Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2007, 17:38   #81
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Brussel is natuurlijk ook verfranst door al de allochtonen die zich daar bevinden, die als 2e taal het Frans beheersen.
Geen vreemdelingen stemrecht! Ze moeten zich niet moeien met onze problemen. Kortelings vroeg een allochtoon (waarom ik?) de weg in Menen in het Frans. Ik kwam kwaad en riep "Menen is Vlaams en blijft Vlaams!". Vervolgens verliep de communicatie in het Nederlands. ze deed haar uiterste best en ik spreekte daarop heel traag en duidelijk. Na mijn uitleg zei ze jullie moeten niet zo extreem zijn meer-taligheid is een meerwaarde. Ik had kunnen ontploffen omdat de allochtoon de bestweter komt uitgangen en moeit met het probleem tussen de Picardiers (Romaans) & Vlamingen.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 17:46   #82
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
U kreeg tegenstand van van den Berghe?
Luister BUB & FDF moeten veroordeeld worden voor terrorisme op Vlamingen en Duitsers in uw kunstmatige & mislukte staat "LA BELGIQUE"

Ik denk dat Dhr. van den Berghe iemand is die negatief is tegenover zijn eigen volk en drang tot zelfvernietiging en soortgenotenvernietiging bezit.

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 10 april 2007 om 17:47.
Oud 10 april 2007, 17:48   #83
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Geen vreemdelingen stemrecht! Ze moeten zich niet moeien met onze problemen. Kortelings vroeg een allochtoon (waarom ik?) de weg in Menen in het Frans. Ik kwam kwaad en riep "Menen is Vlaams en blijft Vlaams!". Vervolgens verliep de communicatie in het Nederlands. ze deed haar uiterste best en ik spreekte daarop heel traag en duidelijk. Na mijn uitleg zei ze jullie moeten niet zo extreem zijn meer-taligheid is een meerwaarde. Ik had kunnen ontploffen omdat de allochtoon de bestweter komt uitgangen en moeit met het probleem tussen de Picardiers (Romaans) & Vlamingen.
Overal ter wereld heeft meertaligheid inderdaad een meerwaarde. Deze allochtone had gelijk. Door de verfransing is de vlaming in de verdediging gedrongen en komt nu over als extremist. Dan helpt het niet als men gaat 'roepen' naar allochtonen die er niets van begrijpen, dan moet je voorlichten en uitleggen hoe het zit.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 17:50   #84
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
U kreeg tegenstand van van den Berghe?
Nu weet je eindelijk wie die zegsman is van Van den Berghe die lid is van de BUB. Het is Jan zélf.
Oud 10 april 2007, 17:53   #85
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Overal ter wereld heeft meertaligheid inderdaad een meerwaarde. Deze allochtone had gelijk. Door de verfransing is de vlaming in de verdediging gedrongen en komt nu over als extremist. Dan helpt het niet als men gaat 'roepen' naar allochtonen die er niets van begrijpen, dan moet je voorlichten en uitleggen hoe het zit.
Nee Afrikaanse problemen voor Afrikanen, Amerikaanse problemen voor Amerikanen => Vlaamse <-> Waalse problemen voor Vlamingen & Walen

WET VAN MONROE (1823)

De Franstaligen & allochtonen denken al dat Menen verfranst is dat is toch te gek voor woorden. Kent U de gemeente Menen, Hertog van Gelre???
Oud 10 april 2007, 17:59   #86
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Nee Afrikaanse problemen voor Afrikanen, Amerikaanse problemen voor Amerikanen => Vlaamse <-> Waalse problemen voor Vlamingen & Walen

WET VAN MONROE (1823)

De Franstaligen & allochtonen denken al dat Menen verfranst is dat is toch te gek voor woorden. Kent U de gemeente Menen, Hertog van Gelre???
Veel allochtonen blijven hier en zullen deel gaan uitmaken van de gemeenschap waarin u woont. Zij zullen daarin ook medezeggenschap krijgen en als ze het zelf niet zijn, dan zeker hun kinderen. Daar verandert u niets aan of u het leuk vindt of niet. U maakt echter een fout als u een allochtoon gaat verwijten wat door uw eigen landgenoten is opgelegd.

Neen, ik ken Menen niet maar ik kan mij de franstalige houding wel voorstellen. Die is hetzelfde als overal: 'wij spreken een wereldtaal en iedereen die wij aanspreken moet zich gelukkig voelen omdat wij deze wereldtaal tegen hem spreken'.
Oud 10 april 2007, 18:04   #87
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
[/b]
Als u dat zelf al niet weet.... dacht u misschien aan een soort populatieruil?
Komaan, laat dit varen, om te beginnen zijn uw historische claims door VB-aanhangers en anders betwist, en daarnaast zijn er dan ook gebieden die wij zouden kunnen verliezen...
Historische claims zijn niet realistisch en maken je politieke aspiraties belachelijk.
Nederland gaat toch ook niet de Nederlandse gebieden in Amerika, Afrika en Azie ,uit de koloniale tijd, nu weer opeisen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 18:09   #88
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Veel allochtonen blijven hier en zullen deel gaan uitmaken van de gemeenschap waarin u woont. Zij zullen daarin ook medezeggenschap krijgen en als ze het zelf niet zijn, dan zeker hun kinderen. Daar verandert u niets aan of u het leuk vindt of niet. U maakt echter een fout als u een allochtoon gaat verwijten wat door uw eigen landgenoten is opgelegd.

Neen, ik ken Menen niet maar ik kan mij de franstalige houding wel voorstellen. Die is hetzelfde als overal: 'wij spreken een wereldtaal en iedereen die wij aanspreken moet zich gelukkig voelen omdat wij deze wereldtaal tegen hem spreken'.
Het lijkt me logisch dat ook immigranten die permanent verblijven stemrecht hebben.
Wij hebben dat in Nederland ook zo.
Het is natuurlijk even logisch dat de immigranten de taal spreken van de deelstaat waarin ze wonen,
dus of Frans of Nederlands
Oud 10 april 2007, 18:19   #89
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het lijkt me logisch dat ook immigranten die permanent verblijven stemrecht hebben.
Het is natuurlijk even logisch dat de immigranten de taal spreken van de deelstaat waarin ze wonen,
Inderdaad. Maar alletwee kun je toch niet van ze verwachten (zoals in Brussel). Met de komst van de immigranten is taal daarom ook een verkeerd criterium geworden. In feite mag je blij zijn dat de grens al in 1963 definitief is vastgelegd.
Oud 10 april 2007, 18:20   #90
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu weet je eindelijk wie die zegsman is van Van den Berghe die lid is van de BUB. Het is Jan zélf.
???
Oud 10 april 2007, 18:20   #91
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Historische claims zijn niet realistisch en maken je politieke aspiraties belachelijk.
Nederland gaat toch ook niet de Nederlandse gebieden in Amerika, Afrika en Azie ,uit de koloniale tijd, nu weer opeisen.
Geen kennis van zaken ook!

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 10 april 2007 om 18:21.
Oud 10 april 2007, 18:22   #92
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar alletwee kun je toch niet van ze verwachten (zoals in Brussel). Met de komst van de immigranten is taal daarom ook een verkeerd criterium geworden. In feite mag je blij zijn dat de grens al in 1963 definitief is vastgelegd.
Dat is zeer grof Hertog van Gelre t.o.v. de Vlamingen!!!

Antwoord alstublieft op mijn vraag "Kent U de gemeente Menen?"

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 10 april 2007 om 18:22.
Oud 10 april 2007, 18:23   #93
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dit ligt anders bij ons. In Brussel kiezen de allochtonen voor Frans, geef hen stemrecht en het is het gedroomde middel van de Franstaligen om hun macht nog verder uit te breiden....
Oud 10 april 2007, 18:23   #94
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
JAJAJA, Ik weet dat ze in Noord-Nederland vooruitstrevender zijn dan in Vlaanderen.
Oud 10 april 2007, 18:24   #95
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
???
Jan van den Berghe had de beschikking over interne BUB-informatie, exclusief voor leden. Dat zat de BUB (en Hans1) flink dwars en ze hebben maanden geprobeerd te achterhalen wie die verrader (zoals zij het noemen) is.

Dat JvdB zélf lid is van de BUB is natuurlijk een grapje aangezien Jan één van de meest trouwe VB-ers van dienst is alhier.
Oud 10 april 2007, 18:24   #96
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Kijk, dit ligt anders bij ons. In Brussel kiezen de allochtonen voor Frans, geef hen stemrecht en het is het gedroomde middel van de Franstaligen om hun macht nog verder uit te breiden....
U gelooft het nooit maar met dit ga ik volledig akkoord!!!
Oud 10 april 2007, 18:25   #97
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mischien kunnen immigranten in Brussel zelf kiezen of ze Nederlands of Frans leren.
Allochtone Brusselaars bepalen ook zelf welke taal ze spreken.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 10 april 2007 om 18:29.
Oud 10 april 2007, 18:26   #98
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister BUB & FDF moeten veroordeeld worden voor terrorisme op Vlamingen en Duitsers in uw kunstmatige & mislukte staat "LA BELGIQUE"

Ik denk dat Dhr. van den Berghe iemand is die negatief is tegenover zijn eigen volk en drang tot zelfvernietiging en soortgenotenvernietiging bezit.
Beste, van den Berghe is een uitgesproken VB-lid. Zelf ben ik niet echt een aanhanger van VB maar wat Jan schrijft, houdt meestal wel steek. Ik zou u dus ook willen aanraden om op te houden met het beschimpen van een aanhanger van dezelfde partij....
Hertog van Gelre en Dimitri, wiens reacties u al gezien heeft, zijn goed geïnformeerde Nederlanders, ik zou oppassen wat ik zeg....
Oud 10 april 2007, 18:27   #99
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jan van den Berghe had de beschikking over interne BUB-informatie, exclusief voor leden. Dat zat de BUB (en Hans1) flink dwars en ze hebben maanden geprobeerd te achterhalen wie die verrader (zoals zij het noemen) is.

Dat JvdB zélf lid is van de BUB is natuurlijk een grapje aangezien Jan één van de meest trouwe VB-ers van dienst is alhier.
Dat was eerste is een geslaagd "graptjen" maar toch kan u me niet wijs maken dat Dhr. van den Berghe een VB-er is.
Oud 10 april 2007, 18:27   #100
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dat is zeer grof Hertog van Gelre t.o.v. de Vlamingen!!!
Hoezo? Ik zie niet in waarom.

Citaat:
Antwoord alstublieft op mijn vraag "Kent U de gemeente Menen?"
Ik heb u al geantwoord dat ik de gemeente Menen niet ken. Maar moet dat dan? Ik heb me nooit uitgelaten over Menen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be