Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 22:32   #81
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
@smiley: Je kan de huidige Vlaamse eigenheid niet bewaren tot in het oneindige. Zo zit geschiedenis nu eenmaal niet in elkaar.
Men kan blijkbaar wel de islamitische eigenheid bewaren ????

Alles moet maar wijken voor islam is het niet ? En o wee als iemand de islam ook maar iets in de weg durft te leggen ... islam is peace nietwaar.

Laatst gewijzigd door smiley : 22 mei 2007 om 22:39.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 22:36   #82
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Als het saai wordt voor u, niemand verplicht je te lezen of ook maar te antwoorden. Doei !
om het te lezen niet, maar om het te beantwoorden zeker wel en laat me toe om ermee te lachen met u postjes en 'killer one liner' heb je lang over moeten nadenken hé

Laatst gewijzigd door nubian : 22 mei 2007 om 22:37.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 22:38   #83
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
om het te lezen niet, maar om het te beantwoorden zeker wel en laat me toe om ermee te lachen.
Als u het niet leest hoe kan je dan weten dat je het saai vind. Neen, het is niet saai maar iets wat je niet graag leest. En lacht u maar onozel verder. Tot iets beter bent u niet in staat.

Laatst gewijzigd door smiley : 22 mei 2007 om 22:38.
Oud 22 mei 2007, 22:42   #84
nubian

Standaard

Citaat:
Als u het niet leest hoe kan je dan weten dat je het saai vind. Neen, het is niet saai maar iets wat je niet graag leest. En lacht u maar onozel verder. Tot iets beter bent u niet in staat.
hola, dat verdient applaus dames en heren....je zal zeker deze nacht goed kunnen slapen.
Oud 22 mei 2007, 22:42   #85
smiley

Standaard

Citaat:
Iemand die geen soepjurk of lange baard heeft doch die zulk een integratieonwillige taal spreekt (de titel is trouwens toch duidelijk) die wil dat vrouwen aan lmoketten de hoofddoek kunnen dragen (wat helemaal GEEN teken tot integratie is maar wel HUN wil willen opdringen aan ons en onze maatschapij)

BUITEN !
Oud 22 mei 2007, 22:44   #86
smiley

Standaard

Citaat:
Ik wil de laatste zijn om je bubbel te doen uiteenspatten maar Sarkozy behoort niet tot het Vlaemsche of Belgische volk.
Dan moet men zulk een mensen hier in Vlaanderen ook maar aan de macht brengen. De keuze is aan de kiezer op 10 juni.

Laatst gewijzigd door smiley : 22 mei 2007 om 22:50.
Oud 22 mei 2007, 22:51   #87
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Indien men zich in Vlaanderen wilt vestigen dan moet men zich aanpassen aan de lokale waardes en tradities van het land.

Maw men moet zich integreren tot de Vlaamse cultuur.

Indien men zich hier niet kan schikken dan kan men geen onderdeel uitmaken van de maatschappij.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 23:03   #88
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Indien men zich in Vlaanderen wilt vestigen dan moet men zich aanpassen aan de lokale waardes en tradities van het land.

Maw men moet zich integreren tot de Vlaamse cultuur.

Indien men zich hier niet kan schikken dan kan men geen onderdeel uitmaken van de maatschappij.
hoe denk je dat die lokale waardes en tradies onstaan zijn. Met een magische toverstok?

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 23:04   #89
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Wat gaat meneer Sarkozy doen met hun die zich bekeerd hebben tot de Islaam....

Dat zijn "zuivere" Fransen met hun roots in Frankrijk...
Roots speelt geen rol voor een moslim, hij voelt zich nl altijd goed waar zijn geloof veelvoudig beleden word,
Vandaar dat voor "zuivere" Fransen of andere Europeanen het er ook niet echt toe zal doen waar ter wereld juist, ze hun geloof in die discriminerende veroveringsideologie tot in de kleinste details kunnen beleven.

Die geloofsaanname mogen ze dan voor mijn part belijden in een islamitisch land naar eigen keuze, uiteraard met achterlating van alle sociale en burgerlijke rechten, aangezien het vrijwillig aangenomen islamitische gedachtegoed zowaar primeert boven de alhier aangeboden democratische rechtspleging.

Voor wat hoort wat, en wie het in alle ernst om een geloof of overtuiging te doen is, met alle respect hiervoor, die zal er dan met alle plezier de nodige konsekwenties bijnemen, ook als dat een zogenaamde vermindering van levenskwaliteit en comfort met zich meebrengt.

Echter, welke "echte of zuivere" moslim, zou in de schaduw van zijn Schepper hierom durven malen ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 23:08   #90
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
hoe denk je dat die lokale waardes en tradies onstaan zijn. Met een magische toverstok?

Ik zal de vraagstelling is omdraaien.

Wat gaan jullie moslims doen wanneer wij westerlingen onze cultuur en katholiek achtergrond gaan immigreren in moslimlanden? Tevens gaan we ook eisen dat we overal kerken plaatsen, varkens mogen slachtten, alcohol drinken en dat we kruisen migen dragen in openbare ambten.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 23:17   #91
nubian

Standaard

Citaat:

Wat gaan jullie moslims doen wanneer wij westerlingen onze cultuur en katholiek achtergrond gaan immigreren in moslimlanden? Tevens gaan we ook eisen dat we overal kerken plaatsen, varkens mogen slachtten, alcohol drinken en dat we kruisen migen dragen in openbare ambten.
In Marokko (en ook in verschillende Arabische landen) maken ze hierover geen probleem van, de samenleving daar bestaat uit verschillende nationaliteiten EN godsdiensten.

Laatst gewijzigd door nubian : 22 mei 2007 om 23:19.
Oud 22 mei 2007, 23:24   #92
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:

ik heb nochtans geen gevoel dat u die vraag omgedraaid hebt. Ik had eerder het gevoel dat je mijn vraag probeerde te ontwijken

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Oud 22 mei 2007, 23:27   #93
smiley

Standaard

Citaat:
In Marokko (en ook in verschillende Arabische landen) maken ze hierover geen probleem van, de samenleving daar bestaat uit verschillende nationaliteiten EN godsdiensten.
Ze maken daar wel een probleem van. De berbers mochten zelfs hun eigen taal niet meer gebruiken. Ze hebben zelfs lang gevochten tegen de Arabisch islamitische overheersing maar hebben zich uiteindelijk gewonnen moeten geven nu denken zij ten onrechte dat islam hun identiteit is, de islam die hen destijds hun identiteit had afgenomen). Islam moet het voor zeggen hebben al de andere godsdiensten 'van het boek' worden niet meer dan gedoogd.

Niet-moslims worden (in alle moslimlanden) gediscrimineert zoals, zij mogen o.a. niet erven van de moslim ubermenschen. Zij mogen geen moslims tot hun geloof trachten te bekeren, Moslims bepalen het straatbeeld, net zoals overal waar men hen aantreft. Alles van een cultuur wat niet islam is of tegen islam is, moet verdwijnen. En toon mij eens iemand met 2 nationalitieten in Marokko (buiten de uit Belgie komende Marokkaanse toeristen met een papierke waarop staat dat zij toevallig ook Belg zijn)?

Laatst gewijzigd door smiley : 22 mei 2007 om 23:31.
Oud 22 mei 2007, 23:29   #94
smiley

Standaard

Citaat:
ik heb nochtans geen gevoel dat u die vraag omgedraaid hebt. Ik had eerder het gevoel dat je mijn vraag probeerde te ontwijken
Flauwe kul man, jullie zijn niet eens in staat om jullie in een ander (niet-moslim) in te leven anders had je het wel begrepen.
Oud 22 mei 2007, 23:38   #95
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
Flauwe kul man, jullie zijn niet eens in staat om jullie in een ander (niet-moslim) in te leven anders had je het wel begrepen.
Echt man, dit is echt erg. Leer eens lezen. Schakel eerst uw repeat knop uit en kom dan pas een discussie voeren ipv uwe narcistische monologe dialoog

Laatst gewijzigd door Khalid : 22 mei 2007 om 23:40.
Oud 22 mei 2007, 23:38   #96
nubian

Standaard

Citaat:
Ze maken daar wel een probleem van. De berbers mochten zelfs hun eigen taal niet meer gebruiken. Ze hebben zelfs lang gevochten tegen de Arabisch islamitische overheersing maar hebben zich uiteindelijk gewonnen moeten geven nu denken zij ten onrechte dat islam hun identiteit is, de islam die hen destijds hun identiteit had afgenomen). Islam moet het voor zeggen hebben al de andere godsdiensten 'van het boek' worden niet meer dan gedoogd.

Niet-moslims worden (in alle moslimlanden) gediscrimineert zoals, zij mogen o.a. niet erven van de moslim ubermenschen. Zij mogen geen moslims tot hun geloof trachten te bekeren, Moslims bepalen het straatbeeld, net zoals overal waar men hen aantreft. Alles van een cultuur wat niet islam is of tegen islam is, moet verdwijnen.
hier is em, met zijn argumenten mijnheer ik weet het beter, 'ik zal eens argumenten posten die eeuwenoud zijn'..Wat voor ne zever komt ge nu weeral posten, u zou een slechte verkoper zijn...l
Zijdde al in Marokko geweest ofzo? Toch wel eigenaardig dat ik daar Synagoges en kerken gezien heb, Joden en anders gelovigen(zowel moslims als niet moslims) die daar hun eigen zaak,woonst hebben en in vrede samenleven, want jawel.... moest u het nog niet weten economie is van groot belang!!!! Ergo, you know not a damn MF thing. Maar doe gerust verder een forumclown is juist wat we hier nodig hebben. Je kent wel de wijze gezegde hé "Elk dorp heeft zijn dorpsidioot."

Allé begin nu maar koortsachtig te denken wat je zou posten ik zal het morgen wel lezen hé dan is mijn dagje weeral is compleet, slaapwel.

Laatst gewijzigd door nubian : 22 mei 2007 om 23:47.
Oud 22 mei 2007, 23:41   #97
smiley

Standaard

Citaat:
Echt man, dit is echt erg. Leer eens lezen. Schakelt eerst uw repeat knop uit en kom dan pas een discussie voeren ipv uwe narcistische monologe dialoog
Narcisme ? Uw rotprofeet was een narcist, volgelingen van die rotprofeet worden net zo narcistisch als hij. Er valt gewoon geen discussie te voeren ment mensen die denken het ware geloof te hebben en het maar normaal vinden dat alles en iedereen voor hun rotideolgie wijkt.
Oud 22 mei 2007, 23:46   #98
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb je het over? Volgens mij is Brahim Harchaoui redelijk goed geïntegreerd als hij zijn mening kan formuleren in foutloos Nederlands.
Oei, foutloos Nederlands ... dat schrijft zelfs geen ene echte Vlaming. Dat klopte er dus niet.

Nee, een taal beheersen is 1 ding en op dat punt scoren sommige migranten redelijk tot goed, maar een cultuur beheersen is iets anders. Ik spreek en schrijf ook vlot Engels, maar ben ik daarom Brits of Amerikaans? Volgens mij zal ik daar ook wel over bepaalde dingen struikelen.

Het is een kwestie van geven en nemen. En daar wringt soms eerder het schoentje.
Oud 22 mei 2007, 23:49   #99
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
Narcisme ? Uw rotprofeet was een narcist, volgelingen van die rotprofeet worden net zo narcistisch als hij. Er valt gewoon geen discussie te voeren ment mensen die denken het ware geloof te hebben en het maar normaal vinden dat alles en iedereen voor hun rotideolgie wijkt.
Jij mag nog zoveel als je wilt je frustaties hier komen neerpennen. Maar één ding staat vast; ik blijf hier. Uw frustaties en manische depressies zullen mij zeker niet tegenhouden.

Oud 22 mei 2007, 23:51   #100
smiley

Standaard

Citaat:
hier is em, met zijn argumenten mijnheer ik weet het beter, 'ik zal eens argumenten posten die eeuwenoud zijn'..Wat voor ne zever komt ge nu weeral posten, u zou een slechte verkoper zijn...l
Zijdde al in Marokko geweest ofzo? Toch wel eigenaardig dat ik daar Synagoges en kerken gezien heb, Joden en anders gelovigen(zowel moslims als niet moslims) die daar hun eigen zaak,woonst hebben en in vrede samenleven, want jawel.... moest u het nog niet weten economie is van groot belang!!!! Ergo, you know not a damn thing. Maar doe gerust verder een forumclown is juist wat we hier nodig hebben. Je kent wel de wiijze gezegde hé "Elk dorp heeft zijn dorpsidioot."

Allé begin nu maar koortsachtig te denken wat je zou posten ik zal het morgen wel lezen hé dan is mijn dagje weeral is compleet, slaapwel.
Al die moslimlanden zijn allemaal onder de voet gelopen door de 'vredelievende' 'verdedigende' moslimlegers. In elke dictatoriale samenleving, waar mensen onderdrukt worden leven mensen inderdaad schijnbaar in vrede. Onder het communisme leefden de mensen ook in vrede, net zoals onder saddam, of onder hitler of onder de door de islam onder de voet gelopen volkeren. En van economie heeft islam niet veel kaas gegeten. Roven en plunderen en teren op het vernuft en de creativiteit van de niet-moslims. Het is niet omdat zij de kerken (de aja sofia hadden zij uit respect tot een paardenstal laten ombouwen vooraleer er een moskee van te maken het te laten vervuilen met minaretten) hebben laten staan dat zij daarom het toonbeeld van verdraagzaamheid zouden zijn. Dit was als uitdovende maatregel bedoeld, nieuwe kerken mochten niet worden bijgebouwd enz.

[FONT=Arial]De dhimmitude

De Koran zegt : "Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben (= de heidenen), en die zich niet voegen naar de ware godsdienst onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen, in onderdanigheid." [9:29] Op een bepaald ogenblik in Mohammeds loopbaan werden christenen en joden in Arabi� geduld, op voorwaarde dat zij het gezag van de islami tische overheid erkenden en een schatting betaalden. Enkele jaren later zouden alle ongelovigen uit Arabi� verwijderd worden, maar deze tijdelijke regeling werd wel de basis voor de behandeling van de niet-moslims in alle veroverde gebieden buiten Arabi�. Een ander Koranvers luidt : "En indien ��n van de afgodendienaars bij u bescherming zoekt, geeft hem dan die bescherming, zodat hij Allah's woorden kan horen". [9:6] Dit vers zegt dat men de ongelovige die zich onder bescherming van de moslims wil stellen, inderdaad moet beschermen en aan de islamitische invloed blootstellen, opdat hij zich te zijner tijd zal bekeren. Iemand "beschermen" betekent wel dat hij zijn lot aan u toevertrouwt, dat hij uw leiding aanvaardt. Beschermd wordt dus die ongelovige die het gezag van de islam erkent, en wel inzoverre hij zich aan islamizerende invloed blootstelt. En tegen wie zou de ongelovige beschermd moeten worden ? Het is tegen individuele moslims, die immers met een intense haat tegen de ongelovigen ge�ndoktrineerd zijn, dat de moslim-overheid de ongelovigen beschermt. Het "beschermingscharter van de islam" (dhimmat al-islaam) is een politieke regeling, waarbij niet-moslims het staatsgezag van de islam erkennen, hun ondergeschiktheid op velerlei manieren tot uiting brengen, en ook een zware gedoogbelasting (djizia) betalen, in ruil voor het recht om hun religie verder te mogen belijden. De voorwaarden die de "door het charter beschermden" (dhimmi's) moeten aanvaarden, zijn de 20 volgende :
* geen nieuwe gebedshuizen bouwen;
* geen oude gebedshuizen heropbouwen die door de moslims vernield zijn (de faciliteiten zijn dus als uitdovend bedoeld);
* moslims toelaten om in de gebedshuizen te overnachten;
* drie dagen gastvrijheid verlenen aan elke moslim-reiziger die erom vraagt, en langer als hij ziek is;
* geen hulp verlenen aan vijanden van de islam;
* bekeringen tot de islam (ook van iemand uit de eigen rangen) niet verhinderen;
* respekt betonen tegenover elke moslim;
* moslims toelaten tot de eigen private bijeenkomsten;
* in kleding duidelijk van de moslims onderscheiden zijn;
* in naamgeving duidelijk van de moslims onderscheiden zijn;
* in taalgebruik duidelijk van de moslims onderscheiden zijn;
* niet rijden op een paard met zadel en teugel;
* geen wapens dragen;
* geen zegelring dragen;
* niet openlijk alkoholische dranken verbruiken of verkopen;
* niet de eigen religie of gewoonten onder moslims propageren;
* geen huizen bouwen in de buurt van de moslims;
* hun doden niet in de buurt van de moslim-begraafplaatsen brengen;
* hun religieuze plechtigheden niet in het openbaar houden;
* geen moslims als slaven bezitten.

Het model van deze regeling is het kontrakt tussen de tot overgave bereide christenen van Damaskus en de moslim-veroveraars. Daarin kwamen nog enkele extra voorwaarden voor, zoals : * de eigen huizen niet hoger maken dan die van de moslims;
* geen christelijke symbolen ronddragen in processie of bovenop de kerken plaatsen;
* de kinderen niet de Koran aanleren (nl. om hem te kunnen bekritizeren). (9)

Een minder uitgewerkte dhimma was nog verleend door Mohammed zelf aan de joden van de oase Chaibar : zij mochten blijven en hun land bewerken, maar moesten wel de helft van de opbrengst aan de moslims afstaan. Moslim-propagandisten noemen de dhimma "tolerantie", maar in een andere kontekst zou men dit "afpersing" noemen. Mohammed behield zich ook het recht voor, het charter te herroepen en de joden alsnog uit te drijven; wat enkele jaren later ook gebeurde.

Het dhimmi-statuut kan gegeven worden aan joden en christenen, en in de praktijk ook aan heidenen, behalve de Arabische polythe�sten. Het kan niet verleend worden aan afvalligen : bekering is een ��nrichtingsverkeer, en ex-moslims (die zich niet her-bekeren tot de islam) moeten in ieder geval gedood worden. Het dhimmi-statuut wordt door de moslim-overheid verleend, het is een eenzijdig charter, geen tweezijdig kontrakt. (10) De "dhimmitude" (term van de in 1982 vermoorde Libanese leider B�chir Gemayel) geldt als een gunst, niet als een recht.

Bovendien legt de islamwet de doodstraf op voor die dhimmi's die :
* de kerndoktrines van de islam openlijk in vraag stellen;
* terugkeren tot hun eigen religie nadat ze de islam aanvaard hadden;
* met een moslim-vrouw trouwen zonder zich eerst te bekeren. Dit laatste is om dezelfde reden als waarom een ongelovige geen mos
lim-slaaf mag bezitten : het mag niet gebeuren dat een moslim een niet-moslim moet gehoorzamen. De moslim is de absolute heerser, de niet-moslim is de absolute onderworpene. Het is in dit licht dat men islamitische geruststellingen over "verdraagzaamheid" moet begrijpen. Gevraagd naar de positie van de ongelovigen in een islamitische staat, zegt Maulana Aboel Hasnat Sajjed Mohammed Ahmad Qadri, voorzitter van de Djamiat-oel-Oelama-i-Pakistan : "Hun positie zal die zijn van Dhimmi's. Zij zullen geen stem hebben in het maken van de wetten, geen recht om de wet te administreren en geen recht om openbare ambten te bekleden." Op de vraag of het staatshoofd enige politieke macht aan ongelovigen kan delegeren, luidt zijn antwoord : "Neen." Over het laatste punt heeft een andere Pakistaanse autoriteit, Maulana Ahmad Ali, een andere mening, maar over de grond van de zaak denkt hij hetzelfde : "Hun positie zal die zijn van Dhimmi's. Zij zullen geen zeg hebben in het maken van de wetten of in de regering. De regering kan hun echter wel openbare ambten toewijzen." (11)

"Tolerantie" betekent dus in dit geval alleen maar dat de andersdenkenden niet in gaskamers gestopt worden, niet dat zij volwaardige medeburgers zijn. [/FONT]

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel3.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be