![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april (Ninove, 12 maart 1969) is sinds 18 mei 2003 een volksvertegenwoordiger van het Vlaams Belang voor de kieskring Oost-Vlaanderen. Als voormalig sociaal adviseur is hij lid van de commissies Volksgezondheid en Sociale Zaken. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jaja, want in het repressieland bij uitstek, de US of A, is er geen cannabis-, laat staan een harddrugsprobleem.
|
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat ze die mensen in de bak moeten gooien, maar zware geldboetes of verplichte gemeenschapsdienst zou toch al een duidelijker signaal zijn als dit softe gedoe. |
|
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus |
||
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ene sluit het andere niet uit. Het is ook onnodig druggebruik, maar het kan omdat het al eeuwen eigen is aan onze cultuur. Waarom? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 april 2007 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom spelen we geen voetbal met twaalf tegen twaalf man? Het is hij die de wetgeving wil veranderen die moet aantonen waarom dat nodig is. Niet deze die ze wil behouden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 april 2007 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwoordt je nu ook nog op mijn vraag of blijf je onnozele tegenvragen stellen om maar niet te hoeven antwoorden? Ik vroeg dus waarom het gebruik van cannabis o zo nodig is? Als je de wetgeving wil veranderen mag ik toch weten waarom je dat wil? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 april 2007 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Paulus,
nu ik dan toch in uw achting ben gestegen ![]() wil ik proberen u een antwoord te geven dat u misschien inzicht zal schenken in het 'waarom' van mijn sporadisch cannabis-gebruik. Zoals u wellicht al weet, hou ik heel veel van muziek. Ik luister bijvoorbeeld erg graag naar 'Friends And Neighbors' van Ornette Coleman. Als ik dat 'nuchter' beluister, geniet ik intens. Als ik een jointje gerookt heb, geniet ik tien tot tachtig keer zoveel van hetzelfde stukje muziek. Ik hou mij ook graag bezig met het studeren van toonladders, modi en akkoorden voor gitaar, en als ik een jointje gerookt heb speel ik niet één of twee uur zonder kramp in de vingers, maar een héle namiddag, non-stop. Ik kijk ook graag naar schilderijen van Paul Klee. Als ik die 'nuchter' bekijk, bezorgt mij dat een esthetisch genot dat ik met enige moeite zou kunnen beschrijven. Als ik een jointje gerookt heb, kan ik dat esthetisch genot onmogelijk beschrijven, omdat het verhonderdvoudigd is. Bij het lezen van 'De Vrolijke Wetenschap' van Friedrich Nietzsche gebeurt iets dergelijks ook, net als bij het verorberen van een lekker maatje, het nuttigen van een glas spuitwater of het wandelen in het Zoniënwoud. Wat mij betreft is een jointje een soort vitamine-preparaat voor mijn contemplatieve en creatieve geest, en ik heb geleerd die vitamines te doseren, zodat mijn werk of mijn sociaal leven er niet onder hoeven te lijden. Waarom vindt u het zo belangrijk dat deze 'vitamines' illegaal blijven, en ik bij gebruik ervan dus als een crimineel mag/kan beschouwd/behandeld worden ? Laatst gewijzigd door djimi : 19 april 2007 om 22:56. |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bedriegt jezelf. Een tijdje geleden stond een alcoholicus voor de rechter en beweerde bij hoog en laag dat hij best nog wel een wagen kon besturen, bij het verorberen van drie glaasjes wijn. Misschien zelfs nog beter dan zonder beweerde hij. Waarop de rechter antwoorde, dat dit nu typisch is voor iemand die onder invloed is van alcohol. Het is precies omdat je onder invloed bent van alcohol dat je denkt beter te kunnen rijden. Dat je denkt sterker te zijn. Dat je denkt meer zelfvertrouwen te hebben enzovoorts, want dit is nu precies wat de drug alcohol doet. Maar wetenschappelijk gecontroleerde reactietesten bewijzen dat het tegendeel waar is. Onder invloed van alcohol denk je de dingen beter te kunnen, maar in werkelijkheid is dat helemaal niet zo. Meer nog; Voor de buitenstaander die er op staat te kijken is dit eerder een zielige vertoning. Bij het gebruik van cannabis is dat exact hetzelfde. Je denkt dat je beter speelt op je gitaar, dat je meer geniet van een boek of van een film of computerspelletje of wat dan ook, maar vergis je niet. Dit is het effect van de drug, maar niet de werkelijkheid. Ik ken jongeren die zelfs beweren intelligenter te zijn wanneer ze 'gerookt' hebben. Als je dat ook denkt, dat moet je voor jezelf eens de test doen. Zoek twee verschillende IQ-testen op het Internet en neem je voor ze twee keer af te leggen. Een keer met en een keer zonder cannabis. Het verschil in resultaat zal voor zich spreken, neem dat van me aan. Bij jongeren die zich aan cannabis gewagen, gaan de schoolresultaten nooit vooruit. En er is ook nog een gevaar. Het gevaar van de psychologische verslaving. Je moet goed bedenken dat iemand die beseft dat hij verslaafd is, dat eigenlijk al een hele poos is. Het is typisch voor mensen die verslaafd raken aan één of andere drug, zij door een periode gaan waarin ze de verslaving ontkennen terwijl hij er al is. Ooit al eens zinnetjes gehoord van mensen die beweren dat het geen kwaad kan zolang je het onder controle kan houden? Of mensen die beweren dat ze het gemakkelijk kunnen laten als ze dat zouden willen? geloof me dat dit zeer typisch is. De dag dat zij beseffen inderdaad verslaafd te zijn, zijn ze dat al maanden, sommigen al jaren. Ten tweede is het nu juist de psychologische verslaving die de ergste is. Een lichamelijk verslaving kan erg zijn en is dat ook, maar daar kun je steeds vanaf binnen een week bij om het even welke drug mits de nodige begeleiding en/of medicatie. De lichamlelijke afhankelijkheid kan weliswaar een levenlang duren, maar deze kun je gemakkelijke bedwingen, moest er geen sprake zijn van ook de psychologische verslaving die eigenlijk de ergste van de twee is. Het gaat zeker de verkeerde kan op als je niet meer naar de bioscoop gaat zonder dat je eerst gebruikt hebt om er zogezegd meer van te kunnen genieten. In werkelijkheid is het zo dat je niet meer echt kunt genieten zonder gebruikt te hebben, maar dat is natuurlijk helemaal wat anders. Hetzelfde bij het uiten van creativiteit, zoals in jou geval het speken van gitaar. Pas op als je niet meer echt genietend kan spelen, zonder dat je gerookt hebt. Dan ben je serieus gevaarlijk aan het gebruiken. En naar datgene wat ik van je lees moet ik zeggen dat ik één en ander herken, die typisch is voor een pscychologische verslaving. Uiteraard kan ik dat van hieruit niet wetenschappelijk vaststellen zuiver aan de hand van die ene posting, maar ik zie wel een gedachtengang in je motivatie om te roken die typerend is voor psychologische afhankelijkheid. Opletten dus. Bovendien, en dat is niet de minste reden, wordt je van langdurig cannabisgebruik onverschillig. Je bent veel minder alert, maakt je om heel veel dingen minder zorgen enz... Maar zelfs de oude Grieken (Socrates bij monde van Plato) concludeerden dat onverschilligheid, de laagste vorm van vrijheid is. Als dat niet motiveert om er vanaf te blijven. Paulus. http://www.desleutel.be/index.php?co...24&detail=1059 http://www.desleutel.be/index.php?content=3&sub=32# Laatst gewijzigd door Paulus : 19 april 2007 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu zegt u... "Daarmee dat op nagenoeg..." TjaH? Antwoordt nu eens op mijn vraag. Waarom heeft het huidig beleid het gebruik van cannabis niet gelegaliseerd als enkel het Vlaams Belang er tegen is? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je hoeft je om mij geen zorgen te maken. Ik speel heel gr�*�*g en heel vaak gitaar, en vaker zonder dan met joint. Als ik gerookt heb, speel ik een hele namiddag (en avond) ZONDER KRAMP IN DE VINGERS. Ik heb niet beweerd dat ik béter speel, wel dat ik het veel langer volhou. Ik durf ook al eens gemakkelijker 'buiten de lijntjes kleuren', en af en toe levert dat toch verassende resultaten op. Als ik dan later, 'nuchter', dezelfde melodietjes of akkoordenschema's opnieuw speel, sta ik zelf soms verbaasd hoe mooi ze wel klinken. Ik geef toe dat er een periode geweest is dat ik mezelf er moeilijk toe kreeg gitaar te spelen zonder éérst gerookt te hebben, maar die periode ligt al lang achter mij. Ik heb toen bewust een pauze van méér dan een jaar ingelast omdat ik die 'afhankelijkheid' niet wilde. Ik neem aan dat ik nog steeds in staat ben te voelen wanneer ik geniet, en hoe ik geniet. Zelfs als dat toegenomen genot louter het gevolg is van het gebruik van cannabis, het maakt het er niet minder 'reëel' op. En als ik 'onder invloed' drie maatjes eet, in plaats van 'nuchter' slechts één of twee, dan zal dat mijn gezondheid toch ook niet schaden ? Ik heb ooit een vrij uitgebreide IQ-test gedaan toen ik een jointje gerookt had, en ik had 138 als resultaat. Erg hoog is dat niet, maar ik was daar best tevreden mee. Toen ik een tijd later een gelijkaardige test deed, dit keer 'nuchter', kwam ik aan 132. Misschien had ik er gewoon minder zin in, misschien was ik iets verstrooider, ik weet het niet. Als ik alcohol drink, voel ik me NOOIT beter, dus beperk ik mijn alcoholverbruik tot een strikt minimum : één keer per maand een glas rode wijn bij de spaghetti, en één keer om de drie maanden een paar glazen Guinness, dat is het zowat, op een occasionele uitzondering na. Joints rook ik enkel tijdens 'de congé', en ook dan hou ik het verbruik beperkt, want anders wordt het te duur. Tijdens het werkjaar wil ik me dat niet permitteren, omdat ik toch wel een zekere sufheid voel de eerste uren na het ontwaken na een avondje cannabisgenot en een nachtje cannabisslaap, en dat zou me bij mijn werk alleen maar hinderen. Stelt dit u al wat meer gerust ? Groet, djimi |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() K
Paulus. |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Waarom legaliseren?
Omdat de overheid mijns inziens niet in de positie is om te zeggen wat wél en niet mag doen, zolang ik daar niemand mee schaad. Er zijn een heleboel onnozele wetten die nog steeds gelden, dat is geen reden om ze niet af te schaffen. En hier nog een hoopje argumenten pro legalisatie, een quote van krizis: Citaat:
En een legalisatie haalt de drug wat meer uit de taboesfeer waardoor informatie en preventie veel toegankelijker zal worden. Wat mijns inziens zéér belangrijk is. Iets gebruiken dat jezelf schade toebrengt en risico's met zich meebrengt, is dat dan zo'n probleem voor jou (ik bedoel dat anderen het doen)? En waarom dan, gesteld (nu ja gesteld, dat is al meermaals bewezen) dat slechts een kleine minderheid van de gebruikers de drug misbruikt? Bovendien gaat het verhaal van het fastfood wél op: of iets nu al dan niet verboden is maakt eigenlijk niet uit bij deze discussie; het gaat erom of het al dan niet verboden zou moeten zijn. Fastfood is trouwens n�*ét nodig. Ik vind parachutespringen onnodig, en toch brengt het risico's met zich mee, een kleine minderheid sterft er zelfs van. Verbieden, dan maar? Gaan we zelf de keuze maken of het plebs dit risico mag nemen of gaan we hen goed informeren en laten we de keuze aan hen? P.S.: Je denkt wellicht dat ik dit uit eigenbelang doe, maar ik ben al lang gestopt daarmee hoor ![]() Laatst gewijzigd door Pølle : 20 april 2007 om 01:34. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien is het algemmen geweten dat bepaalde legale koffieshops in Nederland bevoorraad worden door illegale plantages in België. Over veertien dagen werd er nog maar eens een illegale kweek van plantjes opgerold, die bedoeld was voor de Nederlandse markt. Zo zie je maar dat het argument van legaliseren om gecontroleerde wiet te verkopen niet opgaat. Citaat:
Tjah?! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al de redens die je aanhaalt om cannabis te legaliseren kan je net zo goed toepassen op hard drugs. Niet iedereen raakt door het gebruikt van LSD, cocaïne, heroïne enz... onherroepelijk zwaar in de problemen. Daar gaat het ook om een minderheid. Citaat:
Ik kan moeilijk aannemen dat je het belangrijk vindt dat alleen maar 'de anderen' legaal zouden kunnen gebruiken. Paulus. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#98 | |||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het echter even vanzelfsprekend dat economische, psychische of fysische problemen ten gevolge van het gebruiken van bepaalde middelen volledig binnen de verantwoordelijkheid dienen te vallen van de gebruiker en dat de staat daar niet dient voor op te draaien. Het wordt tijd dat de verantwoordelijkheid terug wordt gelegd bij het individu. Op dat vlak (één van de weinige vlakken) lig ik dan ook volledig op de lijn van de ultra-liberalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het verbod op al die producten dateert dus pas van de vroege 20ste eeuw en is historisch gezien erg recent. In feite heeft het verbod op marihuana maar een 50-tal jaar effect gehad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vanuit de Vlaamse regering was er wel degelijk de vraag om de snelheid van 90 per uur voor gewestwegen te verlagen naar 70 km per uur. Het werd tegengehouden door de Walen, waardoor wij nu in Vlaanderen overal die vervelende bordjes hebben die ons verplichten tegen een slakkengang over de gewestwegen te glijden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tav het kweken van marihuana is men in Nederland echter erg repressief. Niet alleen maakt dat het controleren van de plantjes onmogelijk, het is ook verantwoordelijk voor het feit dat heel wat plantjes uit België komen, waar de repressie blijkbaar minder groot is tav het kweken van marihuana. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als men morgen homosexualiteit gaat verbieden, moeten homosexuelen dan plots andere argumenten gebruiken om hun rechten op te eisen?!? Citaat:
Citaat:
Over andere "hard drugs" heb ik niet echt een mening, omdat ik er te weinig over weet. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Vanuit mijn persoonlijke ervaringen als psychonaut (ik heb de meeste drugs wel een of meerdere keren gebruikt, ook de zgn 'hard' drugs) zou ik nog willen toevoegen dat die zever over 'onmiddelijke verslaving' niet bestaat. Verslaving is een keuze, net zoals de vriendenkring waarin je gebruikt (die wel invloed heeft op de kans dat jezelf in de problemen komt). Zeker wat weed, paddo's & lsd betreft is het huidige beleid gewoon onnodig streng. Iedereen zou minstens 1x lsd of paddo's moeten proberen (of peyote, wat ik zelf wel nog es wil doen mits ik er m'n handen op kan legge). Ze tonen aan hoezeer de 'realiteit' maar tussen je 2 oren zit.
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is precies dat wat de wetgever wil vermijden. Inzicht is namelijk een stapje dichter naar verzet tegen de plutocratie. |
|
![]() |