![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beschrijf eens wat jij eronder verstaat, zodat ik me een beter beeld kan vormen hoe jij over het 'ontstaan' van het heelal denkt.
|
|
|
|
|
#83 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn leken-uitleg: Een singulariteit treedt ook op als een gigantische hoop massa (meestal een ster) zover wegzakt in z'n eigen gravitatieput dat het voorbij z'n 'event-horizen' passeert en een singulariteit van oneindige dichtheid vormt, met andere woorden er wordt een zwart gat gevormd. na een beetje googelen : Citaat:
http://www.pbs.org/wnet/hawking/stra..._singular.html http://www.pbs.org/wnet/hawking/stra...ml/blackh.html http://www.pbs.org/wnet/hawking/strange/html/stuff.html |
|||
|
|
|
|
|
#84 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Idd, die google moet volgens mij nog een straffer ding zijn dan die singulariteiten. Niet te geloven dat al die informatie via een enkele draad op mijn pc kan terechtkomen
|
|
|
|
#86 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie koopt dan nog een encyclopedie? |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banneling
|
[size=1]knip[/size]
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen die geen internet hebben?
|
|
|
|
#89 |
|
Minister-President
|
Het verhaal van het ontstaan van de aarde is inderdaad dikke zever.
Maar van het menselijk leven op aarde? Ze zitter er niet ver naast. De orale traditie (in de literaire zin De incest is moreel (menselijk) niet goed te keuren, al is het onder dieren een normaal verschijnsel. Bij de eerste mensen waarschijnlijk ook omdat ze nog dierengedragingen hadden. Tot een mutatie, de eerste mongool, daar een eind aan maakte? Wie weet? Interessante topic hier!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
|
|
|
|
#90 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Dat je zaken als de Big Bang in twijfel stelt, kan ik best inkomen, maar geef dan ook een wetenschappelijk beredeneerde reden waarom je hieraan twijfelt. Dan draag je tenminste bij aan de wetenschap. In zijn boek verklaart Stephen Hawkins (ge weet wel die kerel in zijn rolstoel met zijn spraakcomputerken) zelf dat het wereld-beeld en het beeld van het universum evolueert naargelang we meer over de dingen rondom ons leren. Zoals we vroeger dachten dat de aarde het centrum van het universum was, zullen we misschien ooit leren dat het beeld we nu hebben van het universum niet compleet genoeg is. Wat ik wel soms niet goed kan begrijpen, is hoe er mensen zijn die vandaag de dag zaken als de evolutie-theorie verwerpen en nog in het fabeltje van Adam en Eva geloven. Hoe kun je nu evolutie nog in twijfel trekken??? De bewijzen zijn toch niet meer om naast te kijken? |
||
|
|
|