Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2007, 06:47   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar ontgaat u geschiedenis, betekenis en draagwijdt van heraldiek als ik uw, trouwens nietszeggende, bijdrage lees. Maar goed, ongetwijfeld is uw geest dermate verdwaasd dat u niet openstaat voor enige informatie.
Een wapenschild kan zeker geapprecieerd worden, daar niet van. Maar een wapenschild was wel het naamkaartje van een ridder of een middeleeuwse familie. Dat moet u er ook bij zeggen. En er stonden ook meer dan eens fabulatorische dieren op.

Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2007 om 06:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 06:54   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De stugge houding komt niet van het Vlaams Belang, maar wel van diegenen die kost wat kost willen vasthouden aan het CS. Ik zou eigenlijk wel eens willen weten op welke gronden het CS nu is gebaseerd. Wat rechtvaardigt het CS in relatie tot de huidige doelstellingen die het Vlaams Belang nastreeft alsook tot haar partijprogramma.

En uw laatste zin is eigenlijk best wel onzin, als je weet dat het in Antwerpen slechts gaat om tweehonderd stemmen en dat men in de rest van Vlaanderen, met uitzondering van BHV, er flink op vooruit gaat.
Ik geef u de cijfers voor de kamer voor het VB.

Antwerpen 0.00%
BHVilvoorde -0.8%
Leuven 0.9%
Limburg 2.8%
Oost-Vlaanderen 1.8%
West-Vlaanderen 0.3%

Zo flink gaat men in de rest van de Vlaanderen overal toch niet vooruit.

Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2007 om 07:01.
Oud 14 juni 2007, 12:06   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een wapenschild kan zeker geapprecieerd worden, daar niet van. Maar een wapenschild was wel het naamkaartje van een ridder of een middeleeuwse familie. Dat moet u er ook bij zeggen. En er stonden ook meer dan eens fabulatorische dieren op.
Aanvankelijk was een wapen geen familieteken, maar een persoonlijk teken waarmee een ridder zich onderscheidde van de anderen. Pas later werd het een teken dat erfelijk werd en dus binnen de familie bleef, en dat is uiteindelijk een traditie geworden tot op heden. Dus niet alleen van de middeleeuwen.

Veel van die wapenschilden zijn uiteindelijk overgegaan naar streken, gemeenten, besturen... Nu staan die niet meer symbool voor een bepaald adellijk geslacht. Bepaalde andere zijn evenwel nog steeds verbonden met een bepaalde familie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 12:13   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanvankelijk was een wapen geen familieteken, maar een persoonlijk teken waarmee een ridder zich onderscheidde van de anderen. Pas later werd het een teken dat erfelijk werd en dus binnen de familie bleef, en dat is uiteindelijk een traditie geworden tot op heden. Dus niet alleen van de middeleeuwen.

Veel van die wapenschilden zijn uiteindelijk overgegaan naar streken, gemeenten, besturen... Nu staan die niet meer symbool voor een bepaald adellijk geslacht. Bepaalde andere zijn evenwel nog steeds verbonden met een bepaalde familie.
U moet goed lezen.

Ik zei ook dat het wapenschild een 'naamkaartje' was van een ridder. Ik kan u zelfs een goed boek aanraden over heraldiek:

Rietstaps Handboek der Heraldiek door C PAMA. Het mijne dateert uit 1987.

Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2007 om 12:25.
Oud 15 juni 2007, 06:44   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet goed lezen.

Ik zei ook dat het wapenschild een 'naamkaartje' was van een ridder. Ik kan u zelfs een goed boek aanraden over heraldiek:

Rietstaps Handboek der Heraldiek door C PAMA. Het mijne dateert uit 1987.
Dan mag ik hetzelfde van u hopen. Immers, de huidige toepassing van de heraldiek bij onze besturen heeft daar niets meer mee te maken, en juist dat stipte ik naar het einde toe nog eens aan:

Citaat:
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 20:48   #86
ronaneke2070
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het VB heeft voor zijn kiescampagne voor een afrikaanse leeuw gekozen, dit terwijl de vlaamse leeuw historisch gezien op de indische variëteit is gebaseerd (die toen in byzantium voorkwam). Foutje?

Wat maakt het uit het zijn de punten van de partij die belangrijk zijn.
ronaneke2070 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be