Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2007, 03:42   #81
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja hoor Willem, en vanavond twee staatsrechtgeleerden in de krant die het tegenovergestelde beweren. Oja, en dit:

Maar ja 'het was niet de bedoeling om mensen persoonlijk aan te vallen'.
Tja; één van de eerste begrippen die ik gebruikte in start-bericht van deze draad was "gefundenes Fressen".

De enige bedenking die ik tegen Hr Wilders heb is, dat hij niet categorisch tegen ALLE "godsdiensten" is; gewoon voor "snellere afstemming, herkennen Golflengte/ Denkfrequentie".

Ik heb op Net en, zowaar voor een keer ook op TV, nog even gekeken naar (herhalingen van) commentaren van de staatssecretarissen-in-spe en blijf denken dat de Marokkaan een Integere Werker kan zijn en de Turkse, hoe heftig (voor mij, simpele hetero) charmant ook, bezig de kluit te belazeren.

Evengoed, de "gevestigden" hebben verzuimd om de Wetgeving tijdig aan hun (mogelijk snode) plannen toereikend en tijdig aan te passen en Hr Wilders is niet zoveel Oen als het regentaille had verwacht/gehoopt om niet in dat "gat-in-de-markt" te springen.

Dit ZOOITJE zal eerst moeten worden rechts-gericht, teneinde begrippen zoals "beëdiging" niet tot een totale aanfluiting te laten verworden.

Het "stemvee" waartoe ik mij zeer sterk voel te behoren, kan niet oneindig worden misleid, belachelijk gemaakt en doorverkocht aan wanculturen.
Oud 17 februari 2007, 13:09   #82
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Geldt de kritiek van Wilders ook op de dubbele nationaliteit van Nederlanders/Israëlis?
Deze bezitten niet enkel 2 (of meer) nationaliteiten, ze dienen ook nog eens in het bezettingsleger van een vreemde mogendheid, maar daarover geen woord natuurlijk ...
Panther is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 14:46   #83
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther Bekijk bericht
Deze bezitten niet enkel 2 (of meer) nationaliteiten, ze dienen ook nog eens in het bezettingsleger van een vreemde mogendheid, maar daarover geen woord natuurlijk ...
(Israeli's/Nederlanders). Wel, als dat waar is dan zou dat voor mij een nieuw gegeven zijn, dat ik nergens terugvind in voor mij bereikbare wets-teksten.
Misschien zal een incident daaromtrent zich dan ooit voordoen op regerings-niveau?

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 februari 2007 om 14:49.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 15:14   #84
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
(Israeli's/Nederlanders). Wel, als dat waar is dan zou dat voor mij een nieuw gegeven zijn, dat ik nergens terugvind in voor mij bereikbare wets-teksten.
Misschien zal een incident daaromtrent zich dan ooit voordoen op regerings-niveau?
Heeft Cohen, jood en burgemeester van Amsterdam, mss de dubbele nationaliteit?
(of gaat het enkel om Israeli's/Nederlanders?)

Brandaan zal het mss wel weten...

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 februari 2007 om 15:16.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 15:24   #85
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Heeft Cohen, jood en burgemeester van Amsterdam, mss de dubbele nationaliteit?
(of gaat het enkel om Israeli's/Nederlanders?)

Brandaan zal het mss wel weten...
Zeg he, ik ben geen lopende encyclopedie.
Oud 17 februari 2007, 16:34   #86
Banneling

Standaard

Waar maken we ons druk om, zei Wouter Bos, bij P&W, in de grote immigratielanden - Amerika, Canada, enzovoort - is het heel gewoon dat mensen het paspoort van hun land van herkomst houden. En ze zijn daar trots op hun afkomst, je hebt Kroatisch-Australiërs, en wat dies meer zij.
Hier spelen twee misverstanden. De 'grote' immigratielanden werden en worden gevuld met migratiegolven, maar hadden of hebben geen eigenstandige cultuur. Nederland is daarentegen geen 'groot immigratieland', maar een homogene, mono-culturele samenleving met zo'n 800 jaar geschiedenis, waarvan 400 als zelfstandig land. Anders dan het misschien in Amsterdam lijkt, bestaat Nederland nog steeds voor ver over de 90% uit oorspronkelijke bewoners.
Maar belangrijker is het verhaal over de African-Americans, Greek-Americans, Irish-Americans en wat dies meer zij. Het gaat hier niet om mensen die gevoel van een dubbele identiteit hebben. Er is geen Greek-American, die zich ook echt Grieks voelt. Een Polish-American heeft absoluut helemaal niks met Polen, laat staan een Pools paspoort. Veel Amerikanen zijn erg proud op hun heritage, maar het blijft wel heritage. Erfgoed, strikje er om, afgesloten geschiedenis. Eén keer per jaar wordt in het kader van het erfgoed een oudtante gecharterd om een niet te vreten nationaal gerecht te bereiden, en dat is het dan.
Wie migreert, maakt een onomkeerbare keuze. Bij die keuze hoort de nationale identiteit, en dus het paspoort. Eén paspoort.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2007, 16:46   #87
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waar maken we ons druk om, zei Wouter Bos, bij P&W, in de grote immigratielanden - Amerika, Canada, enzovoort - is het heel gewoon dat mensen het paspoort van hun land van herkomst houden. En ze zijn daar trots op hun afkomst, je hebt Kroatisch-Australiërs, en wat dies meer zij.
Hier spelen twee misverstanden. De 'grote' immigratielanden werden en worden gevuld met migratiegolven, maar hadden of hebben geen eigenstandige cultuur. Nederland is daarentegen geen 'groot immigratieland', maar een homogene, mono-culturele samenleving met zo'n 800 jaar geschiedenis, waarvan 400 als zelfstandig land. Anders dan het misschien in Amsterdam lijkt, bestaat Nederland nog steeds voor ver over de 90% uit oorspronkelijke bewoners.
Maar belangrijker is het verhaal over de African-Americans, Greek-Americans, Irish-Americans en wat dies meer zij. Het gaat hier niet om mensen die gevoel van een dubbele identiteit hebben. Er is geen Greek-American, die zich ook echt Grieks voelt. Een Polish-American heeft absoluut helemaal niks met Polen, laat staan een Pools paspoort. Veel Amerikanen zijn erg proud op hun heritage, maar het blijft wel heritage. Erfgoed, strikje er om, afgesloten geschiedenis. Eén keer per jaar wordt in het kader van het erfgoed een oudtante gecharterd om een niet te vreten nationaal gerecht te bereiden, en dat is het dan.
Wie migreert, maakt een onomkeerbare keuze. Bij die keuze hoort de nationale identiteit, en dus het paspoort. Eén paspoort.
't Zijn mijn zaken niet, maar volgens mij hebt U honderd procent gelijk... en dat is veel...
Oud 17 februari 2007, 20:29   #88
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Op de Nederlandse fora komen meteen weer alle racisten uit het struikgewas tevoorschijn.
Oud 17 februari 2007, 23:11   #89
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack Bauer Bekijk bericht
Op de Nederlandse fora komen meteen weer alle racisten uit het struikgewas tevoorschijn.
Mm, al vrij lang niet meer daar gekeken; bedoel je echte racisten, op basis van "ras"/huidskleur, of die uit de "progressieve" taalvervalsing?
Oud 18 februari 2007, 13:31   #90
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Citaat:
Mm, al vrij lang niet meer daar gekeken; bedoel je echte racisten, op basis van "ras"/huidskleur, of die uit de "progressieve" taalvervalsing?
De echte betekenis van racist wellicht
Oud 18 februari 2007, 14:50   #91
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
De echte betekenis van racist wellicht
Men kan dat soms gewild uitlokken ook, denk ik...
Oud 18 februari 2007, 14:56   #92
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Lijkt mij niet. Mensen die het echt niet uitmaakt welke huidskleur iemand heeft kun je niet "uitlokken" om te doen alsof. Meer succesvol vertoond: mensen die een probleem met enige (achterlijke, opdringerige, gewelddadige) CULTUUR signaleren, proberen neer te zetten als "racisten".

Maar ja, bestáán doet het allemaal.
Oud 18 februari 2007, 15:13   #93
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Citaat:
Klopt, daar is Wilders momenteel mee bezig.
Oud 18 februari 2007, 15:35   #94
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Klopt, daar is Wilders momenteel mee bezig.
Wilders is geen racist, hoewel de "gezetenen" dat wel graag zo willen laten lijken.
Evenmin waren Fortuyn en Van Gogh racisten en tegen die had de vergelijkbare hetze zulk verpletterend succes dat ik mij ook nu weer ongerust maak.

Hier Wilders in een interview met Volkskrant:
http://www.geertwilders.nl/index.php...=693&Itemid=76

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 februari 2007 om 15:57.
Oud 18 februari 2007, 17:37   #95
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Citaat:
Wilders is geen racist, hoewel de "gezetenen" dat wel graag zo willen laten lijken.
Evenmin waren Fortuyn en Van Gogh racisten en tegen die had de vergelijkbare hetze zulk verpletterend succes dat ik mij ook nu weer ongerust maak.

Hier Wilders in een interview met Volkskrant:
http://www.geertwilders.nl/index.php...=693&Itemid=76
Nee, Wilders is een islamofoob. Hoe verklaar je het anders dat hij twee volledig geïntegreerde moslims uit de regering wilt houden
Oud 18 februari 2007, 18:09   #96
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee, Wilders is een islamofoob. Hoe verklaar je het anders dat hij twee volledig geïntegreerde moslims uit de regering wilt houden
Wel, kennelijk ben jij zelf moslim òf weet je helemaal niet wat hun Politiek Manifest, de koran (tevens als "godsdienst" in omloop en daardoor geprivilegeerd in de Nederlandse Grondwet) inhoudt.
Geert weet dat wel, leest wat er staat èn hij was in die landen.

Andersdenkenden vinden in de koran (snelste vindplaatsen, echter plenty herhalingen en uitbreidingen voorhanden) zichzelf terug in ("gunstigst") 5:51 en indien niet behorend tot de "volkeren van het Boek", hoofdstuk 9.

Overkoepelende opdracht is de totale onderwerping van de wereld / het mensdom, waar mogelijk middels "overtuiging" en bij te grote onwilligheid, uitroeiïng.

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 februari 2007 om 18:10.
Oud 18 februari 2007, 18:12   #97
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, kennelijk ben jij zelf moslim òf weet je helemaal niet wat hun Politiek Manifest, de koran (tevens als "godsdienst" in omloop en daardoor geprivilegeerd in de Nederlandse Grondwet) inhoudt.
Geert weet dat wel, leest wat er staat èn hij was in die landen.

Andersdenkenden vinden in de koran (snelste vindplaatsen, echter plenty herhalingen en uitbreidingen voorhanden) zichzelf terug in ("gunstigst") 5:51 en indien niet behorend tot de "volkeren van het Boek", hoofdstuk 9.

Overkoepelende opdracht is de totale onderwerping van de wereld / het mensdom, waar mogelijk middels "overtuiging" en bij te grote onwilligheid, uitroeiïng.

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
Betwijfelt u de loyaliteit van katholieken ook wegens horigheid aan de Paus?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 18:29   #98
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Betwijfelt u de loyaliteit van katholieken ook wegens horigheid aan de Paus?
Als ze een extra Vaticaans paspoort op zak hebben, zeker en vast.
Oud 18 februari 2007, 22:35   #99
Chipie
Banneling

Standaard

Zonder commentaar...

Rel twee paspoorten kost coalitie zetels

De aanhang voor de coalitiepartijen is deze week sterk afgenomen. Dat bleek zondag uit een peiling...

Het gaat om de beoogde PvdA-staatssecretarissen Nebahat Albayrak (Jusitie; Nederlands en Turks) en Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken; Nederlands en Marokkaans). De PVV wilde afgelopen week een motie indienen om de benoeming van Aboutaleb en Albayrak te voorkomen, omdat zij twee paspoorten hebben. Volgens de PVV lopen bewindspersonen met twee paspoorten het risico van tegenstrijdige belangen.

Niet alleen kiezers van de Partij voor de Vrijheid (PVV) steunen volgens de opiniepeiler deze motie, maar ook die van de VVD (86 procent), het CDA (58 procent) en de PvdA (30 procent).

In vergelijking met de verkiezingen van november verliest het CDA zes van de huidige 41 zetels. De PvdA zou er nu vijf minder krijgen dan de in de november behaalde 33. Het ChristenUnie blijft op zes zetels staan. Hierdoor zouden de drie coalitiepartijen bij nieuwe verkiezingen met 69 zetels niet meer kunnen steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer.

Partijen die hun aanhang in deze peiling zien stijgen zijn de PVV (plus vier zetels) en VVD (vier extra zetels). De SP, GroenLinks en de Partij voor de Dieren krijgen er één zetel bij.

http://www.ad.nl/binnenland/article1099821.ece

Oud 18 februari 2007, 22:47   #100
willem1940NLD

Standaard

Ja, Chipie; ik ving dat ook al op via Nederlandse Radio-1.

Héél langzaam wordt Nederland wakker.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be