Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2004, 22:00   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

En tenslotte: een boek met dergelijke tips in verspreiden... Dat is duidelijk een radicale imam. Maar als je over zijnen boek iets zegt en beweert dat hij een radicale imam is die moet buitengegooid worden uit die moskee, dan ben je de moslims aan 't stigmatiseren, zeker? Hoe idioot kan 'n mens zijn? Je helpt de moslims niet door hier in België en elders in West-Europa radicale moslims te gedogen. En je zegt het zelf: Er zijn ook gematigde moslims. Geen reden dus om die radicale imams hun gang te laten gaan. En erover te zwijgen. Als ik over dienen boek begin, dan HELP ik juist de gematigde moslims. [/quote]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Wat wil ik meer? Dat men minder schroom heeft om de moslims te stigmatiseren. Dat is alles. Zoiets had die moord kunnen VOORKOMEN. Dat meisje werd vermoord omdat de overheid en ook de politiek correcten TE VEEL ZWEGEN. Ze waren te naïef en staken hun kop in het zand. Nu is het te laat en kan men dat meisje niet meer terugbrengen. Wat ik aanklaag is dat er eerst een eremoord moet plaatsvinden vooraleer men wil toegeven dat er iets aan de hand is! Bovendien ben je niet eerlijk. Toen in Duitsland een zwarte vermoord werd door een neo-nazi zeiden de politiek correcten: Dit is geen gewone moord, het was een racistische moord. Men maakte een onderscheid. Toen die Marrokaan in Borgerhout vermoord was, braken er rellen uit en schreeuwden die AELers dat het een racistische moord was. En bij een eremoord zouden we dat onderscheid plots NIET meer maken en zouden alle moorden plots gelijk zijn?!
Dus zie jij nog een reden voor een eremoord? IK NIET!En jij wil één eventuele moord voorkomen door een ganse bevolkingsgroep te stigmatiseren??? Wat doe je dan met alle onschuldigen? Je verontschuldigen of niet?
Hoe doe je dat trouwens, dat verhoeden?? Massale deportatie? dan heb je eventueel een NIMBY-moord: Not In My BackYard... Of neem je concentratiekampen terug in gebruik? Een flik naast elke potentiëleverdachte? Er bestaat een SWB en het wordt gebruikt.Dat boek van die idiote imam: elke vlaamse vrouwentoekker weet dat hij de dag nadien zijn vrouw met een zonnebril naar haar werk stuurt, daarvoor heeft hij dergelijk boek zelfs niet nodig....(mijn dactylo kwam regelmatig met een zonnebril werken, en ze was noch islamiet noch kende ze zelfs maar een islamiet.)
Het boek werd uit de rekken gehaald en die idioot heeft (terecht)problemen met het gerecht

Een ganse groep stigmatiseren omdat één uit die groep iets misdeed, of zou kunnen misdoen, d�*t deed iemand anders al, ten onrechte, is nu wel bewezen, maar een luidruchtige groep in het land vroeg het zo...

Ik merk dat je redeneert in termen van "politiek correcten", die in jouw ogen de schuld van alles lijken te zijn: welk probleem heb je met correct te zijn, ook op politiek gebied??
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 22:03   #82
filosoof
Banneling

Standaard

En tenslotte: een boek met dergelijke tips in verspreiden... Dat is duidelijk een radicale imam. Maar als je over zijnen boek iets zegt en beweert dat hij een radicale imam is die moet buitengegooid worden uit die moskee, dan ben je de moslims aan 't stigmatiseren, zeker? Hoe idioot kan 'n mens zijn? Je helpt de moslims niet door hier in België en elders in West-Europa radicale moslims te gedogen. En je zegt het zelf: Er zijn ook gematigde moslims. Geen reden dus om die radicale imams hun gang te laten gaan. En erover te zwijgen. Als ik over dienen boek begin, dan HELP ik juist de gematigde moslims. [/quote]

Citaat:
Wat wil ik meer? Dat men minder schroom heeft om de moslims te stigmatiseren. Dat is alles. Zoiets had die moord kunnen VOORKOMEN. Dat meisje werd vermoord omdat de overheid en ook de politiek correcten TE VEEL ZWEGEN. Ze waren te naïef en staken hun kop in het zand. Nu is het te laat en kan men dat meisje niet meer terugbrengen. Wat ik aanklaag is dat er eerst een eremoord moet plaatsvinden vooraleer men wil toegeven dat er iets aan de hand is! Bovendien ben je niet eerlijk. Toen in Duitsland een zwarte vermoord werd door een neo-nazi zeiden de politiek correcten: Dit is geen gewone moord, het was een racistische moord. Men maakte een onderscheid. Toen die Marrokaan in Borgerhout vermoord was, braken er rellen uit en schreeuwden die AELers dat het een racistische moord was. En bij een eremoord zouden we dat onderscheid plots NIET meer maken en zouden alle moorden plots gelijk zijn?!
Je spreekt over "een eremoord die door de fout van de politiek-correcten niet werd voorkomen:WAAR & WANNEER, HOE
Dus zie jij nog een reden voor een eremoord? IK NIET! En jij wil één of zelfs dieeventuele moorden voorkomen door een ganse bevolkingsgroep te stygmatiseren??? Wat doe je dan met alle onschuldigen in die groep? Je verontschuldigen of niet?
Hoe doe je dat trouwens, dat verhoeden?? Massale deportatie? dan heb je eventueel een NIMBY-moord: Not In My BackYard... Of neem je concentratiekampen terug in gebruik? Een flik naast elke potentiëleverdachte?

Er bestaat een SWB en het wordt gebruikt.

Dat boek van die idiote imam:
elke vlaamse vrouwentoekker weet dat hij de dag nadien zijn vrouw met een zonnebril naar haar werk stuurt, daarvoor heeft hij dergelijk boek zelfs niet nodig....(mijn dactylo kwam regelmatig met een zonnebril werken, en ze was noch islamiet noch kende ze zelfs maar een islamiet.)
Het boek werd uit de rekken gehaald en die idioot heeft (terecht)problemen met het gerecht

Een ganse groep stygmatiseren omdat één uit die groep iets misdeed, of zou kunnen misdoen, d�*t deed iemand anders al, ten onrechte, is nu wel bewezen, maar een luidruchtige groep in het land vroeg het zo...

Ik merk dat je redeneert in termen van "politiek correcten", die in jouw ogen de schuld van alles lijken te zijn: welk probleem heb je met correct te zijn, ook op politiek gebied??
Oud 21 januari 2004, 22:03   #83
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
EHoe doe je dat trouwens, dat verhoeden?? Massale deportatie? dan heb je eventueel een NIMBY-moord: Not In My BackYard... Of neem je concentratiekampen terug in gebruik? Een flik naast elke potentiëleverdachte?
Tiens, waar is uw wijkagent die iedereen kent plots naartoe? Wat is er met die diplomaat gebeurd?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 22:06   #84
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
EHoe doe je dat trouwens, dat verhoeden?? Massale deportatie? dan heb je eventueel een NIMBY-moord: Not In My BackYard... Of neem je concentratiekampen terug in gebruik? Een flik naast elke potentiëleverdachte?
Tiens, waar is uw wijkagent die iedereen kent plots naartoe? Wat is er met die diplomaat gebeurd?
In Antwerpen legt die een kaartje op 't commissariaat, helaas...tot groot genoegen van FDW....

http://www.cowdance.com dan ben je effe braaf!
Oud 21 januari 2004, 22:15   #85
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus zie jij nog een reden voor een eremoord? IK NIET! En jij wil één of zelfs dieeventuele moorden voorkomen door een ganse bevolkingsgroep te stygmatiseren??? Wat doe je dan met alle onschuldigen in die groep? Je verontschuldigen of niet?
Hoe doe je dat trouwens, dat verhoeden?? Massale deportatie? dan heb je eventueel een NIMBY-moord: Not In My BackYard... Of neem je concentratiekampen terug in gebruik? Een flik naast elke potentiëleverdachte?
Oncelinx heeft acht moslimfundamentalisten benoemd in de moslimexecutieve. Dat boek van dienen imam was aanzetten tot geweld en dat is nog altijd strafbaar. Ge moet hier niet komen zeveren en lullen over autochtone vrouwen die slaag krijgen. Ik weet dat dat gebeurt, maar daar gaat het hier niet over. Als een autochtone vrouw slaag krijgt, dan spreekt men daar schande van. Punt. Zeker als het zich herhaaldelijk voordoet en daar hebben we 't hier over. Als een moslima slaag krijgt, dan beginnen te politiek correcten te lullen dat we de moslims niet mogen stigmatiseren. Stel je voor dat ik zou zeggen: Jamaar je moet de andere kant opkijken die dactylo laten lopen want je mag de Vlaamse mannen NIET stigmatiseren. Enne, ik wéét dat sommige gematigde moslims Oncelinx haar acht moslimfundamentalisten NIET zien zitten en liever iemand anders zouden hebben. Bovendien zijn jonge moslimmeisjes nu gedwongen om te kiezen tussen ouders en maatschappij. Als ze zich te veel integreren in de maatschappij, worden ze verstoten door hun ouders. Dat zijn drama's. Bij allochtone meisjes zijn er veel meer psychische problemen en depressies dan bij autochtone meisjes. Het is gewoon NIET GOED dat een meisje die keuze moet maken. Ik heb trouwens gezegd dat ik de gematigde moslims het slachtoffer zijn of zullen zijn van Oncelinx haar acht moslimfundamentalisten in de moslimexecutieve. Ik ben dus NIET alle moslims aan het stigmatiseren. Dat is onzin. Als iemand het Vlaams blok racistisch noemt, dan stigmatiseer je ook de getraumatiseerde Vlaams blok sympatisant en -stemmer die het slachtoffer was van een zwaar misdrijf. Zo kan ik het ook. Of neem nu vrome Christenen die de CD&V te modern vinden op ethisch vlak. Die krijgen mee een slechte reputatie door die hetze tegen het Vlaams blok. Nochtans hebben we hier toch vrijheid van godsdienst?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 22:17   #86
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vergissing: sharia is een algemeen omvattende term: het aangehaalde gruwelijke voorbeeld komt uit een locale interpretatie van de sharia in het strafrecht, In Marokko bvb wordt de sharia absoluut niet gebruikt in het strafrecht, maar dan wel gedeeltelijk in het erf- en huwelijksrecht: dus sharia is een vlag die vele ladingen dekt en dan nog zeer afhankelijk is van de interpretatie van de rechter.....
Neen. Hier ga je juist in de fout. Er staat wat er staat. Punt. De tekst is voor ELKE MOSLIM GELIJK. En ja, in Kansas interpreteren die leraars de bijbel blijkbaar anders, want hier in Vlaanderen zijn er Katholieke scholen genoeg en daar leren ze de leerlingen NIET dat de aarde daadwerkelijk in zes dagen geschapen werd. Bij de Koran is het trouwens zo dat er veel minder ruimte is voor interpretatie. Maar de tekst is krek dezelfde voor de moslims in Sudan als voor de moslims die in Marroko of in België wonen. Punt uit. En als de moslims in Sudan deze tekst verkeerd interpreteren, waarom zouden de moslims hier in België het dan anders interpreteren? Vooral als je weet dat Oncelinx 8 moslimfundamentalisten benoemd heeft. Normaal zou ik je gelijk geven en ik heb jarenlang net hetzelfde als jij gedacht hierover. Maar als die Sudanezen dat toch zo verkeerd interpreteren, hoe verklaar je dan dat Oncelinx acht moslimfundamentalisten benoemt in de moslimexecutieve? Leg mij d�*t eens uit?
Stefanie,
voor zover ik weet, en Mustafa schreef dat ook al, bestaat er geen tekst van de sharia: het is rechtsleer, ttz wat de rechter weet over vorige rechtspraak en de tekst uit de koran: dus ruimte genoeg voor interpretatie en keuze, zoals het marokkaans voorbeeld aantoont, maar ook voor willekeur onder druk van de locale gewoontes en opinie, zoals het soedanese voorbeeld aantoont.

Wat jouw (of Onclinx "fundamentalisten" uit de moslimexecutieve hierbij komen doen ontsnapt me, maar die benaming werd hen gegeven door de staatsveiligheid, en die heeft het meestal ook maar van "horen zeggen", zie het geval Soetkin Collier..
Oud 21 januari 2004, 22:18   #87
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

In Antwerpen legt die een kaartje op 't commissariaat, helaas...tot groot genoegen van FDW....

http://www.cowdance.com dan ben je effe braaf!
Ha ja, de Antwerpse politie heeft het weer gedaan. Maar dan wel een beetje komen ambetant doen over stigmatiseringen, he?

http://www.hypocrisy.com/ dan ben je braaf! 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 22:21   #88
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stefanie,
voor zover ik weet, en Mustafa schreef dat ook al, bestaat er geen tekst van de sharia: het is rechtsleer, ttz wat de rechter weet over vorige rechtspraak en de tekst uit de koran: dus ruimte genoeg voor interpretatie en keueze, zoals het marokkaans voorbeeld aantoont, maar ook voor willekeur onder druk van de locale gewoontes en opinie, zoals het soedanese voorbeeld aantoont.

Wat jouw (of Onclinx "fundamentalisten" uit de moslim hierbij komen doen ontsnapt me, maar die benaming werd hen gegeven door de staatsveiligheid, en die heeft het meestal ook maar van "horen zeggen", zie het geval Soetkin Collier..

Neen! Fout! Fout! Fout! Ge zijt VOLLEDIG mis! Ten eerste staat er hier een GROVE leugen. Marroko heeft de sjaria niet!!! De Marrokaanse wetgeving is niet de Islamitische wetgeving! Ze is er alleen op GEBASEERD. Ge zit hier te liegen dat ge zwart ziet. Alleen Saudi-Arabië heeft de Sjaria en ik geloof Sudan ook.
Oud 21 januari 2004, 22:37   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Stefanie,
voor zover ik weet, en Mustafa schreef dat ook al, bestaat er geen tekst van de sharia: het is rechtsleer, ttz wat de rechter weet over vorige rechtspraak en de tekst uit de koran: dus ruimte genoeg voor interpretatie en keueze, zoals het marokkaans voorbeeld aantoont, maar ook voor willekeur onder druk van de locale gewoontes en opinie, zoals het soedanese voorbeeld aantoont.

Wat jouw (of Onclinx' "fundamentalisten" uit de moslim hierbij komen doen ontsnapt me, maar die benaming werd hen gegeven door de staatsveiligheid, en die heeft het meestal ook maar van "horen zeggen", zie het geval Soetkin Collier..

Neen! Fout! Fout! Fout! Ge zijt VOLLEDIG mis! Ten eerste staat er hier een GROVE leugen. Marroko heeft de sjaria niet!!! De Marrokaanse wetgeving is niet de Islamitische wetgeving! Ze is er alleen op GEBASEERD. Ge zit hier te liegen dat ge zwart ziet. Alleen Saudi-Arabië heeft de Sjaria en ik geloof Sudan ook.
Dat schreef ik gister al over Marokko: een deel van de sharia wordt toegepast in erfenis- en familierecht, de rest legde de wetgever naast zich neer: bewijs dat de sharia niet voor elke moslim dezelfde is...
Dus dat liegen en zwart zien van mij ...
Omdat VB-Hanne naar Amnesty International verwees om te bewijzen dat christenen in Soedan aan de sharia onderworpen zijn heb ik gisteravond de 4 laatste rapporten van AI over Soedan nagevlooid op die woorden "sharia" en Islamic law", zonder resultaat... maar wél een massa verschrikkingingen, zoals ik verwachtte in een land waar en bugeroorlog samen valt met een godsdienstoorlog tussen drie bevolkingsgoepen en religies... en waar de christelijke guerillas "gesponsord" zijn door het westen. (olie, weet je)
Ik vermoed dat in het land een feitelijke anarchie heerst en dat zo iemand er ergens een rechter bijhaalt, die gebruikt wat hem opportuun lijkt, too bad als die rechter uit een andere clan, bevolkingsgroep of religie komt...
Oud 21 januari 2004, 22:58   #90
Stefanie
Minister-President

Standaard

Nee, toch niet. Ge spreekt in en uit. Ge zegt eerst dat er verschillende soorten sjaria's zijn en "bewijst" dat met Marroko. Maar Marroko hééft helemaal de sjaria niet. Met ruimte voor interpretatie of keuze heeft dat NIETS te maken. Het feit dat Marroko een deel van de sjaria overneemt, zegt toch niets over keuze of interpretatie? Ik kan even niet meer volgen, hoor. Als ge wéét dat Marroko de sjaria NIET heeft, waarom begon ge'r daarnet dan over??? Wat kwam uw bericht over Marroko hier dan doen???
Oud 21 januari 2004, 23:38   #91
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Filosoof, ge zit te zeveren.

Marokko heeft, net als Tunesië trouwens, in bepaalde delen van zijn rechtstelsel wél de sharia zitten, voorbeeld : erfenisrecht.
En niks geen interpretatie, onnozele hals, de koran zegt dat een vrouw slechts de helft erft van wat haar broer erft. Die sharia-wet wordt in beide landen ook toegepast. Dat dient niet geïnterpreteerd te worden, dat is zo. Punt uit. Deze koranwetten betreffende de erfenissen geven trouwens in Tunesië aanleiding tot ellenlange ellendige twisten tussen broers en zussen. Hele families worden erdoor uiteen gedreven.

Trouwens, wist ge dat bvb. Tunesiërs voor bijna alle andere moslims een zeer kwalijke reputatie hebben, als zouden ze halve kafiroun zijn geworden! Juist omdat ze zo weinig sharia-gehalte in hun rechtsstelsel hebben. Daarom ook dat de moslimvrouwen uit andere landen bijzonder tuk zijn op een huwelijk met een Tunesiër. De Marokkaanse meisjes liggen gewoon aan hun voeten, omdat ze in Tunesië monogaam zijn en als vrouw ook de echtscheiding mogen aanvragen op europees geïnspireerde gronden, iets waarvan een moslima elders slechts kan dromen...

Ge zijt gewoon aan het lullen over iets waar ge geen bal van weet beste filozeveraar, zoals nogal dikwijls. Voil�* ik heb u nu eens goed mijn gedacht gezegd, gij opgeblazen machokikker. Een andere verklaring vind ik niet voor uw pro-islam gedachtengoed. Hebt ge misschien ook zin in polygamie, totale macht over de vrouwen in uw huishouden, een groter erfdeel dan uw zus(sen), 72 houries in het paradijs,...of wa? Of zijt ge écht stom?

De groetjes,

Dutch

(ik word raar of zelden boos, maar zal nu wel hormonaal zijn zeker...allez, allah beweert toch via de mond van zijn mottige tweelingsbroer Mohamed dat een vrouw met menses niet meer weet wat ze doet, zodus, filozeveraar, aangezien ik nu mijn regels heb kan ik u verrot schelden, kan er niets aan doen )

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 23:40   #92
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat wil ik meer? Dat men minder schroom heeft om de moslims te stigmatiseren. Dat is alles. Zoiets had die moord kunnen VOORKOMEN. Dat meisje werd vermoord omdat de overheid en ook de politiek correcten TE VEEL ZWEGEN. Ze waren te naïef en staken hun kop in het zand. Nu is het te laat en kan men dat meisje niet meer terugbrengen.
welke politiek correcten? Kan u mij eens zeggen wie de politiek correcten zijn in Soedan, aangezien u die blijkbaar kent?
Ik ben al blij dat Amnesty International, dat door velen wel zal afgedaan worden als links of politiek correct, zich bezighoudt met die materie, want totnog hebben de niet-politiek correcten zoals Hanne alleen maar een grote bek zonder er iets aan te doen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 23:51   #93
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Wat wil ik meer? Dat men minder schroom heeft om de moslims te stigmatiseren. Dat is alles. Zoiets had die moord kunnen VOORKOMEN. Dat meisje werd vermoord omdat de overheid en ook de politiek correcten TE VEEL ZWEGEN. Ze waren te naïef en staken hun kop in het zand. Nu is het te laat en kan men dat meisje niet meer terugbrengen.
welke politiek correcten? Kan u mij eens zeggen wie de politiek correcten zijn in Soedan, aangezien u die blijkbaar kent?
Ik ben al blij dat Amnesty International, dat door velen wel zal afgedaan worden als links of politiek correct, zich bezighoudt met die materie, want totnog hebben de niet-politiek correcten zoals Hanne alleen maar een grote bek zonder er iets aan te doen
Dit gaat niet over Soedan, maar over Nederland. Er was daar een eremoord op een Turks meisje. Jarenlang wilden de politiek correcten geen kritiek op de Islam horen. Men was bang om de moslims te stigmatiseren. Daardoor sloot men in Nederland de ogen voor de werkelijke toestand in de moslimgemeenschap in Nederland. Men zweeg angstvallig over dingen zoals eremoorden, om de moslims niet te stigmatiseren. Bij gevolg gedoogde men en trad men niet of te weinig op tegen radicalisme. Men liet maar begaan. Met het gevolg dat dat meisje nu dood is. En nu nog krijg ik hier op het forum te horen dat het gewoon een moord was en mag niet gezegd worden dat het een eremoord was. D�*t bedoel ik dus.
Oud 22 januari 2004, 00:16   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus zie jij nog een reden voor een eremoord? IK NIET! En jij wil één of zelfs drie eventuele moorden voorkomen door een ganse bevolkingsgroep te stygmatiseren??? Wat doe je dan met alle onschuldigen in die groep? Je verontschuldigen of niet?
Oncelinx heeft acht moslimfundamentalisten benoemd in de moslimexecutieve. Dat boek van dienen imam was aanzetten tot geweld en dat is nog altijd strafbaar. Ge moet hier niet komen zeveren en lullen over autochtone vrouwen die slaag krijgen. Ik weet dat dat gebeurt, maar daar gaat het hier niet over. Als een autochtone vrouw slaag krijgt, dan spreekt men daar schande van. Punt. Zeker als het zich herhaaldelijk voordoet en daar hebben we 't hier over. Als een moslima slaag krijgt, dan beginnen te politiek correcten te lullen dat we de moslims niet mogen stigmatiseren. Stel je voor dat ik zou zeggen: Jamaar je moet de andere kant opkijken die dactylo laten lopen want je mag de Vlaamse mannen NIET stigmatiseren. Enne, ik wéét dat sommige gematigde moslims Oncelinx haar acht moslimfundamentalisten NIET zien zitten en liever iemand anders zouden hebben. Bovendien zijn jonge moslimmeisjes nu gedwongen om te kiezen tussen ouders en maatschappij. Als ze zich te veel integreren in de maatschappij, worden ze verstoten door hun ouders. Dat zijn drama's. Bij allochtone meisjes zijn er veel meer psychische problemen en depressies dan bij autochtone meisjes. Het is gewoon NIET GOED dat een meisje die keuze moet maken. Ik heb trouwens gezegd dat ik de gematigde moslims het slachtoffer zijn of zullen zijn van Oncelinx haar acht moslimfundamentalisten in de moslimexecutieve. Ik ben dus NIET alle moslims aan het stigmatiseren. Dat is onzin. Als iemand het Vlaams blok racistisch noemt, dan stigmatiseer je ook de getraumatiseerde Vlaams blok sympatisant en -stemmer die het slachtoffer was van een zwaar misdrijf. Zo kan ik het ook. Of neem nu vrome Christenen die de CD&V te modern vinden op ethisch vlak. Die krijgen mee een slechte reputatie door die hetze tegen het Vlaams blok. Nochtans hebben we hier toch vrijheid van godsdienst?

Stefanie,
Je gaat er dus van uit dat in het geval Collier, de staatsveiligheid haar werk slecht deed, in het geval van de moslimexecutieve deed dezelfde staatsveiligheid haar werk dan weer goed... Zou jij misschien selectief kiezen uit de rapporten van de staatsveiligheid, welke je vooroordelen bevestigen en welke ze tegenspreken

Nu wil je ineens niet meer "de moslims" stigmatiseren, maar slechts sommigen. Bravo, je maakt vooruitgang , ik wil ook wel individuen, houdingen of partijen stigmatiseren, geen mensen naar afkomst (want d�*�*r draait de discussie toch om, hé?). Je spreekt over gematigde moslims die een deel van de executieve niet zien zitten. Ik dacht dat die verkozen was: dus meerderheid/minderheid?? (met mogelijk wat laster erbij )

Als een moslima slaag krijgt zit ze spijtig genoeg met hetzelfde probleem als een vlaamse: weggaan of blijven en de meeste vlaamse schijnen liever te blijven, zo blijkt, begrijpe wie kan. Wijkagenten komen helaas al lang niet meer tussen in dgl. gevallen, vlaams noch allochtoon.
Citaat:
Bovendien zijn jonge moslimmeisjes nu gedwongen om te kiezen tussen ouders en maatschappij. Als ze zich te veel integreren in de maatschappij, worden ze verstoten door hun ouders. Dat zijn drama's. Bij allochtone meisjes zijn er veel meer psychische problemen en depressies dan bij autochtone meisjes. Het is gewoon NIET GOED dat een meisje die keuze moet maken.
Hebben we niet allemaal op een bepaald ogenblik moeten kiezen? Ik wél! Jij niet? Ik vindt het positief dat jongvolwassenen leren keuzes maken. JIJ NIET? (hoewel ik eerlijk gezegd mijn eigen zoon die keuze bespaard heb...)

Citaat:
Als ze zich te veel integreren in de maatschappij, worden ze verstoten door hun ouders. Dat zijn drama's. Bij allochtone meisjes zijn er veel meer psychische problemen en depressies dan bij autochtone meisjes.
Mijn vrouw was de laatste 10 jaar lerares in een concentratieschool,
en idd, moslimmeisjes zijn zéér gehecht aan familiebanden, maar voor hen was het evident dat zo ze zwanger thuiskwamen, zonder echtgenoot, moedertje en kind werden aanvaard in het gezin (hoewel dat kindje naar buiten dikwijls als "broertje" werd voorgesteld ) Ik herinner me niet dat mijn vrouw me één keer over een verstoten meisje heeft gesproken: daar wordt idd.wel mee gedreigd (d�*t deed mijn vlaamse vader bij mij ook) Maar tussen dreigen en doen...
Maar idd, ik hoorde dat over sommige vrouwen, maar dat was naar aanleiding van hun politieke carrière....

Psychische problemen en depressies horen bij de puberteit en zijn niet gereserveerd aan moslimmeisjes (heb jij geen herinneringen? Ik wél, en mijn vrouw ook) en ik kan je verzekeren dat sommige moslimmeisjes op een bepaald ogenblik behoorlijk losslagen, zonder dat daar moord en doodslag van komt (onder leraars werd dan glimlachend gesproken over [size=1]die "wandelende eisprong")en maagd waren die zéker niet meer tegen hun huwelijksnacht...[/size]
Citaat:
Als iemand het Vlaams blok racistisch noemt, dan stigmatiseer je ook de getraumatiseerde Vlaams blok sympatisant en -stemmer die het slachtoffer was van een zwaar misdrijf. Zo kan ik het ook. Of neem nu vrome Christenen die de CD&V te modern vinden op ethisch vlak. Die krijgen mee een slechte reputatie door die hetze tegen het Vlaams blok. Nochtans hebben we hier toch vrijheid van godsdienst?
Het racisme vh zwartblok is nu wel ongeveer bekend, of niet? We kunnen dus aannemen dat iemand die daarvoor gaat, wéét waar hij aan toe is...
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=7180
Slachtoffer van zwaar misdrijf moet dat een reden zijn om zwartblok te worden? In mijn ogen niet.
CD&V-militant die andere ethische keuzes wil? en NVA dan? of blanco-stemmen? zwartblok is niet het enige alternatief...
Ik zie bij jou géén argument om de evidentie te negeren...
Vrijheid van godsdienst? Is zwartblok of racisme een godsdienst Verontschuldigt godsdienst racisme dan de meeste VB-ers hier roepen hard dat ze ongelovig zijn...
Oud 22 januari 2004, 00:21   #95
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Psychische problemen en depressies horen bij de puberteit en zijn niet gereserveerd aan moslimmeisjes (heb jij geen herinneringen? Ik wél, en mijn vrouw ook) en ik kan je verzekeren dat sommige moslimmeisjes op een bepaald ogenblik behoorlijk losslagen, zonder dat daar moord en doodslag van komt (onder leraars werd dan glimlachend gesproken over die "wandelende eisprong")en maagd waren die zéker niet meer tegen hun huwelijksnacht...
Ge leest niet wat er staat en ge weet niet waarover ge spreekt. Ten eerste heb ik gezegd dat er MEER depressies zijn bij allochtone meisjes. Daarnaast vind ik die keuze die ze moeten maken tussen familie en maatschappij niet eerlijk. Er is daar een boek over geschreven. De cijfers zijn daar.

Oncelinx heeft niet kunnen aantonen dat die 8 gematigde moslims zijn.
Oud 22 januari 2004, 00:26   #96
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik herinner me niet dat mijn vrouw me één keer over een verstoten meisje heeft gesproken: daar wordt idd.wel mee gedreigd (d�*t deed mijn vlaamse vader bij mij ook) Maar tussen dreigen en doen...
Maar idd, ik hoorde dat over sommige vrouwen, maar dat was naar aanleiding van hun politieke carrière....
Op Nederland 3 was er vorig jaar een reportage over een Turkse vrouw die wel degelijk door haar familie verstoten was. Ze heeft een tijdlang het Vlaams blok gesteund. Ze belde voor de camera haar vader op, maar die wou geen verzoening.

Citaat:
Nu wil je ineens niet meer "de moslims" stigmatiseren, maar slechts sommigen. Bravo, je maakt vooruitgang , ik wil ook wel individuen, houdingen of partijen stigmatiseren, geen mensen naar afkomst (want d�*�*r draait de discussie toch om, hé?). Je spreekt over gematigde moslims die een deel van de executieve niet zien zitten. Ik dacht dat die verkozen was: dus meerderheid/minderheid?? (met mogelijk wat laster erbij )
Neen! Dit gaat helem�*�*l niet over afkomst! Afkomst heeft er niets mee te maken! Dit gaat over godsdienst en godsdienstvrijheid. In Terzake heb ik gehoord dat er onenigheid was in de moslimexecutieve tussen gematigden en radicalen.

Citaat:
Hebben we niet allemaal op een bepaald ogenblik moeten kiezen? Ik wél! Jij niet? Ik vindt het positief dat jongvolwassenen leren keuzes maken. JIJ NIET? (hoewel ik eerlijk gezegd mijn eigen zoon die keuze bespaard heb...)
Met je familie MOETEN breken omdat je verwesterd bent is NIET positief. Ik vind dat zéér oneerlijk en onrechtvaardig en iets héél negatiefs!
Oud 22 januari 2004, 00:30   #97
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, toch niet. Ge spreekt in en uit. Ge zegt eerst dat er verschillende soorten sjaria's zijn en "bewijst" dat met Marroko. Maar Marroko hééft helemaal de sjaria niet. Met ruimte voor interpretatie of keuze heeft dat NIETS te maken. Het feit dat Marroko een deel van de sjaria overneemt, zegt toch niets over keuze of interpretatie? Ik kan even niet meer volgen, hoor. Als ge wéét dat Marokko de sjaria NIET heeft, waarom begon ge'r daarnet dan over??? Wat kwam uw bericht over Marokko hier dan doen???
Gewoon een bewijs dat de sharia géén geheel is dat integraal genomen of verworpen wordt: Marokko neemt er een deeltje uit, Tunesië en Turkije héél weinig( er is dus wel degelijk de mogelijkheid die sharia geheel of gedeeltelijk te gebruiken, en dus ook te interpreteren, en d�*t zijn nu juist de landen waar de voorouders van de moslims hier vandaankomen.De moslims in dit land hebben dus maar bitter weinig uitstaans met wat in Afghanistan, Iran,Soudan of Saoedi Arabië gebeurt, en dienen daarvoor niet met de vinger gewezen te worden, zoals hier maar al te enthoesiast gebeurt...
Oud 22 januari 2004, 00:34   #98
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gewoon een bewijs dat de sharia géén geheel is dat integraal genomen of verworpen wordt: Marokko neemt er een deeltje uit, Tunesië en Turkije héél weinig( er is dus wel degelijk de mogelijkheid die sharia geheel of gedeeltelijk te gebruiken, en dus ook te interpreteren, en d�*t zijn nu juist de landen waar de voorouders van de moslims hier vandaankomen.De moslims in dit land hebben dus maar bitter weinig uitstaans met wat in Afghanistan, Iran,Soudan of Saoedi Arabië gebeurt, en dienen daarvoor niet met de vinger gewezen te worden, zoals hier maar al te enthoesiast gebeurt...

Dat is niet wat er stond. Je had het over interpretatie. Wat jij hier zegt heeft niets met interpretatie te maken. Je bevestigt dus dat er slechts één sjaria is en daar hebben de Marrokanen delen uit geschrapt en andere delen behouden. Een discussie over dé sjaria is dus wel mogelijk.
Oud 22 januari 2004, 00:56   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
u spreekt in de voorwaardelijke wijs. De feiten zijn dat er nog geen zulke betogingen zijn geweest omdat het ons geen moer interesseert en omdat we er bitter weinig mee te maken hebben. En dat is nu net wat ik zeg: de gemiddelde moslim in België heeft niets te maken met Soudan, net zoals de gemiddelde moslim niets met het beleid in Kansas te maken heeft.
Belachelijke uitspraak. Sjaria is sjaria. Punt uit. Om het even in welk land, er is maar één soort sjaria.

Om nu terug te keren op mijn voorbeeld: er is maar één scheppingsverhaal. Of je nu in Kansas woont of in België. Het is krek dezelfde tekst. En vind je het niet idioot om te stellen dat de Vlamingen zowel VOOR abortus, euthanasie en het homohuwelijk zouden zijn (daar zijn geen betogingen tegen), maar wél het scheppingsverhaal geloven als historisch correct???!!! Laten we ernstig blijven. Ik sprak dus helemaal niet in de voorwaardelijke wijs. Vlaanderen heeft samen met Nederland de meest liberale wetgeving TER WERELD. Misschien is Nederland nog iets liberaler, maar verder... Nergens anders ter wereld vind je dat. En 's Zondags blijven de kerken bijna leeg. Alleen de ouderen blijven nog in grote getale gaan als hun gezondheid het toelaat. Iemand die niet kerkelijk is zou dus wél in het scheppingsverhaal geloven?! Het is wel waar dat we met het beleid in Kansas weinig te maken hebben. Dat is waar. Maar jaarlijks blijven de nieuwe importbruidjes toestromen. Daar heeft de overheid geen enkele vat op. Er is geen enkele controle. We importeren dus veel moslims en dan is een discussie over de sjaria onvermijdelijk.
Denk je nu écht dat importbruidjes uit Marokko, waar slechts enkele elementen uit de sharia in het erfrecht en familierecht weerhouden werden, en niets in het strafrecht, een versie van de sharia gaan eisen die hun voorouders nooit gekend hebben en die enkel in Afghanistan, Iran en soms in Saoedi-Arabië toegepast wordt? Dat méén je niet, dat is maar een argument bij gebrek aan beter....
Ik schreef niet over het geloof in het scheppingsverhaal, dus dat zie je maar met een ander
Oud 22 januari 2004, 01:06   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is niet wat er stond. Je had het over interpretatie. Wat jij hier zegt heeft niets met interpretatie te maken. Je bevestigt dus dat er slechts één sjaria is en daar hebben de Marrokanen delen uit geschrapt en andere delen behouden. Een discussie over dé sjaria is dus wel mogelijk.
Uit een wettekst of rechtsleer bepaalde delen schrappen,om er slechts andere over te houden, Is dat géén vorm van interpreteren? een wet maar gedeeltelijk toepassen, is d�*t niet interpreteren? slaap zacht!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be