![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet toch ook toegeven dat ze het hun wel gelukt is om uiteindelijk marktleider te worden en dat ze dit zeer ingenieus blijven doen. Ik heb een tijdje terug nog een verhaal gehoord nm dat MS ik geloof in scholen niet mocht eisen of mocht gebruik maken van hun monopolie om in scholen windows te laten gebruiken. Wat gebeurde er nu, de concurrenten vroegen een redelijk hoge prijs voor hun software waardoor MS voorstelde om gratis pc's te leveren aan verschillende scholen. En wat denkt je dat er op stond? Windows natuurlijk. Ik weet niet of ik het verhaal goed vertel, het kan helemaal omgedraaid zijn maar het was in ieder geval een grote kans voor macintosh en anderen om een serieus graantje mee te pikken maar hebben door hun eigen $$ tekentjes in de ogen het weeral misgelopen, eigen schuld vond ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien betaalt niemand zoveel.
![]() |
![]() |
#83 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe niemand betaalt zoveel? Dit zijn officiële prijzen van computerwinkel Dell (www.dell.be)! Grote bedrijven zullen wel korting krijgen omdat ze in grote hoeveelheden kopen, en natuurlijk is illegale software een stuk goedkoper. Maar daar eindigt het toch ook ongeveer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Microsoft® Office 2003 Basic [Word, Excel, Outlook] (+130,00 EUR) Microsoft® Office 2003 Small Business [Word, Excel, Outlook, Publisher, PowerPoint, Contact Manager] (+260,00 EUR) Microsoft® Office 2003 Professional [Word, Excel, Outlook, Publisher, PowerPoint, Contact Manager, Access] Dell Recommended (+319,00 EUR) Eigenlijk val je altijd wel ergens in een promotiecategorie. Ik ben trouwens absoluut geen open-source vijand ben. Ik ben dit weekend zelfs effe op FOSDEM gepasseerd. Maar ik heb er geen moeite mee om toe te geven dat MS office (ik gebruik 2000) veruit superieur is tov alle alternatieven. Ik gebruik MS Office trouwens vaak onder linux. En voor gewone gebruikers is windows nog altijd veel eenvoudiger dan linux. Al is het maar om de laatste CD van de gouden serie die ze in de winkel gekocht hebben te kunnen gebruiken. Zo is het nu eenmaal. Hoe had je trouwens iemand in het onderwijs 4 jaar geleden linux geleerd? Iemand die windows 3.1 geleerd heeft kan wellicht nog redelijk onderweg met windows XP. Maar hij weet waarschijnlijk niet dat hij eerst root moet worden en het bestand moet chmodden om één of ander programma te moeten installeren. Niet alles werkt met apt-get hé.
![]() |
![]() |
#85 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
open source en gratis software... leuk, ik heb ook linux draaien... maar veel producten zijn bijlange niet goed als commerciële producten waar werk is in gestopt... windows IS een goed systeem voor thuisgebruikers... alle Open Office en aanverwanten zijn gewoonweg niet zo goed als veel MS Office producten... en voor professionele doeleinden zijn die grafische alternatieven bijlange niet genoeg ontwikkeld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Want, let's face it, gratis en met veel mensen en open source kun je wel eens wat moois maken... maar veel topproducten hebt ge veel inspanningen voor nodig, en moet er een visie achter zitten. Ik zie een freak die thuis gratis zit te programmeren al bij hem thuis een testlabo opstellen om de gebruiksvriendelijk van Grafische User Interfaces , van input devices etc... te analyseren, onderzoeken, resultaten te publiceren, en te implementeren in zijn software ![]() ![]() Sure, sommige gratis software is leuk... Winamp is een goede speler (oeps, da's in windows zeker), Open Office is een goed office pakket... Niet iedereen gebruikt alle opties in bv. MS Office, maar ik heb al regelmatig es in Open Office zitten foeteren omdat ik zaken niet kon die in Excel vlot gingen... Dus daarom betaalt ge maar wat meer hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik gebruik OpenOffice en ik kom zelden iets tegen wat niet gaat in Excell. Meestal is het op een andere manier te zoeken, maar echt NIET kunnen is weinig. Het grootste verschil voor mij tussen MS-Office en OpenOffice is het uitzicht (MS-Office is schoner) en het feit dat OpenOffice al eens moeite heeft met het lezen van Excell-documenten die nogal special features bevatten, wat nogal logisch is aangezien MS van gesloten standaarden gebruikt maakt. Als ik moet kiezen tussen een mooi pakket dat zo ongeveer alles kan en dat € 530 kost of een pakketje dat er iets minder mooi uitziet, en 5 functies minder kan dan dat andere, maar wel gratis is, dan heb ik snel gekozen. Heel snel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geef me dan maar Gnumeric. Dat werkt tenminste vlot en heeft een aantal toffe functies (vooral statistisch). Maar ook daar werken arrayfuncties gebrekkig. Verder zijn er minder mogelijkheden om grafieken te maken. Ik heb er geen probleem mee om te betalen voor mijn licentie van office. Ik heb eenmaal betaalt voor office 2000 en als je niet elke update koopt (wat nergens voor nodig is) is dat echt niet duur. Veel mensen die ik ken gebruiken nog altijd office 97. Heel goede software. Gekocht voor zo'n 200 euro. Na 7 jaar gebruik is dat dus zo'n 2 euro per maand. De productiviteit die je verliest door openoffice te beginnen gebruiken kost véél meer.
![]() |
![]() |
#90 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
mogelijkheden ? Zoals aangehaald idd veel geavanceerde functies (en idd, ook dat heb ik nodig als ik eens excel gebruik), array gebruik, duidelijkheid en overzichtelijkheid in nieuwe versies. Ook herinner ik me toen ik eens een rooster wou samenstellen om af te printen dat ik mogelijkheden toendertijd niet vond (mbt tot geavanceerd samenvoegen van cellen en zo). Akkoord een spreadsheet is in principe geen programma om geavanceerde af te printen documenten samen te stellen, maar als het kan met hetzelfde programma: waarom niet ? Oh ja, en gebruik van visual basic om vanalles en nog wat uit te voeren is in excel toch ook een piece of cake... Akkoord, voor simpele tekstverwerking, simpele spreadsheetberekeningetjes werken al die andere spreadsheets even goed... of werkt m'n oude excel of oude Lotus 1-2-3 in windows ook goed... Maar Word, Excel, en vooral ook Powerpoint zijn gewoon heel goede, simpele producten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() verdorie,
da's ook de eerste keer dat ik die k*tpinguin liever niet zag staan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Burgemeester
|
![]() iedereen heeft het hier altijd over de Open Source beweging... ik vind persoonlijk de Free Software beweging veel interessanter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de legale allerhande gratis dingen die je via download.com kunt krijgen is interressant. Werkt tenminste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Open Source is altijd gratis. En je vindt amper grote applicaties die EN niet open-source zijn EN gratis. Alleen van die kleine tools. Zoek maar eens een gratis OS die niet open-source is. Of een gratis Office-pakket die niet open-source is. De titel van deze topic is misschien slecht gekozen, maar het doelde wel op gratis software int algemeen. Maar aangezien gratis niet zozeer bestaat (er zijn maar weinig zotten die voor de lol hun programma zullen blijven updaten, en zeker een groot programma), werkt zoiets enkel in een open-source omgeving. Met waarschijnlijk een relatief groot verloop van programmeurs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() een paar zeg je
![]() ![]() |
![]() |
![]() |