![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, kan ik er aan doen dat ik in de lach schiet als ik hun accent hoor ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, zoals ik al suggereerde heeft het VB alvast één hefboom voor zijn economisch herstelplan : de invoering van een taks op meertaligheid. ![]() Vive Philippe ! God bless Philip ! Leve Flupke ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Jongens we wijken af van de actie zelf!
Stuur AUB massaal de mail naar Flahaut! Dat is de kern van de zaak, niet het gebruik van de landstalen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er één zaak is waar het regeerwerk in België veel onder geleden heeft dan is het wel het communautair extremisme. En zie, in een van de zeldzame Belgische topics op dit forum (eentje dat niet bol zou moeten staan van flamingantische, rassenhaat of intolernatie zoals de grote meerderheid van de topics) waar Vlamingen en Walen gezamenlijk kunnen discuteren, staan ze er weer. Geen discussie zo vredig of het VB verstoort ze welig .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar staat dat dit forum voorbehouden is aan ééntalige vlamingen ? O u verstaat engels ? Sorry. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kleinzielige en enggeestige gelaat van het Vlaams-nationalisme toont zich weer. Zielig eigenlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() MANNEKES!
Het gaat hier over het behoud van de Brigade Para-Commando. Wil je daaraan meewerken, stuur dan de mail. Wil je over het gebruik van de taal discussiëren, start dan een nieuwe topic. Het gaat me hier om de PARAS, die Uw steun heel goed kunnen gebruiken, daar ze vanwege hun militair statuut geen acties mogen voeren. Sluit U aan en verstuur de mail, AUB! |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() ik wil dat de toppolitici ook het nederlands kennen,anders geen minister,en als het toch over beleefdheid gaat,dan zou ik als ik zie dat het een nederlandstalig forum is mijn vraag of antwoord in dezelfde taal proberen te stellen,die beleefdheid geldt ook andersom zeker hé?maar allé,binnen x aantal jaren kunnen jullie nog arabisch leren,dan word dat jullie moedertaal,en compleet zonder leger.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Onverbeterlijk, die Vlaams-Blokkers, ze drammen maar door. Zouden zij het echte communautaire probleem zijn in België?
![]() De B.U.B. heeft uw tekst gepubliceerd, Rudy. We hopen het beste. Ik heb anderzijds wel gelezen in een persbericht van de SP.A dat de para's NIET zullen worden afgeschaft, maar verdeeld zullen worden over andere eenheden. Ik weet het wel, dat komt quasi neer op afschaffen, maar het is toch een nuance die de minister als tegenargument zal gebruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik allang gedaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hetgeen de paras zo uniek en efficient maakt is net het feit dat ze niet vermengd zijn geraakt met de andere eenheden en dus niet onderhevig waren aan de bureaucratie, dewelke de andere eenheden inefficient en weinig slagvaardig hebben gemaakt. Als men de Para-eenheden gaat verdelen over de andere eenheden, dan gaan ze over niet zo lange termijn totaal onbruikbaar zijn. Dat probeer ik met deze actie te vermijden. Als men de structuur van de Brigade afbreekt komt dat neer op een virtuele afschaffing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Daar ben ik het mee eens; de geest van de para's zal verloren gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik pro afschaffing ben, maar zomaar alles laten overleven omdat het traditie heeft vind ik ook verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Nuttige tradities zoals de para's, het koningshuis en het parlement schaf je niet af, ook al kosten ze geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat als blijkt dat de para's voorbijgestreefd zijn en geen meerwaarde meer kunnen bieden aan ons Belgisch Leger? Laat je ze dan enkel nog bestaan om de staatskas te ledigen? In dat geval zeg ik duidelijk: afschaffen die handel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() "Wat als blijkt"... Waaruit zou dat blijken? De Para's doen de moeilijkste missies in het buitenland.
Wat als zou blijken dat de SP.A nutteloos is in België? Moeten we ze dan nog massaal subsidiëren zoals vandaag het geval is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heeft Flahaut zijne legerdienst eigenlijk gedaan ???
het een of ander bureaupostje???
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Lieve Manta,
Citaat:
Het is niet moeilijk om te zien dat hij nog steeds een afgetraind lichaam heeft, dus een bureaupostje zal het zeker niet geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hij droomt van een klein maar efficient leger en dan de meest efficiente eenheden opzijschuift getuigt niet echt van enige kennis ter zake. Wat moeten we doen als er nog eens een oorlog uitbreekt en we zijn er op de een of andere manier bij betrokken ??? Zoveel troepen hebben we al niet. Hulp aan Amerika vragen, aan China ??
![]() |