Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.

Discussietools
Oud 14 februari 2007, 16:56   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Circe's zeer genuanceerde samenvatting van het debat...
Kan jij dat een beter genuanceerde uitleg geven over het feit dat IEDEREEN VERPLICHT WORDT OM ISLAMITISCH RITUEEL GESLACHT VLEES te eten?

Of ben je al zover dat je dit "fritten met biefstuk" wil noemen?

Ben je op de hoogte van het christelijke religieuze gebod dat christenen verbiedt om offerdieren van een andere religie te nuttigen?

Weet U waarom dit feit verzwegen werd tegenover de niet-islamitische ouders?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 februari 2007 om 16:58.
circe is offline  
Oud 14 februari 2007, 16:58   #82
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik dacht dat er ook koosjer werd geserveerd?
Ik meende dat het in de tekst waarover we discussiëren enkel om halal-voedsel gaat.
Gelieve me te verbeteren indien ik mij vergis.
In Antwerpen bestaat sinds jaar en dag een grote Joodse gemeenschap, er zijn in het jodenkwartier koosjere restaurants, bakkers enz ...
Ik heb echter nooit gehoord dat bv het atheneum voor al zijn kinderen koosjer eten serveert omdat er enkele Joodse jongeren naar die school gaan.
Vergeet niet dat al dit gedoe een issue is geworden in de laatste 20 jaar, dus sinds er een overvloed aan Moslims in ons land zijn. Vroeger pasten mensen uit het buitenland zich aan aan onze gewoonten als ze hier kwamen wonen. Binnenshuis volgden ze hun eigen tradities, buitenshuis ... kom zeg, heb je ooit gehoord dat er gesuggereerd wordt dat Westerse vrouwen hun hoofd moeten scheren omdat orthodoxe Joodse vrouwen dit doen ?
Wat er tegenwoordig gebeurt, is gewoon absurd. Ze noemen het multikulturalisme, maar ze bedoelen gewoon dat onze Vlaamse identiteit toch echt niet zo belangrijk is ...
Oud 14 februari 2007, 17:04   #83
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Circe is hardhorig. Laat ons het nogmaals zeggen.

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Resultaat: IEDEREEN MOET COUSCOUS eten

Citaat:
Citaat:
Wie is er hier bekrompen?
Ik denk dat je daar zelf al een antwoord op hebt gegeven.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 februari 2007 om 17:04.
Kallikles is offline  
Oud 14 februari 2007, 17:10   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Circe is hardhorig. Laat ons het nogmaals zeggen.
WAT zegt U dan?
Dat NIET IEDEREEN verplicht is om islamitisch ritueel vlees te eten? Is het dat?

Wil je dat dan even bewijzen met bronvermelding?

In De Morgen stond namelijk dat dit al jaren zo gedaan werd zonder dat de christelijke kinderen het wisten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 14 februari 2007, 17:16   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
WAT zegt U dan?
Circe wordt radeloos. Laat ons het nog eens herhalen, misschien valt haar euro dan.

Citaat:

Citaat:
Resultaat: IEDEREEN MOET COUSCOUS eten

Citaat:

Wie is er hier bekrompen?
Ik denk dat je daar zelf al een antwoord op hebt gegeven.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 februari 2007 om 17:19.
Kallikles is offline  
Oud 14 februari 2007, 17:23   #86
Einzelkämpfer
Burger

Einzelkämpfer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik meende dat het in de tekst waarover we discussiëren enkel om halal-voedsel gaat.
Gelieve me te verbeteren indien ik mij vergis.
In Antwerpen bestaat sinds jaar en dag een grote Joodse gemeenschap, er zijn in het jodenkwartier koosjere restaurants, bakkers enz ...
Ik heb echter nooit gehoord dat bv het atheneum voor al zijn kinderen koosjer eten serveert omdat er enkele Joodse jongeren naar die school gaan.
Vergeet niet dat al dit gedoe een issue is geworden in de laatste 20 jaar, dus sinds er een overvloed aan Moslims in ons land zijn. Vroeger pasten mensen uit het buitenland zich aan aan onze gewoonten als ze hier kwamen wonen. Binnenshuis volgden ze hun eigen tradities, buitenshuis ... kom zeg, heb je ooit gehoord dat er gesuggereerd wordt dat Westerse vrouwen hun hoofd moeten scheren omdat orthodoxe Joodse vrouwen dit doen ?
Wat er tegenwoordig gebeurt, is gewoon absurd. Ze noemen het multikulturalisme, maar ze bedoelen gewoon dat onze Vlaamse identiteit toch echt niet zo belangrijk is ...
Nagel op de kop. Men zit gewoon zijn eigen cultuur te verloochenen en die van een ander op te dirken, zonder er de ballen van te kennen.

Joden stellen inderdaad geen eisen. Zij aanvaarden dat ze anders zijn in onze maatschappij en staan inderdaad nergens te schreeuwen dat wij kosjer eten voor hen moeten maken.

Enkel de halallers moeten over alles dwars doen en de regels van het mutlikulturalisme aan ons opleggen.

Wie de religieuze boekskes goed zou begrijpen, doet geen knieval naar een godsdienst. Het verstand moet primeren op gebruiken, die uit onbewezen bronnen zouden opgelegd zijn.

Heeft iemand God, Allah of hoe je het ook wil noemen ooit waargenomen? Nee, want dan sluiten ze je op in een psychiatrie. Met andere woorden: laten we het gewoon houden.
Einzelkämpfer is offline  
Oud 14 februari 2007, 17:38   #87
Geert Lambert

Geert Lambert's schermafbeelding

Standaard

Beste allemaal,

Zouden we gewoon niet beter iedereen in zijn eigen geloof en waarde kunnen respecteren? Zou dat echt niet beter zijn??

Geert
Geert Lambert is offline  
Oud 14 februari 2007, 17:45   #88
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gezien er al eeuwenlang een joodse bevolkingsgroep is in Antwerpen, stel ik me toch de vraag waarom de stadscholen nog nooit een brief aan de ouders hebben gestuurd met de vermelding dat:

- tijdens de bosklassen geen varkensvlees wordt geserveerd
- alle voedsel koosjer zal zijn

omdat anders de joodse kinderen niet meemogen.

Iemand al van dat "probleem" gehoord?
Nee. Joden gaan gewoon naar exclusief Joodse scholen waar dat standaard is. Ander zorgen ze er wel voor dat er een speciale regeling wordt gemaakt zonder dat dit de krant haalt.

Hou toch eens op met het stigmatiseren van één bevolkingsgroep en het vergoelijken van gelijkaardige ideeën en acties van een andere bevolkingsgroep, enkel en alleen omdat die eerste bevolkingsgroep meer opvalt en daardoor ook een duidelijker dreiging lijkt te zijn. Je kunt wel degelijk spreken van islamofobie wanneer mensen op een dergelijke onverantwoorde manier Moslims van alle kwaad beschuldigen en anderen met gelijkaardige fouten negeren.

Één simpel vraagje :
  • Is een handtassendief van Marokkaanse afkomst meer of minder gevaarlijk dan een witteboordcrimineel van Joodse afkomst?
  • Is een Jood die met misleiding en pressie een natie kan manipuleren (zie "De Holocaust Industrie" van Finkelstein) meer of minder gevaarlijk dan een moslim die Jihad predikt?
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 17:47   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Beste allemaal,

Zouden we gewoon niet beter iedereen in zijn eigen geloof en waarde kunnen respecteren? Zou dat echt niet beter zijn??

Geert
Uiteraard zou dat beter zijn.
Maar waarom zorgt uw kartelgenoot Voorhamme er dan voor dat Vlaamse christelijke kindertjes verplicht islamitisch ritueel geslacht vlees moeten opeten? Waarom bestaat er geen mogelijkheid meer tot het eten van het vlaamse varkensvlees?

Me dunkt betoont dit weinig respect voor het "geloof en de waarden" van de vlaamse bevolking.

Laatst gewijzigd door circe : 14 februari 2007 om 17:48.
circe is offline  
Oud 14 februari 2007, 17:47   #90
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste allemaal,

Geert
Geert,

Dat is een mes dat langs 2 kanten moet snijden.

Jurgen
jurgen79 is offline  
Oud 14 februari 2007, 17:53   #91
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Geert,

Dat is een mes dat langs 2 kanten moet snijden.
Inderdaad. Zolang u met een "cordon sanitaire" en andere muilkorfmaatregelen afkomt, kunt u onmogelijk serieus genomen worden wanneer u dergelijke uitspraken maakt.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 februari 2007, 18:02   #92
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Nee. Joden gaan gewoon naar exclusief Joodse scholen waar dat standaard is. Ander zorgen ze er wel voor dat er een speciale regeling wordt gemaakt zonder dat dit de krant haalt.

Hou toch eens op met het stigmatiseren van één bevolkingsgroep en het vergoelijken van gelijkaardige ideeën en acties van een andere bevolkingsgroep, enkel en alleen omdat die eerste bevolkingsgroep meer opvalt en daardoor ook een duidelijker dreiging lijkt te zijn. Je kunt wel degelijk spreken van islamofobie wanneer mensen op een dergelijke onverantwoorde manier Moslims van alle kwaad beschuldigen en anderen met gelijkaardige fouten negeren.

Één simpel vraagje :
  • Is een handtassendief van Marokkaanse afkomst meer of minder gevaarlijk dan een witteboordcrimineel van Joodse afkomst?
  • Is een Jood die met misleiding en pressie een natie kan manipuleren (zie "De Holocaust Industrie" van Finkelstein) meer of minder gevaarlijk dan een moslim die Jihad predikt?
Er zijn wel degelijk Joodse kinderen in gewone scholen. Ten minste vroeger toch, misschien blijven ze nu wel weg uit angst ... Ik herinner me een incident ivm het keppeltje van één van deze jongeren. Ik weet echter niet meer wat daar de afloop van was.
Ik spreek Joden noch Moslims voor. Ik constateer - zoals zovelen met mij - dat er problemen zijn met Moslims, helaas heel veel problemen. Helpt het ons vooruit als we ontkennen dat deze problemen bestaan ?
Of gaat u over een paar jaar zeggen : es tut mir leid, ich habe es nicht gewusst.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 14 februari 2007 om 18:13.
Marie van de koster is offline  
Oud 14 februari 2007, 18:06   #93
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht

Één simpel vraagje :
  • Citaat:
    Is een handtassendief van Marokkaanse afkomst meer of minder gevaarlijk dan een witteboordcrimineel van Joodse afkomst?
Ja, want deze zet een mensenleven op het spel. Hij steelt misschien minder dan de Jood, maar deze zet geen levens op het spel.
  • Citaat:
    Is een Jood die met misleiding en pressie een natie kan manipuleren (zie "De Holocaust Industrie" van Finkelstein) meer of minder gevaarlijk dan een moslim die Jihad predikt?
De Jood zet aan tot geschiedvervalsing en steelt op die manier ons belastingsgeld, terwijl de jihadi aanzet tot het moorden van mensen die niet in zijn kraam passen.

Met andere woorden: de Jood is slechter voor onze portemonnee, maar brengt geen mensenlevens in gevaar. Hij wil onze centen, een jihadi wil ons bloed.
Oud 14 februari 2007, 18:08   #94
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste allemaal,

Geert
Vindt u dit niet een beetje te gemakkelijk
U moet toch merken dat er op dit forum veel mensen zijn die de situatie zoals die nu is niet bepaald geruststellend vinden. Zou het niet beter zijn om een duidelijk antwoord te geven met uw eerlijke opinie over dit nieuwe probleem (het halal-voedsel op bosklassen e.d.) ? Dat is toch niet veel gevraagd. Men kan onze kinderen toch geen vlees van ritueel geslachte dieren opdringen ? En misschien herinnert u zich uit uw kindertijd dat heel veel kinderen gek zijn op "frikadellen met tomatensaus". Voor scholen, verenigingen e.d. gemakkelijk : goedkoop eten dat de meesten tevreden stelt. Of frikallen met kriekskes. Dus varkensvlees. Mag dat niet meer ?
Oud 14 februari 2007, 19:28   #95
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste allemaal,

Geert

Tja, vertelt u dat maar aan Mijnheer Voorhamme en diegen die niet-moslims in de Antwerpse scholen VERPLICHTEN 1) tot het eten van ritueel geslacht vlees en 2) de autochtone keuken (met varkensvlees) op te geven om de islamitische verrijkers niet tegen het hoofd te storen.
Wat gaat u doen Mijnheer Lambert opdat het eigen geloof (christelijk of atheisme) en de eigen waarden (anti-gruwelpraktijken op dieren) van de aboriginals gerespecteerd wordt?
Online is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:36   #96
Geert Lambert

Standaard

Vinden we bepaalde zaken nu plots vies omdat het "halal" of zo is? Dit is toch raar. Laat ons respect hebben voor ieders gewoontes en zorgen dat men er kan voldoen aan ieders wensen en verlangens, ook in hun eetgewoonten.
Geert Lambert is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:39   #97
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Vinden we bepaalde zaken nu plots vies omdat het "halal" of zo is? Dit is toch raar. Laat ons respect hebben voor ieders gewoontes en zorgen dat men er kan voldoen aan ieders wensen en verlangens, ook in hun eetgewoonten.
En blijven rond de pot draaien eh:
waarom moet het varkensvlees weg.

Of bedoel je dat 'ons' alleen respect moeten hebben.

En ieders wensen en verlangens zijn niet die van de eigen bevolking?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:40   #98
Geert Lambert

Standaard

Maar Dat Moet Niet Weg!
Geert Lambert is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:42   #99
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Dat Moet Niet Weg!

Toch wel, varkensvlees kan nooit halal zijn. Dit is gewoonweg de zoveelste poging van islamisering.
Vorenus is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:45   #100
Geert Lambert

Standaard

Maar je kunt toch nog altijd varkensvlees kopen zeker!? En - als het van mij afhangt - zal dat zo blijven ook!
Geert Lambert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be