Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2007, 21:40   #81
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar uiteindelijk hebben we hier weer een multicultureel gezeik waar links totaal ontkennend en knuffelend tewerk gaat,
Wat wordt er precies ontkend? Waarom mag je niet gewoon wachten tot de feiten echt gekend zijn om allerlei uitspraken te doen?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 21:42   #82
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat wordt er precies ontkend? Waarom mag je niet gewoon wachten tot de feiten echt gekend zijn om allerlei uitspraken te doen?
Misschien moet je daar zelf maar eens mee beginnen in plaats van onmiddellijk te 'verschonen' en de getuigenissen onder de mat te vegen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 21:45   #83
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ah? Als je voor een moordpoging een (in uw ogen) goede reden hebt, is het toegelaten?En als uw poging lukt is er niets aan de hand dus?
Moordpoging, valt onder voorbedachte rade dacht ik.

Dus dat is strafbaar medunkt!!!

Dus, nee ik keur het niet goed....
Oud 11 april 2007, 21:46   #84
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik las wel dat er te weinig politie was. Dat is toch op zijn minst de verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de politie leggen.
Onzin, dat lijkt mij eerder een pleidooi voor "meer blauw op straat"... iets wat ik in jouw kringen wel vaker hoor!

Citaat:
Bij de zware rellen in La Gare du Nord sprak men op VRT over relletjes met jongeren die kat en muis speelde met de politie. Dat is toch zware criminele feiten voorstellen als vrij onschuldige spelletjes van jongeren.
Ze spraken niet alleen over kat en muis spelletjes, maar ook over het inslaan van ruiten en het plunderen van winkels. Ze gaven maw gewoon weer wat er gebeurd was.

Citaat:
En als Sarkozy zegt dat hij dat racaille zwaar wil aanpakken dan is links diep verontwaardigd.
Verontwaardigd over het feit dat hij van "racaille" sprak ja. En terecht! Dat gooide dan ook nog eens enkel olie op het vuur. Ook niet echt verstandig dus!
Oud 11 april 2007, 21:49   #85
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Edina zal niet de enige zijn.

Zowat half links frankrijk zal alles eraan doen om dit te van een onder-een-attractie-GEDUWDE flik te herleiden tot een klungelige flik die na z'n racistische geroep duizelig is geworden en zelf onder de attractie is gevallen.

Misschien dat de flik nog een drankverleden had ofzo, wat genadeloos kan uitgebuit worden in de propaganda... de man was dronken!

Maar kom, zelf onder de attractie gelopen... niemand gelooft dat, zelfs edina niet. Maar t'is bijna 1 mei, en als men het vaak genoeg herhaald, misschien dat de leugen toch waarheid wordt voor sommigen, wie weet.
Wat een fantasie! Ik heb geen enkele uitspraak gedaan over wat er is gebeurd, aangezien ik - net zoals jij overigens - over zeer weinig informatie beschik en dus alleen kan afgaan op wat de politie zelf verklaard. En zij zijn er dus zelf nog niet uit wat er nu precies gebeurd is. Toch moeilijk hé, het gerecht zijn werk laten doen.
Oud 11 april 2007, 21:51   #86
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Laten we even serieus blijven hé
Jij kent ook het verschil niet tussen moord, doodslag en slagen en verwondingen met de dood tot gevolg? Of vindt dit onderscheid irrelevant?
Oud 11 april 2007, 21:54   #87
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, dat lijkt mij eerder een pleidooi voor "meer blauw op straat"... iets wat ik in jouw kringen wel vaker hoor!

Ze spraken niet alleen over kat en muis spelletjes, maar ook over het inslaan van ruiten en het plunderen van winkels. Ze gaven maw gewoon weer wat er gebeurd was.

Verontwaardigd over het feit dat hij van "racaille" sprak ja. En terecht! Dat gooide dan ook nog eens enkel olie op het vuur. Ook niet echt verstandig dus!
"Racaille" is de ere-naam die de jongeren van de voorsteden aan zichzelf geven, Edina.
Tuinkabouter Sarkozy heeft dat woord enkel van hen overgenomen.Ik mag deze boosaardige dwerg niet zo, maar die keer was hij wel grappig
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 21:54   #88
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Relschoppers.
Of gaan ze vrijuit als het "geen" moord is ?
Ik heb over de relschoppers geen woord gezegd, daar gaat de thread dan ook niet over. Degenen die betrokken zijn bij de dood van die agent, moet endaar vanzelfsprekend voor vervolgd worden. Maar dan wel voor de juiste aanklacht.
Oud 11 april 2007, 21:55   #89
luc broes

Standaard

Citaat:
maar wel als crimineel

De skinheads die in Brugge zonder reden een zwarte in mekaar sloegen zijn criminelen.
En als die Brugse skinheads die zwarte 'toevallig' en zonder reden hadden doodgeslagen, dan zijn dat voor mij wel moordenaars.

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 april 2007 om 21:55.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 21:57   #90
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Edina,
Wellicht mag men nu niet beweren dat dit een doelbewuste moord is. Maar het is wel zo dat opnieuw een politieman door jongerengeweld om het leven kwam.
Jij zegt al onmiddellijk dat het niet bewezen is dat het een moord is, in plaats van duidelijk het geweld van criminelen af te keuren.
Snap jij nu echt niet dat dit niet netjes is?.
Ik heb gezegd dat het voorbarig is om over moord te spreken en dus helemaal niet gezegd dat het geen moord is! Ik wacht gewoon af tot er meer duidelijkheid is over de feiten. Zelfs de politie sloot een ongeluk niet uit! Waarom zou ik dat dan wel moeten doen?

Laatst gewijzigd door Edina : 11 april 2007 om 21:58.
Oud 11 april 2007, 21:58   #91
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb over de relschoppers geen woord gezegd, daar gaat de thread dan ook niet over. Degenen die betrokken zijn bij de dood van die agent, moet endaar vanzelfsprekend voor vervolgd worden. Maar dan wel voor de juiste aanklacht.
Als een politieman het leven laat tijdens gevechten met criminelen, dan zou elk gezonddenkend mens daar wèl iets over zeggen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 22:00   #92
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar gaat het juist om.
De politie wordt meestal niet opgeroepen als men zich aan de regels houdt.
Hoe noemt ge het als de politie een zatte bestuurder doet stoppen en die rijdt “per ongeluk” de agent omver ?
Het is niet omdat ze rel aan het schoppen waren, dat ze ook automatisch verantwoordelijk zijn voor zijn dood. En al helemaal niet dat er daarom sprake is van moord.
Oud 11 april 2007, 22:02   #93
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, ik dacht dat dat de dada was van progressieve Patrick Dewael.

Citaat:

Problemen kan je pas oplossen als je ze bij naam durft te noemen.
De term "verrijkers" kan je bezwaarlijk in dit geval bezigen.
Oud 11 april 2007, 22:05   #94
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij kent ook het verschil niet tussen moord, doodslag en slagen en verwondingen met de dood tot gevolg? Of vindt dit onderscheid irrelevant?
Jij kent blijkbaar wel het verschil tussen het dood zijn ten gevolge van doodslag en het dood zijn ten gevolge van moord.
Kom op meid, licht ons eens het verschil toe !
Is het verschil relevant voor de dode?
Oud 11 april 2007, 22:05   #95
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als die Brugse skinheads die zwarte 'toevallig' en zonder reden hadden doodgeslagen, dan zijn dat voor mij wel moordenaars.
Toevallig en zonder reden bepalen helemaal niet of er van moord sprake is. Dat heeft de maken met het feit of het opzettelijk is én met voorbedachte rade.
Oud 11 april 2007, 22:08   #96
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een politieman het leven laat tijdens gevechten met criminelen, dan zou elk gezonddenkend mens daar wèl iets over zeggen.
Het is nog niet eens duidelijk of de politieman gestorven is tijdens gevechten!!! Het enige dat we voorlopig zeker weten, is dat de politie was opgeroepen om relschoppers in toom te houden en dat de politieman is overleden doordat hij onder een toestel terecht kwam.
Oud 11 april 2007, 22:08   #97
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een fantasie! Ik heb geen enkele uitspraak gedaan over wat er is gebeurd, aangezien ik - net zoals jij overigens - over zeer weinig informatie beschik en dus alleen kan afgaan op wat de politie zelf verklaard. En zij zijn er dus zelf nog niet uit wat er nu precies gebeurd is. Toch moeilijk hé, het gerecht zijn werk laten doen.
Neeuuh hoor, je was er als de kippen bij om de gewelddaden van die allochtone relschoppers in twijfel te trekken, zo niet te verschonen. Zo'n minimaliseringspogingen of ontkenningsprogingen zijn een standpunt op zich Edina.
Toch moeilijk hé, het gerecht zijn werk te laten doen.
Oud 11 april 2007, 22:10   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een kluif voor het gerecht.
Voor Jan met de pet is de agent gestorven door toedoen van "de jongeren".
De juiste juridische term zal hem worst wezen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 22:10   #99
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wacht gewoon af tot er meer duidelijkheid is over de feiten.
Nee hoor, dat doe je niet.
Dat doe je pas NA je ontkennings- of minimaliseringsmaneuvers.
Oud 11 april 2007, 22:12   #100
Banneling

Standaard

Citaat:
Toevallig en zonder reden bepalen helemaal niet of er van moord sprake is. Dat heeft de maken met het feit of het opzettelijk is én met voorbedachte rade.

Dat zal het dode slachtoffer worst wezen. Maar daar voel jij geen grammetje empathie voor als hij/zij slachtoffer is van verrijkers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be