Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2007, 12:56   #81
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Naam, adres en telefoonnummer graag.
Heb jij privé verzorging nodig of voor je "vriend"
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 12:56   #82
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik moet van die dna sleuren en groepen en rassen niet te veel weten, dat stinkt naar de tweede wereldoorlog. Wat ik wel aanvoel is dat iedere mens een stukje ''racisme'' in zich draagt. Het heet ego. Iets waar eenieder moet mee leren omgaan.
Über-ich, niet ego.
Oud 2 april 2007, 12:59   #83
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar bent U een beetje sexueel geobsedeerd. Ik had het over "overeenkomen", niet over copuleren.
Je weet wel: samen eten, samen rondwandelen, zowel vrouwkes als katerkes, gesterilizeerd of gesneden of niet.
In de dierenwereld telt ook maar één ding hé.
Citaat:
En nee ik lag 's nachts niet te peepen naar het copulatiegedrag van mijn eigen kat, doch heb met mijn vorige katten wèl kunnen vaststellen dat de kleurencombinaties steeds gelijkaardig waren. Van een witte kat of van een wit/zwarte kat heb ik nooit geen half rosse of helemaal rosse kinderkes gezien. Wèl wit/zwarte kinderkes van een spierwitte kat, en zelfs een compleet zwartje, maar evenmin witte kinderkes van een tijgerkat, noch wit/zwarte, noch rosse.
Dus mag ik vermoeden dat ze het toch niet echt gedaan hebben met de onbesneden rosse kater die hier rondliep en waar ze helemaal niét mee overeenkwamen, in tegenstelling tot andere andergekleurde (wit/zwart/tijger) katinnen of katers die er ook rondlopen.

De ENIGE die met de rosse kater overeenkwam was een wit/tijger/ros lappenkat.

spijtig voor U.
Helemaal niet spijtig voor mij, je blijft er aan voorbij gaan dat katten een hoop kleuren niet eens zien. En het feit dat je wetenschappelijke conlusies trekt uit het feit dat jouw kat niet met sommige katten overweg kan is gewoon hilarisch!
Oud 2 april 2007, 12:59   #84
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En geen klein beetje.
"ooit bestonden er verschillende soorten hominiden, nu allemaal uitgestorven" moet dienen om "er bestaan 8 genetisch van elkaar te onderscheiden rassen" te bewijzen???
topicstater wil niet direkt "bewijzen" denk ik, maar wel de vraag stellen:als er vroeger reeds verschillende mensensoorten bestonden, zou het dan niet kunnen dat ook wij niet allemaal dezelfden zijn?Dat er wél degelijk verschillen zijn? Zelfs als we ons met mekaar kunnen vermengen...Wat dat nu met "racisme " te maken heeft zie ik niet goed.In elk geval niet met "politiek" racisme.Het gaat hier enkel om wetenschappelijke nieuwsgierigheid.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 13:00   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat geval bent u al 4 pagina's off topic bezig. Gelieve u met uw poezenverhalen naar het forum van www.friskies.com te begeven.
het was gewoon een vergelijking die ik maakte. Echter Edina en Kaygell vonden het zoooo interessant dat ze me liefst van leugens beschuldigen, dus mag ik me verantwoorden.

Zaag wat tegen die twee anderen over het off-topic gaan hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 13:01   #86
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Mijn kat kon met geen enkele soortgenoot overweg, was volledig geïsoleerd opgegroeid.
Ik ken katten die zeer goed kunnen samenleven met honden omdat ze al sinds kitten de hond kennen.
Oud 2 april 2007, 13:03   #87
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het was gewoon een vergelijking die ik maakte. Echter Edina en Kaygell vonden het zoooo interessant dat ze me liefst van leugens beschuldigen, dus mag ik me verantwoorden.

Zaag wat tegen die twee anderen over het off-topic gaan hoor.
Jij bent degene die over katten begon en er 'wetenschappelijk' bewijs voor was. Nu blijkt gewoon dat dat bewijs gebaseerd is op wat je eigen kat in je hof doet.
Oud 2 april 2007, 13:04   #88
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En hier nog ene.
Als die carlgustaaf al iéts bewijst in �*lle discussies die iet of wat met wetenschap te maken hebben, dan is het wel dat hij niet behoort tot de meest begaafde mensachtigen.
Ge ziet dat ge zelf verplicht zijt om toe te geven dat er wel degelijk "minder begaafde mensachtigen" bestaan.Ge vergist u enkel van doelwit.Zelfkennis, "vriend", is het begin van alle wijsheid...Mischien nog niet te laat voor u
Oud 2 april 2007, 13:05   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie begon er nu weer over sprookjesboeken?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 13:06   #90
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Über-ich, niet ego.
Zoiets ja.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 13:06   #91
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
topicstater wil niet direkt "bewijzen" denk ik, maar wel de vraag stellen:als er vroeger reeds verschillende mensensoorten bestonden, zou het dan niet kunnen dat ook wij niet allemaal dezelfden zijn?Dat er wél degelijk verschillen zijn? Zelfs als we ons met mekaar kunnen vermengen...Wat dat nu met "racisme " te maken heeft zie ik niet goed.In elk geval niet met "politiek" racisme.Het gaat hier enkel om wetenschappelijke nieuwsgierigheid.
Uiteraard zijn er verschillen. Niemand ontkent dat. Op genetisch niveau zijn er zelfs meer verschillen tussen willekeurige mensen van hetzelfde zgn. ras dan tussen de zgn. rassen onderling.

En weet je carlgustaaf, als je écht heel hard uit je idiotie wil geraken, begin dan eens met het verschil te studeren tussen rassen en soorten.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 13:10   #92
Praetorian

Standaard

Citaat:
Evolutionary biologist: race in humans a social, not biological, concept

By Tony Fitzpatrick

May 20, 2003 -- The notion of race in humans is completely a social concept without any biological basis, according to a biologist at Washington University in St. Louis.

There are not enough genetic differences between groups of people to say that there are sub-lineages (races) of humans, said Alan R. Templeton, Ph.D., professor of biology in Arts & Sciences at Washington University in St. Louis. On the other hand, there are different races in many other species, including chimpanzees, our closest evolutionary relatives.
Templeton is a renowned evolutionary and population biologist who has analyzed billions of genetic pairings called base pairs for numerous evolution and population biology studies. He has shown that while there is plenty of genetic variation in humans, most of the variation is individual variation within local populations. While between-population variation exists, it is quantitatively small and does not mark historical sublineages of humanity.
"I'm not saying there aren't genetic differences among human populations," he cautioned. "There are differences, but they don't define historical lineages that have persisted for a long time, which is one criterion for race in a scientific sense."
Templeton was part of a St. Louis panel discussion that previewed the first episode of the National Public Television's "Race: The Power of an Allusion" series running nationally on May 4, 11 and 18 (check local stations for times). The first episode is "How different are we really?" The second one is "Where did the idea of race come from?" The third is "Just because race isn't biological doesn't mean it isn't real."
Last spring in an article published in Nature magazine, Templeton analyzed many different gene trees based on human DNA sequence data and showed that humans long had genetic interconnections all over the globe. He showed that there were at least two major waves of human migration out of Africa. DNA evidence suggests also that these wanderers bred with the people they encountered, rather than replaced them, in a "make-love-not-war" scenario.
"There is more and more hard genetic evidence that all of humanity has evolved as a single unit, with regional variations, but that's all they are, slight variations," said Templeton. "A race has to be a sharply defined, geographically circumscribed population that represents an isolated or nearly isolated lineage within the species. There's nothing at all like that in humanity. In terms of the living world, it's really hard to find a species so genetically homogeneous across its populations as humans."
Templeton said that the genetic variation between different geographical populations in humans — what some might incorrectly consider to be "race" — does make a difference when it comes to transplanting organs because organs have to be genetically compatible. The best predictor of overall genetic differences is how far apart geographically the ancestral populations are.
"We need to look at these indicators of genetic differentiation directly and not just tied into skin color or race because that's not actually the most reliable indicator of the differences," said Templeton. "For instance, let's say you have a person from Micronesia who needs a transplant. These are people who have dark skin and resemble western Africans. Yet genetically the Micronesian is closer to a European than he is to an African. So, the skin color here is not a reliable indicator. It's actually more important to find out a geographical ancestry than a donor's skin color. For instance, Tiger Woods is mostly Asian in his ancestry. If he should need a transplant some day, he will be more likely to match an Asian donor.
"It's geography and not culture or skin color that matters in this instance."
http://news-info.wustl.edu/tips/page/normal/184.html
Oud 2 april 2007, 13:11   #93
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En wie begon er nu weer over sprookjesboeken?
Laat haar maar in haar waan,als je 'bewijzen' uiteindelijk op niets gebaseerd zijn is het normaal dat je andere mensen wat in het wildeweg begint te beschuldigen...
Oud 2 april 2007, 13:13   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Jij bent degene die over katten begon en er 'wetenschappelijk' bewijs voor was. Nu blijkt gewoon dat dat bewijs gebaseerd is op wat je eigen kat in je hof doet.
maar nee, ik ben ze gewoon gaan observeren NADAT ik die informatie van die diergeneeskunde studenten had gekregen, en mijn observatie bevestigde gewoon die uitspraak!
Het gaat ook niet enkel over "mijn" kat (of katten allemaal samen een stuks of 7, serieel) maar over de volledige kattenpopulatie in mijn tuin (en we hebben hier ontzettend veel kattenliefhebbers).

Maar katten zijn dus niet de enige hoor.

Bij kippen is er ook een zeer groot verschil tussen witte en bruine kippen. De enen zijn veel stressgevoeliger dan de anderen. Ook dat kwam uit die cursus vertelden ze me.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 april 2007, 13:15   #95
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
maar nee, ik ben ze gewoon gaan observeren NADAT ik die informatie van die diergeneeskunde studenten had gekregen, en mijn observatie bevestigde gewoon die uitspraak!
Het gaat ook niet enkel over "mijn" kat (of katten allemaal samen een stuks of 7, serieel) maar over de volledige kattenpopulatie in mijn tuin (en we hebben hier ontzettend veel kattenliefhebbers).

Maar katten zijn dus niet de enige hoor.

Bij kippen is er ook een zeer groot verschil tussen witte en bruine kippen. De enen zijn veel stressgevoeliger dan de anderen. Ook dat kwam uit die cursus vertelden ze me.
Laat het maar Circe, ik kan niet meer van het lachen.Maar zolang ik geen bewijs zie geloof ik er niets van.En ik zal alvast ook mijn kat in het oog houden, een echte lapjeskat
Oud 2 april 2007, 13:16   #96
Praetorian

Standaard

Citaat:
Laat het maar Circe, ik kan niet meer van het lachen.Maar zolang ik geen bewijs zie geloof ik er niets van.En ik zal alvast ook mijn kat in het oog houden, een echte lapjeskat
Oud 2 april 2007, 13:17   #97
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ja,die grijze katten hé.Criminelen!!!!

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 april 2007 om 13:17.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 13:17   #98
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,die grijze katten hé.Criminelen!!!!
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 13:20   #99
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Zijn dat "rassen"? Graag de genetische bewijzen (want dat is precies de stelling: ze zijn op het genetische niveau scherp van elkaar te onderscheiden.)
2) Er zijn ontzaglijk veel meer voorbeelden te geven van conflicten tussen zgn. "rasgenoten" onderling dan tussen zgn. "rassen".

Concrete antwoorden graag!
volgens de Senegalese wetenschapper Cheikh Anta Diop zijn de Arabieren halfbloeden van Blanken en Negers.In zijn bekend boek "Antériorité des civlisations nègres" (collection Préhistoire/Antiquité Nègro-Africaine) legt hij uit, met bewijzen uiteraard, dat de Negers vroeger héél Afrika bevolkten.De Volkeren van de Zee (blanken, die ook Egypte aanvielen) hebben herhaalde invallen gedaan, en hebben zich op verschillende plaatsen blijvend gevestigd.Met de tijd is hun raszuiverheid verdwenen, hun genen zijn opgenomen in de zwarte genenpoel, met als resultaat de arabieren.Als voorbeeld geeft hij ter vergelijking de zuid amerikanen , die opvallend veel fysieke overeenkomsten vertonen met arabieren...Volgens hem zijn er drie hoofdrassen, Negers, Blanken en Aziaten, al de rest zijn varianten , mengelingen van deze drie.
En zeg nu niet dat het onzin is, omdat het maar een stomme neger is die dat boek (en een pak anderen) geschreven heeft, anders moet ik u wel voor een racist nemen.Ik vind integendeel hetgeen hij schrijft van een overtuigende logika.
De blanke volksstammen die het Rijk van de Egyptische Pharaon, een zwarte volgens Cheikh Anta Diop, aanvielen werden verslagen, en gevangen genomen.Hun blanke vrouwen, met hun "gouden" haar werden door de overwinnaars zéér op prijs gesteld.Met als gevolg het verschijnen van bruine pharaon's...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 2 april 2007 om 13:21.
Oud 2 april 2007, 13:21   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van wat wil je een bewijs? van de kippen of van de katten?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be