![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dewinter en Jensen hadden overigens veel lol met elkaar. Ze noemden elkaar extreem en provocerend en op een manier dat het aangenaam bleef voor henzelf en voor de kijkers. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 18 mei 2007 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 23.00-23.55 NU op Nederland 2 : Highland Gardens, een Nederlandse film over drie mannen en een actrice in LA. Opmerkelijk : een van de mannen is gespeeld door een Vlaming (Benny Claessens, bekend als de broer van Bart de Pauw in het Geslacht de Pauw) en ook die "actrice" is een Vlaamse.
Iedereen spreekt gewoon zijn taaltje, zonder te ondertitelen. ![]() ![]() http://www.imdb.com/title/tt0973811/
![]() |
#83 |
|
![]() Daarnet Javier Guzman, Nederlandse sta-op-komiek op, op Canvas bij Ben Crabbé gezien.
Ineens ging het over politiek, over Vlaams Belang en Geert Wilders. Kwam niet echt goed, hij noemde de kiezers van Vlaams Belang sukkels (24% ![]() Zou ie beseft hebben dat vooral dat laatste ook gewoon de bedoeling is van VB?
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het VB is in Nederland alleen bekend als een anti-moslim partij. De PVV(Wilders) heeft hier 6% kiezers en misschien met sympatisanten 10%.Dus 90 % van de Nederlanders zullen het antwoord geven van Javier Guzman gaf. Het Vlaams Nationalisme is in Nederland niet bekend. Mijn inschatting is dat 99% van de bevolking het hier niet kent. (misschien is het in grensgebied anders) Ook Dewinter heeft in zijn tv optredens hier, nooit kansen benut om over Vlaams Nationalisme te praten. Bovendien lijkt het me niet goed om het V N gelijk te verbinden aan Moslimfobie. Dus het de weg naar "de Nederlanden" is nog zeer lang om te gaan ![]() Alleen de media kunnen aan de wederzijdse onbekendheid verandering brengen. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 22 mei 2007 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb het programma niet gezien.(jammer) Nederlanders hebben inderdaad een grove manier van praten over politieke tegenstanders. Gelukkig noemde hij de VB' ers nog niet "mestkevers of mentaal gehandicapten." ![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 22 mei 2007 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Gisteren Goedele Liekens bij Wat heet op Nederland drie3. Ik kan me voorstellen dat Goedele ook wel bij wat Nederlanders populair kan worden.
![]() Wel grappig dat die Nederlanders zomaar vragen : ben jij de "Linda de mol" in België of Vlaanderen, terwijl ze haar omgekeerd eigenlijk niet kennen. Vlamingen kijken inderdaad minder naar het noorden dan de Franstalige Belgen naar het zuiden, maar zoals Dimitri zei, toch nog altijd veel meer dan de Nederlanders naar het zuiden.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Deze week heb ik noodgedwongen veel naar de radio (Radio 1 - NL) geluisterd. Ik werd doodgegooid met de Belgische verkiezingen....
Interviews met stemmers (vrouw neigt naar CD&V, haar echtgenoot naar VB) met stemredenen; analyses van politicologen; vraaggesprekken met partijleden; reportages over partijbijeenkomsten (VLD Brussel etc,) Ik moet zeggen, vrij gedegen. Ik was blij verrast. Ook mijn krant (NRC) heeft deze week uitgepakt met interviews en achtergrondartikelen over de Belgische verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Dat kan. Maar ik zei al dat ik de afgelopen week deze twee media net het meest heb geconsumeerd. Deze week geen TV aangehad, geen andere kranten gelezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is en was voor de verkiezingen in Belgie en Frankrijk meer belangstelling voor die van onze directe onderburen. Dat geldt dan zowel voor de media als het publiek.
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad. Ikzelf ben de webstek van NOS aan het afsurfen om hun kijk op de dingen te weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Deze geel-zwarte foto groot op de voorpagina van NRC Handelsblad vandaag:
![]() Met als kop: België gaat terug naar de tekentafel Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 11 juni 2007 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Veel aandacht in onze media voor de verkiezings uitslag.
Citaat volkskrant: Regeringsvorming wordt gordiaanse knoop Analyse Bart Dirks BRUSSEL - Vlamingen en Walen moeten elkaar weer in de ogen kijken. De Vlaamse christen-democraat Yves Leterme hoopte op het Balkenende-effect en won zondag de Belgische verkiezingen. De Waalse liberaal Didier Reynders mikte op het Sarkozy-effect en won óók de Belgische verkiezingen. Maar nadat ze de mosterd leken te hebben gehaald in Nederland en Frankrijk, moeten de Vlamingen en Walen nu elkaar weer in de ogen kijken en samen een federale regering vormen. Dat geschiedt met duidelijke weerzin. De politici aan weerszijden van de taalgrens hebben totaal andere campagnes gevoerd en heel andere dingen beloofd. Bovendien hebben de kiezers er verschillende boodschappen afgegeven. In Vlaanderen wonnen de christen-democraten en verloren de liberalen, in Wallonië wonnen de liberalen en bleven de christen-democraten ongeveer gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijken er ook Vlamingen op zondagmorgen naar het muziekprogramma van de VPRO? Vanmorgen met o.a Roos Rebergen http://www.youtube.com/watch?v=v8ScAMB_k9A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() http://player.omroep.nl/?aflID=2870321
Daarnet in Cabaret en co (op Nederland drie) een (her)uitzending over Wouter Deprez, de sta-op-komiek die "De Slimste Mens ter Wereld" won. Blijkbaar heeft hij ook succes in Nederland, maar wel vreemd, ofwel is dat soort entertainment gewoon niet aan mij besteed. ![]() ![]()