisie is u thans niet vreemd. Want u verwijt mij dat ik u in een kader duw zonder dat ooit gezegd te hebben, u bent in uw tactiek iets explicieter. Na deze laatste quote laat ik nogmaals zien dat u mij verwijt u als extreem rechts te bestempelen, terwijl ik dat nooit heb gedaan.

Citaat:
jouw onderhuidse strategie om me bij extreem-rechts in te kaderen,

MVG

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be