![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Burger
|
![]() NEIN, am strengsten verboten!
![]() Inderdaad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Verdonk is een stemmentrekker, die laat zich niet wegwerken met wat commissariaatjes. Ik vrees eerder dat ze vroeg of laat uit de partij wordt gezet en dan, eventueel met enkele medestanders uit de fractie, een rechtsliberale partij begint. Of samenwerkt met Wilders, als diens ego dat toelaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Wiegel, Bolkestein, zeg maar de AVRO-liberalen.
Veronica-liberalen als Nijpels, De Grave en Rutte hebben te weinig 'vleugelbereik'. Voorhoeve had geen charisma, Van Aartsen had een te los leiderschap. Zélf ben ik meer voorstander van mensen als Laetitia Griffith of Geert Dales maar ook zij zouden het niet redden. Van Wilders ben ik blij dat hij is opgedonderd en Verdonk moet met pek en veren het land worden uitgejaagd. Voor de VVD is op dit moment Kamp de beste keus. Rechts imago, stevig maar diplomatiek politicus, voorstander van de liberale vrijheden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Toch maakt ze het, hoe dan ook, niet lang meer in de VVD. Evenals Rutte trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() ik zie geen reden waarom de PvdA zou samnegaan met de SP. De Pvda is een links-populistische partij die de minderbedeelden met uitkeringen probeert te paaien en als het het land voor de wind gaat en zich achter de rechtse partijen schuilt als er bezuinigd moet worden ("we hebben een toegeving moeten doen om het land regeerbaar te houden") en verder niets structureels doet aan de economie. Ook is dat de partij die het onderwijs mede heeft verkwanseld. De SP draagt oplossingen aan om ervoor te zorgen dat mensen geen beroep hoeven te doen op een uitkering (toegang tot goede opleidingen voor iedere belangstellende, steun voor MKB).
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 13 juni 2007 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rutte die is toch ook niet een jongen zonder politiek strafblad binnen de VVD? Het zou me niets verbazen als de VVD haar conclusies trekt (n.a.v. dat rapport van Dekker) en beide naar huis stuurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 juni 2007 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 13 juni 2007 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Hier wat plaatjes om ongeveer de positie van de SP op te bepalen...
Hé gaaf, ik ben liberaler geworden in de tussentijd. ![]() Heb zelf overigens de laatste keer groenlinks gestemd. (heb het kompas toen ook een keer gedaan met wat vaker 'zeer eens' en 'zeer oneens' kiezen en wat minder vaak weet niet, toen kwam ik wel wat minder neutraal uit...) Riep daar iemand d66? Het zou een hele goede partij kunnen zijn, als het d66 niet was. Ze bezetten een goede plek in het spectrum, maar ze hebben het alleen maar over 'bestuurlijke vernieuwing'... In het Nederlandse plaatje staat trouwens wel best een grote fout, de sgp hoort ongeveer 3 meter onder het plaatje te staan...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 juni 2007 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Dan zal ik de volgende keer maar eens MR stemmen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is gebaseerd op te traditionele analyse en te weinig variabelen. Het geeft wel aan hoe de verhouding tussen kiezers en partijen volkomen is verouderd. Zelfs politici die een stemwijzer invullen schrikken van het niet kloppend resultaat. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 14 juni 2007 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Een vraagje: hoe komt het eigenlijk dat er hier zoveel Nederlanders zitten op dit forum? Ik dacht altijd dat de Nederlanders niet geïnteresseerd waren in de Belgische communautaire discussies. Maar als ik dit forum lees, heb ik het blijkbaar mis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Zoals je ziet, zien een aantal Nederlanders de Vlamingen als familie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is precies het argument waarmee D66 de zitting nam in Balkenende-2, met rampzalige gevolgen. Als je als partij deel gaat uitmaken van een regering, moet je dat niet doen omwille van de macht, de postjes en het onzalige argument "het land moet geregeerd worden", maar omdat je je stempel op het beleid (mede) kunt drukken. Kijk maar naar de Vlaamse partijen die telkens in het Belgische regeringsbootje stappen met Franstalige partijen, met de voor Vlaanderen rampzalige gevolgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen gaan naar de HEMA omdat ze weten dat de HEMA goede producten verkoopt en omdat het bedrijf de veranderingen op de markt kent en haar producten daarop richt. Als een partij door een coalitie ineens andere , onduidelijke en in de ogen van de klanten, slechte producten gaat aanbieden ,dan komen de klanten niet meer en dan krijgt de zaak een slechte naam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |