![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Dat had ik reeds begrepen. Maar historisch gezien bent u het met mij eens dat Petrus de kerk van Rome niet heeft gesticht. Dat mag ik dus aannemen.
Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2007 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat weet ik eerlijk gezegd gewoonweg niet.
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Idd
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Stelt u zich nooit vragen over de correcte historiciteit van de toch vaak apologetische geschiedenis van uw kerk? Of is dat voor u niet van primordiaal belang?
Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2007 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Want de vraag over de Romeinse gemeentestichting neemt niet weg dat Jezus een herder wou voor zijn kudde, één herder zelfs, niet twee of drie, of alle 12 apostelen. Hij heeft Zijn leerlingen gekozen, maar één uitgekozen om herder te zijn. En dat is Petrus. Christus vraagt hem om zijn kudde te hoeden (Joh 21,15-19). Zo ook zijn opvolgers, tot Christus terugkomt. In zijn afscheidsrede zegt Christus: Zie, Ik zal bij u zijn, tot het einde der tijden (Mt.28,20). Dat is precies wat de Kerk probeert te doen: de kudde hoeden tot Christus terugkeert.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 2 juni 2007 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Uit vele vroege geschriften weten we dat Petrus in Rome is gestorven', dan beschouw ik zulke uitspraak als op zijn minst voorbarig. We weten dat niet echt. Maar goed, ik ga er van uit dat voor u het geloof primeert en u zich daar niet zoveel vragen over stelt. Ik begrijp dat laatste niet zo goed maar ik respecteer dit ten volle natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2007 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat historici, archeologici en andere wetenschappers zich moeten toeleggen op onderzoek naar de mogelijkheden of Petrus daar daadwerkelijk geweest is. Maar ik vrees dat men nooit echte 100% harde bewijzen zal hebben dat hij er absoluut wél (wat katholieken zou behagen) of absoluut niét (wat protestanten zou behagen) zou geweest zijn.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 2 juni 2007 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Hmmm de naam christen mag wel veranderen moh moet het ?!
ow sorry ik wou ook deel uit maken van den topic of stoor ik ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige wat mij stoort is je taalgebruik.
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar u als persoon stoort me niet. Niemand stoort me. Zelfs de Benedictus stoort me niet noch Khomeiny of Boeddha. Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2007 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Dat is dan héél duidenlijk dat ik hier een storend element ben ....want zo wordt het dan ook geformuleert .
Ik denk dat jullie 2 broers zen zo veel mekaar opjagen enzovoort en gezwegen van julie taalfouten en houding . Einde discutie ik voelde mij hier al ni welkom en verpruts men tijd hier bemerk ik . salut ![]() JA ik doe dit geschrijf MET redenen en neen tegen julie kan ik dat niet beginnen uit te leggen bemerkte ik ....vindt ook jammer dat ik hier moet gaan vingers wijzen zoals men met mijn taalgebruik doet ....wie weet ken ik meer talen dan u . Triestig landje pffff erg . Dada ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De mensen hier maken zich drukker over de Paus dan over de historische Jezus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Het mij aantrekken doe ik niet enkel even prestigieus antwoorden met een sociale noot
![]() da komt door die hollanders hier enzo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onzin. Dit is een openbaar forum en de vraag of iemand al dan niet welkom is, is irrelevant. Het enige wat meerdere forummers hebben gevraagd is een kleine moeite doen om fatsoenlijk Nederlands te schrijven. Dat is alles.
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Das teveel moeite als ik rondkijk en boven me kijk ....achja de nieuwe naam voor de christenen is niet voor deze werelds dimentie hup ga wa oorlog voeren wa we al eeuwen doen . Ik NIET en niets onzin met dat wat ik bemerk ....kleine moeites kosten LOON en tijds verspil ! |
|
![]() |
![]() |