Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2007, 01:03   #81
G.E.
Vreemdeling

G.E.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
wanneer een vlaming wordt doodgestoken door een allochtoon, geeft geen enkele allochtoon hierom, wordt een allochtoon doodgestoken door een vlaming dan breken er rellen uit, is het puur racisme, en staat alles op zijn kop

Inderdaad, hieraan heb ik me ook al vaak geergerd!
G.E. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 17:47   #82
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ja, maar ik had het over veelvuldig voorkomend messen trekken + slachtoffers, tov het veel minder voorkomen van gebruik van vuurwapens + slachtoffers, terwijl men voor het tweede veel meer tamtam maakt en maatregelen neemt dan voor het eerste. En ik vraag me af of daar een reden voor is...
Over Walen en Vlamingen en bloemen beginnen is het zaakje op een zijspoor proberen te duwen. En misschien is daar ook een reden voor...
De reden voor meer incidenten met messen is zeer eenvoudig. Een mes is eigenlijk een perfect wapen voor een misdadig, om verschillende redenen:

1) je hebt geen kennis nodig om het te hanteren. Een vuurwapen hebben is 1 punt, maar als je er niet mee kan schieten, ben je er ook niets mee.
2) het is goedkoper dan een vuurwapen en je hebt er geen bijkomende kosten, zoals munitie voor nodig. Voor criminele doeleinden: zonder illegale geluidsdemper zal heel de buurt getuige zijn van je moord.
3) het is overal vrij te koop en binnen ieders handbereik in elk huisgezin.
4) het is discreet: platter dan een handvuurwapen, dikwijls nog opplooibaar en past zo in ieders binnenzak. Daarnaast maakt het geen geluid als je het gebruikt. Ooit al eens een kogel horen knallen?
5) men kan ze niet verbieden, want anders kan men niet in zijn primaire levensbehoeften voldoen. Of hoe ga je anders je eten verwerken?

Met andere woorden: messen zijn een probleem dat niet uit de samenleving te bannen is en om steekincidenten aan te pakken, moet men de diepere problemen in onze maatschappij onder ogen zien. Maar dat durven de politici niet.
Oud 24 februari 2007, 19:08   #83
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Een waalse dode is minder waard dan een vlaamse. Het slachtoffer viel in wallonie en niet in oostende of antwerpen dus wat zou een vlaming zich druk maken daarover. Vlamingen denken enkel aan zichzelf. Wat met een ander gebeurt intresseert hen geen zier maar owee als één van ons wordt aangepakt dan moet de wereld plots stilstaan. Maar als het 30 meter verder is dan de taalgrens is het plots een fait divers.

Wanneer ga jij eens hier ophouden met je domme onwetende zever.

De persoon die in wallonie is doodgestoken is schandalig en hoort niet.Moest ik een middel hebben om die jongen er bovenop te helpen of zeg maar terug tot leven te brengen ik zou dit zeker en vast doen maar we mits betaling(logisch).

Vlamingen denken enkel aan zichzelf. ,bewijst nog maar eens je onwetendheid.

En het is logisch dat aangezien er in vlaanderen iets gebeurt je daar ook meer van wakker ligt,het gebeurt nu eenmaal dichter bij huis en vooral in je eigenste vlaanderen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 16:54   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Een hele boel Zwitsers hebben een wapen in huis en dan niet zomaar een proppenschietertje. Ze hebben nl. een wapen van het Zwitsers leger thuis staan, ze krijgen dat daar mee naar huis.
2/3 van de Zwitsers zijn daar schijnbaar niet zo gelukkig mee (las ik vroeger ook al!):
http://www.swisstxt.ch/TSR1/108-00.html#
sorry, ik kan enkel een screendump ervan nemen, geen .txt copie

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 april 2007 om 16:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 17:00   #85
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Sex en geweld, 2 van de favoriete zaken des mensen, toch niet verbazend nee?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 17:02   #86
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Aangezien er veel minder geweld in onze samenleving is dan 20, 40, 60, 80 of 100 jaar geleden, moeten we vooral voortdoen zoals we bezig zijn.

Onze maatschappij wordt steeds minder gewelddadig. Dat is toch goed?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Volgens een opiniepeiling... sinds wanneer bewijst dat iets?: dat geeft enkel weer wat mensen horen en lezen in de media.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be