![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() 1. Ze zijn allebei uit op winkelend publiek.
2. Mijn Frans is ook niet om over naar huis te schrijven. De directie neemt haar personeel aan, waarschijnlijk is dat personeel een product van het Waalse onderwijs. 3. Men mag wonen waar men wilt en de taal spreken die men wilt. Als die loodgieter zijn klandizie wil beperken tot Franstaligen, is dat zijn goed recht. 4. U wordt niet verplicht elders te shoppen. Maar als u het echt erg vindt dat men u niet in het Nederlands bedient, en u bent niet de enige, waarom koopt u er dan uberhaupt nog goederen en laat u hen geld verdienen aan u als klant? Als mijn bakker een brutale aap is, dan ga ik wel naar een andere. 5. U bent een lichtend voorbeeld. Maar niet iedereen heeft zomaar Nederlands geleerd in Wallonië, en tweetaligen zijn schaars op de arbeidsmarkt. 6. Ook wij in Antwerpen kennen wijken waar men meer van een andere taal hoort dan iets anders. Het is dan zelfs geen Frans, maar Arabisch, Berbers, of Jiddisch. 7. In het Chinees restaurant tegenover ons, bedient men alleen in het Chinees of in gebrekkig Engels. Het is het bekendste en het beste uit de buurt, en doet goede zaken. Niks op tegen, ze moeten het zelf weten. 8. Toelaten is niet gelijk aan stimuleren. Integreren is niet gelijk aan verbieden. 9. Te laat... Ik meen echter commentaar te mogen geven, omdat ik een buitenstaander ben en daardoor mijzelf wat objectiever kan opstellen. Maar wees gerust, ik ben al wel in Brussel geweest, en de situatie is er inderdaad slecht bij vele winkels. Echter, vrijheid van ondernemen. Bij de overheid, musea, etc... valt het algemeen heel goed mee en is dat uitzonderlijk. Maar ja, als je een norkerige postbediende tegenkomt aan het loket, dan is dat ook gewoon pech en dan moet je daar ook mee verder.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was het u ook alweer niet die beweerde dat met jullie aan de macht - tijdens uw Blubberfase - de taalwetten gerespecteerd zouden worden. Welnu, u minacht blijkbaar die taalwetgeving... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Commerciële bedrijven" (Bestaan er trouwens andere?) zijn niet gehouden aan de taalwetten voor wat de publiciteit betreft. Overheidsdiensten wel. Er is dus niets absurds aan de uitspraak van de rechter. De wet is duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() Waar houden ze zich toch mee bezig, de folders zouden in tien talen moeten zijn. Erg toeristisch ingesteld zijn ze daar precies niet. Als ze zo voort doen mogen ze s' zondags hun winkels niet openhouden. Eigen schuld dikken bult.
![]()
![]() |
#87 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er lopen er echt noch tussen die denken dat we in 1302 zijn, juist na het guldensporenslageske... Wake up boy, you're in 2004! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle communicatie die niet-toeristisch van aard is en uitgaat van om het even welke overheidsinstelling moet overeenkomstig de taalwetgeving zijn. In het Vlaams Gewest moeten alle publicatie, mededelingen, folders, brieven... dan ook in het Nederlands zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U vindt duidelijk geen argumenten meer (nu ja, ik heb er hier nog geen gelezen trouwens)... Er is geen conflict tussen de twee gebieden. De wetgeving is heel duidelijk: iedere vorm van communicatie met de burger uitgaand van een geleding van de overheid (dus ook gemeentelijke vzw's vallen hier onder) moet gebeuren in de taal van het taalgebied. Het Vlaams Gewest valt samen met het Nederlands taalgebied. Voor de rest staat het de ondernemingen vrij om om het even welke taal te gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Akkoord! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |