![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Meyrem Almaci (Groen!) - 23 tot 29 april Groen! plaatst het klimaat en de armoedebestrijding centraal in de kiescampagne. Meyrem trekt de Groen! lijst voor de Kamer in Antwerpen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() M. Almaci stelde :
Citaat:
1. Die extremisten, die ultra-islamisten, die hun langenoten de wét komen dicteren zijn eigenlijk ... fascisten !!! Je schofeert en stigmatiseert dus ... euh ... een déél (minderheid, maar toch ... !) van de marokkaanse gemeenschap. 2. Het Vlaams Blok zijn fascisten ! Tiens ! Ik ga niet onkennen dat er in 't VB wegkwijnende fascisten zitten maar hun aantal bedraagt toch géén 1.000.000. Mevr. Almaci je schofeert opnieuw en stigmatiseert cica 1/4 van de bevolking van het land waar je als "bipatride" geboren bent, "werkt" en leeft ... Zéér eigenaardige realistische politiek ... we gaan even verder kijken : bij 2. Van die Assyriërs en die Christen-vervolging, in Turkije, waar je als bipatride met vakantie gaat, daar weet je niets van ? Van de "eigenlijk" anti-islam-betogingen, of als je wil : anti-al-te-grote-macht-voor-de-islam betogingen in Turkije ook niet naar alle waarschijnlijkheid ... Tiens ! Merkwaardig ... aan Turkije, mag niet geraakt worden. Dat noem ik : bij 3. Racisme ! Maar ja ... beste realistische politica, racisme is geen mening zég je in die posting #4. Wat is het dan ? Volgens je eigen woorden zijn : - racisme, - fascisme, en : - extremisme "maar" ideologiën, gericht op het verwerpen van mensen. Ofte : hoe woorden kunnen misbruikt worden om gebreken "realistisch" op te vatten, dus schoon te praten : - radicale islam - hangjongeren - onderwijsproblemen - "dopaangelegenheden" - ... 4. Uiteraard ! Maar vergeet aub niet, want daar ben je flink mee bezig meyrem, dat een mens, welke ook het pigment van zijn huid is, naast rechten ook PLICHTEN heeft. dat is mijn vertrekkader ... Beste Groeten en véél succes in je carrière !!!
![]() |
#82 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat ik wou zeggen is dat je echt niet moet zeggen dat elke moslim, waar ook ter wereld, persé die wetten erkent (voorbeeld: ik had er nog nooit van gehoord en ben van plan de komende tijd wat rond te vragen hoeveel die er wél kennen). En nu een open deur. De Arabische wereld moet voor een deel nog geseculierd geraken. Feit. Maar ik ga niet ontkennen dat er idd wel andere moslims zijn die er wél een pak méér problemen mee hebben. Het zou idioot zijn om dat te ontkennen. Fundamentalistjes die nog eens zo fundamenteler worden door een wij-zij gevoel, bestaan er. Uitzonderingen. Maar toch een frequent beeld. Helaas. Ik ben ook niet bepaald een monocultuurder. Zoals Meyrem ben ik iemand die de nadruk legt op de wet. Maar de wet moet ook ter discussie mogen staan. Dat is logisch, in een democratie. Maar ik ben van principe geen voorstander van allemaal mensen die totaal andere gebruiken hebben op een hoop. Ik ben voorstander van inburgeringscursussen (met stevige nadruk op taal) om te zorgen dat een wederzijds onbegrip daalt. Imo kan dat veel problemen oplossen. Om maar te zwijgen van mijn aversie tegen gezinshereniging tot in de zoveelste graad, met recht op vrij snel de nationaliteit en de (uitgebreide) sociale zekerheden. Maar dat is een andere discussie. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zou iemand Fatima Bali daar toch eens op moeten wijzen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Door je te verschuilen achter de URVM weiger je toch (eerlijkheidshalve) maar te verklaren dat je Belgie loyaal ben bovenTurkije. De URVM is geen natie of land, moet je naleven wat niet hetzelfde is als loyaal zijn. Met je antwoord stel je je boven de nationaliteiten. Dat past in het princiepe van de eenheid van staat en godsdienst in de Islam waardoor die NIET verenigbaar is met onze westerse democratie. Gelukkig zijn er tollerante moslims maar die bestrijden het fundamentalisme niet zoals wij het extremisme van het VB bestrijden. Uw antwoord is eerlijk en is ook bepaald door het denken maarmee je opgegroeid bent.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#90 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten tweede hebben het fascisme en het "moslim-fundamentalisme" inderdaad veel gemeen. De vragen die ik daarbij wil stellen, is :
Als ik een moslimjongere met baard en gewaad zie rondlopen, dan zal ik hem behandelen als een broeder. Als ik een moslimjongere in gasta-rap-outfit zie rondlopen, dan zal ik hem mijden als de pest. Van de eerste verwacht ik namelijk geen kwaad, terwijl de tweede wel eens mijn portefeuille zou kunnen stelen. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is toch algemeen bekend dat Moslims en hun godsdienst een verovering godsdienst hanteren, die absoluut geen diversiteit toelaat, die in hun ogen de “ongelovigen” willen verdelgen. Ja vele autochtone Belgen hebben liever dat die ongecontroleerde immigratie stopt, om dan nog maar te zwijgen van de integratie, die niet bestaat bij vele zoniet bij alle moslims. Moslims kennen ook geen scheiding van religie en staat! Als u, tegen patriarchale structuren vecht, waarom vernemen wij hier niets van in de pers, TV en Internet. Het moet zijn dat u schrik hebt van de moslims, die u een kopje kleiner willen maken als u maar één zinssnede durft uit te brengen die ingaat tegen die moslims hun “geloof” en hun “zeden”. Ik denk dat u hier een leugen poneert, wanneer u beweerd dat 1 op 3 hun autochtone vrouwen slaan en nog minder geloof ik u dat er evenveel moorden gebeuren als moorden op vrouwen bij de moslims Zeer juist gezegd, dat religieus extremisme gevoed wordt door frustratie en uitsluiting. Hebt u zich al durven afvragen hoe dat zou komen? De oplossing is zéér simpel nl. Ten eerste: stop de immigratie en op termijn zal dit effect uitsterven. Ten tweede: via repressie die vormen van extremisme aanpakken en uitroeien bij de moslims en indien mogelijk terug naar de landen van herkomst sturen en anders voor 20 jaren en meer de gevangenis in! Wat doen de moslims hier en nu in ons landje, wel zij veroorzaken hun haat recept tegenover de autochtonen, die het beu zijn om te horen en zien hoe de moslims gepamperd worden (zie de hoofddoeken affaire en de kleding). Als u dan zo goed weet wat er gaande is, waarom hoor ik u dan niet?! De kansarmoede is zéér hoog bij de allochtonen door het feit dat het vreemdelingen die naar hier overgewaaid zijn en zich niet hebben willen integreren en dus gebrekkig Nederlands spreken waardoor ze niet aan de bak komen. Hier in mijn stad, wonen veel moslims die geen werk hebben en waarvan de kinderen dezelfde weg aan het opgaan zijn en overdag en een stuk in de nacht de straten onveilig maken door hun intimidaties en gepleegde diefstallen en het onveiligheid gevoel wordt dan nog meer gevoedt omdat die vreemdelingen jongeren in groep de straten onveilig maken! Doe hier eens iets aan hé in plaats van onbelangrijke probleempjes trachten op te lossen, maar ook hier hoor ik u niet! Misschien hebt u schrik van Mr Dewitte, die u zou kunnen vervolgen voor racisme! Volgens u is het Vlaams Belang gelinkt aan fascisme. Hier poneert u weer zo’n leugen om de goegemeente op het verkeerde been te zetten. Is het omdat het Vlaams Belang een standpunt inneemt tegen de immigratie? Of dat de partij zegt “eigen volk eerst”? of dat ze van leer trekt tegen de positieve discriminatie? Of is het omdat u allochtoon bent en uw allochtonen moet beschermen uit liefde voor eigen volk eerst? Het staat zo goed als vast dat de moslimgemeenschap geldelijk gesteund wordt vanuit hun thuislanden om hier hun “kerken” te kunnen bouwen, puur uit het oogpunt die hun gosdienst voorschrijft (ga en vermenivuldig u en verover de wereld desnoods met geweld). Ik ben tegen subsidies en dit voor gelijk welke religie. De belasting betaler moet niet opdraaien voor de kost die hun religies veroorzaken. Die kost moet gedragen worden door de aanhangers van die of gene religie, dat zou een deontologische eerlijkheid zijn! Laten we duidelijk zijn de moslims met hun islam zijn geïmporteerd en horen hier niet thuis en worden dus scheef bekeken door de autochtonen, wat normaal is en niet te vermijden. Ondertussen na zovele jaren hier aanwezig te zijn vertikken ze het om fatsoenlijk te integreren. Dan bent u verwondert dat men hen stigmatiseerd. Dan moet u ook niet verwondert zijn dat men moslims met de vinger wijst op hun etnische achtergrond, dat is des mensen hé. Als ik zou naar een vreemd land trekken en daar zou willen verblijven voor mijn verdere leven, dan zou ik de taal leren de zeden en gebruiken leren kennen en mij eigen maken, zodat men mij niet met de vinger zou kunnen wijzen, zoals men hier te lande wel doet en terecht, met de allochtonen die het vertikken om zich te integreren en het voorwerp zijn van spot en kritiek. Het is bijgevolg wel hun eigen schuld hé dat ze zich laten stigmatiseren. Hun godsdienst draagt hier een grote verantwoordelijkheid! Dit geeft hun niet het recht om extreem gedrag te gaan vertonen. Ik, als autochtoon, ervaar dit als een afwijzing van de autochtone gemeenschap en waarom doen ze dit? Is dit onder invloed van hun religie? Is hier een extreem politieke invloed in het spel? Ook de politieke partijen dragen hierin een verpletterende verantwoordelijkheid door het hebben toegelaten om een ongecontroleerde immigratie te hebben toegestaan. Een multiculturele samenleving op zo’n grote schaal moet tot problemen leiden. Mij is het nog steeds een raadsel waarom de moslims die cartoons gebruikt hebben om zoveel herrie en blablabla te veroorzaken, leven die mensen nog in de middeleeuwen? De islam onderdrukt wel degelijk de vrouwen! En daardoor krijgen de islamitische vrouwen minder kansen, omdat ze niet mondig genoeg zijn om zich te handhaven op de arbeidsmarkt. De hoofddoeken die reiken tot aan hun tenen, zijn een uiting van afkeer van de autochtone bevolking en tevens zijn ze het voorwerp om te intimideren! In mijn land gesluierd rondlopen en gehuld zijn in hoefddoeken die reiken tot aan de grond, lokken negatieve reacties uit, of had u anders verwacht misschien? Vrouwen die hier zo rondlopen zijn gedoemd om werkloos te zijn en te blijven. Wij moeten hen, het werk niet ontzeggen, zij doen het voor ons door hun houding tegenover onze autochtone maatschappij halstarrig vol te houden. Met andere woorden zij sluiten zichzelf uit door hier telande blijven rond te lopen zoals men dat deed in Marokko en elders vele jaren geleden. Waarom doen ze dit? Denken zij misschien dat het aan ons is om ons aan te passen aan de islam gebruiken? Moeten wij hun zeden en gewoonten overnemen? Willen zij misschien ons overtuigen van ook schapen gaan te slachten, ter ere van… ? |
|
![]() |
![]() |
#93 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pathetisch betekent in het Nederlands "met pathos". De correcte vertaling van het Engelse "pathetic" in het Nederlands is "zielig."
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral indien blijkt dat je de zin niet schijnt begrepen te hebben: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 april 2007 om 18:10. |
||
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 30 april 2007 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikke? nee hoor. Waarom?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Euh ,gewoon u hebt die talent denk ik van journalistiek (leugen verkoperij),.
![]()
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gut! heel even vreesde ik dat U het op het taalgebruik had!
![]() |
![]() |
#99 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Online is een dubbelnick van jou, en die Filip van Laenen verkoopt dezelfde onzin. Verwacht niet dat wij jullie als individuen gaan beschouwen. Daarvoor is namelijk een minimum aan intelligentie en originaliteit vereist.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |