Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2004, 21:15   #81
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
aah ik lees hier net dat HC eieren voor zijn geld heeft gekozen en toch maar zijn postje bij de vld behoudt. Ik kan moeilijk zeggen dat het me verbaast
spijtig voor Vlaanderen... hij heeft al een blauwtje opgelopen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 23:54   #82
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosse van Rostock
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

De N-VA is momenteel een elfduizendmans-partij en het ledenaatal is nog steeds in volle groei. Informeer u eens fatsoenlijk voor je gaat orakelen...
Ik tel verkozenen en kiezers,en dan ben je snel rond bij de N-VA, ze hebben ongeveer evenveel leden als kiezers, zegt ook wel veel over hun overtuigingskracht
Tellen kan je dus ook al niet? Pijnlijk hoor...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 23:57   #83
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Zoals ik het schreef is het geformuleerd geweest op een vergadering die ik heb bijgewoond.
Dan heeft u tijdens deze vergadering niet goed opgelet,of u heeft het fout geïnterpreteerd.
Ps.het was toch een partijvergadering(zie dissidenten)
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 00:05   #84
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het streven naar separatisme is een democratisch recht,
Het afvoeren van die handel door een ongeïntereseerde meerderheid (plus een paar fanatici zoals ik) is eveneens een democratisch proces.......
De meerderheidspartijen doen gewoon voort, staatshervorming na staatshervorming. Ik heb tijd, als het maar blijft doorgaan. Er wordt niks afgevoerd.

Citaat:
Citaat:
Kiesdrempels zijn nodig om geen twintig flutpartijtjes te laten meezetelen in het Parlement. Daar is niets ondemocratisch aan.
Dus Agalev van regeringspartij naar flutpartij?
N-VA met 200.000 kiezers een flutpartij? (vergelijk eens met het stemmenaantal van Waalse tegenhangers, en kom dan nog eens vertellen wat er democratisch is aan kiesdrempels.....)
Daarom dat we beter zonder de Walen gaan. Gewoon onafhankelijk. En dan heeft ook een partij als NVA en eventueel Groen! recht op een zetel. Ook met de kiesdrempel.

Citaat:
Een minieme drempel lijkt me best aanvaardbaar, maar wat de vorige regering uitvrat, zonder voorafgaandelijke kennisgeving in hun kiesprogramma, lijkt me gewoon een staatsgreep.
Misschien dat werkelijk marginale partijen niet direct het parlement inmoeten, maar de uitgebrachte stemmen moeten m.i. met dezelfde subsidie gehonoreerd worden. Een stem= een subsidie.
Akkoord over de discuttabele hoogte van de drempel, alsook van de manier waarop de regering dat heeft ingevoerd. Maar zo doen ze een beetje alles in dit apeland. Ze vragen eerst aan Di Pupo en co hoe het moet, en wij krijgen het door de strot geduwd.

Citaat:
Citaat:
Want anders zou je kunnen stellen dat er nog eens 1000 parlementszetels ter beschikking moeten komen om elke partij met 0,1% ook een zetel te geven.
Schaf al die overbodige deelregeringen en de senaat af, en dan is het verschil met één groot vertegenwoordigend orgaan niet echt heel groot.
In een onafhankelijk Vlaanderen. Akkoord.
Oud 6 januari 2004, 09:14   #85
giserke
Banneling

Standaard

ziewel, wat heb ik gisteren geschreven? Dat de VLD zou plooien!
Gisteren hebben ze eens een "gezellig vriendschappelijk" gesprek gehad met coveliers.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 09:54   #86
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Gisteren hebben ze eens een "gezellig vriendschappelijk" gesprek gehad met coveliers.
Bourgeois zou daar eens een les uit moeten trekken. Met een kartel bijvoorbeeld zouden de kandidaten van NVA misschien eens meer kunnen halen dan een lage score dat met moeite de kiesdrempel haalt.

Of was Coveliers slimmer geweest om aan navelkrabben te doen, zoals Bourgeois met zijn eenmanspartij?
Oud 6 januari 2004, 10:22   #87
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bourgeois zou daar eens een les uit moeten trekken. Met een kartel bijvoorbeeld zouden de kandidaten van NVA misschien eens meer kunnen halen dan een lage score dat met moeite de kiesdrempel haalt.

Of was Coveliers slimmer geweest om aan navelkrabben te doen, zoals Bourgeois met zijn eenmanspartij?
Nagelkrabben? Aan zijn eigen zakken zal je bedoelen om zijn eigen pensioen veilig te stellen.

Bourgeois moet daar geen les uittrekken? Hij moet niet om den brode politiek doen, coveliers wel
Oud 6 januari 2004, 11:09   #88
Rosse van Rostock
Partijlid

Standaard

Coveliers is nog steeds advocaat, Bourgeois niet meer, wie is er hier dan de politieke hoer die zich moet verkopen om in leven te blijven....?
Oud 6 januari 2004, 11:11   #89
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Coveliers is nog steeds advocaat, Bourgeois niet meer, wie is er hier dan de politieke hoer die zich moet verkopen om in leven te blijven....?
Bourgeois heeft wel nog zijn advocatenkantoor in Izegem!
Niet dat hij zelf nog pleit, maar hij is wel nog de "zaakvoerder"
Oud 6 januari 2004, 11:16   #90
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Schitterend gewoon, ze denken dat ze de lont uit het kruitvat hebben getrokken maar ze hebben den back up timer ontsteker niet gezien. En die tikt rustig verder in het rotte VLD bouwsel. Coveliers zijne aanhang is diep ontgoocheld ( zie zijn meeting gisteren) en gaat hem laten vallen, de VLD diktatuur denkt een overwinning behaald te hebben maar Deklucht zijne zever op Terzake dat ze een liberale-sociale ( lees links tot zeer links) blijven varen en het vuur dat de Vuile Rooie Televisie hem aan de scheneen heeft gelegd gaat de laatste twijfelende liberalen definitief het VB kamp laten kiezen. De VLD gaat in juni het Allahgalevsyndroom ondergaan: een ziekte waarbij men zich eerst euforisch en superieur voelt, om daarna te ontdekken dat men tot bijna niets is verschrompeld.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 11:17   #91
Rosse van Rostock
Partijlid

Standaard

Ok, kan best, het 'privé-leven' van de Geert gaat mij persoonlijk weinig aan....
Oud 6 januari 2004, 11:19   #92
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, kan best, het 'privé-leven' van de Geert gaat mij persoonlijk weinig aan....
Dat ondergraaft uw theorie dat Geert om den brode moet aan politiek doen.
Oud 6 januari 2004, 11:39   #93
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

coveliers gaat een nieuwe partij oprichten: de partij van de windbuilen,haha.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 12:05   #94
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

...

Oud 6 januari 2004, 13:13   #95
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Coveliers en Bourgeois zijn beide politiekers, en doen het zoals de overgrote meerderheid der politiekers een heel klein beetje voor de ideeën, maar hoofdzakelijk voor hun eigen carriere.

Noch meer, noch minder.

En ik herhaal wat ik reeds schreef. Als dien Bourgeois zijn eigen navel blijft krabben en de NVA blijft leiden als een eenmanspartij, dan is die partij, net als de vorige partijen waar hij aan meewerkte, gedoemd om klein te blijven.

Misschien zelfs te verdwijnen, of zoals reeds een aantal keer voorheen, uit elkaar te vallen in nog kleinere partijtjes met allemaal nieuwe partijnamen.

Moet ik jouw geheugen verfrissen? Of ken je de verhalen van de laatste jaren zelf ook nog?
Oud 6 januari 2004, 14:37   #96
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Coveliers en Bourgeois zijn beide politiekers, en doen het zoals de overgrote meerderheid der politiekers een heel klein beetje voor de ideeën, maar hoofdzakelijk voor hun eigen carriere.

Noch meer, noch minder.

En ik herhaal wat ik reeds schreef. Als dien Bourgeois zijn eigen navel blijft krabben en de NVA blijft leiden als een eenmanspartij, dan is die partij, net als de vorige partijen waar hij aan meewerkte, gedoemd om klein te blijven.

Misschien zelfs te verdwijnen, of zoals reeds een aantal keer voorheen, uit elkaar te vallen in nog kleinere partijtjes met allemaal nieuwe partijnamen.

Moet ik jouw geheugen verfrissen? Of ken je de verhalen van de laatste jaren zelf ook nog?
Ik denk toch dat het de herrieschoppers van ID21 waren die het maar afgetrapt zijn. Het waren deze die de VU naar de vaantjes hebben geholpen. De rechtlijnige Nationalisten hebben, bij de splitsing gekozen voor de N-VA. En daar heeft Geert niks mee te maken. Iedereen heeft bij de splitsing kunnen kiezen tussen het gedachtehoed van Geert en Ansjovis. De meerderheid van de leden hebben hun VU-kaart voor een N-VA-kaart ingeruild. Nu zitten we zelfs boven het aantal leden van op het eind van de VU in 1999-2000
Oud 6 januari 2004, 15:02   #97
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Noch meer, noch minder.

Ik denk toch dat het de herrieschoppers van ID21 waren die het maar afgetrapt zijn. Het waren deze die de VU naar de vaantjes hebben geholpen. De rechtlijnige Nationalisten hebben, bij de splitsing gekozen voor de N-VA. En daar heeft Geert niks mee te maken. Iedereen heeft bij de splitsing kunnen kiezen tussen het gedachtehoed van Geert en Ansjovis. De meerderheid van de leden hebben hun VU-kaart voor een N-VA-kaart ingeruild. Nu zitten we zelfs boven het aantal leden van op het eind van de VU in 1999-2000
Moest zich dat nu eens vertalen in de resultaten met de verkiezingen... u zou een gelukkig man zijn.. Maar mijn beste, dat zal niet gebeuren...

IK ben er van overtuigd dat alle leden van de NVA zeer gedreven zijn en geloven in hun vlaamse zaak. Dat valt hier ook te merken op dit forum, waar ze zelfs het probleem van kopiëren van cd's communautair maken...

Maar, mijn liefste NVA-ers, naast jullie liggen er zo weinig mensen wakker van jullie gedachtegoed... Daarom zal ook de volgende verkiezingen geen spectaculaire resultaten opleveren en zal de NVA altijd een kleine partij blijven... Maar gemotiveerd? Dat zijn jullie wel...
SP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 15:10   #98
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SP
Citaat:

Moest zich dat nu eens vertalen in de resultaten met de verkiezingen... u zou een gelukkig man zijn.. Maar mijn beste, dat zal niet gebeuren...

IK ben er van overtuigd dat alle leden van de NVA zeer gedreven zijn en geloven in hun vlaamse zaak. Dat valt hier ook te merken op dit forum, waar ze zelfs het probleem van kopiëren van cd's communautair maken...

Maar, mijn liefste NVA-ers, naast jullie liggen er zo weinig mensen wakker van jullie gedachtegoed... Daarom zal ook de volgende verkiezingen geen spectaculaire resultaten opleveren en zal de NVA altijd een kleine partij blijven... Maar gemotiveerd? Dat zijn jullie wel...
Aan wat ligt het dan dat ons ledenaantal blijft groeien.
En voor de eerste keer naar de verkiezingen gaan met 200.000 kiezers, dat is bijna zoveel als in 1999 (+/-300.000) in de VU voor de splitsing. Dat betekend dat er tijdens de laatste jaren kiezers bijgekomen zijn die voor ons programma hebben gekozen. En dat de VU maar 1 op 3 heeft gekozen voor Spirit
Oud 6 januari 2004, 15:19   #99
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

En voor de eerste keer naar de verkiezingen gaan met 200.000 kiezers, dat is bijna zoveel als in 1999 (+/-300.000) in de VU voor de splitsing. Dat betekend dat er tijdens de laatste jaren kiezers bijgekomen zijn die voor ons programma hebben gekozen. En dat de VU maar 1 op 3 heeft gekozen voor Spirit
Let toch eens op je schrijfwijze man.. Dat betekend?????? Nu, naast de vorm even op de inhoud...

Het ledenaantal van pakweg de VLD blijft ook groeien. Bovendien is het ledenaantal zo spectaculair ook niet gestegen hé. Ik herinner mij nog vorig jaar de kaap van tienduizend. En niet vergeten dat Spirit een kartel vormt, wat ook tot een verkeerd beeld vn de ledenaantallen kan leiden.
Nu, wat de resultaten zullen zijn in juni, dat kunnen we niet weten, maar wat we wel weten is dat Geertje daar helemaal alleen zit voor de NVA op federaal niveau.. En dat kun je toch geen vooruitgang noemen met de vorige legislatuur.. En die enkele leden erbij brengen daar heus geen verandering in.
SP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 18:11   #100
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Let toch eens op je schrijfwijze man.. Dat betekend?????? Nu, naast de vorm even op de inhoud...

Het ledenaantal van pakweg de VLD blijft ook groeien. Bovendien is het ledenaantal zo spectaculair ook niet gestegen hé. Ik herinner mij nog vorig jaar de kaap van tienduizend. En niet vergeten dat Spirit een kartel vormt, wat ook tot een verkeerd beeld vn de ledenaantallen kan leiden.
Nu, wat de resultaten zullen zijn in juni, dat kunnen we niet weten, maar wat we wel weten is dat Geertje daar helemaal alleen zit voor de NVA op federaal niveau.. En dat kun je toch geen vooruitgang noemen met de vorige legislatuur.. En die enkele leden erbij brengen daar heus geen verandering in.
Wel even vermelden dat "dankzij " de kiesdrempel Geert Bourgeois inderdaad helemaal alleen voor de N-VA in het federaal parlement zit.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be