Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2007, 06:31   #81
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
zever

Het was een gewone vraag, waar ze zichzelf is kon laten zien aan de kijkers.

Iemand die iemand anders het zonlicht niet gunt, hoeft voor mij niet verkozen te geraken hoor.
zever
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 06:31   #82
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
We weten het al, Van Bellingen heeft 20 minuten domme dingen zitten zeggen en Morel heeft altijd gelijk (ook als ze zich (weer eens) voor niets opwindt)
Niet dus, Rome was niet het slimste antwoord (hij had die vraag beter genegeerd) en dat over zijn partij tja, hij verantwoorde dat wel
daar waren de slaven zwart... meegenomen uit de veroveringstochten van Cesar Ook Egypte en Cleopatra was een verkeerd antwoord geweest (in de historische films toch gezien)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 06:32   #83
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is niet zo'n vraag, dit is een gewone vraag.
Ok, het zijn concurrenten, en dan nog?

Kijk naar eerste klasse, als ze iemand van een partij vragen..Wie denk je dat kampioen wordt of wie vond je de beste speler van het jaar? dan gaan ze daar toch ook eerlijk op antwoorden. ook al mogen ze niemand van hun eigen ploeg kiezen...
is't hier een voetbal match misschien?
Oud 31 mei 2007, 06:33   #84
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het zeer flauw dat poltiekers geen pronostiekje durven geven..
girlie men
Oud 31 mei 2007, 06:34   #85
born2bewild
Banneling

Standaard

misschien moeten ze verhofstadt eens vragen wie hij denkt dat er dit seizoen gaat degraderen.
Oud 31 mei 2007, 07:10   #86
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;2694298]
Citaat:

Ik vond dit één van de betere optredens van Forelleke.
Ik denk dat daar twee oorzaken voor zijn:
A/ Ze is in sneltempo debat-ervaring op aan het doen en groeit zienderogen. (vergelijk maar eens met de uitschuiver in het Vlaamse parlement...oei oei oei)
B/ Een sparringpartner als Woutertje is een gemakkelijke prooi

Neen hoor...hij ging volledig de mist in omdat hij het tempo van Forelleke wou volgen...ni slim dadde...hij had zijn eigen tempo moeten opleggen...kijk maar naar pakweg een Dewael, Leterme, Dewinter en holala...Dewever (volgens mij één van de beste debaters van dit ogenblik)
Ze hebben hem genadeloos afgeslacht, da was al duidelijk in die 5 minuutjes op het 7 uur journaal, de rest moest ge al nie meer zien om te weten dat het alleen maar erger zou worden...

Hij had het inderdaad beter rustig aangepakt,... ik vrees voor de politieke carierre van de wouter, ik denk dat hij beter schepen kan blijven en geraakt hij per toeval toch verkozen,... dan hebben we wa voor...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 18:43   #87
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Even ter info: ik verdedig van Bellingen niet want ik vind het een figuur die niet thuishoort in de politiek maar zet je even in de plaats van de koppels die geweigerd hebben: zou u het tof vinden om als schandpaal gebruikt te worden?
waarschijnlijk waren die koppels ofwel onbestaande ofwel van vreemde origine,en dan past dat niet in de racisme histerie
Meeste mensen beginnen wel te beseffen hoe laag de sossen gaan in hun vuile politiek,je waant je terug in de jaren 40 toen deden ze dat ook!
Oud 31 mei 2007, 18:51   #88
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Ik heb wel het debat in vertraagd moeten bekijken ,ik kon Vanbellingen nauwelijks verstaan , of was dat zuid-afrikaans dat hij praat?
Oud 31 mei 2007, 19:15   #89
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Ik heb wel het debat in vertraagd moeten bekijken ,ik kon Vanbellingen nauwelijks verstaan , of was dat zuid-afrikaans dat hij praat?
hij heeft een licht spraakgebrek door een te korte tong en gaat zich daan aan opereren begin juli.

Stond in de krant.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 06:22   #90
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

De Winter was gisteren maar zielig.

Denkt waarschijnlijk dat hij argumenteert als hij regelmatig 'plat op de buik gaan' en 'bodemloze Waalse putten' herhaalt.
Oud 1 juni 2007, 07:10   #91
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
De Winter was gisteren maar zielig.

Denkt waarschijnlijk dat hij argumenteert als hij regelmatig 'plat op de buik gaan' en 'bodemloze Waalse putten' herhaalt.
Dewinter kan dan ook geen debatten voeren, hij is enkel een volksmenner.

Hij zelf zal het VB dan ook nooit in een bestuursorgaan krijgen.

Dewinter kan niet snelgenoeg denken om in een debat de tegenstander van antwoord te dienen en te blokkeren of om deze zijn eigen uitspraken tegen hem te draaien.
Debatteren is een kunst die men niet kan leren en dus zou hij de onderhandelingen om in een bestuursorgaan te zetelen ook beter aan andere overlaten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 07:20   #92
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
onder het motto: je leert beter iemand vissen, dan dat je iemand elke dag een vis geeft:

Voor alle debatten te bekijken:

U gaat naar http://verkiezingen.vtm.be/#
U klikt op video
u selecteert u video

Wenst u de link te kopieren van het filmpje?
- rechtermuisknop op het filmpje
- u gaat naar eigenschappen
- u copieert de locatie
Duvelke, ge zijt een engelke.
Oud 1 juni 2007, 08:05   #93
Plot
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dewinter kan dan ook geen debatten voeren, hij is enkel een volksmenner.

Hij zelf zal het VB dan ook nooit in een bestuursorgaan krijgen.

Dewinter kan niet snelgenoeg denken om in een debat de tegenstander van antwoord te dienen en te blokkeren of om deze zijn eigen uitspraken tegen hem te draaien.
Debatteren is een kunst die men niet kan leren en dus zou hij de onderhandelingen om in een bestuursorgaan te zetelen ook beter aan andere overlaten.

Dit is nu eens een zeer origineel standpunt.
De meesten, waaronder al zijn tegenstrevers in debatten, denken er precies het tegenovergestelde over.
Plot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 08:08   #94
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plot Bekijk bericht
De meesten, waaronder al zijn tegenstrevers in debatten, denken er precies het tegenovergestelde over.
In het land der blinden.
Oud 1 juni 2007, 08:16   #95
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Debatten is u voorbereiden op de zinnetjes die de sossen aframmelen, dus zo moeilijk kan dat niet zien

Je weet op voorhand dat ze flattax gaan zeggen dat het niet sociaal is omdat het progressieve ontbreekt.

En je stelt dan een vraag aan het publiek:
als ik 1M heb en 50.000 interesten krijg en 15% belastingen betaal, versus de hardwerkende burger die op datzelfde bedrag 50% belastingen betaalt, denk ik juist dat U de rijken rijker maakt, en de werkmens wilt arm houden..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 08:35   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plot Bekijk bericht
Ik heb ooit eens persoonlijk met hem een debat gevoerd over wat er eigenlijk zou moeten veranderen in België en waardoor de problemen hier nu eigenlijk echt onstaan zijn.

Buiten zijn vaste zinnetjes kwam hij echt niet verder hoor.
Gelukkig voor hem, waren er toen nog een paar VB-mandatarisen aanwezig die het van hem konden overnemen.
Want we hadden hem zovast gedraaid, dat hij zelfs zou hebben toegegeven dat het VB voor de snel-Belgwet was en de PS en Sp.a tegen deze wet.

Als we toen hadden gewillen, hadden we het VB zelfs onze voorstellen van veranderingen die nodig zijn voor België door hem als VB programma laten aannemen.

We hadden FDW toen zo zot als een voordeur gemaakt.
Oud 1 juni 2007, 08:39   #97
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Debatten is u voorbereiden op de zinnetjes die de sossen aframmelen, dus zo moeilijk kan dat niet zien

Je weet op voorhand dat ze flattax gaan zeggen dat het niet sociaal is omdat het progressieve ontbreekt.

En je stelt dan een vraag aan het publiek:
als ik 1M heb en 50.000 interesten krijg en 15% belastingen betaal, versus de hardwerkende burger die op datzelfde bedrag 50% belastingen betaalt, denk ik juist dat U de rijken rijker maakt, en de werkmens wilt arm houden..
debatteren is wel een beetje meer dan enkel je voorbereiden op de vaste zinnetjes.

Als je geen bekwamen debatvoerder bent, wel dan laat je tegenstander je zo vast lopen.
Je moet je natuurlijk wel behoorlijk informeren over de zaken waarover je gaat debatteren en over de zaken die de tegenstander tegen je kan gebruiken.
Oud 1 juni 2007, 08:45   #98
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb ooit eens persoonlijk met hem een debat gevoerd over wat er eigenlijk zou moeten veranderen in België en waardoor de problemen hier nu eigenlijk echt onstaan zijn.

Buiten zijn vaste zinnetjes kwam hij echt niet verder hoor.
Gelukkig voor hem, waren er toen nog een paar VB-mandatarisen aanwezig die het van hem konden overnemen.
Want we hadden hem zovast gedraaid, dat hij zelfs zou hebben toegegeven dat het VB voor de snel-Belgwet was en de PS en Sp.a tegen deze wet.

Als we toen hadden gewillen, hadden we het VB zelfs onze voorstellen van veranderingen die nodig zijn voor België door hem als VB programma laten aannemen.

We hadden FDW toen zo zot als een voordeur gemaakt.
allez en ge hebt die kans laten liggen.... wie is er dan de domme....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 08:56   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

ID.
Wie laat er nu de kans liggen om FDW zo zot als een deur te maken als dat binnen de mogelijkheden ligt?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 juni 2007 om 08:57.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 09:01   #100
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
FDW kregen we wel zo zot, maar Morel niet hoor.

Zij had wel door dat we het hele programma van het VB aan het herschrijven waren.
En veel zaken kunnen nu eenmaal niet meer door het VB aangebracht worden of deze moet eerst van een paar punten afstappen.

En als het VB die punten laat vallen en niet duidelijk de reden geeft waarom die ommezwaai, dan verliezen ze meer dan de helft van hun kiezers aan de NV.a.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be