Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2007, 15:53   #81
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
PoCo? Het grijs gebied ontkennen?
Er zijn inderdaad mensen die experimenteren met homoseksuele escapades. Ik weet niet hoe groot het aantal mannen procentueel gezien is dat hun vrouw geregeld eens in hun kont neemt, of er minstens over fantaseert, maar al die zaken ontkennen homoseksualiteit als normale vorm van seksualiteit niet, dacht ik.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 15:55   #82
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Mensen zijn homo of ze zijn het niet, je kunt ze moeilijk aanzetten tot het een of het ander.
ER BESTAAN VEEL MEER BI SEXUELEN die je in een richting kan sturen
Dat bedoel ik juist,en ik blijf het zeggen dat homo's ABnormaal zijn !!!!
Oud 31 mei 2007, 15:57   #83
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is niet ABnormaal te vinden.

Zelfs de meest rabiate homobashers zal moeten erkennen dat sommige homoseksuelen uiterlijk erg vrouwelijk kunnen zijn. Veel lesbische vrouwen hebben ook daadwerkelijk mannentrekken. Het zit dus in de genen.

Eén op de 250 kinderen wordt zichtbaar hermafrodiet geboren. (Meestal wordt na de geboorte dan gekozen door de ouders welk geslacht zal verwijderd worden). Bij een veelvoud daarvan zie je het niet.

Er zijn vast veel redenen die kunnen leiden tot een andere seksualiteit dan heteroseksualiteit. Deze andere vormen van seksualiteit vormen weliswaar een minderheid, maar zijn dus niet abnormaal. Integendeel, aangezien seksualiteit louter een genetische oorzaak heeft, zou een heteroseksuele homo pas ABnormaal zijn.

Het is weliswaar een feit dat sommige anders-seksuelen heden ten dage zich nogal prominent kunnen outen (gay-parades bijvoorbeeld, vind ik nu ook niet meteen de geschikte manier om homofoben te bekeren), maar zolang er mensen zijn die homoseksualiteit ABnormaal vinden, of hen er zelfs om viseren, is het eigenlijk logisch dat dit gebeurt. Zwijgen en slagen incasseren is passé in een tolerante samenleving.
DE NORM IS HETRO nog altijd,dus daar van afwijken is ABnormaal
Oud 31 mei 2007, 16:01   #84
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Komkom Willem. Van jouw ben ik wel ietwat meer nuancering gewend. Niet alle feiten (motivatie) zijn al bekend. Misschien werden de daders zelf besmet met het virus via seksueel contact en willen ze op die manier wraak nemen? En wat betreft die injecteringsfeestjes, dat geloof je toch zelf niet?
Het "voorlopig" nieuws vind ik al alarmerend genoeg; 't zal je kind maar wezen.
http://www.nu.nl/news/1095043/29/rss...ksfeesten.html
Mannen opzettelijk besmet met hiv op seksfeesten
Uitgegeven: 30 mei 2007 13:23
Laatst gewijzigd: 30 mei 2007 17:38

GRONINGEN - De politie heeft vier mannen aangehouden die op seksfeesten in Groningen homoseksuele mannen, na ze te hebben gedrogeerd, met een injectiespuit hiv-besmet bloed zouden hebben toegediend. Dat liet de politie in Groningen woensdag weten.
De mannen, in alle gevallen gaat het om homo's, spraken via chatboxen af op seksfeesten. Daar werden ze gedrogeerd met de drug GHB, soms in combinatie met xtc, waarna ze besmet bloed kregen ingespoten.
Er hebben zich vijf mannen bij de politie aangemeld bij wie dit is gebeurd. Vier van hen hebben aangifte gedaan, de vijfde heeft alleen een verklaring afgelegd. Het gaat om mannen tussen de 25 en 50 jaar oud.
Volgens de politie zijn zij, na de injecties, niet allemaal daadwerkelijk besmet met hiv. Zij wil echter niet zeggen hoeveel slachtoffers dit wel is overkomen.
Slochteren
De verdachten, van wie er drie homo zijn, zijn twee 48-jarige mannen uit de gemeente Slochteren, en een 33-jarige en een 34-jarige man uit Groningen. De laatste werd samen met een 37-jarige vrouw aangehouden op verdenking van de handel in soft- en harddrugs. De vrouw is later weer vrijgelaten.
Bij een van de verdachten is een grote hoeveelheid GHB aangetroffen. Ook de overige drie verdachten bleken hoeveelheden van de drugs in hun bezit te hebben.
Voorarrest
De raadkamer van de rechtbank in Groningen heeft woensdag de gevangenhouding van de vier bevolen. Dat betekent dat ze in ieder geval negentig dagen in voorarrest mogen worden gehouden. De politie sloot woensdag aanvankelijk meerdere aanhoudingen niet uit, maar politie en jusitie denken dat ze met de huidige vier verdachten alle vermoedelijke daders hebben ingerekend.
Straf
Het OM beschuldigt de mannen van zware mishandeling met voorbedachte rade. De maximale straf die de verdachten kan worden opgelegd, is zestien jaar gevangenisstraf.
"De levensverwachting van de slachtoffers is rekbaar wegens medicatie en daardoor kan er geen doodslag of moord ten laste worden gelegd", verduidelijkt de woordvoerder. "Dit is jurisprudentie van de Hoge Raad."
Meldingen
De eerste meldingen over de feesten kwamen in juni 2006 bij de politie binnen. In februari deed het eerste slachtoffer aangifte. De verdachten werden begin mei aangehouden. Alle verdachten kenden elkaar. Twee van hen hadden een relatie met elkaar.
De seksfeesten vonden plaats in privéwoningen van de verdachten of van de slachtoffers waar kleine gezelschappen bijeenkwamen. Tijdens de bijeenkomsten zou, zonder mededeweten van de slachtoffers, drugs door hun drankjes zijn gemengd. Daarna werden ze seksueel misbruikt en zouden ze het besmette bloed toegediend hebben gekregen.
Het ging volgens de politie om cocktails van verschillende soorten besmet bloed van de verdachten.
Kick
De politie zegt dat de verdachten tot hun daden zijn gekomen, omdat ze dat een kick gaf en omdat ze onbeschermde seks puur vonden. De verdachten hebben inmiddels bij de politie verklaard dat ze ook elkaar voor de kick met hun besmette bloed hebben ingespoten.
De politie vermoedt dat er meer mensen het slachtoffer zijn geworden van de seksfeesten.
GGD
De GGD Groningen heeft vorig jaar (potentiële) bezoekers van seksfeesten in die stad gewaarschuwd. Aanleiding daarvoor was een stijging van het aantal besmettingen met hiv, het virus dat aids kan veroorzaken.
Verbieden
Burgemeester Wallage van Groningen zegt seksfeesten bij mensen thuis niet te kunnen verbieden. Volgens hem heeft de overheid daar geen bevoegdheid toe.
Pas als er op zulke feesten strafbare feiten worden gepleegd kan en moét er worden ingegrepen, liet hij weten. Maar dat is dan de verantwoordelijkheid van het Openbaar Ministerie (OM) en niet van de politie of burgemeester, voegde hij eraan toe.
De burgemeester zei verder dat strafvervolging van de verdachten nu prioriteit heeft.
ZIE OOK:
'Seksfeesten bloeien sinds opheffen bordeelverbod'
Opzettelijk verspreiden van hiv geen incident
'Bij bloedinjectie kans op hiv in principe groot'
(c) ANP/NU.nl

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1095194&c=10
Opzettelijk verspreiden van hiv geen incident
Uitgegeven: 30 mei 2007 14:53
Laatst gewijzigd: 30 mei 2007 14:54

RIJSWIJK - Internationaal duiken geregeld berichten op opzettelijke verspreiding van hiv, het virus dat aids veroorzaakt.
Deels gaat het om zaken waarin homoseksuele mannen willens en wetens onbeschermde seks hebben met hiv-besmette partners in de verwachting de ziekte op te lopen. Ook het opzettelijk verspreiding van hiv aan nietsvermoedende slachtoffers is geen uitzondering.

In bepaalde en kleine homoseksuele kringen is er sprake van 'bug chasing'. Homoseksuele mannen zoeken actief naar een hiv-besmetting, wat 'het geschenk' wordt genoemd.
Zelfdestructie
De overdracht van het virus heeft plaats tijdens 'conversion parties' of 'bug parties'. Het is een vorm van zelfdestructie die al jaren voorkomt, naar verluidt vooral in westerse landen.
Het fenomeen is in 2003 in beeld gebracht in de documentaire The Gift. Over de bug chasers doen veel wilde verhalen de ronde. Volgens onder meer Amerikaanse websites voor homo's bestaat het evenwel nog altijd, maar gebeurt het slechts in hele kleine subculturen.
Een tweede vorm is het moedwillig verspreiden van hiv waarbij de slachtoffers nietsvermoedend zijn. De meest voorkomende vorm hiervan zijn besmette personen die onveilige seks hebben zonder hun partners in te lichten dat ze seropositief zijn.
Wapen
Volgens verscheidene internationale homowebsites zijn er in verscheidene landen ook mannen gearresteerd, vaak drugsverslaafd, die spuiten met daarin hun bloed hebben gebruikt als wapen, tegen bijvoorbeeld agenten.
Uit Noord-Uganda zijn weer getuigenissen bekend van rebellen die opzettelijk hiv zouden hebben willen verspreiden onder burgers door middel van massaverkrachtingen.
Minderjarig
In Australië speelt momenteel een grote zaak over een seropositieve man die de afgelopen jaren zeker zestien mannen heeft willen besmetten. Bij twee lukte dat ook. Dit gebeurde tijdens 'conversion parties'. De man, vader van vijf kinderen, drogeerde evenwel ook slachtoffers, onder wie naar verluidt ook een minderjarige, voordat hij ze verkrachtte en hoopte te besmetten.
ZIE OOK:
Mannen opzettelijk besmet met hiv op seksfeesten
(c) ANP

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 31 mei 2007 om 16:10.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 16:35   #85
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
u gebruikt het gedrag van een marginale minderheid binnen de holebigemeenschap om die gehele gemeenschap in een slecht daglicht te plaatsen, zie onder andere uw uiterst wetenschappelijke conclusie: "rare jongens, die homo's" (sic)
en nog een groteske veralgemening: "dat zijn dan de figuren die op straat komen omdat ze kinderen willen adopteren"

uiterst reactionaire en homofobe conclusies van uwentwege, maar om uw type maak ik me al lang geen zorgen meer, de toleratie jegens holebi's wordt met de jaren groter en we komen bijna op een niveau waar je jezelf sociaal isoleert wanneer je nog homofobe ideeën uitbraakt
Dat we komen op een niveau waar je jezelf sociaal isoleert als je anti holebi bent is een goeie zaak, die mensen zijn ook maar mensen en verdienen het niet zo uitgespuwd te worden door sommigen, maar toch enkele kanttekeningen :

1/ dit is vooral zo in Europa, in de islamwereld bijvoorbeeld pleit men om holebi's van daken te smijten , in Rusland worden ze gewelddadig bejegent als ze nog maar willen betogen ... Misschien is dat iets typisch westers ? die verdraagzaamheid voor andere gezindheden ? Immers wij zijn de verdraagzaamste mensen ooit , in andere werelddelen/culturen worden zulke mensen opgehangen, gevierendeeld of gewoon doodgeslagen als ze pakweg holebi zijn ... eigenlijk is Europa (en dan vooral West Europa) best wel superieur aan de rest van de wereld, immers zovele culturen zijn haatdragender en duidelijk inferieur aan de onze.

2/ ik ga proberen niet te veralgemenen maar ik zie in de holebi groep toch 2 groepen die ik ruwweg als volgt indeel : A/de perfect normale mensen/ en B/een groep die ik gemakshalve even als "relnichten" wil omschrijven/ en ik denk eigenlijk dat groep A voor een deel het slachtoffer is van groep B omdat "de hetero" die geen nuances maakt die twee niet onderscheidt en beiden over dezelfde kam scheert, de 'relnichten' ruineren de naam van de groep die wel normaal is.

Je kan dit vergelijken met volgende situatie : 95% van een bepaalde groep mensen heeft geen tot een slecht diploma en geraakt niet aan een goede baan, die 95% heeft het aan zichzelf te danken. Door het feit dat die groep over het algemeen niet goed opgeleid is gaan werkgevers minder geneigd zijn om mensen uit die groep aan te nemen en dat is de reden dat de 5% in die groep die wel gekwalificeerd is geen job vindt , werkgevers vertrouwen er niet in wegens slechte ervaringen met de meerderheid van die groep. Ondertussen gaan die 95% beweren dat het aan "racisme" ligt dat ze geen job krijgen en drijven zo de zaken nog meer op de spits. En ALS ze al toegeven dat ze een minder goed diploma hebben dan is dat ook racisme want het onderwijs is niet eerlijk of zoiets, ipv gewoon toe te geven dat ze niet hard studeerden toen ze nog op school zaten en het aan zichzelf te danken hebben (of aan hun ouders door wie ze een taalachterstand opliepen) Er zijn gevallen waar de ouders wel nederlands kunnen maar waar de kinderen toch geen nederlands leren spreken thuis, anyways door dat geklaag en conflict opzoeken geraakt die kleinere groep ook moeilijker aanvaard ... en ik denk dat die situatie vergelijkbaar is met de holebi's vandaag.

Er is weldegelijk een groep holebi's die continu zaken op de spits drijft en ambras maakt waar dit niet nodig is en dit heeft een polariserende uitwerking waar een paar goede vrienden van mij mee het slachtoffer van worden en dat vind ik spijtig.

Wat betreft het adopteren : de normale en goede groep holebi's zou perfect moeten kunnen adopteren , dat zijn normale mensen die ook graag kinderen zien (zonder pedofiel te zijn) maar ik zou mijn hart vasthouden als er "relnichten" tot adoptie zouden overgaan , maar ja goede en slechte kandidaten vind je ook bij de hetero's dus dat is niet zo raar denk ik dan.

Over de orgieën die in de thread aan bod komen , die moeten we los zien van de holebi zaak : orgieën en bepaalde vormen van sex zijn moreel verwerpelijk , sommige holebi's doen inderdaad degoutante zaken maar sommige hetero's zijn even erg of nog erger.

Ik denk dat de zieke geesten die naar zo'n sexfeesten gaan het ergens aan zichzelf te danken hebben, wat voor soort gaat nu naar zo'n gedegenereerde en walgelijke samenkomsten ?
(nogmaals, dit staat los van holebi's, hetero's die naar zulke 'feesten' of parenclubs of 'uitwisselingsprojecten' en dergelijke gaan zijn even gedegenereerd als die paar holebi's die op dat Gronings "feest" toevallig aanwezig waren)

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 16:42   #86
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

"Homoseksuele mannen zoeken actief naar een hiv-besmetting, wat 'het geschenk' wordt genoemd."

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1095194&c=10

Ik vrees al voor de verjaardagen van door-homo's-geadopteerde kinderen
Oud 31 mei 2007, 16:45   #87
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
uw percentage wordt door geen enkel sociaal-wetenschappelijk onderzoek ondersteund en is allicht wishfull thinking van uw kant.

de acceptatie is nog nooit zo groot geweest, al ben ik akkoord met u dat er nog meer informatie en voorlichting op middelbare scholen dient gegeven te worden
Hier ben ik het compleet niet mee eens , de "voorlichting" die op scholen wordt gegeven trekt niet op veel , in plaats van meer zouden we betere voorlichting kunnen geven (of geen voorlichting daar die volgens mij momenteel averechts werkt)

meer kwaliteit is beter dan meer kwantiteit

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 31 mei 2007 om 16:46.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 17:25   #88
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
PoCo? Het grijs gebied ontkennen?

Er zijn inderdaad mensen die experimenteren met homoseksuele escapades. Ik weet niet hoe groot het aantal mannen procentueel gezien is dat hun vrouw geregeld eens in hun kont neemt, of er minstens over fantaseert, maar al die zaken ontkennen homoseksualiteit als normale vorm van seksualiteit niet, dacht ik.
Dat zie ik als een verwaarloosbaar onderdeel van "grijs", even weinig als bijvoorbeeld pijpen/beffen/baffen/minetten/minollen.

Eerder denk ik aan experimenterende jeugdigen die door meestal oudere ervarenen "over de streep worden getrokken" naar het zuigend milieu.
Oud 31 mei 2007, 18:15   #89
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
ER BESTAAN VEEL MEER BI SEXUELEN die je in een richting kan sturen
Dat bedoel ik juist,en ik blijf het zeggen dat homo's ABnormaal zijn !!!!
waarom zou je biseksuelen wel in en bepaalde richting kunnen sturen ?
ik zie het verschil niet

vermoedelijk bedoel je dat je het homoseksuele aspect ( biseksuelen en homoseksuelen ) weer zo ver in de marginaliteit wilt duwen dat een groot aantal biseksuelen zich gemakelijkshalve (opbenbaar) neerlegt bij dat ene luik om verdere moeilijkheden te vermijden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 18:24   #90
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik zie het verschil niet

vermoedelijk bedoel je dat je het homoseksuele aspect ( biseksuelen en homoseksuelen ) weer zo ver in de marginaliteit wilt duwen dat een groot aantal biseksuelen zich gemakelijkshalve (opbenbaar) neerlegt bij dat ene luik om verdere moeilijkheden te vermijden
Het normale blijft hetro,is dat zo moeilijk te begrijpen?
Oud 31 mei 2007, 18:51   #91
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het normale blijft hetro,is dat zo moeilijk te begrijpen?
Definieer een keer 'normaal'.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:36   #92
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DE NORM IS HETRO nog altijd,dus daar van afwijken is ABnormaal
Je kan een discussie voeren over wat normaal en abnormaal is, maar dat is eindeloos, want wie bepaald er uberhaupt de norm oftewel wie bepaald de regel. Een norm is in mijn optiek een oordeel over wat wel kan of niet kan. Maar waarom wil je oordelen over iets ?!
Oordelen zegt iets over datgene waarover je oordeelt, maar nog meer zegt het iets ( over een tekortkoming, wens, angst, enzv ) van jezelf.
Uit eigen ervaring weet ik dat hoe minder je oordeelt ( de norm wilt zetten ) hoe meer je bezig kunt zijn met je eigen ontwikkeling. Oftewel, verbeter de wereld begin bij jezelf. Als je geen norm wilt zetten en niet wilt oordelen wijk je af van de regel en dit is abnormaal.
( Als je “abnormaal” bent is dit dus een oordeel van de normale )
Snappen jullie het nog ? Knap, want ik snap bijna zelf niet meer wat ik typ. Maar dat is nou normaal.
Een voordeel van niet oordelen ( norm zetten ) is dat je jezelf open kunt stellen voor zelfverwezenlijking,omdat je alle beïnvloedbare ballast los laat. Voor kenners verwijs ik naar de piramide van Maslov. ( nee, die staat niet in Egypte ).
Oud 31 mei 2007, 20:14   #93
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik zie het verschil niet

Voordeelregel, hygiëne enzo?
Oud 31 mei 2007, 20:18   #94
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Je kan een discussie voeren over wat normaal en abnormaal is, maar dat is eindeloos, want wie bepaald er uberhaupt de norm oftewel wie bepaald de regel. Een norm is in mijn optiek een oordeel over wat wel kan of niet kan. Maar waarom wil je oordelen over iets ?!
Oordelen zegt iets over datgene waarover je oordeelt, maar nog meer zegt het iets ( over een tekortkoming, wens, angst, enzv ) van jezelf.
Uit eigen ervaring weet ik dat hoe minder je oordeelt ( de norm wilt zetten ) hoe meer je bezig kunt zijn met je eigen ontwikkeling. Oftewel, verbeter de wereld begin bij jezelf. Als je geen norm wilt zetten en niet wilt oordelen wijk je af van de regel en dit is abnormaal.
( Als je “abnormaal” bent is dit dus een oordeel van de normale )
Snappen jullie het nog ? Knap, want ik snap bijna zelf niet meer wat ik typ. Maar dat is nou normaal.
Een voordeel van niet oordelen ( norm zetten ) is dat je jezelf open kunt stellen voor zelfverwezenlijking,omdat je alle beïnvloedbare ballast los laat. Voor kenners verwijs ik naar de piramide van Maslov. ( nee, die staat niet in Egypte ).
"Normaal" is vooral een kwestie van meerderheid en dus een soort van democratisch; mogelijk echter ook kip-en-ei-relatie met Gezondheidsleer.
Oud 31 mei 2007, 20:43   #95
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
"Normaal" is vooral een kwestie van meerderheid en dus een soort van democratisch; mogelijk echter ook kip-en-ei-relatie met Gezondheidsleer.
Mandarijn is de meest gesproken taal ter wereld, dus als ik uw redenering doortrek zijn alle andere talen abnormaal ?
Oud 31 mei 2007, 20:53   #96
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Definieer een keer 'normaal'.

Een definitie van normaal die ik hanteer is "stel dat we in een wereld leefden zonder technologie, kan het op zichzelf overleven en duplicaten vormen (op een of andere wijze)". (uiteraard geldt dit alleen voor levende dingen... niet groeiende kristallen ofzo)

vegatarisme is bv onnatuurlijk. Zonder de noodzakelijke ijzers en proteinen uit vlees kan een mens niet overleven. Ons lichaam is trouwens niet gebouwd zoals dat van een planteneter.

homoseksualiteit is onnatuurlijk. Uit een homoseksueel koppel kan geen kind onstaan.

...
Oud 31 mei 2007, 20:54   #97
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dat we komen op een niveau waar je jezelf sociaal isoleert als je anti holebi bent is een goeie zaak, die mensen zijn ook maar mensen en verdienen het niet zo uitgespuwd te worden door sommigen, maar toch enkele kanttekeningen :

1/ dit is vooral zo in Europa, in de islamwereld bijvoorbeeld pleit men om holebi's van daken te smijten , in Rusland worden ze gewelddadig bejegent als ze nog maar willen betogen ... Misschien is dat iets typisch westers ? die verdraagzaamheid voor andere gezindheden ? Immers wij zijn de verdraagzaamste mensen ooit , in andere werelddelen/culturen worden zulke mensen opgehangen, gevierendeeld of gewoon doodgeslagen als ze pakweg holebi zijn ... eigenlijk is Europa (en dan vooral West Europa) best wel superieur aan de rest van de wereld, immers zovele culturen zijn haatdragender en duidelijk inferieur aan de onze.

2/ ik ga proberen niet te veralgemenen maar ik zie in de holebi groep toch 2 groepen die ik ruwweg als volgt indeel : A/de perfect normale mensen/ en B/een groep die ik gemakshalve even als "relnichten" wil omschrijven/ en ik denk eigenlijk dat groep A voor een deel het slachtoffer is van groep B omdat "de hetero" die geen nuances maakt die twee niet onderscheidt en beiden over dezelfde kam scheert, de 'relnichten' ruineren de naam van de groep die wel normaal is.

Je kan dit vergelijken met volgende situatie : 95% van een bepaalde groep mensen heeft geen tot een slecht diploma en geraakt niet aan een goede baan, die 95% heeft het aan zichzelf te danken. Door het feit dat die groep over het algemeen niet goed opgeleid is gaan werkgevers minder geneigd zijn om mensen uit die groep aan te nemen en dat is de reden dat de 5% in die groep die wel gekwalificeerd is geen job vindt , werkgevers vertrouwen er niet in wegens slechte ervaringen met de meerderheid van die groep. Ondertussen gaan die 95% beweren dat het aan "racisme" ligt dat ze geen job krijgen en drijven zo de zaken nog meer op de spits. En ALS ze al toegeven dat ze een minder goed diploma hebben dan is dat ook racisme want het onderwijs is niet eerlijk of zoiets, ipv gewoon toe te geven dat ze niet hard studeerden toen ze nog op school zaten en het aan zichzelf te danken hebben (of aan hun ouders door wie ze een taalachterstand opliepen) Er zijn gevallen waar de ouders wel nederlands kunnen maar waar de kinderen toch geen nederlands leren spreken thuis, anyways door dat geklaag en conflict opzoeken geraakt die kleinere groep ook moeilijker aanvaard ... en ik denk dat die situatie vergelijkbaar is met de holebi's vandaag.

Er is weldegelijk een groep holebi's die continu zaken op de spits drijft en ambras maakt waar dit niet nodig is en dit heeft een polariserende uitwerking waar een paar goede vrienden van mij mee het slachtoffer van worden en dat vind ik spijtig.

Wat betreft het adopteren : de normale en goede groep holebi's zou perfect moeten kunnen adopteren , dat zijn normale mensen die ook graag kinderen zien (zonder pedofiel te zijn) maar ik zou mijn hart vasthouden als er "relnichten" tot adoptie zouden overgaan , maar ja goede en slechte kandidaten vind je ook bij de hetero's dus dat is niet zo raar denk ik dan.

Over de orgieën die in de thread aan bod komen , die moeten we los zien van de holebi zaak : orgieën en bepaalde vormen van sex zijn moreel verwerpelijk , sommige holebi's doen inderdaad degoutante zaken maar sommige hetero's zijn even erg of nog erger.

Ik denk dat de zieke geesten die naar zo'n sexfeesten gaan het ergens aan zichzelf te danken hebben, wat voor soort gaat nu naar zo'n gedegenereerde en walgelijke samenkomsten ?
(nogmaals, dit staat los van holebi's, hetero's die naar zulke 'feesten' of parenclubs of 'uitwisselingsprojecten' en dergelijke gaan zijn even gedegenereerd als die paar holebi's die op dat Gronings "feest" toevallig aanwezig waren)

mvg. Sint Ignacius
Ik kan alleen maar toejuichen dat u tegen uitingen van homofobie bent, maar met alle respect voor een socialist houdt u er toch wel een paar merkwaardige ideeën op na.

1) Het is inderdaad zo dat in vele landen homo's nog steeds actief worden vervolgd, en de huidige europese situatie is dan ook vrij uniek en recent te noemen. Het is echter een grote fout om daar zomaar uit af te leiden dat andere culturen daarom inferieur of "haatdragend" zouden zijn. Geen enkele cultuur is haatdragend. Een cultuur die dat wel zou zijn zou geen enkele overlevingskans hebben. Een heel belangrijke factor voor de situatie van homo's overal ter wereld is het politieke regime en de bijbehorende ideologie van dat regime. Een goed voorbeeld hiervan is Turkije. De Turkse cultuur is de laatste eeuwen niet wezenlijk veranderd, maar het regime des te meer. Met de secularisering onder Atatürk kwam er een regime dat gebaseerd was op de rede veel meer dan op religieuze dogma's zoals voorheen. Dit heeft toegelaten dat de emancipatie van homo's in Turkije veel verder staat dan in andere aziatische landen. Een ander voorbeeld is India, dat tegenwoordig ondanks de torenhoge problemen in het land en ondanks de bijlvende spanningen in het grensgebied met Pakistan een vrij stabiel, modern en seculier regime kent. Ook hier hebben homo's het relatief goed, alhoewel van echte openheid nog geen sprake is. Het wordt gedoogd. In landen met minder stabiele of extreem religieuze regimes, zoals in Saoudi-Arabië is het voor homo's dan weer levensgevaarlijk. Ik zou dus eerder willen stellen dat sommige regimes inferieur zijn, en zeker niet de culturen. Gelukkig zijn regimes veel meer onderhevig aan veranderingen dan culturen, en wie weet keert het tij ook in die landen die momenteel het sterkst homo's vervolgen. Het zal in elk geval nog wel een tijd duren. Dat de situatie van homo's met een regimewissel trouwens niet steeds in positieve zin evolueert zien we nu in Polen.

2) Ik vind uw indeling zeer ongelukkig, en ook onjuist. Er zit een waardeoordeel in dat elkeen die zich niet conformeert met de "normale mensen" (wie zijn dat?) als relschopper catalogeert. Ten eerste leven we in een vrij land waar ieder het recht heeft om binnen de wettelijke grenzen te doen en laten wat hij of zij wil. Dus als ik als homo graag eens naar een seksfeestje zou gaan, dan is dat mijn volste recht. Als er daar op dat feestje met dodelijke virussen wordt gespeeld dan wordt het iets anders, dan wordt het moord, en dat is verboden. Naar wie refereert u eigenlijk met uw relnichten? De homo's die zich geen kloten aantrekken van wat de goegemeente van hen denkt en die moord en brand schreeuwen als ze een homofoob tegen het lijf lopen? Ik geef hen overschot van gelijk. Persoonlijk val ik waarschijnlijk binnen uw groep van "perfect normale mensen", maar ik ken homo's die er heel apart uitzien en zich ook opvallend "verwijfd" gedragen. Zijn dat dan ook "relnichten"? Zij zijn nochthans eigenlijk gewoon mens zoals u en ik.

3) Het is uw volste recht om zelf orgieën af te keuren, maar nog eens, zo lang daarbij niets onwettelijks gebeurt is het die mensen hun recht om zo'n zaken te organiseren. Over het "wilde seksuele leven" van homo's is al veel geschreven en gezegd. Ik vind dat allemaal een zweem van preutsheid en hypocrisie hebben, en waarschijnlijk ook van jaloezie.
Oud 31 mei 2007, 20:57   #98
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zie ik als een verwaarloosbaar onderdeel van "grijs", even weinig als bijvoorbeeld pijpen/beffen/baffen/minetten/minollen.

Eerder denk ik aan experimenterende jeugdigen die door meestal oudere ervarenen "over de streep worden getrokken" naar het zuigend milieu.
Verdekke, nu lopen er hier op het forum ook al van die limburgse processierupsen rond!

Laatst gewijzigd door Doki : 31 mei 2007 om 20:57.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 21:01   #99
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Mandarijn is de meest gesproken taal ter wereld, dus als ik uw redenering doortrek zijn alle andere talen abnormaal ?
Als dat wáár is èn zonder consequenties voor de gezondheid, dan ja.
Oud 31 mei 2007, 21:08   #100
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
....

homoseksualiteit is onnatuurlijk. Uit een homoseksueel koppel kan geen kind onstaan.

...
Atentie! Atentie! Alle hetero's zonder kinderwens zijn onnatuurlijk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be