Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2007, 15:28   #81
half en half
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
No way josé!
Didier Reynders heeft evenveel steken laten vallen als zijn collega van de ps mevrouw Laurette Onkelinx!!!

Faut pas chercher midi a quatorze heures en wallonie . Tout des incapables! Maar kom MR is al beter dan PS zelf cdh is dat dus hoera voor charleroi
Largo amigo mio

wallen: alles idiots mensen
brussellaars ook (snob)
brusselleir ook (bourgeois )
franstalijg egal sukkeleir
frans taal beurk
frans culture beurk (verboden in vlaanderen)
francophon beurk(incapable)
wallonie egal charleroi
ps van charleroi egal alle mensen van charleroi
en in frankrijk ? ; tous des cretins aussi?
luxemburg egal bourgeois franskjilons
francophon van vlaanderen : franskjilons buiten ommidelijk

en vlamingen , wie denken dat

sont très intelligent et très bien dans leur tête , ook sympatiek mensen

yaya
ok largo amigo
t'as raison

post scriptum:
wallen Brabant is rijksteer provincie van Belgïe (ik ben geen wallen)
half en half is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 15:34   #82
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door half en half Bekijk bericht
Largo amigo mio

brussellaars ook (snob)
frans taal beurk
wallonie egal charleroi

yaya
ok largo amigo
t'as raison

post scriptum:
Ca j'veux les voir faire Faut pas pousser hein...

Maar inderdaad in karikatuur klopt u idee wel .
Ik weet ondertussen wel al dat je geen waal bent

Over charleroi: deze dag mogen die mensen vanaf nu echt dopen als een echte feestdag... Het zal lang bijblijven. Van Cauw en co profiteert maar es goed van het gevangeniseten das zeker lekker
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 15:50   #83
half en half
Banneling

Standaard

Citaat:
Ca j'veux les voir faire Faut pas pousser hein...

Maar inderdaad in karikatuur klopt u idee wel .
Ik weet ondertussen wel al dat je geen waal bent

Over charleroi: deze dag mogen die mensen vanaf nu echt dopen als een echte feestdag... Het zal lang bijblijven. Van Cauw en co profiteert maar es goed van het gevangeniseten das zeker lekker

moi j'aime bien les bruxellois en de vlamingen ook et oufti, el wallon autchi

maar de karikatuur.....

spreek u waals van carolo? Brusseleir van molenbeek ?
Oud 22 juni 2007, 16:28   #84
half en half
Banneling

Standaard la vida de BruXselas y la libertad de expresion

Citaat:
No way josé!
Didier Reynders heeft evenveel steken laten vallen als zijn collega van de ps mevrouw Laurette Onkelinx!!!

Faut pas chercher midi a quatorze heures en wallonie . Tout des incapables! Maar kom MR is al beter dan PS zelf cdh is dat dus hoera voor charleroi
Cuando era joven, me atraian la vida de BruXselas y la libertad de expresion del hombre de palabra; ahora, las mañanas de BruXselas y la voz de la concensia del pueblo de BruXselas, mi cuidad, son en el centro de la “furia flamenca”.

Donde esta la serenidad del tiempo de la verdad?

Ya no juego a ser Quixote; un Quixote de BruXselas!

El director de la cultura flamenca, me dicen, es un literato??(Et spiritus santi...) que se ha consagrado al estudio de la Reconquista de BruXselas, como si la exaltacion demagogica del movimiento flamenco es ahora mas importante que ayer?

Para mi, la fuende de todos los males de BruXselas son la consecuencia de una incapicidad total de comprender los particularismos de Belgica.

Es una problema mas vieja que Matusalem!?
Basta!

Oud 22 juni 2007, 17:31   #85
largo_w

Standaard

Citaat:
moi j'aime bien les bruxellois en de vlamingen ook et oufti, el wallon autchi

maar de karikatuur.....

spreek u waals van carolo? Brusseleir van molenbeek ?
Maar neen slimmeke ik ben vlaming!!! Ik spreek geen waals en de brusseleirs noemen mij een "vloems" dus...

karikatuur is soms een beetje nodig tegenover walen... domage maar het is zo we gaan niet ons hele leven blijven betalen omdat zij niet willen luisteren.
Oud 22 juni 2007, 17:39   #86
largo_w

Standaard

Citaat:
Cuando era joven, me atraian la vida de BruXselas y la libertad de expresion del hombre de palabra; ahora, las mañanas de BruXselas y la voz de la concensia del pueblo de BruXselas, mi cuidad, son en el centro de la “furia flamenca”.

El director de la cultura flamenca, me dicen, es un literato??(Et spiritus santi...) que se ha consagrado al estudio de la Reconquista de BruXselas, como si la exaltacion demagogica del movimiento flamenco es ahora mas importante que ayer?

Para mi, la fuende de todos los males de BruXselas son la consecuencia de una incapicidad total de comprender los particularismos de Belgica.

Basta!

IK spreek (nog geen) spaans het spijt me...

Uiteraard bent u de speelbal tussen walen en vlamingen... Dat omwille van een kleine groep (stokers) vlamingen en walen die zich voordoen als "nationalistisch" ik versta het ook niet maar men laat het gebeuren!
Oud 22 juni 2007, 17:42   #87
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Largo amigo mio

brussellaars ook (snob)
frans taal beurk
wallonie egal charleroi

yaya
ok largo amigo
t'as raison

post scriptum:
Nu nog 's in het NL's en ik versta je...
Oud 22 juni 2007, 17:46   #88
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Nu nog 's in het NL's en ik versta je...
Is zelf voor mij een warboel...
maar hij reageerde gewoon op het feit dat ik zei dat de walen niet capabel waren... Maakte er een karikatuur van (style: jaja iedereen is dom behalve de vlaming) en raakte natuurlijk de juiste snaar!

Daarbij voegde hij nog eens dat hij in brabant woont en zich distansieert van walen en dat brabant de rijkste provincie van belgië is...

capiche?
geen dank
Oud 22 juni 2007, 17:50   #89
half en half
Banneling

Standaard ha booon

Citaat:
Maar neen slimmeke ik ben vlaming!!! Ik spreek geen waals en de brusseleirs noemen mij een "vloems" dus...

karikatuur is soms een beetje nodig tegenover walen... domage maar het is zo we gaan niet ons hele leven blijven betalen omdat zij niet willen luisteren.
tegenover walen ?
ha booon

betalen ? solidariteit existe in de andere land ook, in dutchand in frankrijk enz.....; en dan dat is normaal.., nee ?
er is altijd de regios rijksteer dan en andere
et cela change aussi avec les epoques !!
le brabant wallon est la plus riche province de belgique (ik heb niet te veel independantist gezien )

"Brussels Gewest verdient billijke financiering"

Het Verbond van Ondernemingen te Brussel (VOB) en de Kamer voor Handel en Nijverheid hebben hun eisen voor Brussel bekendgemaakt aan de verschillende politieke partijen.

Ze vragen op de eerste plaats een billijke financiering van het Brussels Gewest, omdat Brussel twintig procent van het bruto binnenlands product genereert en daar maar tien procent van de ontvangsten voor krijgt.
Het VOB en de Kamer vragen ook dat de federale overheid met het Vlaams en Waals Gewest samenwerkingsakkoorden afsluit die Brussel ten goede komen. Ze denken daarbij aan de aanleg van grote parkeergelegenheden net buiten het Gewest. Voorzitter van het VOB Emmanuel Van Innis: "De ontwijkingsparkings moeten de toegankelijkheid van en naar Brussel verbeteren en moeten uitereaard aangelegd worden in de andere regio's en niet binnen het Brussels Gewest. Het is dus maar normaal dat er voor die werkzaamheden een samenwerkingsakkoord is tussen de betrokken deelstaten en het federale niveau."

Tot slot vinden ze ook dat de hoge werkloosheid in Brussel moet worden aangepakt door de organisatie van een beter meertalig onderwijs
Oud 22 juni 2007, 18:00   #90
largo_w

Standaard

Citaat:
tegenover walen ?
ha booon
Faut les secouer!!! Nu is het gelukkig beter op weg in wallonië (met de mr vooruitgang en achteruitgang van de ps).

Citaat:
betalen ? solidariteit existe in de andere land ook, in dutchand in frankrijk enz.....; en dan dat is normaal.., nee ?
Uiteraard! Wij kennen zelf geldstromen richting limburg daar hoor je ook niets over maar er moet iets tegenover staan; een vooruitgang! Je kan niet ontkennen dat wallonië ter plekke is blijven trappelen (même "le president di rupo l'a dit") daar waar het in vlaanderen vooruit gaat (�* triple vitesse). Dit is niet logisch vooral niet met zo een favorabel economisch klimaat!
let wel: Ik ben VOOR solidariteit. We moeten de zwakkeren helpen. Als liberaal is dat onze plicht maar wij verwachten tegenprestatie; c'est tout!

Citaat:
er is altijd de regios rijksteer dan en andere
et cela change aussi avec les epoques !!
(rijkste!)
Natuurlijk wallonië (specifiek: samber en maas bekken) zijn vooruitstrevender geweest dan vlaanderen en toen kwamen vlamingen in wallonië werken (note que un million d'eux y est resté!!) maar er zijn nooit massaal geldstromen geweest van zuid naar noord zonder dat daar iets tegenover stond!

Citaat:
le brabant wallon est la plus riche province de belgique (ik heb niet te veel independantisten gezien )
C'est logique je hebt er het hart van Europa!

Citaat:
"Brussels Gewest verdient billijke financiering"

Het Verbond van Ondernemingen te Brussel (VOB) en de Kamer voor Handel en Nijverheid hebben hun eisen voor Brussel bekendgemaakt aan de verschillende politieke partijen.

Ze vragen op de eerste plaats een billijke financiering van het Brussels Gewest, omdat Brussel twintig procent van het bruto binnenlands product genereert en daar maar tien procent van de ontvangsten voor krijgt.
Het VOB en de Kamer vragen ook dat de federale overheid met het Vlaams en Waals Gewest samenwerkingsakkoorden afsluit die Brussel ten goede komen. Ze denken daarbij aan de aanleg van grote parkeergelegenheden net buiten het Gewest. Voorzitter van het VOB Emmanuel Van Innis: "De ontwijkingsparkings moeten de toegankelijkheid van en naar Brussel verbeteren en moeten uitereaard aangelegd worden in de andere regio's en niet binnen het Brussels Gewest. Het is dus maar normaal dat er voor die werkzaamheden een samenwerkingsakkoord is tussen de betrokken deelstaten en het federale niveau."

Tot slot vinden ze ook dat de hoge werkloosheid in Brussel moet worden aangepakt door de organisatie van een beter meertalig onderwijs
Brussel zit met een probleem dat is zeker en dat heen en weer getrek helpt er niks aan...
Oud 22 juni 2007, 18:09   #91
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard democratie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1SM Bekijk bericht
Hallo,
De kleur van mijn politieke partij draagt al jaren de blauwe kleur en dit zal waarschijnlijk ook zo blijven al stel ik mij de volgende vraag:

Bij ieder debat wordt er gesproken over democratische partijen en dat de wil van het volk moet gevolgd worden maar waar is de democratie tegenover de duizenden Vlamingen die voor Vlaams belang hebben gestemd en moet er dan echt geen rekening gehouden worden met deze uitgebrachte stemmen?

Welk nut heeft het dan nog dat wij verplicht worden om te gaan stemmen als er met 1/5 van de Vlamingen geen rekenig gehouden wordt

Democratie jammer ,....echt jammer misschien dat ik bij volgende verkiezingen ook maar DeDecker zal moeten stemmen?
Blauw of paarsgroen was de kleur van de regering, die gepoogd heeft om de democratie de nek om te wringen met een nieuwe BV-kieswetgeving naar eigen model, waarbij provinciale kieskringen werden ingevoerd en een kiesdrempel. In het geval van BHV werd zelfs flagrant ingegaan tegen de grondwet en als het Grondwettelijk Hof daar in een arrest op wees dan nog bleef men doof voor de democratie.

Dat LDD niettegenstaande al die anti-democratische voorzorgsmaatregelen van Verhofstadt en co er toch in geslaagd is om de kiesdrempel te overschrijden is een zegen voor de democratie en u '1SM' hebt daar geen verdienste aan.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 19:30   #92
willem1940NLD

Standaard

Is Krohn terug onder een nieuwe naam?
Oud 22 juni 2007, 20:09   #93
half en half
Banneling

Standaard Ik ben VOOR solidariteit.

Citaat:
Faut les secouer!!! Nu is het gelukkig beter op weg in wallonië (met de mr vooruitgang en achteruitgang van de ps).

Uiteraard! Wij kennen zelf geldstromen richting limburg daar hoor je ook niets over maar er moet iets tegenover staan; een vooruitgang! Je kan niet ontkennen dat wallonië ter plekke is blijven trappelen (même "le president di rupo l'a dit") daar waar het in vlaanderen vooruit gaat (�* triple vitesse). Dit is niet logisch vooral niet met zo een favorabel economisch klimaat!
let wel: Ik ben VOOR solidariteit. We moeten de zwakkeren helpen. Als liberaal is dat onze plicht maar wij verwachten tegenprestatie; c'est tout!

(rijkste!)
Natuurlijk wallonië (specifiek: samber en maas bekken) zijn vooruitstrevender geweest dan vlaanderen en toen kwamen vlamingen in wallonië werken (note que un million d'eux y est resté!!) maar er zijn nooit massaal geldstromen geweest van zuid naar noord zonder dat daar iets tegenover stond!

C'est logique je hebt er het hart van Europa!

Brussel zit met een probleem dat is zeker en dat heen en weer getrek helpt er niks aan...

Faut les secouer!!! ;
nee, faut pas les secouer!!!!!!!!!!
il faut commencer par les respecter,
dat is normaal
daarna, tu peux essayer de les rencontrer
dat is niet verboden
en daarna .....

hart van Europa, .. en dan ?
de mensen van Brabant werk , dat is alles
nieks andere !!
hart van europa ???? dat is goed voor de fonctionairs européen
voor brusselaars nieks
Oud 22 juni 2007, 20:12   #94
half en half
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Is Krohn terug onder een nieuwe naam?
nee, dat is krohn terug onder een nieuwe poupke
Oud 22 juni 2007, 20:37   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Basta!

Je bent dus al van jongsaf in Brussel, maar je spreekt blijkbaar nog altijd beter Spaans dan wat anders. Spreken, want schrijven is ook al gene vette.
Oud 22 juni 2007, 20:55   #96
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Faut les secouer!!! ;
dat is normaal
dat is niet verboden
en daarna .....

nieks andere !!
voor brusselaars nieks
Ik ga er vanuit dat je je best doet om NL te spreken, maar kan je echt niet beter. Je zit hier wel op een NL forum !
Oud 22 juni 2007, 20:58   #97
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik ga er vanuit dat je je best doet om NL te spreken, maar kan je echt niet beter. Je zit hier wel op een NL forum !
Die gast spreekt perfect nederlands, net zoals zijn frans en zijn spaans... allé vermoed ik!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 21:05   #98
largo_w

Standaard

Citaat:
Faut les secouer!!! ;
dat is normaal
dat is niet verboden
en daarna .....
Le respect se mérite is algemeen geweten!
d'ajeur j'ai de la famille en wallonie pas question de "pas de respect".
L'état ps profite de nous! En dat laten we niet zo... het mag geweten zijn! Solidariteit heeft grenzen. Ik ben voor een sociaal systeem maar tegen mensen die zich erin gaan nestelen telt voor heel belgië als nu blijkt dat in zuid belgië meer mensen er zich in nestelen (en dat er niks wordt aan gedaan!!!) dan moet daar tegen gehandeld worden bvb. Geldkraan even afsluiten voor een plotse "coucou la réalité".

Citaat:
nieks andere !!
voor brusselaars nieks
Veel werklozen in Brussel nogtans toch zeer rijk en jij stelt je daar geen vragen bij...
Jij bent een echte volksnationalist "le brabançon" als "homme suprème" ik herken het narcisme van de vlaams nationalisten hier . Niks speciaal aan brusseleirs ze zijn belgen zoals de rest zelf minder werkvaardig dan de gemiddelde vlaming (mij baserend op werkloosheidscijfers!)...
Nen welbetaalden fonctionaire gaat wel eens uiteten en heeft graag z'n huis proper hoor ...
Oud 22 juni 2007, 21:07   #99
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Die gast spreekt perfect nederlands, net zoals zijn frans en zijn spaans... allé vermoed ik!
bijna ² op het "spreken" na ik denk dat hij wel perfect kan schrijven...
Oud 22 juni 2007, 21:10   #100
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
bijna ² op het "spreken" na ik denk dat hij wel perfect kan schrijven...
Ken jij hem?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be