Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2007, 21:14   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Alle onderscheiden zijn futiel, juist. Leg dat echter eens uit als het klettert tussen links en rechts.
Ja op politiek vlak zijn er verschillen. We leven toch ook in een democratie waar er een politieke strijd is. Gelukkig maar, dat is ooit anders geweest in bepaalde landen. Maar als mensen zijn we toch allemaal gelijkwaardig. Alleen, sommige partijen willen dit niet inzien en sommige mensen zoals Rob Klop zeker niet. En als je dan in één partij veel Robben hebt, die kloppen ,dan stelt er zich een probleem.

Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2007 om 21:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 21:15   #82
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja op politiek vlak zijn er verschillen. We leven toch ook in een democratie waar er een politieke strijd is. Gelukkig maar, dat is ooit anders geweest in bepaalde landen. Maar als mensen zijn we toch allemaal gelijkwaardig. Alleen, sommige partijen willen dit niet inzien en sommige mensen zoals Rob Klop ook niet.
Wat is de definitie van "mensen"in jouw context. Dutroux is gelijkwaardig in zijn streven naar seksueel genot als eender welk ander persoon?
"Rechtse zak" is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 21:15   #83
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Rechtse zak" Bekijk bericht
Tussen geboorte en sterven zit een heel leven. Een leven van identiteits-be-leving. Identiteit is dus wel degelijk belangrijk. Of dat nu die van een homo, moslim - die zijn niet echt tuk op de eerste categorie- Vlaming, Waal of ecofascist is, ze zijn niet zo banaal als jij ze wil voorstellen.

Grappig is evenzeer dat de ene identiteistbeleving door sommigen wordt gemarginaliseerd ( bv Vlaming-zijn) en de ander (bv homo-zijn) wordt opgehemeld door mensen die nu eens identiteitsbeleving hoog in het vaandel voeren en dan weer tot een verwerpelijke enge particluariteit herleiden.
'vlaming-zijn' is nu niet meteen een identiteitsbeleving waar ik erg in kan opgaan.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 21:18   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is de definitie van "mensen"in jouw context. Dutroux is gelijkwaardig in zijn streven naar seksueel genot als eender welk ander persoon?
Neen, natuurlijk niet, maar nu ga jij alweer beginnen met uitzonderingen. Ik spreek over de mensen in het algemeen. Het zijn ook niet allemaal Dutroux die rondlopen. De meeste mensen zijn fatsoenlijke mensen. Maar ja, die komen nooit in de krant of op de TV.
Oud 15 maart 2007, 21:18   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, natuurlijk niet, maar nu ga jij alweer beginnen met uitzonderingen. Ik spreek over de mensen in het algemeen. Het zijn ook niet allemaal Dutroux die rondlopen. De meeste mensen zijn fatsoenlijke mensen. Maar ja, die komen nooit in de krant of op de TV.
Oud 15 maart 2007, 21:21   #86
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
'vlaming-zijn' is nu niet meteen een identiteitsbeleving waar ik erg in kan opgaan.
Welke dan wel? En als jij daarin niet opgaat, is er dan een reden om anderen zulks te ontzeggen?

Het linkse universeel atomisme heeft zich reeds lang meester gemaakt van vele geesten op het westerse halfrond. Identiteits-nationaliteits-religieuze-beleving is pas goed wanneer het zich ergens boven een of andere zandbak afspeelt. Dan heet onze media-dwangmatig collectief en moreel obligate houding plots: respect voor de ander.

Laatst gewijzigd door "Rechtse zak" : 15 maart 2007 om 21:22.
Oud 15 maart 2007, 21:24   #87
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
dat komt omdat gij zo'n held bent he
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 21:26   #88
"Rechtse zak"
Partijlid

Standaard

Citaat:
misschien pas jij dan beter in een land als iran of afganistan.
Je hoeft het zover niet te zoeken. Hoe zou een strafonderzoek in Turkije, Marokko, Tunesië, Congo verlopen, denk je?

Een voor een landen waarmee ons teergeliefd belgique al even teergeliefde contacten onderhoudt en dit middels vertegenwoordigers van bijzonder democratische partijen
Oud 15 maart 2007, 21:26   #89
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boadinges stoort zich uiteraard niet of iemand echt schuldig is dan wel verdacht. Een VB-flik is in haar ogen vanzelfsprekend onaantastbaar en vrij van elke zonde.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 21:29   #90
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
No way ... alhoewel ik de taliban wel eens graag zonder hoofddoek zou folteren.

Persoonlijk ben ik niet meteen tegen lijfstraffen en als het belangrijk is om info uit iemand te krijgen, dan moet men wel iets ondernemen.
Oud 15 maart 2007, 21:33   #91
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Boadinges stoort zich uiteraard niet of iemand echt schuldig is dan wel verdacht. Een VB-flik is in haar ogen vanzelfsprekend onaantastbaar en vrij van elke zonde.
Dat denk jij. Ik maak jullie er enkel op attent, dat juridisch gezien, Debie onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.

Jullie maken jullie toch ook druk als ik bij voorbaat zou speculeren over de schuldvraag bij een allochtone crimineel.

En nogmaals: het VB is als partij uit mijn gratie gevallen. Ze zijn in niets consequent en huilen teveel mee met de wolven in het bos. Ik reken in ieder geval niet dat er enig verschil zullen maken in onze maatschappij.

Ik sta achter een streng migrantenbeleid en ga er van uit dat men criminelen moet behandelen zoals ze in hun land van herkomst berecht zouden worden, maar ik sta op veel punten niet achter de lakse poco politiek van het VB.
Oud 15 maart 2007, 21:36   #92
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke dan wel? En als jij daarin niet opgaat, is er dan een reden om anderen zulks te ontzeggen?
ik vind vlaming zijn nogal plattekes als identiteit.
ik heb bovendien zo geen welbepaalde volkse identiteit nodig. ik ben een individu. daar heb ik genoeg aan.

ik ontzeg anderen hun zielige dansjes rond een welbepaalde vlag niet, maar ik weet wel tot wat een totalitaire tirannieke regimes zulke achterhaalde indentiteitsbeleving kan leiden.

Citaat:
Het linkse universeel atomisme heeft zich reeds lang meester gemaakt van vele geesten op het westerse halfrond. Identiteits-nationaliteits-religieuze-beleving is pas goed wanneer het zich ergens boven een of andere zandbak afspeelt. Dan heet onze media-dwangmatig collectief en moreel obligate houding plots: respect voor de ander.
ocharme toch.
jij mag best een grote vlaamse vlag boven je bed hangen hoor.
brave jongen.
Oud 15 maart 2007, 21:40   #93
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Ga eens met Debie praten en dan weet je pas wiens rechten worden geschonden!
Voor één keer geef ik je gelijk.
Debie heeft daar niets mee te maken!
De enige dader van alle misdaden is immer Khaled Sjeik Mohammed!
Hij heeft alles bekend!
Bush heeft hem wel gemarteld, maar hij heeft EERLIJK bekend!
En natuurlijk was hij het die PDW wou doodschieten, nogal wiedes.
En dat martelen, wie deed dat? WIJ WETEN MEER!

Veroordeel de man voor alles!
Ga naar guantanamo Hotel in Cuba: vraag al je gepikte goederen terug!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 21:40   #94
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
boadivlaamsbelanga heeft dan ook last van een achterlijke extreem-rechtse etnisch-culturele identiteitsbeleving waarbij ze zichzelf ziet als een walkure die gesneuvelde vlaamsch bart debiekes naar het walhalla leidt.
Oud 15 maart 2007, 21:41   #95
Boadicea

Standaard

Citaat:
ik vind vlaming zijn nogal plattekes als identiteit.
ik heb bovendien zo geen welbepaalde volkse identiteit nodig. ik ben een individu. daar heb ik genoeg aan.

ik ontzeg anderen hun zielige dansjes rond een welbepaalde vlag niet, maar ik weet wel tot wat een totalitaire tirannieke regimes zulke achterhaalde indentiteitsbeleving kan leiden.

ocharme toch.
jij mag best een grote vlaamse vlag boven je bed hangen hoor.
brave jongen.
Nu snap ik wat links dwars zit: individualisme. Jij bent een individu, omdat je niet op een groep kan rekenen.

Een volk kan samenspannen en zijn doel bereiken. Linksen verdelen en heersen, zoals de dictator Ceasar. Ze piekeren op Hilter, maar vergeten hoeveel doden de Romeinen op hun geweten hebben. Ze vergeten graag de genocides uit de Oudheid.

In beschouw mezelf als een deel van een groep, een identiteit en wie niet in het plaatje wil passen ... tja, die moet het maar weten.
Oud 15 maart 2007, 21:42   #96
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:

Persoonlijk ben ik niet meteen tegen lijfstraffen en als het belangrijk is om info uit iemand te krijgen, dan moet men wel iets ondernemen.
krijg jij soms nog op je blote billetjes van je papa?
Oud 15 maart 2007, 21:44   #97
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu snap ik wat links dwars zit: individualisme. Jij bent een individu, omdat je niet op een groep kan rekenen.

Een volk kan samenspannen en zijn doel bereiken. Linksen verdelen en heersen, zoals de dictator Ceasar. Ze piekeren op Hilter, maar vergeten hoeveel doden de Romeinen op hun geweten hebben. Ze vergeten graag de genocides uit de Oudheid.

In beschouw mezelf als een deel van een groep, een identiteit en wie niet in het plaatje wil passen ... tja, die moet het maar weten.
maw jij bent een kuddebeest. goed voor jou.
trouwens hitler kende er ook wat van, van verdelen en heersen.
die had bovendien groot ontzag voor de romeinen.
maar die informatie heb je als kuddebeest kennelijk nog niet opgedaan.
Oud 15 maart 2007, 21:46   #98
jef
Gouverneur

Standaard

Debie moet wel een heel sterke kerel zijn, volgens de advokaat van het ingevoerd crapuul vlogen de slachtoffers door de lucht.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 21:47   #99
Boadicea

Standaard

Citaat:
boadivlaamsbelanga heeft dan ook last van een achterlijke extreem-rechtse etnisch-culturele identiteitsbeleving waarbij ze zichzelf ziet als een walkure die gesneuvelde vlaamsch bart debiekes naar het walhalla leidt.
Man man man, je kent me compleet niet. Ik ben inderdaad extreem rechts, maar beschouw mezelf als een gewone, simpele huisvrouw, die zich afvraagt waarom links altijd op de kap van rechts zit, maar geen kritiek verdraagt.

En wat Bart Debie betreft: mij maakt het niet uit wat ze met die kerel aanvangen. Het VB is mijn partij niet meer. Ik heb mijn partijkaart geannuleerd en nog krijg ik de pek en veren over me.

Ik zeg zelf dat het VB een partij zonder ruggengraat is en me daarin diep teleurgesteld heeft, maar blijkbaar snappen jullie het niet. Jullie zijn bang van een bende kontlikkers en klagers, die dankzij jullie nog meer sympathie krijgen.

Linkiewinkies: jullie maken het VB groot. Stop met er op te kankeren en laat ze eens mee regeren. Je zou ze geen grotere afgang kunnen bezorgen, want alles wat hier in België in een regering komt, gaat af als een gieter.
Oud 15 maart 2007, 21:48   #100
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De Bie kreeg het meeste aantal voorkeurstemmen in borgerhout. hij is een man die demulticriminele puinhoop echt wou aanpakken. En staat nu voor derechter voorwat? klachten van criminele allochtonen en drugsgebruikers.

maar ja je kan in dit land beter met de statistieken knoeien dan echt iets aan de onveiligheid doen.
Hebt u soms informatie die toelaat om de bewijsvoering tegen De Bie te ontkrachten? Blijkbaar was die nogal stevig. Slaan met ijzeren staven en zo. Schoon volk hebben ze bij het VB.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be