![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intussen is het toch al het tweede punt in hun programma geworden. Net wat ik destijds vroeg. Ik wilde dat dit punt helemaal vooraan kwam te staan en niet ergens in het midden of, zoals in het miniboekje dat iedereen ooit in de bus kreeg, helemaal achteraan. Volgens mij wordt echter niet duidelijk genoeg gemaakt wat het Bindend Referendum Op Volksinitiatief precies is. Ik vroeg me in de tijd dat ik er discussie over voerde met de studiedienst zelfs af of ze daar wel wisten wat het BROV precies was. Het VB noemt nu de punten op die het zélf via het BROV zou willen veranderen. Dat is het echter geen initiatief vanuit het volk maar vanuit de partij. Hoe dan ook, ik ben er tevreden mee dat het BROV punt nummer twee in het VB-programma is geworden. Ik ben niet tevreden met de indruk die iemand onvermijdelijk krijgt bij het lezen van de tekst die erbij staat. Het is echter al vele malen beter dan partijen zoals de CD&V en N-VA die zelfs van geen hondenbrokreferenda willen weten, en zeker beter dan de partijen die het wél in hun programma hadden staan maar die, na 8 jaar aan de macht te zijn geweest, niet eens de grondwet ter herziening hebben vatbaar verklaard. Wat nochtans een voorwaarde is opdat een volgende regering het referendum zou KUNNEN invoeren.
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een duidelijkere uitleg over wat het BROV precies is. Het volk moet weten dat het ZELF een bindend referendum kan vragen en wat daartoe de voorwaarden zijn. Dat dit NIET via de partij hoeft te gaan.
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toegegeven, na de LDD en de VLD (sic...) heeft het VB op dit punt het meest verregaande programma, maar dat is - om je vraag te beantwoorden - niet genoeg. Ten eerste moet het element "op volksinitiatief" geoperationaliseerd worden, en ten tweede zou de partij hier net als van de onafhankelijkheid of de veiligheid een prioriteit moeten van maken om geloofwaardig te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En maak jij je partij maar eens duidelijk dat het Vlaanderen, Vlaanderen, Vlaanderen moet zijn in plaats van Belgique, alsook dat het tijd wordt dat ze het BROV 'ergens' in hun programma opnemen.
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Moest je wat meet de dagelijkse politieke commentaar op de VB-website lezen dan zou je weten dat alle belangrijke problemen aangekaart worden, waarvan enkel een minderheid ivm vreemdelingen. Hoewel dat laatste wellicht het belangrijkste probleem is van heel het westen. Een meerderheid van allochtonen verlaat de school zonder diploma en eindigt zo gemakkelijk in de werkloosheid of erger. Is dat geen reuzegroot probleem dat van alle partijen de nodige aandacht zou moeten krijgen? Of denk je dat zien, horen en zwijgen van de 'democratische' partijen de oplossing is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarschijnlijk niet, net zoals Verhofstadt die in 1999 van het BROV een belangrijk campagnepunt maakte om het voorgoed te droppen eenmaal hij eersteminister was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar zijn we intussen al zeker van.
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar pas ik voor. Referenda zijn geen multiple-choice vragen.
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oh die laatste moet je echt eens op een lokaal VB-ensemble zeggen, je krijgt gegarandeerd dit te horen: "Die bruin manne die willen nie werke, alleen ons vrouwe verkrachten" (echt gehoord, 4 jaar geleden)
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Beter lezen.
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom hebben politici volgens u de wijsheid (meer) in pacht (dan de bevolking zelf)? Van wat ik zie van de top politiek is mijn conclusie dat een groot deel van hen in de gevangenis thuishoort, een ander deel aanzienlijk dommer is dan de gemiddelde mens die ik in het dagelijks leven ontmoet, haast allen partijslaven zonder eigen mening zijn en zogoed als geen enkele politicus het belang van de bevolking (laat staan de toekomstige generaties) centraal stelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Het staat zelfs in hun proeve van grondwet: artikel 41 tem 43 pag 25 vd brochure. (Vervelend dat ik geen tekst kan copiëren.)
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 25 februari 2007 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben jij er soms zeker van dat het parlement bevolkt is met mensen die beter weten waar ze voor stemmen dan jij en ik? Dat zij de burger vertegenwoordigen als zij het ja/neen-knopje indrukken en niet aan de partijdwang gehoorzamen? Het is verdorie juist omdat ZIJ bang zijn voor die 'ernstige' referenda waar jij niet voor past dat zij het referendum weigeren in te voeren!
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 februari 2007 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik kan me wel voorstellen dat spijtig genoeg overal al eens onbehoorlijke praat verkocht wordt. Bij autochtonen, mogelijk zelfs door NVA-ers, en bij allochtonen. Overigens vind ik dat NVA-ers beter iets anders doen dan ons VB-ers aanvallen met iets dat je 4 jaar eens ergens gehoord hebt. |
|
![]() |
![]() |