Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 11:21   #81
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die Mevrouw Cools, die ook MorgenBeter presenteert allesbehalve objectief...

En niet alleen als het om het VB gaat...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:23   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar Morel zich op zijn minst goed in heeft kunnen staande houden.
hoewel ik geen VBer ben en door sommige zelfs word uitgemaakt voor rechtse hater, vind ik dat Morel hier een grote pluim op haar hoed verdiend heeft.
Ze heeft zich niet laten verleiden om over te gaan naar de manieren van PD en FDW.
En ze heeft haar tegenstanders mooi in hun hemd gezet.

Vond ze prachtig en een waardig politica.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:44   #83
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Is die aflevering ergens online te bekijken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:45   #84
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Het VB heeft in vele mensen hun ogen hun geloofwaardigheid verloren door ooit met het 70puntenplan af te komen.
Adrian, hoe kom je tot d�*t inzicht?
Het 70-puntenplan werd vele jaren geleden opgesteld. Het VB heeft nadien een onafgebroken reeks verkiezingsoverwinningen geboekt. En werd de grootste partij van het land spijts massale boykot.
Sinds minstens een 5-tal jaren werd dat plan officiëel opgedoekt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 11:48   #85
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Is die aflevering ergens online te bekijken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kukel Bekijk bericht
Vrtnieuws.net, ga naar Verkiezingen 07 (tabblad) en kies Terzake 07
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:07   #86
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dit was een persoonlijke overwinning van Morel.

Hoe ze kalm bleef en de rest van tafel veegde met argumenten, schitterend gewoon.

* Die groene politici gewoon vernederd nadat Morel verklaarde dat die van groen moest zwijgen over verdraagzaamheid aangezien die Morel weigerde om een hand te geven.

* Dewael die aangepakt werd door zijn eigen uitspraken.

* Die nieuwe vlaming Bracke beschuldigde van racisme

enz.....

Prachtig gewoon.
Ik ben (nog) geen VlB stemmer maar ik was het eens met alles wat ze gisteren verkondigde, die man die de allochtone medemens vertegenwoordigde gisteren heeft er wel een potje van gemaakt, konden ze niets beter vinden?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:12   #87
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Adrian, hoe kom je tot d�*t inzicht?
Het 70-puntenplan werd vele jaren geleden opgesteld. Het VB heeft nadien een onafgebroken reeks verkiezingsoverwinningen geboekt. En werd de grootste partij van het land spijts massale boykot.
Sinds minstens een 5-tal jaren werd dat plan officiëel opgedoekt.
Ja. Vele mensen vonden dat niet erg. Andere mensen wel.

Het 70-punten plan opdoeken kaderde toch in een - dat is me toch wijsgemaakt door vb-aanhangers - concept van het allemaal iets minder drastisch te maken.
Maar veel mensen (die niet van het vb willen weten, en zo zijn er) houden nog altijd dat 70-punten plan in hun achterhoofd en denken 'liever niet'.

Ik zeg ook nergens dat de overgrote meerderheid van de vlamingen daar niets van moest weten. Ik zeg dat vele mensen die (nu) niet op het vb stemmen en een beleid met het vb vrezen nog steeds met dat plan in hun achterhoofd zitten.
Dat is toch logisch?

Hetzelfde met Verhofstadt. 'Links' verafschuwt hem omdat hij ooit de burgermanifesten schreef. Rechts verafschuwt hem omdt hij ze niet (geheel) heeft uitgevoerd. Eigenlijk is't grappig en zielig tegelijk.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:18   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verhofstadt zit echter niet achter een cordon.
Hij houdt het wel met alle middelen mee in stand.
Nochtans bestaat dat 70 puntenplan niet meer dat er de aanleiding voor was.
Oud 24 mei 2007, 12:22   #89
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
Over dat van die meerwaarde: daar heeft dewael een punt (een van zijn enige in dit debat), want in de loop van de geschiedenis kan aangetoond worden dat contact tussen verschillende culturen een enorme culturele boost teweeg brengt (vb Klein-Azië ten tijde van de Grieken).
Ik vermoed dat de inwoners van Noord-, Midden-, Zuid-Amerika er in de jaren 1500-1900 er anders over dachten, net zoals de Australische aboriginals in de 19e en 20e eeuw, of de Chinezen toen de Jappanners hun in de eerste helft van de 20e eeuw een bezoekje kwamen brengen.

Geschiedenis toont dan ook goed aan dat een selectieve blik erop nuttig is om alle stellingen te bewijzen.
Oud 24 mei 2007, 12:23   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat vele mensen die (nu) niet op het vb stemmen en een beleid met het vb vrezen nog steeds met dat plan in hun achterhoofd zitten.
Dat is toch logisch?
Er wordt die 'vele' mensen dan ook met alle middelen aan herinnerd terwijl het VB nauwelijks of geen gelegenheid geboden wordt om te bewijzen dat ook die partij evolueert.
Zelfs als iemand zoals Morel eens een uitzonderlijke keer een andere verhaal mag laten horen zijn mensen zoals jij er als de kippen bij om die weinig toegelaten pogingen onderuit te halen door er opnieuw het 70-puntenplan bij de sleuren.
Oud 24 mei 2007, 12:24   #91
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Wie bedoel je met 'die andere kerel'? Mohamed El Omari?

Die heeft idd of fraaie wijze de puntjes op de Marrokaanse 'I' van (non) integratie gezet. Hij veegde, zowel de cijfers als de bittere realiteit over importbruiden en kinderen die al ernstige taalachterstand hebben als ze naar het eerste studiejaar vertrekken, op een zodanige wijze van tafel dat niemand hem nog ernstig nam.

Waar is de tijd dat ik op dit eigenste forum werd afgekat omdat ik precies hetzelfde verhaal vertelde als Morel vandaag?
Kinderen van Mohamedanen en hun al dan niet ingevoerde importbruiden, ook een hoop Turkse kinderen die hier geboren worden, kennen nauwelijks een woordje Nederlands als ze schoolplichtig worden. Ze hebben nooit iets anders gezien dan de programma's die via schotel-tv uit het moederland van hun ouders binnenstroomden. Ze hebben nooit iets anders dan de taal van hun, eveneens Nederlandsonkundige, moeder (en vaak ook vader) gehoord. Na de taalachterstand volgt dan de schoolachterstand. Daarna de ontmoediging en de straatloperij, waar niets fatsoenlijks wordt geleerd. Wat resulteert in het niet behalen van een diploma. Met alle gevolgen vandien.
Maar er is meer. Het peil in klassen met veel kinderen die niet kunnen volgen wegens het gebrek aan taalkennis zakt aanzienlijk. Ook andere kinderen die de taal wél kennen delen daardoor in de klappen. Ook zij hebben problemen om aan te pikken eens ze naar het middelbaar onderwijs moeten.

Dat veegde Mohamed echter gewoon weg. Volgens hem wordt die kinderen niet genoeg kansen geboden. Met andere woorden : het is onze schuld en niet de hunne. Volgens Mohamed willen ook de volwassenen wel Nederlands leren maar krijgen ze daarvoor niet voldoende de mogelijkheid. Wij zijn dus zélf de oorzaak van hún achterstand. NIET de importbruiden die hun huis nauwelijks uitkomen, of dit enkel doen om de eigen soortgenoten te ontmoeten. Als hun kinderen dan compleet taalonkundig en onaangepast naar school vertrekken is dat niet hun schuld maar de onze.

Nochtans worden hun kinderen evengoed hier geboren als de meeste andere kinderen. Ze groeien op in hetzelfde land. Dezelfde gemeente. Kopen in dezelfde grootwarenhuizen. Laten hun pasfoto's maken bij dezelfde fotograaf. Moeten voor alles naar hetzelfde gemeentehuis. dezelfde politie. Dezelfde sociale woonmaatschappij. Aan wie ligt het dan dat uitgerekend zij en hun kinderen er niet in slagen de taal optijd te leren? Zelfs niet na een kwart eeuw? Ze hebben daar toch identiek dezelfde kansen voor gehad als iedereen?
Waarom lukte dit, op één generatie, wél met Polen, Spanjaarden, Italianen, Tsjechen, Grieken en noem maar op?
Een bijdrag om in te kaderen, Knuppel.

Ik heb ook al vele malen op deze nagel geknuppeld.... maar ja wat wil je... dan ben je toch een racist he....

(mijn vrouw werkt in het onderwijs in Antwerpen..... tjonge tjonge tjonge..... het wordt alleen maar erger met de taalachterstand......)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:25   #92
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verhofstadt zit echter niet achter een cordon.
Hij houdt het wel met alle middelen mee in stand.
Nochtans bestaat dat 70 puntenplan niet meer dat er de aanleiding voor was.
Dat eerste is niet echt relevant voor de geloofwaardigheid van die partij?
(En dat CS is niet afdwingbaar en is er enkel nog maar in feite, niet in iure.)

En tjah, dat plan bestaat mss niet (en is zelfs afgezworen, of niet?), maar mensen (linksen) onthouden dat. En dit land is voor een quasi evengroot deel links, als rechts (als centrum).
Oud 24 mei 2007, 12:27   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik vermoed dat de inwoners van Noord-, Midden-, Zuid-Amerika er in de jaren 1500-1900 er anders over dachten, net zoals de Australische aboriginals in de 19e en 20e eeuw, of de Chinezen toen de Jappanners hun in de eerste helft van de 20e eeuw een bezoekje kwamen brengen.

Geschiedenis toont dan ook goed aan dat een selectieve blik erop nuttig is om alle stellingen te bewijzen.

Ik vermoed dat verkondigers van de multiculturele verrijkingstheorie hiermee plat op hun gelijkhebberige bek gaan.
Oud 24 mei 2007, 12:28   #94
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt die 'vele' mensen dan ook met alle middelen aan herinnerd terwijl het VB nauwelijks of geen gelegenheid geboden wordt om te bewijzen dat ook die partij evolueert.
Zelfs als iemand zoals Morel eens een uitzonderlijke keer een andere verhaal mag laten horen zijn mensen zoals jij er als de kippen bij om die weinig toegelaten pogingen onderuit te halen door er opnieuw het 70-puntenplan bij de sleuren.
Het 70-punten plan vaak in de media? Kom nu, even serieus blijven.

'mensen zoals jij'.
Wil je mijn eerste berichten in dit topic eens lezen?

En de enige reden waarom ik het 70-punten plan aanhaalde, was om uit te leggen waarom velen nogal afkerig staan tov een mogelijk beleid van het vb. Dat plan was in vele hun ogen zo radicaal dat ze daardoor enorm wantrouwig staan. Meer leg ik niet uit.

En ik vind dat niet onbegrijpelijk. Net zoals de burgermanifesten ook nog tegen Verhofstadt worden gebruikt. Door links en rechts, maar wel op een andere manier.
Oud 24 mei 2007, 12:29   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat eerste is niet echt relevant voor de geloofwaardigheid van die partij?
(En dat CS is niet afdwingbaar en is er enkel nog maar in feite, niet in iure.)

En tjah, dat plan bestaat mss niet (en is zelfs afgezworen, of niet?), maar mensen (linksen) onthouden dat. En dit land is voor een quasi evengroot deel links, als rechts (als centrum).
Rechtsen onthouden evengoed de leugenachtige burgermanifesten van Verhofstadt.
En die heeft mogen BEWIJZEN wat ze waard waren.
Oud 24 mei 2007, 12:29   #96
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

Zeg is het nu gedaan met mijn oude standpunten uit de gracht te halen.... LOL

hear hear hear....

amai amai amai, zeg nu nog dat er hier geen kwaliteit is op dit forum....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 24 mei 2007, 12:31   #97
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rechtsen onthouden evengoed de leugenachtige burgermanifesten van Verhofstadt.
En die heeft mogen BEWIJZEN wat ze waard waren.
Zucht.
Ik ga mezelf even citeren eerder in dit topic.

Hetzelfde met Verhofstadt. 'Links' verafschuwt hem omdat hij ooit de burgermanifesten schreef. Rechts verafschuwt hem omdt hij ze niet (geheel) heeft uitgevoerd. Eigenlijk is't grappig en zielig tegelijk.

Nu goed, nog iets?
Oud 24 mei 2007, 12:34   #98
Tegendradigaard

Standaard

wat voor weer is het bij U ......?

Oud 24 mei 2007, 12:34   #99
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten wat uitspraken van 8 jaar geleden nog relevant zijn, als die persoon al lang en breed nieuwe uitspraken heeft gedaan en zijn visie op quasi alles heeft bijgesteld?
Veel beloven en weinig geven...
Oud 24 mei 2007, 12:37   #100
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel beloven en weinig geven...
In die discussie is het wel relevant.
In de discussie van gisterenavond niet.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 mei 2007 om 12:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be